Kod osadzania i opcje iFrame będą dostępne tylko w płatnych wersjach Zoho CRM.
Aby wygenerować formularze internetowe dla potencjalnych klientów, kontaktów i spraw
Notatka: Formularze internetowe są responsywne, co oznacza, że mogą dostosować wyświetlanie do rozmiaru ekranu.
- Przejdź do Konfiguracja > Przestrzeń programisty > Formularze internetowe.
Na stronie Webforms wybierz odpowiedni moduł z listy rozwijanej.
Zostaną wyświetlone istniejące formularze internetowe dla wybranego modułu.
- Kliknij Nowy formularz.
W wyskakującym okienku Nowy formularz wykonaj następujące czynności:
- Wprowadź nazwę formularza.
- Wybierz moduł, dla którego tworzysz formularz internetowy z listy rozwijanej.
W kreatorze formularzy internetowych wykonaj następujące czynności:
Przeciągnij i upuść pola w edytorze WYSIWYG, który zapewnia również różne inne opcje tworzenia formularza.
Dodaj pola
Przeciągnij i upuść potrzebne pola w formularzu i zmień styl i rozmiar czcionki, kolor tła, wyrównanie pól itp..
Aby dodać pola oraz ustawić czcionkę i układ formularza
- W sekcji Pola wybierz i przeciągnij i upuść pole w kreatorze formularzy.
- Wprowadź dowolne zmiany w czcionce, kolorze tła, wyrównaniu etykiet pól i szerokości formularza.
Notatka
- Domyślnie niektóre pola są już dodane w formularzu.
- W przypadku potencjalnych klientów i kontaktów — pola Nazwisko, E-mail i Telefon.
- W przypadku spraw — pola statusu, tematu i opisu
- Nie możesz usunąć następujących pól z formularza, ponieważ są one obowiązkowe dla rekordu.
- Dla potencjalnych klientów i kontaktów — pole Nazwisko.
- Dla spraw - pole Temat.
- Aby mieć niestandardowe pola, musisz je najpierw utworzyć w konkretnym module.
- Po dodaniu pola Nazwa konta w formularzu internetowym dla Kontaktów i przesłaniu danych kontaktowych, konto zostanie automatycznie utworzone w Zoho CRM. Jeśli konto o tej samej nazwie już istnieje na Twoim koncie CRM, konto nie zostanie utworzone po przesłaniu szczegółów formularza.
- Konto zostanie utworzone, nawet jeśli nie zostaną podane pewne obowiązkowe dane pola. Później, gdy konto jest edytowane, przed zapisaniem rekordu musisz podać inne obowiązkowe dane.
Selektor dat
Pole Selektor dat pozwala ustawić wzorzec, w jakim daty muszą być uchwycone w formularzu internetowym. Na przykład MM/DD/RR lub RR/MM/DD lub DD/MM/RRRR.
Gdy formularz internetowy zawiera pola, które wymagają wprowadzenia dat, takich jak data urodzenia, data rejestracji, data zamówienia itp., ludzie preferują daty zgodnie z ustawieniami lokalnymi. W Japonii data zostanie wprowadzona w formacie RR/MM/DD; natomiast w Stanach Zjednoczonych data zostanie wprowadzona w formacie MM/DD/RR.
Aby przezwyciężyć scenariusz dat wprowadzanych w różnych formatach i wprowadzić standardową metodę wprowadzania, selektor dat pozwala użytkownikom wybrać datę z wyskakującego kalendarza. Data pojawi się w formacie ustawionym przez użytkownika CRM. W ten sposób użytkownicy mogą łatwo wyrazić preferowaną datę w polach Data i Data-Godzina. Wybrane daty pojawią się w określonym formacie, który można skonfigurować w opcji Format daty podczas konfigurowania pola. Na przykład, jeśli masz pole Data urodzenia w formularzu internetowym aplikacji, dla którego ustawiono format MM/DD/RRRR, wszystkie daty wybrane z selektora dat będą wyświetlane w ten określony wzór.
Domyślnie format daty użytkownika w Ustawieniach osobistych zostanie ustawiony jako format początkowy. Należy również pamiętać, że po wybraniu formatu daty dla pola ten sam format zostanie zastosowany do wszystkich pól Data i Data-Godzina tego formularza internetowego.
