Tworzenie quotes

Tworzenie qoutes

W Zoho CRM możesz przechowywać szczegóły oferty, ręcznie wprowadzając dane w formularzu szczegółów oferty.

Notatka
  1. Niektóre standardowe pola mogą nie być widoczne lub edytowalne w zależności od procesu biznesowego Twojej organizacji.
  2. Jeśli chcesz dodać lub zmodyfikować pola, skontaktuj się z administratorem systemu, aby uzyskać więcej informacji na temat wykorzystania innych pól.

Twórz quotes indywidualnie

Tworzenie quotes

  1. W module Oferty kliknij Utwórz ofertę.
  2. Na stronie Utwórz ofertę wprowadź szczegóły oferty.
  3. W sekcji Cytowane pozycje wprowadź Szczegóły produktu.
  4. W polu Nazwa produktu wyszukaj żądany produkt i wybierz go z listy rozwijanej. Jedynym sposobem dodania produktów jest wybranie ich z listy rozwijanej. Nie możesz ich dodać inaczej. Ponadto na wyniki wyszukiwania mają wpływ słowa oddzielone spacją. Na przykład wpisanie „P” spowoduje wyświetlenie „i pad”, pod warunkiem, że nazwa produktu jest zapisana jako „i pad” (jako dwa słowa). Jeśli jest zapisany jako „ipad”, wpisanie „p” nie wywoła produktu. Aby to wywołać, musisz wpisać „i”.




    Aby dowiedzieć się więcej o produkcie z listy rozwijanej, najedź myszą na ikonę Info obok produktu.


  5. Wprowadź żądaną ilość dla wybranego produktu.
  6. Dodaj więcej linii produktów zgodnie z wymaganiami, klikając link + Dodaj wiersz. Pamiętaj, że w wycenie możesz dodać do 200 pozycji.
  7. Po dodaniu wszystkich linii produktów kliknij Dodaj produkty, aby dodać je do wyceny. Wszystkie dane wymagane dla wybranej pozycji (w tym podatki, rabaty cenowe i opis produktu dla wybranego produktu) zostaną wypełnione automatycznie.



    Jeśli masz więcej niż jeden element, po prostu przeciągnij i upuść elementy zamówienia, aby zmienić kolejność linii produktów. Aby wyświetlić ilość produktu i cenę jednostkową, wskaż kursorem myszy nazwę produktu. Aby wyświetlić Sumę po rabacie, wskaż kursorem myszy pozycję Rabat.


    Jeśli chcesz dodać cennik z powiązanego cennika, kliknij ikonę wyszukiwania cennika, aby przeglądać i wybrać żądany cennik.


  8. Aby edytować szczegóły pozycji, kliknij ikonę Edytuj, która pojawia się po najechaniu myszą na wartość taką jak podatek lub rabat. Edycja wartości automatycznie zmienia wszystkie powiązane wartości.

    Aby wyświetlić szczegóły rabatu i zakresu dla powiązanego cennika, najedź myszą na wartość rabatu.


  9. Kliknij Zapisz.
Notatka
  1. Dodaj inne szczegóły, takie jak informacje rozliczeniowe itp., dostosowując sekcję Szczegóły produktu. 

Aby sklonować quotes 

  1. Na karcie Oferty kliknij konkretny cytat, który chcesz sklonować.
  2. Na stronie Szczegóły oferty kliknij[ Ikona Więcej] i kliknij Klonuj.


  3. Na stronie Clone Quote zmodyfikuj wymagane szczegóły.
  4. Kliknij Zapisz.

Powiąż quotes z innymi zapisami

Możesz stworzyć 360-stopniowy widok wyceny, aby wyświetlić wszystkie powiązane szczegóły, takie jak zamówienia sprzedaży, otwarte działania i historia zakończonych działań.

  • Zlecenia sprzedaży: Aby wyświetlić zlecenia sprzedaży związane z ofertami.
  • Otwarte działania: Aby dodać zadania i zdarzenia związane z cytatami.
  • Czynności zamknięte: Aby wyświetlić zakończone czynności.
  • Załączniki: Aby załączyć dokumenty.
  • E-maile: Aby wyświetlić wiadomości e-mail.

