Wprowadzenie do Zoho CRM

Wprowadzenie do Zoho CRM

Co to jest CRM?

Zarządzanie relacjami z klientami (CRM) można zdefiniować na wiele sposobów w zależności od tego, co dana osoba zamierza osiągnąć. Dla niektórych jest to strategia identyfikacji, zrozumienia, zarządzania i zaspokajania potrzeb biznesowych potencjalnych i obecnych klientów. Dla innych jest to system, który:
Pomaga w uchwyceniu wszystkich wymaganych informacji, aby zapewnić pełny obraz zainteresowań i preferencji klientów.
Zapewnia różne opcje zarządzania procesami sprzedaży i marketingu oraz regularnej interakcji i interakcji z klientami.
W obu tych przypadkach system CRM pomaga firmie wzmacniać i budować długoterminowe relacje z klientami. Zapoznaj się z przewodnikiem wdrażania CRM, aby dowiedzieć się, jak krok po kroku skonfigurować konto CRM.

Dlaczego firmy potrzebują CRM?

Wyobraź sobie, że podchodzisz do swojej ulubionej restauracji „Home Made Wraps”, którą często odwiedzasz, a właściciel wita Cię szerokim uśmiechem! Kiwa głową i gestykuluje, abyś usiadł i informuje, że Twoje zamówienie jest oddalone o 5 minut. Ale poczekaj chwilę, kiedy złożyłeś zamówienie? Cóż, Roger pamięta, co lubisz: koktajl na zamówienie i ulubione słone. Myślisz, że pamięta tylko twoje zamówienie, ponieważ odwiedziłeś go w zeszłym tygodniu. Ale robi to z prawie co drugim klientem, który wchodzi do jego restauracji. Niesamowite, prawda? Zapamiętywanie preferencji każdego odwiedzającego jest nie lada wyczynem, ponieważ czasami zrozumienie ich potrzeb i zapoznanie się z nimi może zająć lata.

Ale inaczej jest z Rogerem Philipsem, właścicielem „Home Made Wraps”, który bardzo poważnie traktuje satysfakcję i zaangażowanie klientów. Dla niego i jego zespołu klient jest królem i wiedzą, jak zrobić wszystko, aby upewnić się, że rozumieją puls każdego klienta, a tym samym budować z nim dobre relacje. Śledzą preferencje każdego klienta, jego indywidualne zamówienia, preferowanych szefów kuchni, a w nielicznych przypadkach także ograniczenia dietetyczne!

Jego praca nie kończy się tutaj. Musi być na szczycie kilku innych transakcji, takich jak zakup surowców, miesięczne wydatki, roczny wzrost i śledzenie zysków. Musi śledzić i wyceniać każdą dokonaną przez siebie sprzedaż, aby w jego rocznym raporcie nie pominięto ważnych szczegółów. Jednocześnie musi upewnić się, że cały jego zespół jest świadomy procesów biznesowych i podąża za nimi bez żadnych odchyleń.

Zarządzanie każdym aspektem firmy może być łatwiejsze dzięki solidnemu systemowi CRM. Powinien łatwo zrozumieć biznes, zjednoczyć go zarówno z pracownikami, jak i klientami oraz uchwycić informacje biznesowe tak, aby uzyskać całościowy obraz każdego klienta w czasie rzeczywistym.

Korzyści z posiadania systemu CRM

Idealny system CRM powinien być wielopłaszczyznowy, który zapewnia:

Nieprzerwany dostęp do danych klientów — rozumiemy, że szybkie reakcje i natychmiastowe rozwiązania mają duży wpływ na budowanie trwałych relacji. Dzięki temu informacje o Twoich klientach są bezpiecznie przechowywane na platformie w chmurze, a Twoje zespoły mogą łączyć się z klientami z dowolnego miejsca w czasie rzeczywistym.

Zapewnij koordynację między działami — Kolejną zaletą posiadania danych w chmurze jest możliwość udostępniania ich w zespołach. Możesz tworzyć zadania zorientowane na klienta i przypisywać je do odpowiednich członków swojego zespołu. Dzięki temu każdy sprzedawca ma określoną rolę i jasne cele, nikt nie zostanie pominięty, nikt nie będzie wykonywał tego samego zestawu zadań, a żadna szansa sprzedaży nie zostanie zignorowana.

Usprawnij różne procesy — CRM jest wyposażony w szeroką gamę funkcji, które mogą pomóc w zwiększeniu zdolności zespołu sprzedaży do zawierania większej liczby transakcji, pomóc zespołowi marketingowemu w pozyskiwaniu większej liczby potencjalnych klientów, ułatwić zespołom wsparcia szybsze rozwiązywanie zgłoszeń; wszystko w tym samym czasie.

Aktywnie uczestnicz w podróży klientów - CRM pomoże Ci tworzyć kamienie milowe i przypominać o ważnych wydarzeniach z klientami. Możesz także uzyskać wgląd w preferencje i wymagania klienta, co z kolei pomoże zespołowi sprzedaży zorganizować strategie w celu lepszego i szybszego zaangażowania klientów. Ogólnie rzecz biorąc, może to znacznie poprawić retencję i łagodzić odejście.

