Karta czasu pracy pracowników

Karta czasu pracy pracowników

Karta czasu pracy pracowników



Karta czasu pracy Zoho  pozwala pracownikowi dodawać zadania i śledzić czas spędzony na różnych stanowiskach i powiązanych projektach. Korzystając z karty czasu pracy, pracownik może rejestrować czas pracy, tworzyć dzienniki czasu pracy, przesyłać karty czasu pracy do zatwierdzenia, planować zadania i przeglądać ważne raporty. 

Dodawanie zadań i zarządzanie nimi 

Aby rejestrować czas, należy najpierw utworzyć zadania. Zawsze, gdy pracownik rozpoczyna pracę, może stworzyć odpowiednie stanowisko pracy. Istnieje wiele sposobów tworzenia miejsc pracy. 

       Metoda 1
      1. Przejdź do  Grafik > Projekty/Zadania > Zadania.
      2. Kliknij opcję  Dodaj pracę.
      3. Wprowadź nazwę zadania i wybierz powiązany projekt.
      4. Podaj datę rozpoczęcia i zakończenia zadania.
      5. Wprowadź całkowitą liczbę godzin. 



      6. Wprowadź inne szczegóły zgodnie z wymaganiami.
      7. Kliknij opcję Prześlij.

Metoda 2
Inną metodą dodania zadania jest rejestrowanie czasu. Jeśli nie utworzyłeś wcześniej pracy:

       1. Przejdź do  Grafik > Dzienniki czasu > Widok listy.
       2. Wybierz projekt.
       3. Kliknij opcję Wybierz pracę.



      4. Kliknij opcję Dodaj pracę.
      5. Wprowadź szczegóły zlecenia.
      6. Kliknij opcję Prześlij.

Możesz także dodawać zadania bez wiązania ich z żadnymi projektami.

Dodawanie zadań i projektów odbywa się w oparciu o uprawnienia formularza skonfigurowane przez Administratora.

Wyświetlenia

Widok listy

W widoku listy grafiku pracownik może wykonywać różne czynności. 
  1. Rejestruj czas nowego zadania za pomocą timera.
  2. Rejestruj czas ręcznie, na dzień, tydzień lub miesiąc.
  3. Filtruj i przeglądaj zadania na podstawie określonego okresu, zadania, projektu, klienta, statusu rozliczeniowego i statusu zatwierdzenia.
  4. Importuj i eksportuj dzienniki czasu, korzystając z opcji pod ikoną wielokropka.


Widok kalendarza

Widok kalendarza daje pracownikowi miesięczny wgląd w status swojej pracy. Dzienniki czasu można także dodawać z widoku kalendarza. Aby dodać nowy dziennik czasu.

      1. Przejdź do  Grafik > Dziennik czasu > Widok kalendarza.
      2. Przejdź do konkretnej daty i kliknij  ikonę +. 



       3. Dodaj szczegóły dziennika czasu w wyskakującym okienku.


Czas logowania

Pracownik może rejestrować czas ręcznie i automatycznie. Timer może służyć do automatycznego rejestrowania czasu.

Metoda ręczna

Istnieje wiele sposobów ręcznego rejestrowania czasu pracy pracownika w Zoho People. 

Korzystanie z opcji Czas rejestrowania:

      1. Na stronie głównej przejdź do Rejestry czasu > Widok listy > Rejestruj czas.


      2. Wybierz nazwę zadania.
      3. Wybierz datę zadania.
      4. W obszarze Godziny wybierz Godziny lub Początek i koniec.
      5. W razie potrzeby wprowadź inne szczegóły.
      6. Kliknij opcję Prześlij.

Dzienne, tygodniowe i miesięczne dzienniki czasu

Korzystając z dziennika dziennego, tygodniowego i miesięcznego, pracownik może ręcznie rejestrować czas. Jest to przydatne w scenariuszach, w których istnieje więcej niż jeden dziennik czasu dziennie lub gdy w tygodniu jest wiele dzienników czasu.

      1. Ze strony głównej przejdź do Grafik > Dzienniki czasu.
      2. Kliknij listę rozwijaną Czas rejestrowania.
      3. Wybierz rejestr czasu dzienny, tygodniowy, miesięczny lub półmiesięczny.

Jeśli administrator włączył tylko łączną liczbę godzin, pracownik może wprowadzić do dziennika tylko łączną liczbę godzin.



Jeśli administrator włączył zarówno godzinę rozpoczęcia, jak i zakończenia oraz łączną liczbę godzin, pracownik może wybrać opcję, którą chce wprowadzić, i wprowadzić szczegóły w wyskakującym okienku.






Jeśli Administrator włączył tylko czas rozpoczęcia i zakończenia, pracownik może je w ten sposób wprowadzić do dziennika.



