Utwórz plan

Utwórz plan

Blueprint w Zoho Recruit to internetowa replika Twojego procesu rekrutacji offline, zaprojektowana, aby pomóc Ci przeprowadzić proces rekrutacji w dobrze zdefiniowany, systematyczny sposób, bez luk. Dzięki Blueprint możesz: 
  1. Zdefiniuj każdy etap procesu i zweryfikuj ważne informacje
  2. Poprowadź swoje zespoły przez realizację procesu
  3. Zautomatyzuj rutynowe działania
Aby dowiedzieć się, jak zaprojektować plan, spójrzmy na przykładowy scenariusz. Zylker, Inc. to firma programistyczna, która sprzedaje aplikacje w chmurze. Na bieżąco zatrudniają kandydatów. Proces Generic Candidate Pipeline składa się z następujących etapów:

Zobaczmy, jak ten proces można zaprojektować w Zoho Recruit za pomocą Blueprint.

Dostępność

Wymagane uprawnienia: tylko użytkownik z uprawnieniem Zarządzanie przepływem pracy może uzyskać dostęp do tej funkcji.
Wymagana wersja: Dostępne dla planów Enterprise, Zoho One, People Plus i HR Enterprise zarówno w wersji Staffing, jak i Corporate Zoho Recruit

Podstawy planu

Plan został zaprojektowany przez uporządkowanie etapów procesu w sekwencyjną kolejność. W Zoho Recruit podstawowymi elementami konstrukcyjnymi są stany i przejścia. W Blueprint będziesz mógł zdefiniować następujące szczegóły:
  1. Każdy etap procesu
  2. Osoby związane z każdym etapem
  3. Czynności do wykonania w trakcie i po każdym etapie
  4. Kryteria walidacji ukończenia każdego etapu
Podstawowe elementy składowe planu to:

Państwo

Każdy etap w Planie jest określany jako „stan”. Na przykład kandydat przechodzi przez różne etapy przed zatrudnieniem: Oczekiwanie na ocenę, Kwalifikacja, Prześlij do klienta, Zaplanuj rozmowę kwalifikacyjną i wreszcie Zatrudniony. Przeciągnij i upuść stany do edytora Blueprint Editor, aby zaprojektować przebieg procesu.

Przemiana

„Przejście” odnosi się do zmiany stanu w procesie. Przejście definiuje warunki wymagane do przejścia rekordu z jednego stanu do drugiego. Zazwyczaj tylko wykwalifikowany kandydat jest związany z ofertą pracy. W tym przypadku warunki i działania wymagane do przejścia rekordu z Kwalifikowanego do stowarzyszonego są określone w bloku przejściowym Otwory na stanowiska dla współpracowników.

W Planie Rekruta Zoho istnieją dwa rodzaje Przemian.
  1. Przejście systemu
  2. Przejście niestandardowe
Przejścia systemowe to zestaw warunków, które są domyślnie obecne na Twoim koncie. Są to często stosowane warunki w każdym procesie rekrutacyjnym.

Poniżej wymieniono przejścia systemowe używane w Zoho Recruit.

Wydanie kadrowe:
  1. Wysłać email
  2. Współpracownik Otwarcie Pracy
  3. Prześlij do klienta
  4. Zaplanuj wywiad
Wydanie korporacyjne HR:
  1. Wysłać email
  2. Współpracownik Otwarcie Pracy
  3. Prześlij do klienta
  4. Zaplanuj wywiad
  5. Wygeneruj list ofertowy
  6. Wycofaj ofertę
  7. Edytuj i ponownie wyślij list z ofertą
Niestandardowe przejścia to zestaw warunków, które jako rekruter tworzysz w Zoho Recruit. W przypadku przejść niestandardowych musisz zdecydować, co dzieje się przed, w trakcie i po wystąpieniu warunku.

Utwórz nowy schemat

Tworzenie planu to trzyetapowy proces:
  1. Krok 1: Wprowadź podstawowe informacje
    Określ moduł i pole, dla którego chcesz utworzyć proces. 
  2. Krok 2: Zdefiniuj przebieg procesu
    W edytorze planu zdefiniuj przebieg procesu od stanu początkowego lub domyślnego do stanu wyjściowego.
  3. Krok 3: Skonfiguruj ustawienia przejścia
    Skonfiguruj ustawienia przed, w trakcie i po przejściu dla różnych stanów procesu.