Konwertuj ofertę na zlecenie sprzedaży/fakturę

Aby przekonwertować oferty na zamówienie sprzedaży lub fakturę

  1. Kliknij zakładkę Quotes.
  2. Na stronie głównej cytatów wybierz żądaną ofertę.
  3. Na stronie Szczegóły oferty kliknij Konwertuj, a następnie wybierz Zamówienie sprzedaży/faktura.
    Zostanie wyświetlona strona Zlecenie sprzedaży/Szczegóły faktury.
Notatka
  1. Jeśli w ofercie znajdują się pola niestandardowe, należy je zmapować z odpowiednimi polami niestandardowymi w zamówieniu sprzedaży/fakturze. Mapowanie musi zostać wykonane przed konwersją cytatu.

Aby mapować niestandardowe pola modułu Quotes

  1. Kliknij [ Ikona ustawień] i kliknij Konfiguracja > Dostosowywanie > Moduły.
  2. Najedź kursorem na moduł Cytaty z listy modułów i kliknij[ Więcej ikona]
  3. Kliknij Mapowanie konwersji oferty.


  4. Na stronie Mapuj pola dla konwersji ofert zamapuj niestandardowe pola ofert na odpowiadające im pola w zleceniu sprzedaży/fakturze.


  5. Kliknij Zapisz. Teraz niestandardowe pola Oferty są mapowane z odpowiadającymi im polami w Zleceniu sprzedaży/fakturze. Wartości zostaną odpowiednio przeliczone podczas przeliczania kwotowań.

Konwertuj qoutes luzem

Masowa konwersja cytatów jest również możliwa w module Cytaty poprzez zaznaczenie wielu rekordów z widoku listy do konwersji.

Aby zbiorczo konwertować quotes

  1. Kliknij zakładkę quotes.
  2. Z listy cytatów wybierz te, które chcesz przekonwertować.
  3. Kliknij ikonę Więcej działań > Konwersja zbiorcza.
  4. W wyskakującym okienku Konwersja masowa wykonaj następujące czynności:
    • W polu Konwertuj ofertę na wybierz Zlecenie sprzedaży lub Faktura.


    • Kliknij łącze Zmień, aby wybrać jednego użytkownika jako właściciela zamówień sprzedaży lub faktur, na które są konwertowane oferty. Domyślnie wszystkie zamówienia sprzedaży lub faktury zostaną przypisane do użytkowników, którzy są właścicielami odpowiednich ofert.
    • Kliknij przycisk Tak, aby przenieść tagi powiązane z wyceną podczas konwersji.
  5. Kliknij Konwertuj.

    • Related Articles

    • Tworzenie podróży przez CommandCenter

      Co to jest CommandCenter? CommandCenter umożliwia tworzenie online replik procesów biznesowych przy użyciu wielu modułów. Jest to idealne rozwiązanie dla organizacji, które mają kilka działów, usług lub aplikacji innych firm uczestniczących w ...
    • Zarządzanie wieloma organizacjami CRM

      Uzyskaj dostęp do wielu kont CRM za pomocą jednego logowania Zoho CRM umożliwia użytkownikom dostęp do wielu kont organizacyjnych (CRM) przy użyciu tego samego adresu e-mail. Jest to szczególnie przydatne dla organizacji, które prowadzą różne konta ...
    • Zrozum swoje konto CRM

      Kluczowe terminologie CRM W każdym środowisku biznesowym istnieją terminy takie jak Namiary, Transakcje, Kampanie, Faktury itp. Poniżej znajduje się lista takich terminów i ich definicje używane w Zoho CRM. Więcej takich terminów można znaleźć w ...
    • Współpraca przy użyciu kanałów Zoho CRM

      Współpraca to ważny aspekt w biznesie. Kiedy musisz sfinalizować transakcję, negocjować zniżkę lub zorganizować wydarzenie, współpracujesz ze swoim zespołem, aby osiągnąć cel. W tym celu narzędzia, które pomagają jasno komunikować się z zespołem, ...
    • Tworzenie harmonogramów w automatyzacji

      Harmonogramy to zautomatyzowane działania zdefiniowane przez użytkownika, które można wykonywać za pomocą funkcji w określonym czasie lub cyklicznie. Akcje zdefiniowane przez użytkownika umożliwiają tworzenie unikalnych sytuacji harmonogramowania, ...