Reguły przepływu pracy w Zoho CRM to zestaw akcji (powiadomienia e-mail, zadania i aktualizacje pól), które są wykonywane po spełnieniu określonych warunków. Reguły te automatyzują proces wysyłania powiadomień e-mail, przydzielania zadań i aktualizowania niektórych pól rekordu, gdy reguła zostanie wyzwolona.
Reguła przepływu pracy składa się z następujących elementów:
Kroki tworzenia reguły przepływu pracy są podzielone na 4 części.
Istnieją trzy opcje, na podstawie których reguła zostanie wyzwolona dla rekordu spełniającego kryteria reguły. Jedną z tych opcji należy wybrać podczas tworzenia reguły przepływu pracy i nie można jej później zmienić, edytując regułę. Oni są:
Po utworzeniu nowych leadów w Zoho CRM możesz chcieć automatycznie wysyłać wiadomość e-mail lub serię wiadomości e-mail w określonych odstępach czasu. Możesz także utworzyć zadania dla tych nowych potencjalnych klientów. Ponadto czasami, gdy określone pola są aktualizowane, możesz chcieć wyzwolić przepływ pracy. Ta opcja wykonania pozwala określić akcję (Utwórz, Edytuj, Usuń itp.), na podstawie której zostaną wyzwolone reguły przepływu pracy.
W przypadku akcji Edytuj , Utwórz lub Edytuj dostępna jest opcja powtarzania przepływu pracy. Możesz zaznaczyć Powtórz ten przepływ pracy za każdym razem, gdy rekord jest edytowany , jeśli chcesz, aby reguła się powtarzała.
Rozważmy kilka przykładów, aby to zrozumieć:
Jeśli opcja nie jest zaznaczona - Kiedy, zabudżetowany koszt kampanii jest większy niż 1000 $ > Wyślij powiadomienie e-mail do Menedżera. Powiadomienie musi być wysłane tylko wtedy, gdy kampania jest edytowana, a wartość „Budżetowego kosztu kampanii” jest większa niż 1000 $. Po ustaleniu wartości i dokonaniu przez użytkownika edycji rekordu lub modyfikacji jakiegoś pola, powiadomienie to nie musi być wysyłane (chociaż aktualna wartość Kosztu Budżetowanego jest większa niż 1000$).
Jeśli opcja jest zaznaczona - Gdy etap transakcji to „W trakcie oceny” > Wyślij powiadomienie e-mail do menedżera. W przypadku każdej edycji, niezależnie od tego, czy zmiana dotyczy „etapu transakcji”, czy nie, powiadomienie e-mail musi zostać wysłane do menedżera.
Możesz chcieć otrzymać e-mail z przypomnieniem na tydzień przed przewidywaną datą zakończenia umowy lub wysłać e-mail do klientów z przypomnieniem o miesięcznym wynajmie lub odnowieniu subskrypcji. W takich przypadkach nie jest konieczne tworzenie lub edytowanie rekordów, aby reguła została wyzwolona. Opiera się on wyraźnie na wartości w polach daty. Ta opcja wykonania pozwala wybrać pole daty z rekordu i zdefiniować dzień, w którym reguła ma zostać wyzwolona.
Należy pamiętać, że w przypadku tej opcji co 10 minut zostanie wyzwolonych maksymalnie 5000 rekordów. Jeśli w ciągu 10 minut będzie więcej niż 5000 rekordów, pozostałe rekordy zostaną wykonane w ciągu następnych 10 minut.
Reguły mogą zostać uruchomione, gdy wynik rekordu zostanie zwiększony, zmniejszony lub zaktualizowany. Na przykład potencjalni klienci z branży usługowej są Twoimi głównymi potencjalnymi klientami i chcesz nadać im priorytety na podstawie wyników. Możesz uważnie śledzić tropy, które mają wynik 10 lub więcej. W takich przypadkach można utworzyć regułę przepływu pracy na podstawie wyników. Po zaktualizowaniu wyniku potencjalnego klienta i jeśli wynik wynosi 10 lub więcej, można utworzyć zadanie w celu natychmiastowego ustalenia priorytetów i monitorowania potencjalnego klienta.