Krok 1: Wprowadź podstawowe informacje

  1. Przejdź do Konfiguracja > Automatyzacja > Plan.
  2. Kliknij Utwórz proces.
  3. W wyskakującym okienku Utwórz proces wybierz moduł i pole, dla którego tworzony jest proces. W naszym scenariuszu, ponieważ proces to Potok Kandydatów, wybierzmy moduł Kandydaci i Status Kandydata jako pole.
  4. Określ kryteria dla rekordów, aby wprowadzić proces, jeśli ma to zastosowanie. Na przykład identyfikator kandydata nie jest pusty.
  5. Kliknij Następny.

Uwaga: Jeśli nie określisz kryteriów, wszystkie rekordy w wybranym module będą kwalifikować się do przejścia do procesu projektowania.

Krok 2: Zdefiniuj przebieg procesu w edytorze Blueprint

  1. Przeciągnij i upuść wszystkie stany, które tworzą proces, do edytora Blueprint.
  2. Ustanów przepływ procesu między stanami, łącząc węzły w przyciskach stanu.

  3. Utwórz przejścia, klikając przycisk + między dwoma stanami.

  4. Aby usunąć przejście, kliknij prawym przyciskiem myszy linię przejścia i kliknij Usuń przejście.
  5. Powyższy przebieg procesu jest obrazowym przedstawieniem Rurociągu Kandydatów realizowanego w Zylker, Inc. Kandydaci przystępujący do tego procesu przejdą przez każdy etap w kolejności widocznej na zdjęciu.
  6. Białe przyciski reprezentują stany w planie.
  7. Żółte przyciski reprezentują przejścia (warunki wymagane do ukończenia każdego etapu).
  8. Każde skonfigurowane przejście jest wyświetlane jako przycisk na stronie szczegółów rekordu.
  9. Aby zakończyć przejście, kliknij przycisk przejścia i wykonaj czynności określone w wyskakującym okienku. 
    Na przykład kliknięcie kontaktu otworzy wyskakujące okienko, które poprowadzi Cię przez wykonanie tego przejścia.

  10. Po pomyślnym zakończeniu przejścia przejdziesz do następnego stanu w planie.
  11. Niebieski przycisk Associate Job Opening nazywa się globalnym przejściem i pojawi się we wszystkich stanach planu.

Teraz, gdy przepływ procesu został ustalony ze stanami i przejściami, ostatnim krokiem jest zdefiniowanie ustawień przejścia.

Krok 3: Skonfiguruj ustawienia przejścia

Przejście odnosi się do zmiany stanu w procesie. Przejście to ogniwo łączące dwa stany, w którym warunki zmiany są jasno określone. Przejście składa się z trzech części: Przed, W trakcie i Po.

 
Przyjrzyjmy się na przykład przejściu między stanami Contacted i Qualified. Nazwijmy to przejście „Kwalifikacja”. Oto wytyczne, których należy przestrzegać podczas konfigurowania tego przejścia dla Zylkera:
  1. Aby ukończyć przejście z Kwalifikacji, oczekiwane wynagrodzenie Kandydata musi być mniejsze lub równe 50 000 USD.
  2. Zaraz po wykonaniu przejścia Kwalifikuj do Rekrutera musi zostać wysłane powiadomienie e-mail z informacją o zmianie statusu kandydata.
Zobaczmy, jak możemy to osiągnąć w Blueprint.

Przed przejściem

Określ użytkowników, role lub grupy, które mogą wyświetlać utworzone przejście, na przykład możemy określić role, takie jak Recruiter Admin, Recruiter lub Guest. Zdefiniuj kryteria, które dokładnie określają, kiedy to przejście powinno być dostępne dla rekordów w procesie.

Przykładowe kryteria: „Kryteria wyboru kandydatów”. 

W takim przypadku przejście powinno być pokazane tylko wtedy, gdy oczekiwana pensja kandydata jest mniejsza lub równa 50 000 USD.
​Jeśli nie masz takich warunków, możesz pominąć sekcję kryteriów. Przejście będzie od razu widoczne we wszystkich rekordach.

Podczas przejścia

Ta sekcja prowadzi właścicieli przejścia przez wykonanie określonego etapu procesu, prosząc ich o kontekstowe wprowadzenie określonych pól, notatek, załączników i innych informacji.

