Funkcja zarządzania wydajnością w Zoho People umożliwia pracownikom dodawanie celów oraz oznaczanie zestawów umiejętności i KRA w celu śledzenia ich postępów. Pracownik może regularnie otrzymywać informacje zwrotne od swojego przełożonego i innych współpracowników, a także przekazywać im informacje zwrotne.
Cele pracowników
Cele to mierzone ideały osiągnięcia pożądanych rezultatów. Służą one jako cele wydajności i są niezbędne do określenia wysiłków pracowników. Idealny cel powinien być SMART – konkretny, mierzalny, osiągalny, realistyczny i określony w czasie. Cele te można także powiązać z zadaniami tworzonymi w grafiku.
Dodawanie celów
Jeśli administrator włączy uprawnienia, pracownik będzie mógł dodawać własne cele.
1. Wprowadź nazwę celu.
2. Wprowadź termin realizacji celu.
3. Wybierz priorytet.
4. W razie potrzeby podaj opis.
5. W obszarze Postęp możesz wprowadzić procentowy postęp zadania.
6. Kliknij opcję Prześlij.
Powiązanie pracy z celem
Cel często można osiągnąć poprzez pracę, nad którą pracuje pracownik. Cel można łatwo powiązać z zadaniem w następujący sposób:
1. Przejdź do Wydajność > Moja recenzja > Cele.
2. Kliknij opcję Dodaj pracę.
3. Stąd możesz:
- Dodaj szczegóły nowej pracy.
- Powiąż istniejące zadanie.
Archiwizacja celów
Jeśli pracownik chce tymczasowo zdezaktywować cel, może w tym celu skorzystać z opcji Archiwizuj.
Aby zarchiwizować cel:
1. Przejdź do Wydajność > Moja recenzja > Cele.
2. Kliknij ikonę wielokropka obok celu, który chcesz zarchiwizować.
3. Kliknij Archiwizuj.
Aby cofnąć archiwizację celów lub wyświetlić listę zarchiwizowanych celów, kliknij opcję Lista zarchiwizowana pod ikoną wielokropka.
Zestawy umiejętności pracowników
Zestawy umiejętności to szczególne zdolności, które pomagają w wykonywaniu pracy. Przykłady konkretnych zestawów umiejętności obejmują księgowość i języki programowania. Zestawy umiejętności można przypisać do różnych domen.
Tagowanie zestawów umiejętności
Jeśli zestawy umiejętności są włączone jako miara wydajności w organizacji, pracownik może oznaczyć odpowiednie zestawy umiejętności zgodnie z domeną, do której należy.
Aby oznaczyć zestaw umiejętności:
1. Przejdź do opcji Wydajność > Moja recenzja > Zestaw umiejętności.
2. Kliknij opcję Oznacz zestaw umiejętności .
3. Wybierz domenę.
4. Wybierz odpowiednie zestawy umiejętności i podaj wagę każdego z nich.
5. Kliknij opcję Prześlij.
Jeśli pracownik należy do domeny HR, będzie mógł wybrać i oznaczyć najbardziej odpowiednie zestawy umiejętności, które znajdą odzwierciedlenie w jego ogólnym potencjalnym wyniku.
Z biegiem czasu, jeśli pracownik poczuje, że znacząco poprawił się w konkretnym zestawie umiejętności, może poprawić swój wynik.
Aby ulepszyć zestaw umiejętności:
1. Na stronie głównej przejdź do opcji Wydajność > Moja recenzja > Zestaw umiejętności.
2. Kliknij zestaw umiejętności, który chcesz ulepszyć.
3. Zobaczysz wyskakujące okienko z prośbą o potwierdzenie aktualizacji.
4. Kliknij opcję Aktualizuj.
Matryca zestawu umiejętności
Pracownik może przeglądać kompleksową matrycę zestawów umiejętności wszystkich pracowników w organizacji, jeśli administrator nadał mu wymagane uprawnienia.
Aby wyświetlić zestawy umiejętności określonych pracowników:
1. Przejdź do opcji Wydajność > Członkowie zespołu > Tabela zestawu umiejętności.
2. Przejdź do zakładki Organizacja .
3. Wyszukaj menedżera, którego podwładnych chcesz wyświetlić.
4. Zawęź wyszukiwanie według umiejętności, doświadczenia i poziomów, zgodnie z wymaganiami.
KRA pracownicze
Twoje kluczowe obszary wyników (KRA) to działania, które musisz wykonać, aby wypełnić swoje obowiązki i osiągnąć cele biznesowe. Upewnij się, że Twoje KRA są jasne, konkretne i mierzalne.
Oznaczanie swoich KRA
Jeśli KRA są włączone jako miara wydajności w organizacji, pracownik może oznaczyć dla siebie odpowiednie KRA.
Aby oznaczyć KRA:
1. Przejdź do Wydajność > Moja recenzja > KRA.
2. Kliknij Oznacz KRA.
3. Wybierz odpowiednią KRA.
4. Podaj wagę.
5. Kliknij opcję Prześlij.
Dodawanie samooceny
W niektórych organizacjach samoocena jest jednym z kluczowych aspektów ogólnego cyklu oceny. Informacje przekazywane przez pracowników na temat tego, jak oceniają własne wyniki, są rejestrowane i uwzględniane podczas oceny pracownika i wystawiania ogólnej oceny wyników.
