Kiedy masz setki i tysiące rekordów w swoim CRM, gdy Twoja firma się rozwija, sprawdzenie, czy nie ma duplikatów, staje się bardzo trudnym zadaniem. Zoho CRM pomaga zatrzymać duplikaty, zanim jeszcze zostaną utworzone, za pomocą tego, co nazywamy „unikalnymi polami”.
Gdy oznaczysz pole jako unikalne, CRM przeszuka istniejące rekordy w poszukiwaniu duplikatów na podstawie wartości tego pola. Załóżmy na przykład, że oznaczyłeś adres e-mail jako unikalne pole w module Leady. Gdy spróbujesz utworzyć potencjalnego klienta, którego adres e-mail jest taki sam, jak istniejącego, CRM wygeneruje alert o duplikacji. Oczywiście dwie osoby nie mogą mieć tego samego identyfikatora e-mail. Inne przykłady obejmują numery ubezpieczenia społecznego, numery paszportów, kody produktów i tym podobne. W Zoho CRM możesz oznaczyć pole z dowolnego modułu jako „Unikalne”. Po oznaczeniu jako „Unikalne”, pola te odgrywają istotną rolę w zarządzaniu zduplikowanymi rekordami w Zoho CRM w różnych przypadkach, w tym w ręcznym tworzeniu rekordów, a także rekordach utworzonych za pomocą importu, interfejsów API, konwersji potencjalnych klientów/zamówień sprzedaży/wyceny.
Administrator lub użytkownik z uprawnieniem Dostosuj profil Zoho CRM będzie mógł oznaczyć pole jako unikalne. Gdy pole zostanie oznaczone jako unikalne w module, będziesz mógł zatrzymać tworzenie duplikatów rekordów w tym module poprzez ręczne tworzenie, importowanie, integracje, formularze internetowe i tak dalej.
Pomimo oznaczenia pola jako unikalnego, z biegiem czasu, jeśli okaże się, że na Twoim koncie mogą znajdować się zduplikowane rekordy, możesz użyć narzędzi do usuwania duplikatów CRM, aby je usunąć.
Oznacz pole jako unikalne
Użytkownicy z uprawnieniami Dostosuj Zoho CRM w profilu mogą włączyć tę funkcję. Wszyscy Administratorzy otrzymają powiadomienie e-mail, gdy ta funkcja jest włączona lub wyłączona. Pamiętaj, że musisz włączyć ją osobno dla modułu Leads and Contacts. Po jej włączeniu wszyscy użytkownicy mogą z niej korzystać i zostaną powiadomieni podczas dodawania leada lub kontaktu, którego adres e-mail już istnieje w CRM.
Notatka
- Gdy oznaczysz pole jako unikalne w module Leads, zobaczysz opcję włączenia sprawdzania duplikatów również dla przekonwertowanych leadów.
Rozważ scenariusz. Pozyskałeś i nawróciłeś leada o imieniu James. Teraz James jest zarejestrowany w module Kontakty. Inny przedstawiciel handlowy w Twoim zespole dodaje ten sam potencjalny klient (James), nie wiedząc, że potencjalny klient został już wykorzystany. W takim przypadku nie ma potrzeby ponownego dodawania Jamesa jako leada – będzie to po prostu zduplikowany wpis.
W takim przypadku możesz zatrzymać tworzenie tego samego potencjalnego klienta, włączając sprawdzanie duplikatów dla przekonwertowanych potencjalnych klientów. Po włączeniu tej opcji, za każdym razem, gdy w Leads zostanie dodany zduplikowany wpis, CRM sprawdzi istniejące i przekonwertowane leady pod kątem dopasowań.
Aby włączyć sprawdzanie duplikatów dla skonwertowanych namiarów, kliknij łącze Zmień preferencje, które pojawia się po oznaczeniu pola jako unikalnego. W wyskakującym okienku Preferencje sprawdzania duplikatów zaznacz pole wyboru Sprawdź również duplikaty w konwertowanych potencjalnych klientach i kliknij Zapisz. Zawsze możesz zmienić to ustawienie później.
Możesz także włączyć sprawdzanie duplikatów w Ustawienia > Dostosowanie > Moduły i pola > Potencjalni klienci. Kliknij ikonę Więcej na Potencjalni klienci > Zduplikowane preferencje sprawdzania.
- Po wprowadzeniu zduplikowanego rekordu w module Leads zostanie wygenerowany komunikat ostrzegawczy informujący o istniejącym rekordzie. Po najechaniu na ikonę Wyświetl potencjalnego klienta można wyświetlić nazwę rekordu i właściciela. Możesz wyświetlić szczegóły rekordów, klikając ikonę Wyświetl potencjalnego klienta. Opcja Wyświetl potencjalnego klienta będzie dostępna tylko w przypadku jednego zduplikowanego rekordu.
- Jeśli zostanie znalezionych wiele rekordów z tym samym adresem e-mail, zostanie wyświetlony komunikat ostrzegawczy z prośbą o scalenie potencjalnych klientów. Ta opcja pozwoli Ci znaleźć i scalić zduplikowane rekordy.
Stosowanie
Istnieją różne sposoby dodawania rekordu w Zoho CRM. Możesz wypełnić formularz kontaktowy, sklonować rekord, skorzystać z formularzy internetowych, importować rekordy, korzystać z API i korzystać z wielu innych sposobów dodawania rekordów. Poniżej znajdziesz różne scenariusze, w których przeprowadzana jest kontrola duplikacji wiadomości e-mail.
Notatka
- Gdy pole zostało oznaczone jako unikatowe, nie można go usunąć z układu modułu. Ponadto nie można usunąć sekcji zawierającej unikatowe pole.
- Jeśli pole E-mail zdefiniowany przez Zoho jest ukryte, ta funkcja nie będzie dostępna.
Ograniczenia
Sprawdzenie duplikacji adresu e-mail nie zostanie wykonane w następujących sytuacjach:
- Aktualizacja lub dodawanie rekordów za pomocą widoku arkusza Zoho.
- Podczas migracji danych.
- Przywracanie rekordów z Kosza.
- Synchronizacja kontaktów za pomocą wtyczki Zoho CRM do programu Microsoft Outlook, funkcji Google Contacts Sync.