Wiele warunków w regule przepływu pracy ułatwia rozwiązywanie przypadków, w których masz jasno zdefiniowane czynności do wykonania dla rekordów, które spełniają określone kryteria i tych, które ich nie spełniają.
Przykład : w scenariuszu śledzenia transakcji możesz mieć następujące wymagania, które najlepiej można skonfigurować z warunkami przepływu pracy.
Warunki przepływu pracy | Rekordy spełniające kryteria: Kwota transakcji wynosi >= 6000 USD, źródło kampanii to targi | Rekordy spełniające kryteria: Kwota transakcji wynosi >= 2000 USD, źródło kampanii to targi | Rekordy, które nie spełniają żadnego z kryteriów: |
Akcja 1 | Wyślij e-mail do kierownika sprzedaży w sprawie wielkiej sprawy. | Przydziel właścicielowi rekordu zadanie, aby za tydzień sfinalizować transakcję. | Przydziel właścicielowi rekordu zadanie sfinalizowania transakcji za tydzień, a także udostępnienia 15-dniowej wersji próbnej. |
Akcja 2 | Przypisz zadanie właścicielowi rekordu, aby sprawdzić wytyczne dotyczące rabatów i ostateczną wartość rabatu. | - | Zaktualizuj wartość pola jako Eligible , dla pola — 15-dniowa wersja próbna. |
Edytor wzorców kryteriów w widoku listy niestandardowej pomaga opracowywać zaawansowane filtry przy użyciu prostych operatorów logicznych, takich jak i / lub.
Aby edytować wzorce kryteriów
Przykład:
Chcesz uruchomić regułę przepływu pracy dla wszystkich potencjałów, których Typ to Nowa firma, Etap to Analiza potrzeb lub Kwalifikacja, a Kwota przekracza 50000$.
Typ to nowa firma; Etap to analiza potrzeb lub kwalifikacja; oraz Kwota > 50000 USD.
Możesz łatwo utworzyć te kryteria, korzystając z opcji Kryteria podane poniżej:
Wzorzec kryteriów zostanie automatycznie ustawiony jako:
Ponieważ wzorzec kryteriów nie spełnia wymagań, możesz go edytować jako:
Reguła przepływu pracy ma znaczenie tylko wtedy, gdy skojarzona jest z nią akcja. Te akcje obejmują powiadomienia e-mail, zadania, aktualizacje pól, elementy webhook, funkcje niestandardowe i tworzenie rekordów. Oprócz tworzenia rekordu wszystkie inne akcje są pogrupowane na karcie Akcje, które mogą być natychmiastowe lub zaplanowane. Te akcje raz utworzone, mogą być powiązane z wieloma regułami.
Natychmiastowa akcja obejmuje powiadomienia e-mail, zadania, aktualizacje pól, elementy webhook, funkcje niestandardowe i tworzenie rekordów, które są wyzwalane natychmiast po wykonaniu reguły. Istnieją dwie opcje powiązania tych działań.
Aby powiązać natychmiastową akcję
Jeśli tworzysz regułę przepływu pracy, przejdź bezpośrednio do kroku 4
Konfigurując regułę musisz:
Wybierz moduł i układ, do którego zostanie dodany nowy rekord.
Wybierz właściciela rekordu. Możesz wybrać zalogowanego użytkownika (osobę, która tworzy regułę przepływu pracy) lub dowolnego innego użytkownika CRM.
Podobnie możesz wybrać użytkownika referencyjnego. Oznacza to, że dowolne pole wyszukiwania użytkownika dodane w układzie. Na przykład, jeśli moduł Kontakty zawiera wyszukiwanie użytkowników dla kont i dostawców, możesz wybrać użytkownika z tych modułów wyszukiwania jako właściciela rekordu. Możesz nawet wybrać użytkownika z niestandardowego pola użytkownika (można użyć tylko jednego pola użytkownika) jako właściciela rekordu, ale powinno to być pole jednego użytkownika.