Na przykład podczas negocjowania wynagrodzenia kandydata za pomocą zarządzania ofertami, rekruterzy mogą być zobowiązani do wprowadzenia procentowej podwyżki wynagrodzenia z negocjacji, notatek i załączenia ostatecznej kopii listu ofertowego zgodnie z polityką firmy. W takim przypadku wszystkie te szczegóły można podać w sekcji Podczas przejścia w ramach przejścia Wyślij ofertę.

Poniżej znajdują się szczegóły, które możesz podać w sekcji Podczas przejścia:
  1. Potwierdź i zatwierdź pola z modułu podstawowego
  2. Udostępniaj właścicielom przejścia listy kontrolne.
  3. Elementy związane z mandatem
  4. Dodaj wiadomość do właścicieli przejścia
  5. Zrób notatki obowiązkowe
  6. Ustaw załączniki obowiązkowe
  7. Ustaw tagi jako obowiązkowe

Po przejściu

Zdefiniuj działania, które mają być zautomatyzowane po zakończeniu przejścia. Czynności, które można zautomatyzować w sekcji Po przejściu, to:
  1. Wyślij powiadomienie e-mail
  2. Przypisz zadania
  3. Dokonaj aktualizacji pola
  4. Wyzwalanie webhooków
  5. Uruchom funkcje niestandardowe
  6. Dodaj tagi
W przykładzie Zylkera powiadomienie e-mailowe musi zostać zautomatyzowane do kandydata i osoby przeprowadzającej rozmowę kwalifikacyjną, gdy rozmowa kwalifikacyjna jest zaplanowana. Wybierz więc Alerty e-mail i skojarz wymagany szablon wiadomości e-mail.

W podobny sposób możesz budować warunki dla każdego Przejścia do końca procesu.

Globalna transformacja

Przejście globalne to przejście, które można wykonać ze wszystkich stanów procesu. Na przykład kandydat może być powiązany z ofertą pracy nawet po oznaczeniu go jako Niekwalifikowany lub Odrzucony przez Klienta. Kandydat może nie pasować do Java Developera, ale nadal możesz chcieć powiązać go z innym stanowiskiem.

Rozważmy inny scenariusz, w którym wiesz, że kandydat zatrudniony na jednym stanowisku był również powiązany z innym stanowiskiem. Kandydat może łatwo zostać odłączony i pozbawiony kwalifikacji, jeśli klient tego chce.

Aby było to możliwe, musisz anulować globalne przejście, zaznaczając pole wyboru. Po wybraniu zobaczysz przejście Unqualify dla wszystkich stanów.

Notatka:  Tylko jeden proces może być wykonany na raz.



    • Related Articles

    • Plan — przegląd

      Od momentu wejścia kandydata do systemu Zoho Recruit, aż do wysłania listu z ofertą i dalej, Twoja organizacja może mieć kilka etapów i oddziałów w procesie rekrutacji. Rozważmy hipotetyczną firmę, Zylker Pvt Ltd. Oprócz przyjmowania aplikacji online ...
    • Wprowadzenie do Zoho Recruit

      Zoho Recruit to system śledzenia kandydatów (ATS) i oprogramowanie rekrutacyjne stworzone w celu efektywnego zarządzania procesami rekrutacyjnymi w agencjach rekrutacyjnych i firmach korporacyjnych. Możesz teraz usprawnić cały proces rekrutacji — ...
    • Edycje Zoho Recruit

      Nie ma dwóch firm, które mają ten sam proces rekrutacyjny lub takie same potrzeby rekrutacyjne. Rozbijając to dalej, często mają albo tylko rekrutację sezonową, rekrutację branżową, rekrutację specyficzną dla firmy lub zarządzanie pracownikami ...
    • Plan - przegląd

      Niejednokrotnie organizacje z dobrymi produktami lub usługami mają do czynienia z niskimi ocenami zadowolenia klientów lub, co gorsza, stratami finansowymi w wyniku źle zdefiniowanych procesów. Upływ komunikacji, nieodpowiednie szkolenie, brak ...
    • Plany — funkcja w centrum uwagi

      Przykładowy przypadek użycia Firma programistyczna może wykorzystać funkcję Blueprint do śledzenia cyklu życia oprogramowania i zarządzania nim. Plan składa się z dwóch części: etapów i przejść. Zoho Creator umożliwia aktualizację statusu etapu dla ...