Wysyłanie masowych wiadomości e-mail

Wysyłanie masowych wiadomości e-mail

Jedną z najważniejszych czynności w biznesie jest komunikacja z klientami, a najlepszym sposobem na to jest e-mail. Zoho CRM daje możliwość wykorzystania masowej poczty e-mail w celu dotarcia do dużej liczby klientów. Możesz także tworzyć automatyczne odpowiedzi, planować masowe wiadomości e-mail, monitorować i tworzyć szablony wiadomości e-mail, które są gotowe do użycia. Poniżej przedstawiamy kilka zalet masowej poczty e-mail:

  • Oszczędź czas na wysyłaniu e-maili do całej listy klientów.
  • Twórz nowe listy mailingowe na podstawie wymagań biznesowych.
  • Zaplanuj wysyłanie e-maili o określonej godzinie, zgodnie z Twoją wygodą.
  • Zezwalaj klientom na subskrybowanie lub anulowanie subskrypcji listy mailingowej za pomocą opcji rezygnacji z poczty e-mail.
Należy pamiętać, że ta funkcja jest udostępniana użytkownikom stopniowo i będzie dostępna w nadchodzących tygodniach.


Notatka
  1. Funkcja Mass Email jest dostępna dla potencjalnych klientów, kontaktów, ofert i wszystkich niestandardowych modułów. W Zoho CRM możesz wysyłać masowe wiadomości e-mail do klientów zgodnie z wymaganiami Twojej firmy. Na przykład możesz zbiorczo wysyłać aktualizacje lub spersonalizowane e-maile uzupełniające do klientów. Masowe wiadomości e-mail nie mogą być traktowane jako zamiennik oprogramowania i narzędzi do kampanii e-mailowych. W CRM celem masowych wiadomości e-mail jest ułatwienie procesu biznesowego.
  2. Przed wysłaniem wiadomości e-mail upewnij się, że rekord zawiera prawidłowy adres e-mail.
  3. Opcja adresu e-mail z szablonu będzie dostępna, jeśli skonfigurowałeś już szablony i odpowiadasz na nie w szablonach.
  4. Możesz wysyłać masowe wiadomości e-mail w oparciu o Twoją edycję Zoho CRM. W zaplanowanym czasie możliwe są tylko trzy procesy masowej wysyłki e-mail. Zobacz także Limity e-maili
  5. Musisz utworzyć szablony wiadomości e-mail przed wysyłaniem masowych wiadomości e-mail. Zobacz także Szablony e-maili

Wysyłaj i planuj masowe wiadomości e-mail

W Zoho CRM możesz wysyłać masowe wiadomości e-mail od razu lub zaplanować je na konkretną godzinę. Na przykład, jeśli chcesz wysłać wiadomość e-mail do kilku klientów o 10 rano czasu PST, ale w tym czasie będziesz zajęty spotkaniem; możesz łatwo zaplanować e-mail na ten konkretny czas. Na dany zaplanowany czas możesz zaplanować 5 procesów masowej poczty na moduł. Istnieją trzy opcje, z których możesz wybrać odbiorców wiadomości e-mail:

  • Widok listy modułów
  • Widok niestandardowy
  • Kontakty na podstawie kryteriów

I) Wyślij masową wiadomość e-mail z widoku listy modułów

  1. Wybierz dowolny moduł.
  2. Wybierz Rekordy z listy rekordów > kliknij Wyślij e-mail.
  3. W wyskakującym okienku Masowa wiadomość e-mail wybierz szablon wiadomości e-mail.
    Alternatywnie możesz kliknąć łącze Utwórz szablon, aby utworzyć nowy szablon.
  4. W polach Od i Dodaj odpowiedź do wykonaj następujące czynności:
    • Domyślnie Twój adres e-mail będzie wyświetlany w obu polach. Możesz jednak wybrać jedną z tych opcji z listy rozwijanej:
      • Adres e-mail właściciela rekordu.
      • Adres e-mail organizacji.
  5. W obszarze Opcje wysyłania wykonaj następujące czynności:
    • Kliknij Wyślij natychmiast, aby natychmiast wysłać wiadomość e-mail.
    • Kliknij Zaplanuj później, aby wysłać e-mail później. Wprowadź datę i godzinę planowania e-maili.
  6. Kliknij Wyślij lub Zaplanuj.

