Zrozumienie Kreatora szablonów wiadomości e-mail

Zrozumienie Kreatora szablonów wiadomości e-mail

Komponenty Kreatora Szablonów

Konstruktor szablonów składa się z różnych komponentów, które można przeciągać i upuszczać na szablon. To z kolei upraszcza proces tworzenia szablonu.


Trzy podstawowe operacje, które są wspólne dla wszystkich komponentów, po kliknięciu przycisku ustawień, który pojawia się po dodaniu komponentu:

  • Zmień kolejność komponentów, klikając strzałkę  i przeciąganie go tam, gdzie jest to potrzebne.
  • Sklonuj komponent.
  • Usuń komponent, który nie jest potrzebny.

Tekst

Aby dodać tekst do szablonu, wystarczy przeciągnąć i upuścić komponent tekstowy tam, gdzie jest to potrzebne. Dostępne typy komponentów tekstowych to dwa różne komponenty nagłówka i jeden komponent tekstowy. Właściwości tych komponentów można zmienić w zależności od potrzeb za pomocą paska narzędzi, który pojawia się u góry edytora po kliknięciu komponentu. 


  1. Wybierz domyślną czcionkę
    Możesz wybrać domyślną czcionkę dla wszystkich szablonów wiadomości e-mail. Wybrana czcionka będzie dostępna tylko dla komponentów Tekst i Obraz + Tekst. Możesz ustawić czcionkę jako domyślną, klikając ikonę gwiazdki obok nazwy czcionki w kreatorze szablonów. Pamiętaj, że wybranie domyślnej czcionki nie zmieni czcionki wstępnie zaprojektowanych szablonów wiadomości e-mail w Galerii.

Obraz

Ten komponent służy do wstawiania obrazów do szablonu. Możesz przesłać obraz z komputera lub wprowadzić adres URL obrazu.
Dostępne są trzy różne opcje wstawiania obrazów:

  • Pojedynczy obraz
  • Dwa obrazy z rzędu
  • Trzy obrazy z rzędu

Aby dodać obraz, wystarczy przeciągnąć i upuścić składnik obrazu i dodać obraz. Jeśli musisz to zmienić, po prostu najedź myszką na obraz i kliknij ikonę Zmień.

Odstępnik

W celu poprawienia czytelności szablonu można użyć przekładki. Jeśli chcesz wstawić pustą przestrzeń w szablonie, możesz skorzystać z komponentu odstępnika. Istnieją trzy domyślne przekładki, a ich wysokość można dostosować, przeciągając dolny margines komponentu.

Obraz + tekst

Dzięki predefiniowanym opcjom pozycjonowania obrazów i tekstów możesz teraz łatwiej tworzyć szablony. Pomaga to określić, jak tekst i obrazy będą wyglądać razem z rzędu.

Istnieją cztery różne domyślne sposoby użycia komponentu tekst + obraz:

  • Pojedynczy obraz i tekst: dostępne są dwie możliwe odmiany, ale można również zamienić położenie tekstu i obrazu.
  • Dwa elementy tekstowe z obrazem pośrodku
  • Dwa obrazy z komponentem tekstowym pośrodku

guziki

Ten komponent służy do wstawiania przycisków do szablonu. Przyciski mogą być użyte do skierowania odbiorcy szablonu na stronę internetową i istnieją trzy różne style, z których możesz wybrać najbardziej odpowiedni.

Aby dodać przycisk, przeciągnij i upuść potrzebny przycisk. Podaj nazwę przycisku i link, który powinien pojawić się po kliknięciu przycisku.
Po utworzeniu przycisku możesz zmienić jego właściwości.

  1. Kliknij ikonę Ustawienia, która pojawia się po kliknięciu komponentu przycisku.
  2. Kliknij Właściwości przycisku.
  3. W sekcji Przycisk możesz zmienić nazwę przycisku lub link, do którego prowadzi.

Kolumny

Aby Twój szablon był bardziej atrakcyjny wizualnie i aby tworzyć szablony z formatami takimi jak biuletyn, możesz chcieć mieć kolumny w swoim szablonie. W komponencie kolumny dostępnych jest pięć różnych opcji kolumn. Możesz mieć kolumnę z różnymi kombinacjami komponentów tekstowych i graficznych.

Tabela

Aby wstawić tabelę do szablonu, przeciągnij i upuść składnik tabeli. Dostępne są dwie opcje: Podstawowa i Podformularz. 

Podstawowy: Podstawowa tabela będzie zawierać wiersze, kolumny itp., aby wprowadzić niezbędne szczegóły. Korzystając z właściwości tabeli, możesz zmodyfikować projekt tabeli, taki jak wyrównanie, kolor nagłówka, liczba wierszy, kolumn, szerokość itp.


