Tworzenie harmonogramów w automatyzacji

Tworzenie harmonogramów w automatyzacji

Harmonogramy to zautomatyzowane działania zdefiniowane przez użytkownika, które można wykonywać za pomocą funkcji w określonym czasie lub cyklicznie. Akcje zdefiniowane przez użytkownika umożliwiają tworzenie unikalnych sytuacji harmonogramowania, które mogą być wykonywane okresowo w oparciu o Twoje wymagania.

Możesz teraz zaplanować funkcję tak, aby była wykonywana automatycznie w odstępach dziennych, tygodniowych lub miesięcznych.

Harmonogramy umożliwiają integrację danych CRM z witryną internetową/intranetem Twojej firmy, dowolnymi aplikacjami innych firm lub innymi aplikacjami Zoho. Na przykład, korzystając z harmonogramów, możesz

  • Okresowo synchronizuj swoje kontakty z innymi aplikacjami
  • Prześlij dane CRM do starszego systemu w celu tworzenia kopii zapasowych danych.
  • Ostrzegaj użytkowników o wszelkich bezczynnych leadach lub transakcjach.
  • Dostępność
Wymagane pozwolenie
Użytkownicy z uprawnieniami do zarządzania przepływem pracy w swoim profilu mogą uzyskać dostęp do tej funkcji.



Utwórz harmonogramy

Tworzenie własnego harmonogramu
    1. Wybierz kolejno Konfiguracja > Automatyzacja > Harmonogramy.
    2. Kliknij Utwórz swój pierwszy harmonogram.
    3. Na stronie Utwórz nowy harmonogram wykonaj następujące czynności:
      • Wprowadź nazwę i opis do Harmonogramu w celu łatwej identyfikacji.
      • Teraz wybierz funkcję, która ma być powiązana z harmonogramem. Możesz napisać własną funkcję za pomocą naszego edytora skryptów Potopu w oparciu o swoje wymagania. Funkcja zostanie wykonana automatycznie w zaplanowanym dniu, godzinie i częstotliwości.
      • Wybierz datę rozpoczęcia wykonania i czas wykonania, do którego funkcja ma zostać wykonana.
      • Ustaw częstotliwość harmonogramu z dostępnej listy rozwijanej.
        Możesz wykonać akcję niestandardową raz lub codziennie, co tydzień, co miesiąc lub co rok z określoną datą/godziną i powtarzającą się częstotliwością. 
      • Wybierz punkt końcowy harmonogramu.
        Możesz zatrzymać akcję niestandardową albo po jej jednokrotnym wykonaniu, albo do określonej daty lub liczby razy, kiedy ma być wykonana.
    4. Kliknij Zapisz.
Notatka
  • Zmienne CRM zdefiniowane przez użytkownika mogą być również używane w harmonogramie niestandardowym. Podczas tworzenia funkcji, która ma być powiązana z harmonogramem, możesz wybrać zmienną CRM jako argument.

Ustaw częstotliwość harmonogramu

Możesz ustawić częstotliwość harmonogramu raz lub codziennie, co tydzień, co miesiąc lub co rok z określoną datą/godziną i częstotliwością cykliczną.

Aby ustawić częstotliwość harmonogramu

  1. W polu Częstotliwość wybierz częstotliwość harmonogramu jako Jednorazową, Dzienną, Cotygodniową, Miesięczną lub Roczną. Na przykład, jeśli zdecydujesz się ustawić częstotliwość co miesiąc, zaplanowana funkcja będzie wykonywana w odstępach miesięcznych.
  2. Wybierz opcję Niestandardowe z listy rozwijanej, aby uruchomić akcję niestandardową w dowolnym określonym dniu/miesiącu/roku z powtarzalną częstotliwością dla harmonogramu. Na przykład, jeśli zdecydujesz się uruchamiać harmonogram co miesiąc, możesz powtórzyć harmonogram w dowolnym dniu miesiąca.
  3. Użyj opcji Uruchom teraz na stronie konfiguracji harmonogramu, aby ręcznie uruchomić zaplanowaną funkcję w razie potrzeby.