II) Wyślij masową wiadomość e-mail z niestandardowego widoku

  1. Na stronie Widok listy modułów kliknij ikonę Więcej.
  2. Z listy opcji wybierz opcję Masowa poczta e-mail.
  3. Na stronie Podsumowanie wiadomości e-mail masowej kliknij opcję Utwórz wiadomość e-mail masową.
  4. Wybierz odbiorców z niestandardowego widoku z listy rozwijanej.
  5. Wybierz szablon wiadomości e-mail i powtórz powyższe kroki, aby wysłać lub zaplanować masową wiadomość e-mail.

III) Wyślij masową wiadomość e-mail na podstawie kryteriów

  1. Na stronie Widok listy modułów kliknij ikonę Więcej.
  2. Wybierz Masową wiadomość e-mail z listy opcji.
  3. Na stronie podsumowania wiadomości e-mail masowej kliknij opcję Utwórz wiadomość e-mail masową.
  4. W sekcji Do kliknij Na podstawie kryteriów z listy rozwijanej.
  5. W polu Określ kryteria wprowadź szczegóły.
  6. Kliknij Zapisz.
  7. Wybierz szablon wiadomości e-mail i powtórz powyższe kroki, aby wysłać lub zaplanować masową wiadomość e-mail.

Ustaw akcję wyzwalacza w masowej wiadomości e-mail

Możesz ustawić akcje wyzwalające, takie jak aktualizacja pola, zadanie uzupełniające lub planowanie połączeń, gdy wiadomości e-mail są otwierane, klikane lub odbijane.

Na przykład możesz ustawić zadanie uzupełniające, takie jak wysyłanie szczegółów produktu, gdy kontakt otworzył lub kliknął wiadomość e-mail. Podobnie możesz ustawić aktualizację pola, jeśli wiadomość e-mail została odesłana.

Poniżej znajduje się kilka kryteriów e-mail, dla których możesz ustawić akcje wyzwalające:

  • Wiadomość e-mail jest otwierana lub klikana — za każdym razem, gdy odbiorca otwiera lub klika masową wiadomość e-mail, można ustawić akcję wyzwalającą, taką jak aktualizacja pola, zadanie uzupełniające lub planowanie połączeń.
  • E-mail jest odbijany — jeśli masowa wiadomość e-mail została odesłana, możesz ustawić akcję wyzwalającą tylko dla aktualizacji pola.
      

Aby ustawić akcję wyzwalającą

  1. W wyskakującym okienku Masowa wiadomość e-mail kliknij Uruchom akcję.
  2. Wybierz wyzwalacz z listy rozwijanej.
    • E-mail jest otwarty
    • E-mail został kliknięty
    • E-mail jest odsyłany
  3. Wybierz akcję > kliknij Konfiguruj i wykonaj następujące czynności:
    • Aktualizuj pola — wybierz pole, które ma być aktualizowane po otwarciu, kliknięciu lub odesłaniu wiadomości e-mail.
      1. W wyskakującym okienku Aktualizuj pola wybierz pole z listy rozwijanej i wprowadź odpowiednią wartość.
      2. Kliknij Zapisz.
    • Dodaj zadanie uzupełniające — wybierz tę opcję, aby dodać zadanie uzupełniające do rekordów dla otwieranych lub klikanych wiadomości e-mail.
      1. W wyskakującym okienku Dodaj zadanie uzupełniające wprowadź szczegóły, takie jak temat, termin, status, priorytet i przypisany.
      2. Kliknij Gotowe.
    • Zaplanuj połączenie — wybierz tę opcję, aby zaplanować połączenie po otwarciu lub kliknięciu wiadomości e-mail.
      1. W wyskakującym okienku Zaplanuj połączenie wpisz Temat.
      2. Wybierz Właściciela z listy rozwijanej.
      3. Wybierz godzinę rozpoczęcia połączenia.
      4. Kliknij Gotowe.
  4. Kliknij Gotowe.