Wprowadź wartości w polach, takich jak nazwa rekordu, kwota itp. Wprowadzone tutaj wartości zostaną wstępnie wypełnione dla tworzonego rekordu. Domyślnie będą tutaj wyświetlane pola obowiązkowe (zarówno standardowe, jak i niestandardowe) z układu, możesz również dodać inne pola obecne w układzie i wprowadzić wartość. Możesz wprowadzić wartości lub użyć pól scalania. Na przykład wartości pól e-mail można wprowadzić za pomocą pól scalania.
Aby skonfigurować tworzenie rekordów
Zaplanowane akcje obejmują powiadomienia e-mail, zadania, aktualizacje pól, elementy webhook i funkcje, które są wyzwalane w określonym czasie po wykonaniu reguły. Możesz zaplanować działania, które mają być wyzwalane na podstawie czasu wyzwalania reguły. Możesz zobaczyć listę zaplanowanych akcji na stronie szczegółów rekordu w obszarze Oś czasu > Nadchodzące akcje.
Istnieją dwie opcje powiązania tych działań:
Aby dodać zaplanowane działania
Jeśli tworzysz regułę przepływu pracy, przejdź bezpośrednio do kroku 4
Akcje niestandardowe umożliwiają tworzenie dostosowanych akcji i kojarzenie ich z żądanymi regułami przepływu pracy. Czasami może zajść potrzeba stworzenia akcji innych niż domyślne dostępne w Zoho CRM, w takich przypadkach możesz skorzystać z Zoho Developer Space. i twórz własne działania.
Rozważmy kilka scenariuszy, w których pomocne mogą być akcje niestandardowe:
Uwagi dotyczące limitów dziennych
Twój wzorzec kryteriów w edytorze | Twój wzorzec kryteriów w trybie widoku |
( 1 i 2 ) lub ( 3 i 4 ) | (( 1 i 2 ) lub ( 3 i 4 )) |
1 i 2 i 3 i 4 | (1 i 2 i 3 i 4 ) |
( 1 lub 2 ) i ( 3 lub 4 ) | ( ( 1 lub 2 ) i ( 3 lub 4 ) ) |
Jeśli chcesz się upewnić, że nikt nie edytuje reguły przepływu pracy, chyba że jest to absolutnie konieczne, możesz zablokować regułę. Gdy reguła jest zablokowana, nie można jej edytować. Aby ponownie edytować regułę, należy odblokować regułę. Zablokowana reguła wysyła wiadomość do innych administratorów, że nie należy jej edytować, chyba że jest to absolutnie konieczne. Po utworzeniu regułę przepływu pracy można zablokować.
Aby zablokować regułę przepływu pracy
Istnieją dwa widoki dla reguł przepływu pracy, które są tworzone — widok listy i widok podsumowania. Domyślnie zobaczysz widok listy, który jest listą wszystkich reguł przepływu pracy dla wszystkich modułów/wybranych modułów.
Widok podsumowania zawiera listę aktualizacji kryteriów i pól powiązanych z regułami, które pomogą Ci uzyskać jasny obraz wszystkich reguł i miejsc ich użycia, aby uniknąć nieporozumień.
Aby użyć widoku podsumowania
Aby zmienić kolejność reguł przepływu pracy
Możesz wyświetlić wgląd w użycie reguł przepływu pracy, które mają skojarzoną z nimi akcję wysyłania powiadomień e-mail. W oparciu o współczynnik otwarć szablonu wiadomości e-mail skojarzonego z regułami przepływu pracy, najskuteczniejsze reguły przepływu pracy są wyświetlane na każdy tydzień.
Aby śledzić wykorzystanie przepływu pracy,
Możesz także usunąć reguły przepływu pracy z widoku listy, a także podczas przeglądania reguły. Gdy usuniesz regułę przepływu pracy, wszystkie zaplanowane akcje dla rekordów również zostaną usunięte.
Aby usunąć reguły przepływu pracy