Pozwól klientom wypisać się z Twojej komunikacji e-mailowej, tworząc link rezygnacji z subskrypcji i osadzając go w wiadomościach e-mail lub hostingu na stronach internetowych. Możesz użyć domyślnego linku zdefiniowanego przez system lub utworzyć link niestandardowy. Domyślny link rezygnacji z subskrypcji będzie dostępny dla wszystkich użytkowników i nie będzie można go dostosować.
Dostępność
Wymagane pozwolenie
Użytkownicy z uprawnieniem do formularza rezygnacji z subskrypcji w profilu mogą uzyskać dostęp do tej funkcji.
Tworzenie łącza rezygnacji z subskrypcji
Dwie podstawowe rzeczy, których potrzebujesz, aby to skonfigurować, to:
Adres URL lokalizacji
Jest to strona internetowa, na której będzie hostowany link rezygnacji z subskrypcji. Możesz wybrać standardową stronę zaprojektowaną przez Zoho CRM, która będzie wyświetlać informacje i link do rezygnacji z subskrypcji jako adres URL lokalizacji.
Alternatywnie możesz umieścić link rezygnacji z subskrypcji na stronie internetowej swojej firmy. Jeśli wybierzesz tę opcję, musisz wygenerować kod i wkleić go na swojej stronie internetowej, aby wyświetlić link do anulowania subskrypcji.
Pamiętaj, że po wklejeniu kodu na swojej stronie internetowej nie zostanie wyświetlony formularz rezygnacji z subskrypcji. Jeśli chcesz przetestować formularz rezygnacji z subskrypcji i link lub wyświetlić podgląd strony przed wysłaniem jej do klientów, zalecamy skorzystanie z linku w szablonie e-maila i wysłanie go jako e-mail testowy. Gdy będziesz zadowolony, możesz hostować stronę internetową.
Akcja po wypisaniu się
Gdy klient zrezygnuje z subskrypcji, możesz wybrać jedną z następujących czynności:
Przekieruj odwiedzającego na stronę internetową. W takim przypadku musisz skopiować wygenerowany kod i wkleić go na tej stronie internetowej.
Pokaż komunikat o sukcesie, jak pokazano na obrazku poniżej. Nie można tego dostosować.
Aby utworzyć link do rezygnacji z subskrypcji
- Przejdź do opcji Konfiguracja > Przestrzeń programisty > Formularze internetowe > łącze anulowania subskrypcji.
- Kliknij Nowe łącze anulowania subskrypcji.
- Wprowadź nazwę łącza.
- W adresie URL lokalizacji wybierz Strona standardowa lub Strona niestandardowa.
- Podaj adres URL, jeśli wybierzesz stronę niestandardową.
Możesz kliknąć przycisk Podgląd obok standardowej strony, aby wyświetlić formularz rezygnacji z subskrypcji.
- W opcji Akcja po anulowaniu subskrypcji wybierz jedną z następujących opcji:
- Wyświetl wiadomość — kliknij ikonę podglądu, aby wyświetlić standardową wiadomość.
- Przekieruj na inny adres URL — określ adres URL strony internetowej, na którą dana osoba ma zostać przekierowana.
Kliknij Wygeneruj kod > Kopiuj kod i wklej go na swojej stronie internetowej (stronie, z której klient może zrezygnować z subskrypcji).
Opcja Generuj kod będzie wyświetlana tylko wtedy, gdy wybierzesz opcję strony niestandardowej w adresie URL lokalizacji.
Aby sprawdzić łącze Anuluj subskrypcję na stronie internetowej, musisz wysłać łącze za pośrednictwem wiadomości e-mail lub szablonu wiadomości e-mail i kliknąć łącze w wiadomości e-mail. Po kliknięciu linku zostaniesz przekierowany na stronę internetową, na której znajduje się link Anuluj subskrypcję.
Korzystanie z linku do anulowania subskrypcji w wiadomościach e-mail
Link do rezygnacji z subskrypcji może być osadzony w szablonie wiadomości e-mail, jeśli chcesz wysyłać masowe wiadomości e-mail, lub można go dodać bezpośrednio w wiadomości e-mail podczas tworzenia.
Aby dodać link do rezygnacji z subskrypcji do wiadomości e-mail
- Przejdź do dowolnego modułu, wybierz rekord i kliknij Wyślij e-mail.
- W oknie tworzenia wiadomości e-mail kliknij ikonę dodawania łącza i wybierz ikonę łącza rezygnacji z subskrypcji.
- W wyskakującym okienku wybierz link do anulowania subskrypcji z listy rozwijanej.
- Kliknij Zapisz.
Aby dodać link rezygnacji z subskrypcji do szablonu wiadomości e-mail
1.Przejdź do Konfiguracja > Dostosowywanie > Szablony > Szablon e-mail.
