Zoho People oferuje pracownikom platformę do ciągłego uczenia się poprzez Learning Management System – funkcję LMS. Pracownik może zapisać się na nauczanie mieszane i kursy we własnym tempie, które pomogą mu udoskonalić swoje umiejętności i rozwijać karierę w organizacji.
Kursy uczenia się we własnym tempie - Pozwalają pracownikowi uczyć się we własnym tempie i przechodzić z jednego przedmiotu do drugiego w zależności od tego, ile zrozumiał.
Kursy typu blended learning - Mogą obejmować połączenie szkolenia prowadzonego przez instruktora i elementów samokształcenia. Kursy te zwykle kończą się oceną, podczas której ocenia się osobę uczącą się na podstawie tego, czego nauczył się podczas kursu.
E-materiały - To podręczniki dostępne online, które pracownik może dodawać i udostępniać innym pracownikom w organizacji. Materiały elektroniczne mogą mieć formę plików, łączy, filmów lub dokumentów i można uzyskać do nich dostęp w dowolnym momencie.
Przeglądanie kursów
Aby przeglądać istniejące kursy dostępne w organizacji:
1. Przejdź do LMS > KURSY > Katalog kursów.
2. Kliknij kurs, aby wyświetlić więcej informacji na jego temat.
Pracownik może filtrować wyszukiwanie na podstawie ostatnio dodanych kursów, kategorii, trenerów lub zakresu dat. Aby filtrować, kliknij menu u góry.
Alternatywnie mogą skorzystać z opcji wyszukiwania, klikając ikonę wyszukiwania w górnym prawym rogu.
Zapisy na kursy
Po przejrzeniu katalogu kursów pracownik może zapisać się na interesujące go kursy.
Zapisywanie się na kursy we własnym tempie
Kursy realizowane we własnym tempie zapewniają elastyczność zapisania się w dowolnym momencie.
Aby zapisać się na kurs we własnym tempie:
1. Przejdź do LMS > KURSY > Katalog kursów.
2. Przejdź do kursu samodzielnego, na który chcesz się zapisać.
3. Kliknij Dołącz teraz.
Zapisy na kursy typu blended learning
Pracownik może zapisać się na kurs nauczania mieszanego, aby pod okiem trenera poznać nowe koncepcje i udoskonalić swoje umiejętności.
Aby zapisać się na kurs blended learning:
1. Przejdź do LMS > KURSY > Katalog kursów.
2. Przejdź do kursu blended learning, na który chcesz się zapisać.
3. Kliknij opcję Wyświetl partie.
4. Jeśli jest partia z dostępnymi miejscami, otworzy się wyskakujące okienko.
5. Kliknij Dołącz teraz.
Niektóre organizacje mogą nie zezwalać pracownikom na samodzielne zapisywanie się na kursy. W takich przypadkach kliknij opcję Wyślij zapytanie w tym samym wyskakującym okienku.
Po zatwierdzeniu wniosku pracownika będzie on mógł przystąpić do kursu.
Moje kursy
Wszystkie kursy, na które zapisał się pracownik, zostaną wyświetlone w sekcji Moje kursy.
Na tej stronie możesz wykonać wiele powiązanych działań:
- Szybki dostęp do zapisanych kursów i sprawdzanie statusu ich ukończenia.
- Kliknij kurs, aby wyświetlić szczegółowe informacje i wykonać powiązane czynności.
- Zawęź widok kursu według typu.
- Wypisz się z kursu.
- Dodaj materiały.
Wypisanie się z kursów
Może się zdarzyć, że pracownik będzie musiał zrezygnować z udziału w kursie ze względu na sytuację awaryjną lub z innych nieuniknionych powodów. Wykonaj te proste kroki, aby się wyrejestrować:
1. Przejdź do LMS > KURSY > Moje kursy.
2. Przejdź do kursu, z którego chcesz się wypisać.
3. Kliknij ikonę wielokropka w prawym górnym rogu.
4. Kliknij opcję Wyrejestruj.
Zajęcia przed kursem
Przed rozpoczęciem kursu można dodać testy, aby ocenić aktualny poziom biegłości pracownika w zakresie umiejętności związanych z kursem. Po kliknięciu kursu, do którego dołączył uczestnik, wyświetli się następujący ekran:
Kliknij opcję Weź udział w teście, aby ukończyć podany test. Jeśli uprawnienia są włączone, uczeń może przeglądać wyniki testu.
