Jak tworzyć i używać makr w CRM Zoho

Używanie i tworzenie makr

Makra to zestaw akcji, które można wykonać dla grupy rekordów w module. Te zestawy działań obejmują wysyłanie wiadomości e-mail, tworzenie zadań i aktualizowanie pola w rekordach o określonej wartości. Możesz mieć zestaw czynności, które wykonujesz codziennie lub często do niektórych rekordów. Możesz połączyć wszystkie te akcje w jedno makro i wykonywać je wielokrotnie. Weźmy na przykład następujące dwa scenariusze i sposób, w jaki użycie makr ułatwia pracę.

Scenariusz 1 — jesteś kierownikiem ds. sprzedaży w terenie i przypisano do Ciebie część potencjalnych klientów. Twoim zadaniem jest spotkać potencjalnych klientów i spróbować sprzedać im swój produkt. Po skontaktowaniu się z nimi wykonujesz następujący zestaw działań:

  • Wyślij e-mail uzupełniający.
  • Zaktualizuj pole Status jako „Rozpoczęto pierwsze działania następcze”.
  • Utwórz zadanie dla innych członków sprzedaży w Twoim zespole, aby kontynuować kontakt z potencjalnym klientem.

Scenariusz 2 – Organizujesz kampanię, czyli konferencję użytkowników. Planujesz wykonać następujący zestaw działań dla wszystkich uczestników konferencji.

  • Wyślij wiadomość e-mail z potwierdzeniem.
  • Zaktualizuj pole Status jako „Kontakt”.
  • Utwórz zadanie, aby wysłać broszury i zaplanuj z nimi prezentację.

W takim przypadku można utworzyć jedno makro, które zawiera wszystkie powyższe akcje. Wszystko, co musisz zrobić, to po prostu wybrać rekordy i uruchomić makro. Zamiast wybierać rekordy i wykonywać trzy czynności, możesz zakończyć zadanie w jednym kroku.

Dostępność
Wymagane pozwolenie
Użytkownicy z uprawnieniami do masowego e-maila, masowej aktualizacji i tworzenia działań w swoim profilu mogą uzyskać dostęp do tej funkcji.




Notatka
  • Aby uzyskać dostęp do funkcji Makra, musisz mieć wszystkie 3 uprawnienia profilu.
  • W każdym makrze możesz skonfigurować 1 wiadomość e-mail, 3 zadania i 3 aktualizacje pól.
  • Makr nie można uruchamiać ani planować automatycznie. Musisz ręcznie uruchomić makra.
  • Makra są specyficzne dla użytkownika, więc masz dostęp tylko do makr, które utworzyłeś na swoim koncie i które są Ci udostępniane przez innych użytkowników.
  • Wiadomość e-mail zostanie wysłana na adres podany w polu E-mail rekordu.
  • W Zoho CRM możesz wysłać 1000 masowych wiadomości e-mail dziennie. Masowe wysyłanie e-maili obejmuje wiadomości e-mail wysyłane przy użyciu następujących funkcji:
    • Makra
    • Autorespondery
    • Masowy e-mail
    • Planowanie masowych wiadomości e-mail

Obsługiwane moduły

Makra są dostępne w następujących modułach:

  • Wskazówki
  • Łączność
  • Oferty
  • Moduły niestandardowe

Utwórz makro

Możesz tworzyć makra dla poszczególnych modułów i zarządzać nimi. Tworzone makra mogą być udostępniane innym użytkownikom na koncie CRM Twojej organizacji.

Aby utworzyć makro

  1. Kliknij kartę [Moduł], dla której chcesz utworzyć makro.
  2. Na stronie głównej modułu kliknij Uruchom makro > Nowe makro.