Aby dodać selektor dat:
- W sekcji Pola przeciągnij i upuść pole Data lub Data-godzina.
- Kliknij ikonę ustawień.
- W wyskakującym oknie Właściwości pola określ następujące elementy:
Etykieta: wprowadź nazwę pola daty. Będzie to wyświetlane jako nazwa pola w formularzu.
Format daty: wybierz format daty z listy rozwijanej. Wybrane przez użytkowników daty będą wyświetlane w wybranym przez nich formacie. - W obszarze Opcje wybierz wymagane:
(i) Oznacz jako ukryte pole
(i) Zaznacz pole jako wymagane
(iii) Dodaj podpowiedź - Kliknij Zapisz.
Prześlij pliki
Przechwytuj pliki za pomocą formularzy web-to-lead/kontaktu/sprawy, takie jak zrzuty ekranu problemu, prośby o wycenę, zdjęcia osób itp. Łączny rozmiar pliku (plików) nie powinien przekraczać 20 MB. Jeśli rozmiar pliku przekroczy limit, formularz nie zostanie przesłany, a rekord nie zostanie dodany w Zoho CRM. Ta opcja jest dostępna tylko w wersjach płatnych.
Aby dodać opcję przesyłania plików
W sekcji Pola zaawansowane przeciągnij i upuść pole Przesyłanie pliku.
Pamiętaj, że odwiedzający nie może przesłać pliku przekraczającego 20 MB. Aby podać tę wskazówkę, możesz skorzystać z opcji łącza pomocy w Ustawieniach pola.
Wstaw standardowe Captcha
Dodaj captcha, aby uniemożliwić nieautoryzowanym programom spamującym wypełnianie formularza internetowego. Ta opcja jest dostępna tylko w wersjach płatnych.
Aby wstawić standardowe captcha
- W sekcji Pola zaawansowane przeciągnij i upuść pole Standard Captcha.
Wstaw reCAPTCHA
reCAPTCHA od Google to usługa, która pomaga zapobiegać spamowi na Twoich stronach internetowych. W przypadku użycia w formularzach internetowych zapobiega przesyłaniu treści przez boty lub inne usługi spamowe.
W Zoho CRM, w formularzach internetowych można użyć reCAPTCHA v2 - „Pole wyboru nie jestem robotem”. Odwiedzający musiałby zaznaczyć pole wyboru „Nie jestem robotem”, aw niektórych przypadkach może również zostać poproszony o zatwierdzenie zgłoszenia.
Aby uwzględnić reCAPTCHA w swoich witrynach i formularzach internetowych CRM, musisz najpierw zarejestrować swoją witrynę w Google reCAPTCHA.
Określ następujące elementy do rejestracji:
- Etykieta — wprowadź nazwę, która pozwoli Ci zidentyfikować witrynę zarejestrowaną w ramach reCAPTCHA.
- Typ reCAPTCHA — wybierz te, których będziesz używać w swojej witrynie. Pamiętaj, aby zaznaczyć pole wyboru reCAPTCHA V2 — „Nie jestem robotem”, ponieważ formularz internetowy Zoho CRM obsługuje tylko ten typ.
- Domeny — wprowadź domeny, dla których się rejestrujesz. Po zdefiniowaniu domeny reCAPTCHA może być używany dla wszystkich odpowiednich poddomen.
- Właściciele — określ adresy e-mail użytkowników, którzy mają dostęp do konsoli administracyjnej ustawień reCAPTCHA. Dzielą prawa własności do klucza witryny.
Aby wstawić Google reCAPTCHA
- Kliknij sekcję Pola zaawansowane.
- Przeciągnij i upuść pole reCAPTCHA.
- W wyskakującym okienku Ustawienia reCAPTCHA wykonaj następujące czynności:
- W sekcji Szczegóły klucza wprowadź etykietę, klucz witryny, klucz tajny.
Klucz witryny i tajny klucz można uzyskać na stronie ustawień Google reCAPTCHA.
- Określ preferencje tematyczne.
Możesz wybrać motyw domyślny/ciemny. - Zaznacz pole wyboru Potwierdzenie użycia i kliknij Zapisz.