Aby zmienić właściwości tabeli:
  1. Kliknij ikonę Ustawienia, która pojawi się po wybraniu komponentu tabeli.
  2. Kliknij Właściwości tabeli.
  3. W sekcji Ustaw tabele:
    • Wprowadź odpowiednie szczegóły dla wierszy, kolumn, szerokości i wyrównania. (Możesz zmienić rozmiar (zwiększyć / zmniejszyć) szerokość kolumny, przeciągając krawędź kolumny).
    • W razie potrzeby określ nagłówek i kolor nagłówka.
    • Wybierz, w jakim kolorze powinny być wiersze i jakie obramowania tabeli są wymagane.
  4. Kliknij opcję Edytuj wiersze i kolumny i wstawiaj lub usuwaj wiersze i kolumny.
  5. Kliknij Klonuj, aby utworzyć kopię tabeli.
  6. Kliknij Usuń, aby usunąć tabelę z szablonu.

Podformularz: Do szablonu można dodać dane z podformularza. Każdy podformularz będzie reprezentowany w formie tabeli. W szablonie możesz dodać do 5 tabel podformularzy.


Aby zmienić właściwości tabeli

  1. Kliknij tabelę i wybierz ikonę Ustawienie, aby otworzyć właściwości tabeli.

  2. W sekcji Ustaw tabelę wykonaj następujące czynności:

    1. Wprowadź odpowiednie szczegóły dla wierszy, kolumn, szerokości i wyrównania. (Możesz zmienić rozmiar (zwiększyć / zmniejszyć) szerokość kolumny, przeciągając krawędź kolumny).

    2. W razie potrzeby określ nagłówek i kolor nagłówka.

    3. Wybierz, w jakim kolorze powinny być wiersze i jakie obramowania tabeli są wymagane.

  3. Kliknij opcję Edytuj wiersze i kolumny i wstawiaj lub usuwaj wiersze i kolumny.
    Możesz wprowadzić wybrane przez siebie dane w wierszach i kolumnach.

  4. Kliknij Usuń, aby usunąć tabelę Subform z szablonu.

Notatka
  • Zmiana rozmiaru szerokości kolumny dla tabeli służy do zwiększenia lub zmniejszenia szerokości kolumny poprzez przeciągnięcie krawędzi kolumny.
  • Edytuj wiersze i kolumny tabeli umożliwia dodawanie wierszy na górze/u dołu dowolnego wiersza i kolumn obok/przed dowolną kolumną w istniejącej tabeli.
  • Nie można sklonować tabeli Subform.

Tło

Aby uczynić szablon bardziej atrakcyjnym wizualnie, możesz dodać do niego kolory tła. Możesz określić kolor wewnętrzny i kolor zewnętrzny szablonu. Jeśli potrzebujesz motywu dla zewnętrznego obszaru szablonu, możesz skorzystać z zewnętrznego komponentu motywu. Możesz wybrać kolor, wprowadzając szesnastkowy kod koloru w palecie kolorów.


Połącz pola

Pola scalania są używane w miejscach, w których wartość tego konkretnego tekstu ciągle się zmienia. Na przykład w sekcji powitania szablonu nazwa osoby zmieni się w zależności od odbiorcy. W takich przypadkach pole scalania pobiera dane na podstawie wartości.

Aby pojawiła się lista pól scalania, wpisz # w polu tekstowym i wybierz potrzebne pole scalania z listy rozwijanej.

Jeśli chcesz, aby pojawiło się określone pole scalania, na przykład imię użytkownika, wpisz #first, a otrzymasz odpowiednie pole scalania w menu rozwijanym.

Notatka
  • Podpis jest teraz udostępniany jako pole scalania. Dzięki temu podpis nadawcy można dodać w razie potrzeby, zamiast konfigurować go na końcu szablonu.
  • Logo firmy jest również dostarczane jako pole scalania, dzięki czemu można je wstawić w dowolnym miejscu.

Nieobsługiwane pola scalania

Nieobsługiwane pola to te pola, które z różnych powodów nie istnieją już w Zoho CRM. Te nieobsługiwane pola scalania są podświetlone na czerwono. Możesz je wybrać i zastąpić odpowiednim polem z listy rozwijanej lub kliknąć przycisk Zamknij ( ) ikonę, aby usunąć pole.


Poniżej przedstawiono konkretne przypadki, w których pola scalania nie są obsługiwane w Zoho CRM:

Usunięto pole niestandardowe

Jeśli szablon wiadomości e-mail nadal ma wartość pola korespondencji seryjnej usuniętego pola, zostanie on wyświetlony jako nieobsługiwane pole scalania.

Usunięto niestandardowe pola modułu wyszukiwania

Jeśli Twój szablon wiadomości e-mail zawiera pole scalania wstawione z wyszukiwania [Moduł], a następnie pole zostanie usunięte, zostanie ono wymienione jako nieobsługiwane pole scalania.

