Plan w Zoho CRM został zaprojektowany, aby pomóc Ci wykonać proces biznesowy w dobrze zdefiniowany, systematyczny sposób. Dzięki planowi możesz:
Aby ulepszyć Twoje doświadczenia związane z konfigurowaniem i wykonywaniem Planu, dołączyliśmy pakiet aktualizacji. Od zapisania planu jako wersji roboczej po zapewnienie bardziej usprawnionej realizacji, dodaliśmy funkcje, dzięki którym budowanie procesu przebiega płynniej. Poniżej znajdują się szczegóły ulepszeń.
Wcześniejszy schemat był dostępny tylko w wersji Enterprise i nowszych. Teraz dostępność została rozszerzona również na wersję Professional. Poniżej znajdują się zaktualizowane limity Planu.
Limity | Bezpłatny | Standard | Professional | Enterprise | Ultimate |
Liczba aktywnych planów na edycję (w tym domyślne plany) | - | - | 3 | 50 | 100 |
Liczba przejść na projekt | - | - | 10 | 100 | 300 |
Liczba wspólnych przejść na projekt | - | - | 2 | 10 | 25 |
Liczba pól, które można wyświetlić w sekcji Podczas przejścia | - | - | 4 | 10 | 50 |
Zdarza się, że czasami nie jesteś jeszcze gotowy do wdrożenia ostatecznego planu w CRM i musisz poświęcić trochę więcej uwagi przebiegowi procesu. Kiedy opublikujesz schemat, zaczniesz wprowadzać do niego rekordy - więc nie jest dobrym pomysłem wdrażanie go, zanim będzie gotowy. W takim przypadku możesz zapisać schemat jako PROJEKT.
Możesz bawić się swoimi stanami i przejściami w wersji DRAFT, a gdy będziesz zadowolony z końcowego przebiegu procesu, możesz OPUBLIKOWAĆ swój projekt. Zwróć uwagę, że wersja robocza nie jest środowiskiem testowym, a raczej rodzajem płótna do testowania przepływu procesu. Nie możesz przetestować wykonania planu za pomocą wersji roboczej - na razie jest to przeznaczone tylko do zabawy z przebiegiem procesu.
W danym momencie możesz mieć jedną „opublikowaną” wersję i jedną „szkicową” wersję planu.
W momencie, gdy edytujesz plan, możesz bezpośrednio opublikować zmiany lub zapisać najnowszą wersję jako wersję roboczą. Możesz przełączać się między wersją roboczą i opublikowaną w edytorze planu.
Wykonanie planu właśnie stało się bardziej uproszczone dzięki ulepszeniom w wykonywaniu przejścia.
Wcześniej w ramach ustawień Podczas przejścia można było uwzględnić tylko pola upoważnienia, notatki i dołączyć wiadomości. Teraz możesz jeszcze bardziej zamknąć pętlę, nakazując znacznie więcej szczegółów, takich jak załączniki, pola z powiązanych modułów, powiązać elementy, takie jak oferty, zadania, zdarzenia itp. Możesz także dodać listy kontrolne dla zespołów sprzedaży, aby podzielić większe procesy na mniejsze, wykonalne elementy działania.
Jak już wiesz, możesz zlecić pola z podstawowego modułu Blueprint w sekcji Podczas przejścia. Oprócz tego możesz teraz nakazać:
Listy kontrolne to nic innego jak czynności do wykonania, które pomagają zespołom sprzedaży w jasnym śledzeniu liczby zadań i elementów, które muszą wykonać, aby przejść przez każdy etap procesu. Pomaga to lepiej usprawnić każdy najmniejszy krok, który podejmujesz w celu wykonania etapu, dzięki czemu nigdy nie przegapisz tego, co jest ważne w danej chwili.
Lista kontrolna będzie częścią Twojej funkcji Podczas przejścia, która po skonfigurowaniu przez kierownika lub architekta procesu zostanie pokazana uprawnionym właścicielom przejścia.
Na przykład w naszym procesie monitorowania transakcji następujące elementy mogą być częścią listy kontrolnej przejścia w negocjacjach.
Kiedy wdrażasz proces w swojej organizacji, musisz upewnić się, że również zostanie wykonany na czas. Umowy SLA pomogą Ci to zrobić.
„SLA” to skrót od Service Level Agreeement – i jest zwykle rozumiany w kontekście usługodawcy i klienta. Termin ten w Blueprint oznacza rodzaj porozumienia między zespołami w organizacji w celu komunikowania maksymalnego czasu, przez jaki przedstawiciel handlowy / zespół może przechowywać określony zapis w danym stanie. Na przykład, jeśli transakcja jest zbyt długo na etapie „Kwalifikacji”, należy o tym powiadomić kierownika sprzedaży lub właściciela rekordu. Ale jak długo to za długo? Jeśli pozostanie w państwie zbyt długo, kogo należy powiadomić i co należy z tym zrobić?
Te szczegóły można skonfigurować w ramach planu za pośrednictwem umów SLA. Podczas konfigurowania umowy SLA CRM monitoruje rekordy i czas, w jakim każdy rekord znajduje się w określonym stanie. Jeśli przekroczy wymieniony limit czasu, system wyśle skonfigurowane alerty do użytkowników wymienionych w ustawieniach SLA. Pomaga to zachować przejrzystość postępów procesu w całej organizacji i terminowo realizować zadania.
Jeśli w trakcie przejścia wymagasz dużej ilości informacji, nie zawsze będzie możliwe wprowadzenie ich wszystkich za jednym razem.
Na przykład w procesie kontynuacji transakcji, w ramach negocjacji przejścia, być może wprowadzono wszystkie obowiązkowe pola, ale potrzebujesz trochę więcej czasu, aby ocenić pozycje listy kontrolnej w dokumentach SLA. W takim przypadku możesz CZĘŚCIOWO zapisać przejście. Co oznacza, powiedzmy, 5 z 10 wprowadzonych szczegółów zostanie zapisanych w tej chwili - ale rekord nadal będzie na etapie negocjacji.
Możesz wrócić do tego rekordu, gdy będziesz gotowy, wprowadź pozostałe szczegóły i ZAPISZ przejście. Po wprowadzeniu wszystkich szczegółów wymaganych przez ustawienia Podczas przejścia, rekord zostanie przeniesiony do następnego Stanu w Planie.
Podczas konfigurowania przepływu procesu możesz dodawać podobne przejścia z wielu stanów. Na przykład, przejście do umowy wygranej może pochodzić z trzech innych stanów poza Stanem Wysłanego Kontraktu. Nie musisz wielokrotnie ręcznie konfigurować ustawień. Po prostu KLONUJ przejście - ustawienia zostaną skopiowane. Możesz je edytować zgodnie z wymaganiami.
Wcześniej można było utworzyć tylko jedno wspólne przejście na jeden schemat. Teraz możesz utworzyć do 25 wspólnych przejść na jeden schemat.
Wcześniej można było uzyskać wgląd w Blueprint, korzystając z wbudowanych raportów wykorzystania Blueprint.
Teraz najnowsze ulepszenia pozwolą Ci tworzyć nowe raporty na podstawie spostrzeżeń Blueprint. Kiedy tworzysz raport dla modułu, zobaczysz schematy jako część sekcji Wybierz powiązane moduły. Na tej podstawie możesz tworzyć własne raporty oparte na spostrzeżeniach Blueprint.
Na przykład chcesz utworzyć raport na temat liczby transakcji w jakim stanie – oraz czasu przejścia dla każdej transakcji. W tym celu możesz utworzyć raport podsumowujący z modułu Raporty.