Notatka
- reCAPTCHA jest dostępna we wszystkich płatnych edycjach Zoho CRM.
- Formularz internetowy może zawierać tylko jeden reCAPTCHA.
- Upewnij się, że zarejestrowana domena reCAPTCHA jest taka sama jak adres URL lokalizacji formularza.
- Weryfikacja domeny dla reCAPTCHA musi być wyłączona, jeśli umieściłeś formularz internetowy za pomocą kodu iFrame.
- Szczegółowe informacje na temat reCAPTCHA dla przeglądarki Internet Explorer w wersjach 8, 9, 10 można znaleźć na stronie https://support.google.com/recaptcha/answer/6223838?hl=pl
Wstaw opcję polityki prywatności
Każda firma ma jakąś formę umów prawnych, takich jak warunki umowy, polityka prywatności lub umowa licencyjna użytkownika końcowego (EULA). Ważne jest, aby ludzie przeczytali takie umowy i zgodzili się na nie zgodnie z prawem poprzez świadome działanie, takie jak zaznaczenie pola wyboru w formularzu.
W Zoho CRM możesz upewnić się, że problem ten zostanie rozwiązany, korzystając z opcji Polityka prywatności. Korzystając z tej opcji, możesz dodać pole wyboru i odpowiednio dostosować wiadomość. W przeciwieństwie do innych pól wyboru, to pole wyboru ma walidację; formularz zostanie wysłany dopiero po zaznaczeniu tego pola wyboru.
Aby wstawić opcję polityki prywatności
- W sekcji Pola zaawansowane przeciągnij i upuść pole Polityka prywatności.
W wyskakującym okienku Polityka prywatności dodaj i sformatuj żądaną wiadomość.
Możesz również dodać link do tekstu (na przykład link do strony polityki prywatności).
Oznacz pola jako obowiązkowe
Oznacz ważne pola jako obowiązkowe, aby zebrać ważne informacje, takie jak imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu komórkowego itp. od odwiedzających, którzy wypełniają formularz internetowy.
Aby oznaczyć pola jako obowiązkowe
- Przesuń kursor do pola, które chcesz oznaczyć jako obowiązkowe.
- Kliknij ikonę Ustawienia.
- W wyskakującym oknie Właściwości pola zaznacz pole wyboru Oznacz jako wymagane pole.
- Kliknij Gotowe.
Oznacz pola jako ukryte
Dodaj ukryte pole i jego wartość w formularzu. Te ukryte wartości są przesyłane wraz z formularzem internetowym, ale są ukryte dla odwiedzających, którzy wypełniają formularz. Na przykład, jeśli ten sam formularz był hostowany na różnych stronach internetowych, ukryte pole pomoże Ci określić, na której stronie internetowej znajdował się formularz internetowy, który wygenerował określony rekord.
Aby pola były ukryte w formularzu
- Przesuń kursor do pola, które chcesz ukryć w formularzu.
- Kliknij ikonę Ustawienia.
- W wyskakującym oknie Właściwości pola zaznacz pole wyboru Oznacz jako ukryte pole.
- Określ wartość pola i kliknij Gotowe.
Dodaj podpowiedź Wiadomość Pomoc Link
Pole, które podasz, może wymagać wypełnienia danych w określonym formacie. Na przykład może być konieczne określenie formatu daty w formacie DD-MM-RRRR. W przypadku takich wymagań możesz skorzystać z opcji dodania podpowiedzi lub podpowiedzi, aby pomóc odwiedzającemu, który wypełnia formularz.
Aby podać wskazówki lub linki pomocy dla pól
- Przesuń wskaźnik myszy na pole, dla którego chcesz podać podpowiedź lub link pomocy.
- Kliknij ikonę Ustawienia.
- W wyskakującym okienku Właściwości pola zaznacz pole wyboru Dodaj wiadomość podpowiedzi.
Wybierz jedno z następujących:
- Ikona pomocy: Określ tekst pomocy lub podpowiedzi. Na przykład pole daty może mieć format MM-DD-RRRR i zawierać adres URL łącza.
- Link: Określ tekst linku i podaj adres URL linku.
- Kliknij Gotowe.
