Portal niestandardowy

Portal niestandardowy

Portale niestandardowe w Recruit są przeznaczone dla administratorów, aby rozszerzyć dostęp Recruit do swoich klientów, kontaktów i Kandydatów. Użytkownik portalu może uzyskać dostęp do modułów i niektórych powiązanych danych, takich jak oferty pracy, kandydaci i rozmowy kwalifikacyjne, które są obecne w Zoho Recruit. Mogą również przeglądać, edytować rekordy, tworzyć rekordy oraz dodawać notatki i załączniki.

Rozważmy kilka scenariuszy, aby zrozumieć, w jaki sposób portale mogą być przydatne dla Twojej firmy.

Staże i onboarding : jeśli chcesz wprowadzić kandydatów do swojej organizacji, musisz zebrać dane (dane osobowe, dane bankowe itp.). Kandydaci mogą śledzić swój status onboardingu i inne listy kontrolne. Mogą skontaktować się ze swoim rekruterem w celu wprowadzenia i przejrzeć szczegóły oferty itp. za pośrednictwem niestandardowego portalu.

Polecenie pracownika: możesz ułatwić system polecania pracowników za pomocą niestandardowego portalu. Pracownicy mogą zalogować się do portalu i przesłać CV kandydatów, których chcą polecić. Mogą dalej śledzić status każdego skierowania.

Zbieranie kandydatów od partnerów : Ogólnie rzecz biorąc, firmy rekrutacyjne współpracują z innymi firmami rekrutacyjnymi, aby dzielić się kandydatami i ofertami pracy. Jeśli otwór jest dostępny, zostanie udostępniony między sieciami partnerskimi. Partnerzy mogą zalogować się do niestandardowego portalu i przesłać swoich kandydatów lub oferty pracy. 
Dostępność
  1. Użytkownicy z uprawnieniami do zarządzania profilem portalu mogą tworzyć portal i zapraszać klientów.
  2. Dostępne tylko dla wersji Enterprise i Enterprise Trial Zoho Recruit
 
Notatka
  1. Możesz skonfigurować do pięciu portali. Pierwszy portal będzie domyślnym, utworzonym dla modułu Kandydaci.
  2. Te portale można tworzyć dla modułów Klienci, Kontakty i Niestandardowe.
  3. Dla portali niestandardowych potrzebne są dodatkowe licencje użytkownika portalu.
  4. Domyślnie Zoho Recruit zaoferuje 10 darmowych licencji na portal. Po wyczerpaniu licencji na portal możesz dokupić dodatkowe licencje

Czynności, które może wykonać użytkownik portalu

Twórz, edytuj lub usuwaj rekordy w module Recruit, do którego mają dostęp.
 
Edytuj powiązane z nimi rekordy, które są dodawane przez innych użytkowników Recruit, jeśli mają wymagane uprawnienia. Na przykład, jeśli kandydat lub ocena jest powiązana z użytkownikiem portalu, może edytować szczegóły tych rekordów.
 
Edycja pól w rekordzie, który jest im udostępniony, na przykład adres, numer telefonu, adres e-mail itp., będzie odzwierciedlona w ich koncie Recruit.
 
Klonuj inne rekordy, które są z nimi powiązane (rekordy kandydatów, rozmowy kwalifikacyjne, oferty pracy itp.) i dodaj więcej szczegółów zgodnie z wymaganiami. Na przykład, jeśli użytkownik portalu chce zreplikować rekord kandydata lub ofertę pracy, zamiast tworzyć nowy rekord od zera, może sklonować istniejący rekord i wprowadzić zmiany w razie potrzeby. 

Konfigurowanie portalu niestandardowego 

Utworzenie portalu obejmuje następujące cztery kroki: 
  1. Definiowanie niestandardowego portalu
  2. Konfiguracja typu portalu
  3. Określanie uprawnień pola

Definiowanie niestandardowego portalu

Nazwij swoje portale dla użytkowników, którzy będą mieli dostęp do modułów Recruit. Dla portali można zdefiniować uprawnienia, które umożliwią lub ograniczą dostęp do danych na Twoim koncie Zoho Recruit. Niektóre przykłady portali niestandardowych to: Kontakt, Kandydat, Dział i Onboarding.
 
Aby zdefiniować portal niestandardowy
  1. Wprowadź nazwę w sekcji Nazywanie portalu niestandardowego.
  2. Kliknij Następny.


