Funkcja obecności w Zoho People zapewnia pracownikowi informacje w czasie rzeczywistym o szczegółach zameldowania i wymeldowania. Pracownik może wygodnie meldować się do pracy poprzez odprawę internetową i odprawę mobilną (w oparciu o uprawnienia), eliminując konieczność wpisywania lub przesuwania palcem po terenie biura.
Widoki frekwencji
Pracownik może przeglądać szczegóły swojej obecności z różnych perspektyw : listy, kalendarza, tabeli i nadgodzin.
Widok listy
Widok listy domyślnie wyświetla tygodniową frekwencję pracownika w czasie rzeczywistym. Jednym rzutem oka pracownik może sprawdzić dokładny czas zameldowania i wymeldowania, a także łączną liczbę godzin pracy. Z tego miejsca można wykonać wiele czynności:
- Pracownik może się zameldować i wymeldować, korzystając ze stopera w prawym górnym rogu.
- Tygodnie przed i po można wyświetlić za pomocą klawiszy strzałek w lewo i w prawo po środku strony.
- Pracownik może przełączać się pomiędzy widokami tygodniowymi i miesięcznymi.
- Użyj timera do rejestrowania przerw ręcznych, klikając przycisk Przerwa.
- Jeśli uprawnienia są włączone, pracownik może również edytować swoje wpisy licznika czasu, klikając konkretny wpis, który chce edytować, i w razie potrzeby dodawać notatki uzasadniające zmianę.
- Wpisy obecności można wyeksportować, klikając Eksportuj w ikonie wielokropka.
Widok tabelaryczny
Ten widok zapewnia pełny podział wszystkich składników wpisów dotyczących obecności pracownika.
Widok zawiera szczegółowe informacje na temat czasu zameldowania, wymeldowania, łącznych godzin, płatnych i bezpłatnych przerw, płatnych godzin, godzin nadliczbowych/odstępstw, statusu obecności pracowników, zmian oraz możliwość uregulowania ewentualnych błędnych zapisów obecności.
Widok kalendarza
W tym widoku można wyświetlić miesięczny widok wzorców frekwencji w formacie kalendarza.
Widok na nadgodziny
Szczegółowy podgląd zarejestrowanych nadgodzin pracownika można przeglądać, jeśli włączone są uprawnienia.
Wyświetl historię audytów
Funkcja historii audytów pomaga użytkownikom uzyskać szczegółowy przegląd historii obecności w danym dniu. Obejmuje to dziennik zawierający wszystkie wpisy dotyczące zameldowania i wymeldowania różnymi metodami.
W historii audytu wyświetlane są następujące wpisy:
- Zameldowanie/wymeldowanie różnymi metodami.
- Wpisy uprawnień.
- Wpisy na służbie
- Przerwać wpisy.
- Wpisy regularyzacyjne.
- Wpisy integracji grafiku.
Aby uzyskać dostęp do tej funkcji w widoku listy, wybierz konkretną datę i kliknij opcję Historia audytu lub wybierz opcję Historia audytu za pomocą wielokropka (ikona z trzema kropkami). Wszyscy pracownicy mogą przeglądać własną historię audytów. Dodatkowo, jeśli pracownik ma jakichś raportowanych, może wyświetlić historię swoich audytów, wybierając raportowanego z dostępnej listy rozwijanej wyboru pracownika.
historia_audytu Oto kilka zrzutów ekranu z historią audytu przedstawiających różne dzienniki obecności.
podgląd audytu Zauważysz, że dziennik zawiera również wpisy dotyczące zameldowania, wymeldowania, pozwolenia, regularyzacji, zameldowania w kiosku i wpisy oparte na integracji grafiku.
Regularyzacja
Może się zdarzyć, że obecność pracownika zostanie odnotowana nieprawidłowo z powodu błędu systemu lub błędu ludzkiego. W takich przypadkach przydatna jest opcja uregulowania, która umożliwia pracownikowi złożenie wniosku i sprostowanie błędnego wpisu.
Aby uregulować wpis obecności:
1. Przejdź do zakładki Obecność, a następnie do Moich próśb.
2. Na karcie Regularyzacja kliknij opcję Dodaj żądanie.
3. Wybierz okres: Dzień, Tydzień, Miesiąc lub Niestandardowy.
4. Wybierz odpowiednie daty.
5. Edytuj odpowiedni wpis, klikając i edytując pola zameldowania i wymeldowania. Korzystając z selektora daty i godziny, możesz dokonać wyboru w obrębie tej samej daty lub daty następnej.