Zmień nazwę przycisku
Domyślnie dostępne są dwa przyciski wezwania do działania: Prześlij i Resetuj. W razie potrzeby możesz zmienić nazwy tych przycisków.
Aby zmienić nazwy przycisków
- Przesuń kursor do pola, którego nazwę chcesz zmienić w formularzu.
- Kliknij ikonę Ustawienia.
W wyskakującym okienku Właściwości pola zmień nazwę pola.
Nazwa pola zostanie zmieniona tylko w formularzu.
- Kliknij Gotowe.
Łatwo usuwaj niechciane pola z formularza internetowego i dodawaj je w razie potrzeby.
Aby usunąć pole z formularza
- Przesuń wskaźnik myszy na pole, które chcesz usunąć z formularza.
- Kliknij ikonę Usuń.
Spójrz na formularz internetowy przed opublikowaniem go na swojej stronie internetowej.
Aby wyświetlić podgląd formularza
W kreatorze formularzy kliknij łącze Podgląd.
Będzie dostępny podgląd formularza.
- Określ adres URL lokalizacji formularza. Powinna to być strona internetowa, na której będzie hostowany formularz internetowy. Powinien zaczynać się od „http://” lub „https://”. (np. https://www.zylker.com/contact-us.html ). Zapobiega to spamowi i umożliwia przechwytywanie jako prawidłowych informacji tylko formularzy przesłanych za pośrednictwem określonej domeny. Dodaj wiele adresów URL, klikając przycisk Dodaj po dodaniu jednego adresu URL lokalizacji. Jeśli planujesz hostować formularze internetowe w lokalizacji, której w tej chwili nie jesteś pewien, wpisz * w tym polu. W ten sposób formularz jest akceptowany z dowolnego miejsca, z którego jest hostowany.
Określ adres URL strony docelowej. Odwiedzający, który prześle formularz, zostanie przekierowany na podany tutaj adres URL. Powinien zaczynać się od „http://” lub „https://”.
Wybierz jedną z następujących opcji, aby przypisać właściciela do rekordów przesłanych za pośrednictwem formularza internetowego.
- Wybierz użytkownika: Wybierz z listy rozwijanej. Wszystkie rekordy wygenerowane przez formularz zostaną przypisane do wybranego użytkownika.
- Utwórz lub wybierz [Moduł] Reguła przypisania, aby przypisać własność: Wybierz istniejącą regułę przypisania lub utwórz nową. Rekordy zostaną przypisane użytkownikom na podstawie ustalonych przez Ciebie reguł. Za pomocą reguł przypisywania można zaimplementować metodę Round Robin, aby przypisywać rekordy do użytkowników.
Dodaj odpowiednie Tagi , jeśli ma to zastosowanie, z listy istniejących tagów modułu.
Wybrany tag zostanie dodany do wszystkich rekordów przechwyconych z formularza internetowego.
Włącz przycisk Włącz podwójną zgodę.
Pamiętaj, że tej opcji można użyć tylko wtedy, gdy do formularza internetowego dodano pole podstawowego adresu e-mail. Po przesłaniu formularza internetowego z podwójną zgodą, do odwiedzającego wysyłana jest wiadomość e-mail z potwierdzeniem w celu dodatkowej weryfikacji.
- W razie potrzeby włącz opcję Powiadom właściciela [Rekord] i wybierz szablon wiadomości e-mail, który zostanie wysłany do właściciela rekordu. Gdy do użytkowników w organizacji musi zostać wysłana wiadomość e-mail z powiadomieniem, jest ona wysyłana jako powiadomienie z adresu e-mail notifications@zohocrm.com.
Włącz AcknowledgeVisitor, jeśli chcesz wysłać wiadomość e-mail do osoby, która przesłała formularz internetowy. Po wybraniu szablonu wiadomości e-mail zostaniesz poproszony o wprowadzenie pól Od i Odpowiedz do.
Tutaj możesz wybrać jedną z tych opcji z listy rozwijanej:
- Twój adres e-mail konta
- adres e-mail organizacji
- adres e-mail właściciela rekordu
- adres e-mail innego użytkownika
Korzystanie z reguły automatycznej odpowiedzi: Użyj jednej z istniejących reguł automatycznej odpowiedzi. W oparciu o dane zebrane za pomocą formularza internetowego, reguły automatycznej odpowiedzi mogą zostać uruchomione w celu wysłania określonych wiadomości e-mail.