Zajęcia po kursie
Można również przeprowadzić test w celu sprawdzenia poziomu biegłości ucznia po ukończeniu kursu.
Gdy uczeń ukończy kurs, będzie mógł wyświetlić ten ekran w Przeglądzie kursu:
Kliknij opcję Weź test, aby ukończyć test. Jeśli uprawnienia są włączone, uczeń może przeglądać wyniki na karcie Ocena.
Dodawanie materiałów elektronicznych
Pracownik może dodać dowolne dokumenty wewnętrzne, instrukcje lub powiązane pliki w postaci materiałów elektronicznych, aby udostępnić je swoim współpracownikom. Aby dodać i udostępnić
e-materiały:
1. Przejdź do LMS > KURSY > Moje kursy.
2. Kliknij Dodaj kurs.
3. Wybierz E-Materiał i kliknij Utwórz.
4. Dodaj wymagane pliki, moduły i powiązane dokumenty.
5. Kliknij ikonę wielokropka w prawym górnym rogu i kliknij Udostępnij.
Kalendarz kursów
Pracownik mógł zapisać się na wiele kursów i mieć trudności z śledzeniem dat. Aby uniknąć pominięcia jakichkolwiek kursów, kalendarz w LMS umożliwia im szybki podgląd dat zaplanowanych urlopów i dat zapisów na kursy, co pozwala im odpowiednio zaplanować swoją pracę.
Aby wyświetlić kalendarz, przejdź do LMS > POWIĄZANA TREŚĆ > Kalendarz.
Notatki
Podczas uczestnictwa w kursie robienie notatek jest często niezbędne do zrozumienia kluczowych pojęć. Pracownik może wykorzystać miejsce na notatki do zanotowania krótkich punktów. Aby dodać nową notatkę:
1. Przejdź do LMS > KURSY > Mój kurs.
2. Kliknij kurs, w którym uczestniczysz.
3. Przejdź do zakładki Notatki.
4. Dodaj swoją notatkę.
Aby uzyskać dostęp do wszystkich notatek, przejdź do LMS > POWIĄZANA TREŚĆ > Notatki.
Dyskusje
Dyskusje w trakcie kursu mogą pomóc w wyjaśnieniu pytań i pomóc pracownikowi szybciej zrozumieć treść. Pracownik może także rozpocząć dyskusję, aby uzyskać spostrzeżenia od innych uczestników kursu. Aby rozpocząć dyskusję:
1. Przejdź do LMS > KURS > Mój kurs.
2. Kliknij kurs, o którym chcesz rozpocząć dyskusję.
3. Przejdź do zakładki Dyskusja.
4. Kliknij Rozpocznij dyskusję.
Aby wyświetlić wszystkie dyskusje, przejdź do LMS > POWIĄZANA TREŚĆ > Dyskusje.
Pracownik może rozpocząć dyskusję, jeśli administrator zezwolił na to.
Pracownik może wyrazić opinię na temat kursu i trenera, co może w dużym stopniu przyczynić się do ulepszenia koncepcji kursu i powiązanych aspektów. W zależności od skonfigurowanych uprawnień, informację zwrotną można przekazać w dowolnym momencie lub na koniec kursu.
Aby przekazać informację zwrotną:
1. Przejdź do LMS > KURSY > Mój kurs.
2. Kliknij kurs, o którym chcesz przekazać opinię.
3. Przejdź do zakładki Opinia.
4. Kliknij opcję Napisz opinię.
Pracownik może przekazać informację zwrotną tylko wtedy, gdy administrator zezwoli na to uprawnienia.
Postęp i ukończenie kursu
W miarę postępów kursu pracownik będzie uczestniczyć w sesjach i pracować nad zadaniami w ramach nauki. Ocena końcowa zwykle stanowi ostatni punkt kursu, w którym pracownik otrzymuje ocenę. Przegląd wszystkich zajęć jest dostępny w ramach każdego kursu.
Po ukończeniu kursu trener może udostępnić ocenę otrzymaną przez pracownika. Jeśli tak, ocena zostanie wyświetlona w ramach kursu.
Uczeń może również przeglądać swoje oceny, jeśli w zakładce Ocena włączono uprawnienia.