      4. Wprowadź liczbę godzin lub godzinę rozpoczęcia i zakończenia w zależności od tego, jaką opcję system umożliwia pracownikowi na wejście.
      5. Kliknij opcję Prześlij.

Metoda automatyczna

Pracownik może automatycznie rejestrować czas pracy za pomocą timera. Aby rejestrować czas za pomocą timera:

       1. Przejdź do Grafiku > Dziennik czasu > Widok listy.
       2. Wybierz zadanie, projekt i inne szczegóły.
       3. Kliknij timer, aby rozpocząć rejestrację czasu.


Do automatycznego rejestrowania czasu można również zastosować następującą metodę.

      1. Na stronie głównej przejdź do  Grafiku > Dzienniki czasu.
      2. Kliknij  opcję Rejestruj czas.
      3. Wybierz wymagane szczegóły.
      4. Kliknij  opcję Uruchom licznik czasu. 
      5. Kliknij Zapisz.

Rozpocznie się rejestrowanie czasu dla tego zadania. Będziesz mógł zobaczyć działający Timer w widoku listy.


Importowanie i eksportowanie dzienników czasu 

Jeżeli dla pracownika włączone są uprawnienia do importu i eksportu, opcje te będą dostępne w Widoku Listy



Pracownik może rejestrować czas ręcznie, importując dzienniki czasu. 

Aby zaimportować dzienniki czasu:

      1. Przejdź do  Grafik > Dzienniki czasu > Widok listy.
      2. Kliknij ikonę wielokropka w prawym górnym rogu.
      3. Wybierz opcję  Importuj.


      4. Upewnij się, że plik odpowiada podanemu przykładowemu formatowi.
      5. Kliknij opcję Importuj plik.
      6. Zamapuj pola, a następnie kliknij Dalej. 

Aby wyeksportować dzienniki czasu, kliknij ikonę wielokropka obok ikony filtra i wybierz Eksportuj.

      1. Wybierz format, w jakim chcesz przeprowadzić eksport. 

      2. Kliknij Eksportuj.

Dzienniki czasu klonowania

Jeśli pracownik pracuje nad podobnymi zadaniami lub projektami, opcja klonowania pomaga mu uprościć zadanie tworzenia dziennych, tygodniowych lub miesięcznych dzienników czasu poprzez klonowanie wpisów.

Aby sklonować dzienniki czasu:
      1. Na stronie głównej przejdź do  menu Grafik > Dzienniki czasu > Widok listy > Lista rozwijana Czas rejestrowania.
      2. Kliknij typ dziennika i kliknij  Klonuj.


Będziesz mógł zobaczyć powtórzone dzienniki czasu z poprzedniego dnia, tygodnia lub miesiąca. Możesz dodać do tego więcej dzienników czasu lub edytować zreplikowane dzienniki czasu przed ich przesłaniem.


Opcja Resetuj czyści dzienniki czasu przed ich przesłaniem.

Edytowanie i usuwanie dzienników czasu

Jeżeli pracownik chce dokonać jakichkolwiek zmian w rejestrach czasu:

      1. Przejdź do  Grafik > Rejestry czasu pracy > Widok listy. 
      2. Przejdź do konkretnego dziennika czasu.
      3. Kliknij ikonę ołówka, aby edytować dziennik. 
      4. Wprowadź niezbędne zmiany. 
      5. Kliknij  opcję Prześlij.



Aby usunąć rejestr czasu:

      1. Przejdź do  Grafik > Rejestry czasu pracy > Widok listy. 
      2. Przejdź do konkretnego dziennika czasu.
      3. Kliknij ikonę kosza obok dziennika czasu. 
      4. Kliknij  Potwierdź.

Dodawanie i zarządzanie projektami

Pracownik może dodawać projekty, nad którymi pracuje (w oparciu o uprawnienia) i rejestrować czas pracy związany z tym projektem.

Aby dodać projekt:

      1. Przejdź do  Grafik > Praca/Projekty > Projekty.
      2. Kliknij Dodaj projekt.


      3. Dodaj szczegóły projektu: nazwę, koszt i stawkę za godzinę.


      4. Kliknij opcję Prześlij. 

Po dodaniu projektu pracownik może dodać nowe stanowisko pracy w  kolumnie Oferty pracy klikając  ikonę + .



Istniejące oferty pracy można także wyświetlić w  kolumnie Oferty pracy.


Aby edytować lub usunąć projekt, użyj ikon ołówka lub kosza obok projektu i wykonaj odpowiednią akcję. 




Harmonogram pracy 

Korzystając z funkcji harmonogramu zadań, pracownicy mogą uzyskać skonsolidowany widok swojego harmonogramu na cały dzień lub tydzień.