Gdy dane zebrane za pośrednictwem formularza internetowego nie spełniają kryteriów reguły automatycznej odpowiedzi, szablon wiadomości e-mail wybrany w drugiej opcji zostanie wysłany jako wiadomość e-mail z potwierdzeniem.
- Domyślna odpowiedź dla wszystkich odwiedzających: Wybierz szablon wiadomości e-mail, który będzie używany do wysyłania wiadomości e-mail do potencjalnych klientów wygenerowanych za pośrednictwem tego formularza internetowego.
Włącz śledzenie odwiedzających i wybierz portal z listy rozwijanej. Jeśli ta funkcja została włączona, kod śledzenia odwiedzających zostanie automatycznie uwzględniony w kodzie formularza internetowego (dotyczy tylko formatów kodu źródłowego i kodu osadzania).
IJeśli wybierzesz format kodu iFrame w Opcjach osadzania , musisz ręcznie dodać kod śledzenia odwiedzających wraz z kodem iFrame na swojej stronie internetowej. W przypadku samego formatu kodu iFrame kod śledzenia odwiedzających nie jest automatycznie dołączany do kodu. W przypadku formatów kodu źródłowego i kodu do wbudowania kod śledzenia odwiedzających zostanie dołączony automatycznie.
Aby znaleźć kod śledzenia odwiedzających do osadzenia, przejdź do opcji Konfiguracja > Kanały > Czat i skopiuj kod ze strony śledzenia odwiedzających.
- Jeśli nie włączyłeś funkcji śledzenia odwiedzających, zostaniesz poproszony o utworzenie portalu tutaj, aby rozpocząć korzystanie z tej funkcji.
Zaznacz Prośba o zatwierdzenie, jeśli chcesz przesłać rekordy do zatwierdzenia.
Zwróć uwagę, że użytkownicy z uprawnieniem Zatwierdź Web-to-Leads/Kontakty/Sprawy w profilu mogą zatwierdzać rekordy.
- Kliknij Zapisz.
Notatka
- Pamiętaj, że limit dodawanego adresu URL lokalizacji formularza zależy od Twojego planu konta Zoho CRM.
- - Standardowy i Profesjonalny - 5
- - Przedsiębiorstwo - 10
- - Ostateczny - 20
- - Deweloper - 5
- Opcja Prośba o zatwierdzenie pomoże Ci ręcznie zweryfikować wygenerowane rekordy, a następnie dodać je do odpowiedniego modułu w Zoho CRM. Jeśli ta opcja nie jest zaznaczona, wszystkie rekordy wygenerowane za pomocą formularza internetowego zostaną dodane bezpośrednio do odpowiednich modułów.
- Jeśli nazwa domeny w adresie URL lokalizacji nie jest zgodna z adresem URL, pod którym znajduje się formularz internetowy, informacje nie zostaną przechwycone. Możesz też wpisać [*] w polu docelowego adresu URL, aby przechwytywać z innych/wielu domen.
Kod formularza internetowego jest dostępny w trzech formatach: kod źródłowy , kod osadzania i kod iFrame. Kod jest również łatwo dostępny dla niektórych witryn stron trzecich: WordPress, Facebook, Witryny Google i Joomla. Należy pamiętać, że kod Script i iFrame jest dostępny tylko w wersjach płatnych.
Aby osadzić kod formularza internetowego
- Wybierz z listy Kod źródłowy, kod Osadzania lub kod iFrame zgodnie z wymaganiami.
- Skopiuj kod i wklej go w witrynie, w której chcesz umieścić formularz internetowy.
W razie potrzeby zaznacz pole wyboru Śledź rekordy wraz z informacjami Google Ads za pomocą formularzy internetowych.
Skopiuj wyświetlony kod śledzenia i wklej go na dole każdej strony witryny bezpośrednio przed tagiem </body>.
Pamiętaj, że ten kod śledzenia Google Ads pojawia się tylko wtedy, gdy jesteś użytkownikiem Google Suite i masz włączoną integrację z Google Ads.
- Kliknij Gotowe.