Konfiguracja zakładki portalu  
W tym kroku wybierzesz moduły i określone układy, do których użytkownicy portalu będą mieli dostęp, oraz zdefiniujesz uprawnienia do tworzenia, edytowania, przeglądania lub usuwania rekordów. Na przykład wyobraź sobie, że prowadzisz agencję rekrutacyjną i chcesz, aby Twoi klienci wprowadzili pewne informacje. Możesz skonfigurować portal wyłącznie dla tych klientów i dać im dostęp do modułu Kandydaci. Klienci mogą wprowadzić swoje dane w portalu, aby dodać je do swojego rekordu Rekrut. Konfiguracja zakładki portalu obejmuje następujące kroki:
  1. Wybierz moduł: Możesz przyznać użytkownikom portalu dostęp do modułów Kandydaci, Kontakty lub modułów niestandardowych. Klienci będą mogli przeglądać własne dane w module i na podstawie posiadanych uprawnień, mogą dodawać i edytować rekordy.
  2. Wybierz powiązane moduły: Moduły, które mają wyszukiwanie kandydata lub kontaktu, są wymienione w powiązanych modułach. Możesz wybrać listę powiązanych modułów, do których klienci mają mieć dostęp. Tutaj można przeglądać tylko rekordy, które są powiązane z modułem (Kandydaci, Kontakty lub niestandardowe moduły) za pomocą pola wyszukiwania.
  3. Zdefiniuj uprawnienia rekordu modułu: Możesz ustawić poziom uprawnień dla każdego rekordu w module. Na przykład możesz zezwolić klientom na przeglądanie lub edycję ich adresów pocztowych lub przyznać dostęp tylko do odczytu ofertom pracy.
  4. Filtruj według: Wybierz rekordy, które użytkownik portalu będzie przeglądać przy użyciu filtru wyszukiwania. Na przykład, jeśli dodałeś dwa pola odnośników w module kandydatów, możesz wybrać odnośnik w oparciu o rekordy, które ma wyświetlić użytkownik portalu. Jednak filtr wyszukiwania będzie dostępny tylko dla istniejących użytkowników portalu, jeśli dokonają oni edycji konfiguracji portalu.
  5. Wybierz moduły publiczne: Moduł ofert pracy jest modułem publicznym. Użytkownicy (portal) będą mieli uprawnienia tylko do wyświetlania rekordów znajdujących się w module. Gdy moduł zostanie wybrany z kategorii modułów publicznych, zostanie usunięty z listy powiązanych modułów. Zobaczysz opcję Filtruj według wszystkich rekordów/publikuj, opcja Wszystkie rekordy wyświetli listę wszystkich rekordów z modułu ofert pracy, a opcja Publikuj wyświetli tylko opublikowane oferty pracy.
Aby skonfigurować zakładkę portalu
Na stronie Konfiguracja karty Portal wybierz moduł z opcji Wybierz moduł na liście rozwijanej.
W sekcji Powiązane moduły wykonaj następujące czynności:

  1. Karty — zaznacz pola wyboru dla powiązanych modułów, do których użytkownicy portalu będą mieli dostęp.
  2. Układy — wybierz jeden lub więcej układów, do których użytkownicy będą mieli dostęp.
  3. Uprawnienia — wybierz, czy chcesz tworzyć, edytować, wyświetlać, usuwać lub edytować (udostępnione) uprawnienia modułu. Użytkownicy portalu będą mogli wykonywać działania na rekordach tylko na podstawie ich uprawnień. Uprawnienie do edycji (współdzielenia) pozwoli użytkownikom portalu na edycję tych rekordów, które zostały dodane do modułu przez użytkowników Recruit.
  4. Filtruj według — wybierz filtry z listy rozwijanej.
  5. Wybierz moduły z sekcji Moduły publiczne.
  6. Kliknij Następny.

Określanie uprawnień pola  

Powiązane moduły wybrane w poprzednim kroku (Konfiguracja zakładki portalu) zostaną wyświetlone w sekcji Uprawnienia do pola. Możesz wybrać pola, do których mają mieć dostęp użytkownicy portalu. Możesz również oznaczyć pola, których nie chcesz edytować, jako tylko do odczytu. Obowiązkowe pola w Recruit zostaną również oznaczone jako obowiązkowe w portalu.
 
Aby określić uprawnienia pola
 
Na stronie Uprawnienia do pól zaznacz pola wyboru pól, które muszą być dostępne dla użytkowników portalu.
  1. W razie potrzeby kliknij pole wyboru Tylko do odczytu.
  2. Kliknij Zapisz i Dalej, aby przejść do następnego układu lub modułu w celu zdefiniowania uprawnień do pól.
  3. Kliknij Zakończ.

 
Wyświetl podgląd portalu
Po zakończeniu konfiguracji portalu możesz wyświetlić podgląd portalu, aby zobaczyć, jak klienci będą widzieć rekordy.
Aby wyświetlić podgląd portalu:
  1. Przejdź do opcji Konfiguracja > Konfiguracja portalu > Portal niestandardowy.
  2. Na stronie Konfiguracja Portalu Klienta kliknij Podgląd.

  3. Wybierz portal niestandardowy z listy rozwijanej, aby wyświetlić jego podgląd.

Notatka
  1. Podsumowanie portalu można wyświetlić po zakończeniu konfiguracji portalu. Możesz edytować uprawnienia do pola i konfigurację zakładki portalu w szczegółach konfiguracji portalu.
  2. W razie potrzeby możesz również dodać nowy portal niestandardowy.