Pracownik może przeglądać, dodawać i edytować swój harmonogram pracy (w oparciu o uprawnienia). 

Aby dodać nowe zadanie do harmonogramu: 

      1. Przejdź do  Grafik > Harmonogram zadań > Harmonogram. 
      2. Kliknij konkretną datę lub godzinę, do której chcesz dodać pracę. 
      3. Wpisz szczegóły oferty pracy w wyskakującym okienku.



      4. Kliknij opcję Publikuj.

Opcji  Zapisz wersję roboczą można użyć w przypadku, gdy dodane zlecenie nie jest ostateczne i istnieje możliwość wprowadzenia zmian. 

Zazwyczaj menedżerowie raportujący planują zadania do wykonania dla swoich podwładnych. Aby wyświetlić istniejące harmonogramy zadań:

      1. Przejdź do  Grafik > Harmonogram zadań > Harmonogram. 
      2. Kliknij konkretny harmonogram pracy, aby wyświetlić szczegółowy widok. 



  1. Użyj opcji Dzień, aby wyświetlić codzienne harmonogramy zadań.
  2. Użyj opcji Tydzień, aby wyświetlić harmonogramy zadań na tydzień.
  3. Użyj filtra, aby wyświetlić harmonogramy zadań na podstawie opublikowanego statusu i lokalizacji.
Aby edytować istniejący harmonogram:

      1. Przejdź do  Grafik > Harmonogram zadań > Harmonogram. 
      2. Kliknij konkretny harmonogram pracy.
      3. Edytuj wymagane szczegóły w wyskakującym okienku.
      4. Kliknij opcję Publikuj. 

Aby usunąć harmonogram, kliknij ikonę kosza w prawym górnym rogu wyskakującego okienka.


Raporty grafiku 

W karcie grafiku dostępnych jest wiele raportów, które pracownik może wyświetlić, aby poznać stan swoich dzienników czasu pracy, projektów i zadań.


Dzienniki czasu

Raport ten podaje pracownikowi szczegółowe informacje o czasie spędzonym na każdym stanowisku w każdym tygodniu. Raport jest dostępny zarówno w formie wykresu, jak i listy. Filtr może służyć do przeglądania selektywnych informacji na temat logów czasowych.




Stan pracy

Raport ten przedstawia  porównanie szacunkowych i  całkowitych godzin spędzonych przez pracownika na każdym stanowisku, nad którym pracuje. Godziny całkowite odnoszą się do faktycznie zarejestrowanych godzin, natomiast godziny szacowane  to zamierzona liczba godzin do ukończenia. Raport ten można również przeglądać na wykresie i w widoku listy. 



Porównanie godzin rozliczanych i nierozliczanych widoczne jest także w statusie Praca.



Stan projektów

Ten raport zawiera listę wszystkich projektów, w których bierze udział pracownikwraz ze szczegółami dotyczącymi imienia i nazwiska klienta, szacunkowych godzin, godzin rozliczanych i niepodlegających fakturowaniu, łącznej liczby godzin statusu projektu.

    • Related Articles

    • Tworzenie ofert pracy

      Metody W Zoho Recruit możesz tworzyć oferty pracy poprzez: Wprowadzanie danych w formularzu szczegółów oferty pracy: Możesz ręcznie wypełnić dane oferty pracy zebrane z różnych źródeł zewnętrznych. Importowanie ofert pracy z zewnętrznych źródeł: ...
    • Konfigurowanie reguł przepływu pracy

      Reguły przepływu pracy w Zoho CRM to zestaw akcji (powiadomienia e-mail, zadania i aktualizacje pól), które są wykonywane po spełnieniu określonych warunków. Reguły te automatyzują proces wysyłania powiadomień e-mail, przydzielania zadań i ...
    • Wydajność pracowników

      Wydajność pracowników Funkcja zarządzania wydajnością w Zoho People umożliwia pracownikom dodawanie celów oraz oznaczanie zestawów umiejętności i KRA w celu śledzenia ich postępów. Pracownik może regularnie otrzymywać informacje zwrotne od swojego ...
    • Obecność pracowników

      Obecność pracowników Funkcja obecności w Zoho People zapewnia pracownikowi informacje w czasie rzeczywistym o szczegółach zameldowania i wymeldowania. Pracownik może wygodnie meldować się do pracy poprzez odprawę internetową i odprawę mobilną (w ...
    • Otwarcie pracy

      Wstęp Znalezienie idealnych ofert pracy dla kandydatów jest teraz prostsze niż kiedykolwiek dzięki funkcji Dopasowywanie stanowisk firmy Zia. Zia rozumie kandydatów jako ludzi z profilami kariery, a nie ciągiem słów kluczowych. Dzięki temu może ...