Notatka
  1. W przypadku odsyłanych wiadomości e-mail możesz tylko zaktualizować pole, nie będziesz mógł dodawać kolejnych zadań ani planować połączeń.
  2. Dla każdej akcji wyzwalacza możesz dodać maksymalnie 3 aktualizacje pola, 2 zadania uzupełniające i 2 harmonogramy połączeń.

Dodaj kolejne wiadomości e-mail do masowych wiadomości e-mail

Wysyłając masowe wiadomości e-mail do odbiorców, możesz również zaplanować e-maile follow-up, które można wysłać po określonym czasie. Załóżmy, że wysyłasz wiadomość powitalną do klientów w dniu 1, możesz dodać e-mail uzupełniający dla klientów, którzy otrzymali lub otworzyli wiadomość powitalną. Możesz wybrać datę wysłania kolejnej wiadomości e-mail lub określić liczbę dni, po których wiadomość uzupełniająca musi zostać wysłana do klientów.

Dodatkowo możesz określić listę klientów, którzy nie powinni otrzymywać kolejnej wiadomości e-mail. Na przykład możesz ustawić kryteria niewysyłania kolejnych wiadomości e-mail do klientów, którzy już kupili produkt. Możesz także dodać akcję wyzwalającą w kolejnej wiadomości e-mail.


Notatka
  1. Jeśli zdecydujesz się wysłać następną wiadomość e-mail do klientów, którzy otworzyli pierwszą wiadomość e-mail. Nie będziesz mógł wybrać konkretnej daty w e-mailu uzupełniającym. Będziesz musiał określić liczbę dni, po których należy wysłać e-mail uzupełniający.
  2. Do masowej wiadomości e-mail możesz dodać maksymalnie 3 e-maile uzupełniające.

Aby dodać uzupełniający e-mail

  1. Na stronie podsumowania wiadomości e-mail masowej kliknij opcję Utwórz wiadomość e-mail masową.
  2. Przewiń do kolejnych wiadomości e-mail, kliknij Dodaj Follow-up.
  3. W wyskakującym okienku Follow-up wybierz Kto powinien otrzymać następną wiadomość e-mail?
  4. Kliknij Określ kryteria, aby zignorować, jeśli chcesz ograniczyć możliwość otrzymywania wiadomości e-mail przez kilku odbiorców.
  5. Wybierz szablon wiadomości e-mail.
  6. Wprowadź dni lub wybierz datę z kalendarza w sekcji Kiedy należy wysłać e-mail uzupełniający?
  7. Kliknij Dodaj.
  8. W opcji Działanie uzupełniające kliknij Uruchom działanie i wybierz wyzwalacz z listy rozwijanej.

Edytuj, zatrzymaj lub usuń wiadomości e-mail

Na stronie podsumowania Masowej wiadomości e-mail możesz wyświetlić listę zaplanowanych, wysłanych i zatrzymanych wiadomości e-mail. Zatrzymane lub zaplanowane wiadomości e-mail będą wyświetlane w odpowiednich folderach, możesz je edytować. W wiadomościach e-mail możesz wykonać następujące czynności:


  • Zaplanowane wiadomości e-mail — tutaj zostaną wyświetlone masowe i uzupełniające wiadomości e-mail, które są zaplanowane do późniejszego dostarczenia. Możesz edytować, zatrzymać lub usunąć te e-maile. Jeśli zdecydujesz się edytować zaplanowaną wiadomość e-mail na 15 minut przed jej dostarczeniem, wiadomość e-mail zostanie przeniesiona na listę zatrzymanych. Usunięcie masowej wiadomości e-mail spowoduje również usunięcie powiązanych e-maili uzupełniających.
  • Wysłane wiadomości e-mail — wysłane wiadomości e-mail będą wyświetlane tutaj, w razie potrzeby możesz je usunąć. Jeśli masowa wiadomość e-mail została wysłana, a e-mail uzupełniający nie został jeszcze wysłany; e-mail uzupełniający można edytować z wysłanego e-maila. Ponadto z folderu wysłanych wiadomości e-mail możesz wyświetlić statystyki dotyczące wiadomości e-mail, które wyświetlają liczbę wysłanych, odesłanych, dostarczonych, niedostarczonych, otwartych, klikniętych i nieklikniętych.
  • Zatrzymane wiadomości e-mail — wiadomości e-mail, które nie zostały wysłane, znajdują się na liście zatrzymanych wiadomości e-mail. Te e-maile można edytować, uruchamiać lub usuwać. Usunięcie zatrzymanej wiadomości e-mail spowoduje również usunięcie wszelkich wiadomości e-mail uzupełniających powiązanych z masową wiadomością e-mail.


Notatka
  1. Masową wiadomość e-mail może edytować, zatrzymać lub uruchomić tylko użytkownik, który utworzył wiadomość masową. Inni użytkownicy będą mogli tylko przeglądać/usuwać wiadomość e-mail.
  2. Możesz również wypróbować Zoho Campaigns Integration, aby wykorzystać Leady i Kontakty w CRM do prowadzenia kampanii e-mailowych. Dodatkowo możesz śledzić kliknięcia, współczynniki odrzuceń itp. oraz korzystać ze standardowych szablonów e-maili z Kampanii Zoho.

Wyświetl statystyki poczty e-mail

Statystyki wysłanej wiadomości e-mail można wyświetlić na stronie Podsumowanie wiadomości e-mail. Statystyki pokażą liczbę wiadomości e-mail, które zostały wysłane, otwarte, kliknięte, odrzucone, dostarczone, nieotwarte i nie kliknięte. Ponadto możesz wyświetlić listę odbiorców, klikając każdą z kategorii.

Aby wyświetlić statystyki poczty e-mail

  1. Przejdź do strony zbiorczego podsumowania wiadomości e-mail.
  2. Kliknij Wysłane wiadomości e-mail i wybierz dowolny e-mail.
  3. Wyświetl statystyki poczty e-mail.
  4. Kliknij dowolną kategorię Otwarte lub odrzucone, aby wyświetlić listę odbiorców.


    • Related Articles

    • Zarządzanie pocztą e-mail

      Jako rekruter e-maile są niezbędne do nawiązania kontaktu z kandydatami i kontaktami. Zoho Recruit pomaga pisać bardziej zaawansowane i spersonalizowane wiadomości e-mail oraz automatyzować je zgodnie z Twoimi wymaganiami. Wysyłaj i zarządzaj ...
    • E-mail zbiorczy

      Komunikacja z klientami/kandydatami jest ważnym działaniem w każdym scenariuszu biznesowym. Jednym z najlepszych sposobów komunikacji jest e-mail. Zoho Recruit daje możliwość korzystania z poczty e-mail w celu dotarcia do dużej liczby klientów ...
    • E-maile w Zoho CRM — przegląd

      Podstawowym problemem związanym z niezależnym od siebie CRM i kanałem komunikacji jest brak kontekstu sprzedażowego. Oto trzy najważniejsze korzyści z aktywacji poczty e-mail w Zoho CRM. Widok kontekstowy rozmów e-mail z klientem:  Zapis interakcji ...
    • Ile e-maili dziennie mogę wysłać z Zoho CRM?

      Limit poczty e-mail dla każdej organizacji jest obliczany na podstawie łącznej liczby potwierdzonych i aktywnych użytkowników na koncie. W wersji bezpłatnej jest to 50 x łączna liczba potwierdzonych i aktywnych użytkowników (dziennie, na organizację) ...
    • Zia dla e-maili

      Większość komunikacji biznesowej i transakcji odbywa się za pośrednictwem poczty elektronicznej, czy to z klientami, potencjalnymi klientami, partnerami lub dostawcami. Oprócz tego, że są niezbędnym trybem komunikacji, e-maile są oficjalnym ...