Wyświetl niestandardowy przycisk akcji dla określonych rekordów

Wyświetl niestandardowy przycisk akcji dla określonych rekordów

Wymóg  

Przycisk akcji niestandardowej w raporcie powinien być widoczny tylko dla określonych rekordów na podstawie warunku.

Przypadek użycia  

Aplikacja do składania wniosków dotyczących zasobów umożliwia pracownikom zgłaszanie wniosków o gadżety lub maszyny. Podczas wypełniania formularza pracownicy mogą określić, czy prośba została omówiona z ich przełożonym. Jeśli wniosek nie został omówiony, dla menedżera wyświetlane są przyciski Zatwierdź i Odrzuć. Jeśli żądanie zostało już omówione, przyciski są wyłączone.

Kroki do naśladowania            

1. Utwórz trzy formularze z następującymi szczegółami:
Formularz
Nazwa łącza formularza
Typ pola
Nazwa pola
Nazwa łącza pola
Pracownicy i Menedżerowie
Pracownicy_i_menedżerowie
Email
E-mail pracownika
E-mail pracownika
Email
Adres e-mail menedżera
Menedżer_e-mail
Żądanie zasobów
Zasób_Wniosek
Email
Email
Email
Email
Adres e-mail menedżera
Menedżer_e-mail
Pojedyncza linia
Wymagany zasób
Zasób_Wymagany
Pole decyzyjne
Sprawdzone z menedżerem
Sprawdzone_z_menedżerem
Zatwierdzenie menedżerów
Zatwierdzenie przez menedżerów
Email
E-mail pracownika
E-mail pracownika
 
 
Email
Adres e-mail menedżera
Menedżer_e-mail
 
 
Pojedyncza linia
Żądany zasób
Żądany_zasób
 
 
Pole decyzyjne
Omówiono z menedżerem
Dyskutowane_z_menedżerem
 
Formularz Pracownicy i menedżerowie zawiera dane pracowników i ich odpowiednich menedżerów. Formularz wniosku o aktywa jest używany przez pracowników do składania wniosków o aktywa. Formularz zatwierdzenia przez menedżerów jest używany przez menedżerów do zatwierdzania lub odrzucania wniosków o aktywa.

2. Stwórzmy przepływ pracy, aby ustawić adres e-mail pracownika do pola e-mail, gdy zostanie załadowany formularz żądania zasobów. Na podstawie adresu e-mail pracownika ustawimy również adres e-mail menedżera. Utwórz przepływ pracy z następującymi szczegółami:

Przepływ pracy ma zostać wyzwolony po załadowaniu formularza Asset Request, dlatego wybieramy Form Event jako Load of Form.

3. Kliknij Dodaj nową akcję.

4. Zapisz następujący fragment kodu Potop w edytorze Deluge:
  1. //set the logged in employee's email address as the Email field value
  2. input.Email = zoho.loginuserid;

  3. //fetch and assign the manager's email address from Employees and Managers form based on the current employee
  4. input.Manager_Email = Employees_and_Managers[Employee_Email == input.Email].Manager_Email;

5. Teraz utwórzmy przepływ pracy, aby przekazać rekordy żądań zasobów do formularza Zatwierdzenie przez menedżerów. Menedżer może zatwierdzić lub odrzucić wniosek o aktywa. Utwórz przepływ pracy z następującymi szczegółami:
 

Rekord musi zostać utworzony w formularzu zatwierdzenia przez kierownika po pomyślnym przesłaniu rekordu w formularzu wniosku o aktywa. Dlatego wybieramy Zdarzenie formularza jako Pomyślne przesłanie formularza.

6. Kliknij Dodaj nową akcję i wybierz Skrypt Deluge.

7. Zapisz następujący fragment kodu Deluge w edytorze Deluge:
  1. //set the logged in employee's email address as the Email field value
  2. input.Email = zoho.loginuserid;

  3. //fetch and assign the manager's email address from Employees and Managers form based on the current employee
  4. input.Manager_Email = Employees_and_Managers[Employee_Email == input.Email].Manager_Email;

8. Teraz dodajmy filtr w raporcie Zatwierdzenie przez menedżerów, aby każdy menedżer mógł wyświetlać tylko dane swojego pracownika raportującego. Kliknij opcję Otwórz właściwości raportu dla raportu Zatwierdzenie przez menedżerów.