2. Utwórz szablon i kliknij ikonę łącza.
3.Na stronie Dodaj łącze wybierz typ łącza jako łącze anulowania subskrypcji.
4. Wybierz łącze Anuluj subskrypcję i zapisz.
Przeglądanie niesubskrybowanych użytkowników
W Leads, Contacts i modułach niestandardowych możesz wyświetlić liczbę użytkowników, którzy zrezygnowali z subskrypcji w ramach widoków niestandardowych.
Różne tryby wypisywania się
Klient może zrezygnować z subskrypcji na cztery sposoby:
- Poprzez link rezygnacji z subskrypcji - Klient może kliknąć link rezygnacji z subskrypcji w wysłanej do niego wiadomości e-mail.
- Ręczna rezygnacja z subskrypcji — gdy klient osobiście poprosi o wypisanie się z subskrypcji, pole rezygnacji z subskrypcji e-mail zostanie ręcznie sprawdzone. Ten tryb wypisywania się nazywa się ręcznym.
- Poprzez formularz zgody - Jeśli klient nie wybierze e-mail jako jednego z trybów komunikacji, pole rezygnacji z e-maili zostanie wybrane dla jego rekordu. Ten tryb wypisania się nazywa się linkiem do zgody.
- Za pośrednictwem kampanii Zoho — jeśli klient zrezygnuje z subskrypcji za pośrednictwem wiadomości e-mail wysłanej za pośrednictwem kampanii Zoho, tryb anulowania subskrypcji nazywa się Kampanią Zoho.
Należy pamiętać, że chociaż adres e-mail zostanie uznany za wypisany z subskrypcji, a wiadomości e-mail będą ograniczone do Zoho CRM, włączenie pola rezygnacji z e-maili może zająć co najmniej godzinę.
Zobacz tryb anulowania subskrypcji
Na stronie szczegółów rekordu obok e-maila i pola rezygnacji z e-maila możesz kliknąć ikonę informacji, aby zobaczyć czas i tryb anulowania subskrypcji.
Punkty do zapamiętania
Gdy klient zrezygnuje z subskrypcji, nastąpią następujące zdarzenia:
The system will check whether the unsubscribed email address is used in other records as well. All the records that have the same email address will automatically be unsubscribed.
Unsubscribing through primary or secondary email addresses will unsubscribe the record.
If the customer unsubscribes through a custom email address (an email address that is not a primary or secondary email like the CEO's or org's email address), then the email opt out field in the record will not be marked as unsubscribed. The unsubscribed mode and time will be displayed under the custom email address (same as the above screen). Also, the system will check if this email address is used in other records and mark the unsubscribe mode and time. In case, the custom email is used as a primary or secondary email address in a record, then the email opt out will be checked and the record will be considered as unsubscribed.
If the check on the email opt-out field is removed, then the email address will be resubscribed across the records.
Related Articles
Konfigurowanie szczegółów organizacji
Funkcja: Ustawienia organizacji | Wydanie: Wszystkie Scenariusz Firma zajmująca się sprzedażą samochodów subskrybuje edycję Zoho CRM Enterprise w celu skalowania obsługi klienta i zwiększania sprzedaży w Stanach Zjednoczonych. Aby rozpocząć ...
Aktualizacja subskrypcji Zoho Desk
Plany Zoho Desk zostały zaprojektowane tak, aby pomóc Ci skalować proces obsługi klienta wraz z rozwojem. Nasz bezpłatny plan jest idealny dla klientów, którzy właśnie przeszli ze wsparcia przez e-mail, podczas gdy nasze płatne plany są przeznaczone ...
Konfigurowanie reguł przepływu pracy
Reguły przepływu pracy w Zoho CRM to zestaw akcji (powiadomienia e-mail, zadania i aktualizacje pól), które są wykonywane po spełnieniu określonych warunków. Reguły te automatyzują proces wysyłania powiadomień e-mail, przydzielania zadań i ...
Usuwanie konta Zoho CRM
Każda okoliczność, która skłania Cię do zaprzestania świadczenia usługi Zoho CRM lub usunięcia nieużywanego konta, możesz usunąć konto CRM. Podobnie, jeśli pracownik nie korzysta już z konta org CRM, możesz je dezaktywować lub usunąć. Punkty do ...
Zarządzanie wieloma organizacjami CRM
Uzyskaj dostęp do wielu kont CRM za pomocą jednego logowania Zoho CRM umożliwia użytkownikom dostęp do wielu kont organizacyjnych (CRM) przy użyciu tego samego adresu e-mail. Jest to szczególnie przydatne dla organizacji, które prowadzą różne konta ...