Podejmuj inteligentne decyzje — klient czuje się doceniony, gdy zespół sprzedaży pamięta jego potrzeby i szybko dostarcza mu rozwiązania. CRM może pomóc w wyciąganiu wniosków, przewidywaniu możliwych wyników, rekomendowaniu wyborów, a nawet sugerowaniu klientom dalszych działań, korzystając ze wskazówek z poprzednich interakcji i danych.

Kluczowe funkcjonalności w Zoho CRM

Stwórz własny CRM
Gdy już zaadoptujesz CRM w swojej firmie, najlepiej jest zmodyfikować go do swoich potrzeb, a nie odwrotnie. Zoho CRM jest wystarczająco elastyczny, aby dostosować się do Twojego procesu biznesowego i umożliwić jego replikację online. Ponieważ każda firma jest wyjątkowa, pozwalamy Ci zbudować CRM zgodnie z Twoimi wymaganiami, korzystając z funkcji dostosowywania.

Zobacz, jak CRM pracuje dla Ciebie
Idealny dzień na przedstawiciela to: wejście do biura, odpalenie laptopa i szybkie rozpoczęcie rutynowych zadań. CRM może zautomatyzować niektóre z tych powtarzalnych zadań i zaoszczędzić czas na inne ważne czynności. Dzięki kilku łatwym do skonfigurowania funkcjom automatyzacji, procesy sprzedaży mogą zostać usprawnione i wydajniejsze. Usiądź wygodnie i zaplanuj kolejny ruch biznesowy, podczas gdy CRM będzie nadal dla Ciebie pracował.

Łącz się, komunikuj, współpracuj
Komunikacja osiągnęła zupełnie nowy poziom, a dzięki Zoho CRM możesz to wszystko sprowadzić pod jednym dachem. Czy to poczta e-mail, rozmowy telefoniczne na żywo, czy kanały mediów społecznościowych, takie jak Facebook, Twitter, wszystkie interakcje są dostępne z jednego miejsca. Twoi klienci i potencjalni klienci są obecni w wielu kanałach, najlepiej aby Twoja firma nie pozostała w tyle i podążała wraz z nimi.

Zbierz to wszystko w jednym miejscu
Kiedy masz tak wiele do zrobienia, nie możesz tracić czasu na szukanie danych swojego klienta w różnych miejscach. Mając je wszystkie w jednym miejscu, wystarczy jedno kliknięcie i zaoszczędzisz dużo czasu. Możesz jednocześnie śledzić historię zakupów klienta, przeglądać notatki, przeglądać wcześniejsze rozmowy i sprawdzać powiązane wiadomości e-mail. Widok kontekstowy pozwala na sprzedaż krzyżową produktów i eliminuje czas poświęcony na zbieranie informacji z różnych źródeł.

Wzmocnij w sobie programistę
Niektóre rozwiązania programowe mogą być wykorzystywane do realizacji określonych funkcji i nie musisz ich rezygnować, aby korzystać z systemu CRM. Dzięki naszemu szeregowi funkcji skoncentrowanych na programistach — interfejsach API, pakietach SDK, funkcjach, widżetach i wielu innych — możesz przenieść swoje oprogramowanie do CRM i zarządzać wszystkim z jednego miejsca.

Zapoznaj się z przewodnikiem wdrażania CRM, aby dowiedzieć się, jak krok po kroku skonfigurować konto CRM.
    • Related Articles

    • Zarządzanie kalendarzem w Zoho CRM

      Planowanie i harmonogramowanie jest ważne, jeśli chodzi o spotkania biznesowe. Dobrze przemyślany plan ma duży wpływ na przynoszenie pozytywnych rezultatów, podczas gdy odpowiednio zaplanowane spotkanie może uzupełnić Twoje planowanie. Firmy ...
    • Zarządzaj danymi CRM za pomocą modułów i układów

      Zorganizuj swoje dane CRM za pomocą modułów i układów w Zoho CRM ​
    • Dodatek Microsoft Outlook do Zoho CRM

      Dodatek Zoho CRM do programu MS Outlook umożliwia przeglądanie szczegółów konta CRM bezpośrednio na koncie programu Outlook. Instalacja pozwoli ci wykonać następujące czynności z konta MS Outlook: Dodaj potencjalnych klientów lub kontakty Dodaj ...
    • Instalacja Zoho CRM w MS Office 365

      Zainstaluj aplikację Zoho CRM dla Microsoft Office 365, aby bezproblemowo synchronizować dane między dwiema aplikacjami. Obecnie integracja ta pozwala na import użytkowników, synchronizację kalendarzy i synchronizację kontaktów. Zainstaluj aplikację ...
    • Rozwiązywanie problemów z integracją Zoho CRM z Zoho Desk

      1. Why am I unable to integrate Zoho Desk with Zoho CRM? Profil/uprawnienia: Domyślnie w CRM osoby, które mają uprawnienia na poziomie administratora lub profil administratora, mają uprawnienia dostępu do rozszerzeń. Nie będziesz w stanie zintegrować ...