6. Podaj powód prośby o uregulowanie.
7. W razie potrzeby podaj opis.
8. Kliknij opcję Prześlij.
Jeśli nie skonfigurowano żadnych zatwierdzeń, żądanie zostanie automatycznie zatwierdzone, a poprawiony wpis będzie to odzwierciedlał. Jeśli skonfigurowano zatwierdzanie, żądanie zostanie zatwierdzone i będzie to odzwierciedlone, jeśli żądanie zostanie zatwierdzone. Każdy wpis, który został uregulowany, będzie pokazany jako Uregulowany we wpisie obecności.
Ubieganie się o pozwolenie
W zależności od skonfigurowanych zasad i uprawnień organizacji pracownicy mogą poprosić o krótką przerwę w celu załatwienia spraw osobistych w godzinach pracy, korzystając z opcji Uprawnienia. Aby ubiegać się o pozwolenie:
1. Przejdź do opcji Obecność > Widok listy.
2. Kliknij opcję Żądanie w prawym górnym rogu i wybierz opcję Pozwolenie.
3. Wybierz rodzaj pozwolenia, o które chcesz się ubiegać.
4. Wybierz odpowiednią datę pozwolenia.
5. Wprowadź czas Od i Do.
6. Wpisz powód prośby o pozwolenie.
7. Kliknij opcję Prześlij.
Jeśli skonfigurowano zatwierdzanie, żądane zezwolenie zostanie zaakceptowane lub odrzucone. Jeśli nie ma procesu zatwierdzania, żądanie zostanie automatycznie zatwierdzone.
Czas zezwolenia będzie uwzględniany w płatnych godzinach pracy.
Prośba o dyżur
W zależności od skonfigurowanych zasad i uprawnień organizacji pracownik może poprosić usługę On Duty o zaznaczenie swojej obecności podczas nieobecności w biurze w celach służbowych.
Pracownik może poprosić o dyżur na swojej stronie Widok listy.
1. Kliknij opcję Żądania i z listy rozwijanej wybierz opcję Na służbie.
2. Wybierz daty, w których chcesz ubiegać się o dyżur.
3. W obszarze Jednostki wybierz Dni lub Godziny.4. Wybierz rodzaj dyżuru, o który prosisz.
5. Wybierz odpowiedni czas trwania dla każdej daty.
6. Wpisz powód prośby o dyżur.
7. Kliknij opcję Prześlij.
Zatwierdzona prośba o dyżur zostanie wyświetlona w ten sposób wraz z innymi dniami obecności.
Raporty obecności
Wczesne/późne zameldowanie i wymeldowanie
W tym raporcie pracownik będzie mógł zobaczyć trend frekwencji, ze szczególnym uwzględnieniem tego, jak wcześnie lub późno się zameldował lub wymeldował.
Stan obecny/nieobecny
Raport ten umożliwia pracownikowi wgląd w jego ogólny status obecności i nieobecności w ciągu miesiąca, a także szczegóły jego nieobecności w zakresie wykorzystanego urlopu.
Rozbicie godzin obecności
Raport ten, jak sama nazwa wskazuje, podaje rozbicie godzin, w których pracownik był obecny.
Szczegóły dotyczące nadgodzin
Jeśli uprawnienia zostały włączone, pracownik będzie mógł przeglądać kompleksowy raport dotyczący danych dotyczących nadgodzin w danym okresie, w tym szczegóły poprzedniego salda, oczekiwanych godzin, godzin płatnych, godzin płatnych, godzin dostosowawczych i godzin bilansowych.
Wyświetlanie szczegółów zmiany
W Zoho People można dodawać pracowników do wielu zmian i nimi zarządzać. Pracownik przydzielony do danej zmiany pracujący na niej może w każdej chwili sprawdzić szczegóły swojej zmiany. Jeśli uprawnienia są włączone, pracownik może edytować swoją zmianę, a także aktualizować wszelkie wcześniejsze wpisy dotyczące obecności odpowiadające zmodyfikowanej zmianie. Aby wyświetlić i edytować szczegóły zmiany:
1. Przejdź do opcji Obecność > Harmonogram zmian > Mapowanie zmian pracowników.
2. Kliknij ikonę zmiany lub edycji.
3. Zmień zmianę lub daty według potrzeb.
4. Jeśli wybrane daty należą do przeszłości, w razie potrzeby możesz włączyć opcję Aktualizuj wpisy z przeszłości.
Kalendarz zmian
Kalendarz zmian umożliwia pracownikowi przeglądanie szczegółów zmiany na przestrzeni czasu. Domyślnie wyświetlane będą szczegóły zmiany z bieżącego tygodnia. Do nawigacji pomiędzy tygodniami można używać klawiszy strzałek w lewo i w prawo. Pracownik może także przełączać się z widoków tygodniowych i dziennych. Aby wyświetlić kalendarz zmian:
1. Przejdź do opcji Obecność > Harmonogram zmian > Kalendarz zmian.
2. Aby wyświetlić szczegóły zmian z określonego przedziału czasowego lub konkretnej zmiany, kliknij ikonę filtru.