Oznacza to, że załóżmy, że w module Potencjały znajduje się Lead-lookup. Szablon wiadomości e-mail, który utworzyłeś dla modułu Potencjały, zawiera wartość pola korespondencji seryjnej z modułu Leads, wypełnianą przez wyszukiwanie. Teraz, jeśli usuniesz to pole z potencjalnych klientów, zostanie ono wymienione w szablonie jako nieobsługiwane pole scalania.

Pole niezwiązane z wybranym modułem

Jeśli użyłeś pola scalania, które nie jest powiązane z modułem, dla którego tworzysz szablon, zostanie ono wymienione jako nieobsługiwane pole scalania.

Na przykład, jeśli wstawisz wartość pola scalania ${Leads.Lead Id} do szablonu wiadomości e-mail dla modułu Potencjały, zostanie ona wymieniona jako nieobsługiwane pole scalania.

Integracje/Funkcje wyłączone

Jeśli funkcja lub integracja zostanie wyłączona dla Twojego konta, pola utworzone w ramach integracji również nie będą dostępne dla konta, po dezaktywacji. Jeśli wartość pola scalania takiego pola została wstawiona do szablonu wiadomości e-mail, zostanie ona wymieniona jako nieobsługiwane pole scalania. Dotyczy to następujących funkcji/integracji.

  • Integracja z Google Ads — pola Google AdWords, które nie są już dostępne z powodu dezaktywacji, nie będą obsługiwane w szablonie.
  • Śledzenie odwiedzających (Integracja Zoho SalesIQ): Pola śledzenia odwiedzających, które nie są już dostępne z powodu dezaktywacji, nie będą obsługiwane w szablonie.
Notatka
  • Nieobsługiwane pola scalania mogą być widoczne w temacie, treści oraz stopce szablonów wiadomości e-mail. Upewnij się, że te wartości zostały usunięte z tych sekcji w szablonie wiadomości e-mail.

Podgląd i testowanie szablonów wiadomości e-mail

Czasami możesz chcieć zobaczyć, jak wyglądał Twój szablon i w razie potrzeby wprowadzić niezbędne poprawki. W tym celu możesz skorzystać z opcji podglądu, aby sprawdzić, jak Twoje szablony będą wyglądać dla Twoich klientów na ekranie komputera stacjonarnego lub mobilnego. Dodatkowo możesz wysłać testowe wiadomości e-mail do maksymalnie 5 użytkowników, aby zobaczyć, jak wyglądają szablony przed ich użyciem.

  1. Po utworzeniu lub edycji szablonu kliknij Podgląd.

  2. Na stronie podglądu możesz zobaczyć nazwę szablonu, temat i sposób, w jaki szablon będzie wyglądał po wysłaniu.
    Aby mieć pewność, możesz przełączać się między widokami na komputery i urządzenia mobilne.

  3. Kliknij Wyślij testowy e-mail w prawym górnym rogu.
  4. Zamknij podgląd.
Notatka
  • E-mail testowy można wysłać tylko na skrzynkę odbiorczą bieżącego użytkownika.

    • Related Articles

    • Wysyłanie masowych wiadomości e-mail

      Jedną z najważniejszych czynności w biznesie jest komunikacja z klientami, a najlepszym sposobem na to jest e-mail. Zoho CRM daje możliwość wykorzystania masowej poczty e-mail w celu dotarcia do dużej liczby klientów. Możesz także tworzyć ...
    • E-maile w Zoho CRM — przegląd

      Podstawowym problemem związanym z niezależnym od siebie CRM i kanałem komunikacji jest brak kontekstu sprzedażowego. Oto trzy najważniejsze korzyści z aktywacji poczty e-mail w Zoho CRM. Widok kontekstowy rozmów e-mail z klientem:  Zapis interakcji ...
    • Zia dla e-maili

      Większość komunikacji biznesowej i transakcji odbywa się za pośrednictwem poczty elektronicznej, czy to z klientami, potencjalnymi klientami, partnerami lub dostawcami. Oprócz tego, że są niezbędnym trybem komunikacji, e-maile są oficjalnym ...
    • Czy mogę powiązać Zadania/Notatki z konkretnym kontaktem CRM z poziomu Zoho Mail?

      Aby dodać zadanie/notatkę ze szczegółami kontaktu CRM, kliknij adres e-mail kontaktu w okienku podglądu wiadomości e-mail i wybierz Wyświetl informacje CRM. W sekcji czynności możesz powiązać zadanie/notatkę/zdarzenie z kontaktem CRM. Dodane encje ...
    • Zarządzanie pocztą e-mail

      Jako rekruter e-maile są niezbędne do nawiązania kontaktu z kandydatami i kontaktami. Zoho Recruit pomaga pisać bardziej zaawansowane i spersonalizowane wiadomości e-mail oraz automatyzować je zgodnie z Twoimi wymaganiami. Wysyłaj i zarządzaj ...