Aby dodać samoocenę:
1. Przejdź do Wydajność , a następnie Moja recenzja.
2. Kliknij zakładkę Samoocena.
3. Kliknij opcję Dodaj samoocenę.
4. Podaj szczegóły.
5. Kliknij opcję Prześlij .
Zostanie wyprowadzona ogólna punktacja samooceny, która zostanie uwzględniona w ostatecznym obliczeniu oceny wyników.
Udzielanie i otrzymywanie informacji zwrotnej jest niezbędne dla rozwoju pracownika w organizacji.
Jeśli w organizacji włączona jest funkcja przesyłania opinii typu peer-to-peer, pracownik może przekazywać informacje zwrotne dowolnemu członkowi tego samego działu, z wyjątkiem menedżera raportującego. Ten rodzaj otwartej informacji zwrotnej i komunikacji pomaga organizacji się rozwijać.
Aby przekazać opinię współpracownikowi z tego samego działu:
1. Przejdź do Wydajność, a następnie Moja recenzja.
2. Przejdź do zakładki Opinia.
3. Wybierz ikonę odzwierciedlającą Twoją opinię.
4. Wpisz swoją opinię.
5. Wybierz pracownika, dla którego przeznaczona jest ta informacja zwrotna.
6. Zaznacz Anonimowy, jeśli nie chcesz ujawniać swojej tożsamości osobie, której przekazujesz opinię.
7. Kliknij opcję Prześlij.
Gdy w organizacji włączona jest informacja zwrotna 360 stopni, każdy pracownik może przekazywać opinie dowolnemu innemu pracownikowi w organizacji. Ten rodzaj informacji zwrotnej umożliwia pracownikom przekazywanie informacji zwrotnej nawet swoim przełożonym, co tworzy zdrową atmosferę w organizacji.
Aby uzyskać ocenę 360 stopni:
1. Przejdź do Wydajność, a następnie Moja recenzja.
2. Przejdź do zakładki Opinia.
3. Wybierz ikonę odzwierciedlającą Twoją opinię.
4. Wpisz swoją opinię.
5. Wybierz pracownika, dla którego przeznaczona jest ta informacja zwrotna.
6. Zaznacz Anonimowy, jeśli nie chcesz ujawniać swojej tożsamości osobie, której przekazujesz opinię.
7. Kliknij opcję Prześlij.
Alternatywnie pracownik może przekazać opinię swoim współpracownikom, przechodząc do opcji Wydajność > Członkowie zespołu > Widok rówieśników, a następnie klikając pracownika, którego dotyczy opinia, i wprowadzając jego opinię.
Informacje zwrotne od wielu oceniających umożliwiają wyprowadzenie pracowników poza zespół w celu przekazania informacji zwrotnej. Zwykle, gdy pracownik blisko współpracuje z innymi zespołami w organizacji, jego opinie stają się ważne dla oceny jego ogólnej wydajności.
Pracownicy mogą wybierać osoby oceniające, od których będą zbierać informacje zwrotne na temat ich wyników.
Aby wybrać wielu oceniających:
1. Przejdź do Wydajność, a następnie Moja recenzja.
2. Przejdź do zakładki Wybór wielu osób oceniających.
3. Wybierz pracownika i typ pracownika.
4. Wprowadź komentarz wyjaśniający, dlaczego wybrałeś tego pracownika jako osobę oceniającą wielostronnie.
5. Prześlij swój wybór do zatwierdzenia.
Gdy menedżer ds. raportów pracownika lub administrator zatwierdzi wybraną osobę oceniającą wielostronnie, będzie mógł przekazać opinię na temat pracownika.
Dostęp do opinii wielu oceniających opiera się na uprawnieniach przyznanych przez administratora.
Po zakończeniu oceny i przestawieniu przez menedżera oceny pracownikowi, pracownik może skorzystać z opcji Udostępnij opinię, aby przekazać opinię na temat swoich ocen.
Aby skorzystać z udostępniania opinii:
1. Przejdź do opcji Wydajność, a następnie Moja recenzja.
2. Wybierz cykl oceny, dla którego chcesz przekazać informację zwrotną.
3. Kliknij opcję Podziel się opinią.
4. Pracownicy mogą wybrać swoją opinię spośród podanych opcji i zgłosić uwagi.
Raporty wydajności
Cele
Raport ten wyświetla cele pracownika i stany ich realizacji. Jest on dostępny także w widoku listy.
Zestaw umiejętności
Raport ten zawiera szczegółowe informacje na temat umiejętności pracownika.
Otrzymano opinię
Niniejszy raport ma dwojaki charakter. Raport ten wyświetla zarówno szczegóły opinii, które otrzymał pracownik, jak i ogólną liczbę opinii w oparciu o kategorię, do której należy.
Menu rozwijanego można używać do przełączania pomiędzy dwoma podraportami.
Oceny szacunkowe
Raporty te przedstawiają opublikowane oceny, jakie pracownik otrzymał w ramach ocen.