  3. Na stronie Utwórz makro określ nazwę i opis makra.
  4. W obszarze Akcje wykonaj następujące czynności:
    1. Kliknij przycisk Wybierz szablon i wybierz szablon wiadomości e-mail z wyskakującego okienka
      Wybrany szablon wiadomości e-mail będzie używany do wysyłania wiadomości e-mail do rekordów po uruchomieniu makra.
    2. Następnie musisz wprowadzić adresy e-mail w polach Od i Odpowiedz do.
                  Tutaj możesz wybrać jedną z tych opcji z listy rozwijanej:  
      1. Twój adres e-mail konta
      2. adres e-mail organizacji
      3. adres e-mail właściciela rekordu
      4. adres e-mail aktualnego użytkownika
      5.                 


  1. Wybierz pole i określ dla niego wartość. Pole zostanie zaktualizowane o określoną wartość po uruchomieniu makra.

  1. Kliknij Dodaj zadanie. Określ szczegóły związane z zadaniem, takie jak Temat, Termin, Status, Priorytet itp. i kliknij Dodaj.

      7. Wybierz
          Zezwól innym użytkownikom na używanie tego pola wyboru Makro w celu udostępniania makra innym użytkownikom.
          Jeśli chcesz, aby Twoi rówieśnicy wykonali makro, które utworzyłeś również na niektórych z ich rekordów, możesz po prostu udostępnić im swoje makro.
  1. Wybierz Użytkownicy, Grupy lub Role z listy rozwijanej. Lista użytkowników będzie dostępna.
  2. Kliknij Wybierz odpowiadający użytkownikowi. Możesz też wybrać opcję Wszyscy użytkownicy.

      8. Kliknij Utwórz.

Notatka
  • Możesz także tworzyć makra ze strony szczegółów rekordu.
    • Tworzenie makr
    • Przejdź do modułu i wybierz rekord.
    • Kliknij Więcej > Uruchom makro > Utwórz makro.


  • W każdym makrze możesz skonfigurować 1 wiadomość e-mail, 3 zadania i 3 aktualizacje pól. Raz utworzonej akcji nie można edytować. W przypadku jakiejkolwiek zmiany, musisz usunąć akcję i ponownie utworzyć.
  • Gdy udostępnisz makro innym użytkownikom, nawet jeśli początkowo nie mają oni uprawnień w swoich profilach użytkownika do wykonywania czynności wymienionych w makrze, będą mogli wykonać makro na rekordach.

    • Related Articles

    • Korzystanie z makr w biletach

      Makra to zestaw akcji, które można zastosować do obsługi zgłoszeń. Akcje obejmują wysyłanie e-maili, tworzenie zadań i aktualizowanie pola w biletach. Po utworzeniu makra można stosować ręcznie do biletów. Oszczędzają dużo czasu i wysiłku, ponieważ w ...
    • Zarządzanie wieloma organizacjami CRM

      Uzyskaj dostęp do wielu kont CRM za pomocą jednego logowania Zoho CRM umożliwia użytkownikom dostęp do wielu kont organizacyjnych (CRM) przy użyciu tego samego adresu e-mail. Jest to szczególnie przydatne dla organizacji, które prowadzą różne konta ...
    • Zrozum swoje konto CRM

      Kluczowe terminologie CRM W każdym środowisku biznesowym istnieją terminy takie jak Namiary, Transakcje, Kampanie, Faktury itp. Poniżej znajduje się lista takich terminów i ich definicje używane w Zoho CRM. Więcej takich terminów można znaleźć w ...
    • Tworzenie qoutes

      W Zoho CRM możesz przechowywać szczegóły oferty, ręcznie wprowadzając dane w formularzu szczegółów oferty. Notatka Niektóre standardowe pola mogą nie być widoczne lub edytowalne w zależności od procesu biznesowego Twojej organizacji. Jeśli chcesz ...
    • Współpraca przy użyciu kanałów Zoho CRM

      Współpraca to ważny aspekt w biznesie. Kiedy musisz sfinalizować transakcję, negocjować zniżkę lub zorganizować wydarzenie, współpracujesz ze swoim zespołem, aby osiągnąć cel. W tym celu narzędzia, które pomagają jasno komunikować się z zespołem, ...