Notatka
  • Możesz uruchomić harmonogram ręcznie tylko dwa razy dziennie.

Wybierz funkcję

Każdy harmonogram powinien być powiązany z funkcją. Korzystając z naszego edytora skryptów Potopu, możesz napisać własną funkcję i zaplanować jej okresowe wykonywanie.

Nieudane harmonogramy

Wszystkie nieudane harmonogramy zostaną zarejestrowane i wyświetlone w zakładce Niepowodzenie na stronie konfiguracji Harmonogramy. Dane te będą dostępne tak długo, jak będą znajdować się w dziennikach audytu CRM.

Edytuj harmonogramy

W razie potrzeby możesz edytować istniejące harmonogramy niestandardowe. Tylko użytkownicy z uprawnieniami do zarządzania przepływem pracy mogą edytować harmonogramy.

Aby edytować harmonogram

  1. Wybierz kolejno Konfiguracja > Automatyzacja > Harmonogramy.
  2. Wybierz żądany harmonogram z listy i kliknij ikonę Edytuj.
  3. Edytuj i aktualizuj zmiany zgodnie z własnymi wymaganiami.

Usuń harmonogramy

Aby usunąć harmonogram

  1. Wybierz kolejno Konfiguracja > Automatyzacja > Harmonogramy.
  2. Wybierz żądany harmonogram, który chcesz usunąć i kliknij ikonę Usuń.
Punkty do zapamiętania
  • Każda organizacja może mieć tylko 10 aktywnych harmonogramów.
  • Nie możesz powielić nazwy harmonogramu.
  • Data rozpoczęcia Harmonogramu nie powinna przekraczać 1 roku od daty bieżącej.
  • Wszystkie szczegóły wykonania harmonogramu będą rejestrowane w dziennikach audytu CRM.
  • Funkcja nie powinna przekraczać dwustu tysięcy wierszy wykonania.
  • Funkcja powinna działać w ciągu 5 minut.
  • Używaj zadań integracji, gdy tylko jest to możliwe.

    • Related Articles

    • Raporty harmonogramów

      Możesz automatycznie wysyłać raporty do współpracowników, kadry kierowniczej i użytkowników spoza Zoho CRM, planując żądane raporty codziennie, co tydzień, co miesiąc lub co rok. Po skonfigurowaniu Harmonogramu raportów określone raporty będą ...
    • Zrozum swoje konto CRM

      Kluczowe terminologie CRM W każdym środowisku biznesowym istnieją terminy takie jak Namiary, Transakcje, Kampanie, Faktury itp. Poniżej znajduje się lista takich terminów i ich definicje używane w Zoho CRM. Więcej takich terminów można znaleźć w ...
    • Sprawdzanie zduplikowanych rekordów w Zoho CRM

      Kiedy masz setki i tysiące rekordów w swoim CRM, gdy Twoja firma się rozwija, sprawdzenie, czy nie ma duplikatów, staje się bardzo trudnym zadaniem. Zoho CRM pomaga zatrzymać duplikaty, zanim jeszcze zostaną utworzone, za pomocą tego, co nazywamy ...
    • Wprowadzenie do Zoho CRM

      Co to jest CRM? Zarządzanie relacjami z klientami (CRM) można zdefiniować na wiele sposobów w zależności od tego, co dana osoba zamierza osiągnąć. Dla niektórych jest to strategia identyfikacji, zrozumienia, zarządzania i zaspokajania potrzeb ...
    • Zarządzanie wieloma organizacjami CRM

      Uzyskaj dostęp do wielu kont CRM za pomocą jednego logowania Zoho CRM umożliwia użytkownikom dostęp do wielu kont organizacyjnych (CRM) przy użyciu tego samego adresu e-mail. Jest to szczególnie przydatne dla organizacji, które prowadzą różne konta ...