9. Dodaj następujący filtr. Zmienna systemowa zoho.loginuserid reprezentuje adres e-mail zalogowanego użytkownika.

Powyższy filtr wyświetli tylko rekordy zawierające adres e-mail zalogowanego menedżera.
Teraz, gdy wszystko jest już skonfigurowane, utwórzmy przyciski Zatwierdź i Odrzuć. Dodamy również warunek, aby wyświetlić go tylko wtedy, gdy pracownik nie omówił wcześniej żądania zasobów.

10. Wybierz Raport zatwierdzenia menedżerów > Szybki podgląd > Działania i kliknij +                 

11. Utwórz czynność do wykonania z następującymi szczegółami:
            

12. Kliknij Utwórz przepływ pracy, aby dodać instrukcje dotyczące tego, co powinno się stać, gdy żądanie zostanie zatwierdzone. Na przykład możesz użyć zadania wysyłania poczty, aby wysłać wiadomość e-mail do pracownika i zespołu IT z informacją, że prośba została zatwierdzona.
           
13. Podobnie utwórz kolejny element akcji z następującymi szczegółami.
           
14. Kliknij Utwórz przepływ pracy, aby dodać instrukcje dotyczące tego, co powinno się stać, gdy żądanie zostanie odrzucone. Na przykład możesz użyć zadania wysyłania poczty, aby wysłać wiadomość e-mail do pracownika i zespołu IT z informacją, że żądanie zostało odrzucone.

15. Teraz wyświetlmy przyciski w raporcie. Przejdź do Raport zatwierdzania menedżera > Konfiguruj pola dla Internetu.
           
16. Dodaj przyciski Zatwierdź i Odrzuć.

Zobacz jak to działa  

Points to Note  

  • The email addresses can be disabled to ensure employees do not edit the email values.
  • You can add your managers and employees in the application and share only relevant app components using permissions. For example, the manager should only be able to view the Managers Approval form, or the employees should only be able to view the Asset Request form.

    • Related Articles

    • Portal niestandardowy

      Portale niestandardowe w Recruit są przeznaczone dla administratorów, aby rozszerzyć dostęp Recruit do swoich klientów, kontaktów i Kandydatów. Użytkownik portalu może uzyskać dostęp do modułów i niektórych powiązanych danych, takich jak oferty ...
    • Utwórz niestandardowy układ

      Ta strona dotyczy tylko raportu typu listy. Aby utworzyć niestandardowy układ do szybkiego podglądu: Przejdź do strony Projekt raportu. Wybierz kartę Szybki podgląd Kliknij opcję Układ niestandardowy. Pojawi się okno Zbuduj swój układ. Kliknij od ...
    • Scalanie zduplikowanych rekordów

      Kiedy pracujesz ze znaczną ilością danych, utrzymywanie bazy danych wolnej od duplikatów staje się dość trudne. Wraz ze wzrostem możliwości tworzenia rekordów w CRM wzrastają również szanse na zduplikowanie wpisów. Na przykład ten sam lead może ...
    • Plany — funkcja w centrum uwagi

      Przykładowy przypadek użycia Firma programistyczna może wykorzystać funkcję Blueprint do śledzenia cyklu życia oprogramowania i zarządzania nim. Plan składa się z dwóch części: etapów i przejść. Zoho Creator umożliwia aktualizację statusu etapu dla ...
    • Śledź cykl rozwoju oprogramowania

      Wymóg   Użyj funkcji Blueprints, aby śledzić i zarządzać procesem tworzenia oprogramowania. Przypadek użycia   Firma programistyczna wykorzystuje plany do śledzenia cyklu życia oprogramowania i zarządzania nim. Potrzebne są różne działania ...