Notatka
- Aby uniknąć spamu, wygenerowany formularz sieciowy (plik HTML) należy opublikować na aktywnym serwerze sieciowym (Apache, Microsoft, IIS itp.).
- Formularz internetowy nie będzie działał, jeśli prześlesz wartości formularza z pulpitu
- Gdy kod HTML jest generowany dla formularza internetowego, niektóre jednostki są domyślnie ukryte. Jeśli usuniesz te ukryte jednostki, formularz internetowy nie będzie działał. Oto fragment kodu, którego nie należy usuwać z kodu formularza internetowego:
<input type="hidden" name="xnQsjsdp" value="" /> <input type="hidden" name="xmIwtLD" value="" /> <input type="hidden" name="actionType" value="" />
Włącz podwójną zgodę
Double opt-in to proces, w którym użytkownicy dwukrotnie potwierdzają zainteresowanie Twoją ofertą i chętnie wypełniają formularz internetowy. Pomaga w pozyskiwaniu wysokiej jakości potencjalnych klientów i pozwala poświęcić czas i zasoby osobom, które chcą usłyszeć od Ciebie. Gdy włączysz mechanizm podwójnej zgody dla formularzy internetowych, klienci, którzy prześlą swoje dane, będą musieli potwierdzić ich przesłanie, zanim ich dane zostaną przesłane do Zoho CRM.
Dwa kroki związane z double opt-in to:
- Użytkownik wpisuje swój adres e-mail i inne dane, a następnie przesyła formularz za pośrednictwem Twojej witryny.
- Na podany przez użytkownika adres e-mail zostanie wysłany e-mail z potwierdzeniem. Użytkownik musi kliknąć link w wiadomości e-mail i potwierdzić.
Aby włączyć opcję podwójnego wyrażenia zgody dla formularza internetowego
- Przejdź do opcji Konfiguracja > Przestrzeń programisty > Formularze internetowe.
Na stronie formularzy sieci Web wybierz moduł z listy rozwijanej.
Zostaną wyświetlone istniejące formularze internetowe dla wybranego modułu.
- Kliknij Utwórz formularz internetowy lub wybierz jeden z istniejących formularzy internetowych.
- W narzędziu do tworzenia formularzy internetowych edytuj formularz, jeśli jest to wymagane, i kliknij przycisk Następny krok.
W wyskakującym okienku Szczegóły formularza włącz przycisk Włącz podwójną zgodę.
Pamiętaj, że tej opcji można użyć tylko wtedy, gdy do formularza internetowego dodano pole podstawowego adresu e-mail. Po przesłaniu formularza internetowego z podwójną zgodą, do odwiedzającego wysyłana jest wiadomość e-mail z potwierdzeniem w celu dodatkowej weryfikacji.
- Kliknij Zapisz.
- Opublikuj kod nowego formularza internetowego, który jest generowany w Twojej witrynie.
Notatka:
- Opcja Włącz opcję Double Opt-in nie będzie dostępna dla wersji bezpłatnej i próbnej Zoho CRM.
Jeśli chcesz zreplikować istniejący formularz internetowy, zamiast tworzyć go od podstaw, możesz go po prostu sklonować. Możesz klonować formularze internetowe tylko w tym samym module, ale możesz wybrać inny układ niż istniejący.
Jeśli pola w istniejącym formularzu nie są obecne w nowym układzie, pojawi się ostrzeżenie, możesz dodać żądane pola do układu (z kreatora modułów) lub kontynuować klonowanie.
Aby sklonować formularz internetowy
- Wybierz żądany formularz internetowy z widoku listy i kliknij ikonę Więcej.
- Kliknij Klonuj.
- Wybierz żądany układ z listy rozwijanej.
Nie możesz zmienić modułu formularza internetowego. - Na stronie tworzenia formularza internetowego dodaj lub usuń pola lub wprowadź żądane dostosowania.
- Kliknij Podgląd, aby zobaczyć i potwierdzić zmiany.
- Kliknij Dalej i Zapisz.
- Na stronie Opcje osadzania wybierz Format kodu (źródło, Osadź lub iFrame).
- Kliknij Kopiuj kod i Gotowe, aby zapisać sklonowany formularz internetowy.