Zakup użytkowników portalu

Jeśli chcesz utworzyć dodatkowego użytkownika portalu oprócz domyślnego portalu klienta, musisz kupić użytkowników portalu. Możesz dokonać zakupu na stronie Konfiguracja portalu, a także na stronie Zarządzaj subskrypcjami.
  1. Aby zakupić użytkowników portalu ze strony zarządzania subskrypcją:
  2. Kliknij ikonę swojego profilu i wybierz Zarządzaj subskrypcją.
  3. Kliknij Uaktualnij użytkownika / dodatki na stronie Subskrypcja.
  4. Wybierz liczbę użytkowników portalu, a następnie kliknij przycisk Kontynuuj.

  5. Kliknij Przejdź do zapłaty.

Praca z portalami

Wyślij zaproszenie do portalu do użytkowników

Po utworzeniu portalu możesz zacząć zapraszać klientów. Zaproszenia e-mail będą zawierać szczegóły adresu URL portalu. Gdy użytkownicy zaakceptują zaproszenie, zostaną poproszeni o ustawienie hasła. W portalu klient musi najpierw ustawić podstawowe informacje, takie jak preferowany język, format czasu, strefa czasowa i kraj (domyślnie będą wyświetlane ustawienia Recruit). Następnie zostaną przekierowani na stronę modułu, do której uzyskali dostęp.

Aby wysłać zaproszenie
  1. Przejdź do modułu (Kandydat, Kontakty, Moduł Niestandardowy) i wybierz rekord.
  2. Na stronie szczegółów rekordu kliknij ikonę Więcej, a następnie kliknij opcję Zaproś do portalu niestandardowego.
  3. Wybierz portal z listy i kliknij Zaproś.

Notatka
  1. Możesz wysłać zaproszenie e-mail do klientów ze strony szczegółów rekordu. Opcja wysyłania zaproszenia będzie dostępna tylko wtedy, gdy obecny jest adres e-mail.
  2. E-mail z zaproszeniem będzie ważny tylko przez siedem dni.
  3. Nie możesz wysyłać zbiorczych zaproszeń do portalu.
  4. Na przykład: Patricia Boyle jest użytkownikiem Recruit, który zaprasza Terrance'a do korzystania z portalu z uprawnieniami do tworzenia kontaktów i kandydatów. Wen Terrance tworzy kontakt za pośrednictwem portalu, zostanie on dodany do bazy danych Rekrutów, a właścicielką nowego kontaktu będzie Patricia Boyle

Przeglądanie informacji dodanych przez użytkowników portalu w Recruit

Rekordy, notatki lub wartości dodane przez użytkownika portalu można przeglądać w module Recruit.
Na przykład Russel jest użytkownikiem Recruit, który zaprosił Terrance'a do dostępu do modułu Kontakty. Terrance posiada uprawnienia do tworzenia kontaktów i kandydatów. Kiedy utworzy nowy kontakt w portalu i zapisze rekord, Patricia może go wyświetlić w module Kontakty na swoim koncie Recruit.
Pamiętaj, że domyślnie właścicielem rekordu będzie Terrance.
 



Pamiętaj, aby dodać moduł, któremu dałeś dostęp użytkownikowi portalu w preferencjach Feed. Dopiero wtedy otrzymasz powiadomienie. 

Przenieś użytkowników portalu do innego portalu niestandardowego  

Może się zdarzyć, że będziesz musiał przenieść użytkownika z jednego portalu niestandardowego do drugiego. Na przykład utworzyłeś dwa różne portale dla klientów zainteresowanych Produktem A i Produktem B. Jeśli klient nie jest już zainteresowany kupnem Produktu A i zamiast tego chce kupić Produkt B, możesz go łatwo przenieść do Portalu Niestandardowego Produktu B. Możesz przenieść użytkowników z jednego portalu niestandardowego do drugiego z dowolnego z następujących miejsc:
Strona szczegółów rekordu — portal niestandardowy można zmienić na stronie szczegółów rekordu.
Lista użytkowników portalu — jeśli chcesz jednocześnie zmienić wielu użytkowników portalu na inny portal niestandardowy, możesz to zrobić w wyskakującym okienku Lista użytkowników portalu na stronie Konfiguracja portalu.
Zamień kandydata na kontakt
W Zoho Recruit możesz przekonwertować wykwalifikowanych kandydatów na kontakty ręcznie lub automatycznie za pomocą reguł przepływu pracy. Jeśli utworzyłeś jeden niestandardowy portal dla kandydatów i dwa typy dla kontaktów oraz dodałeś swojego kandydata Recruit i kontakty do odpowiednich portali, zostaniesz poproszony o wybranie jednego z niestandardowych portali w obszarze Kontakty, gdy przekonwertujesz kandydata na kontakty w swoim Recruit . Na przykład masz czterech kandydatów, A, B, C i D, w kandydującym portalu niestandardowym; oraz Kontakty 1 i Kontakty 2 jako dwa niestandardowe portale w modułach Kontakty. Po przekonwertowaniu kandydatów A, B, C i D na kontakty w Recruit zostaniesz poproszony o wybranie niestandardowego portalu Kontakty (Kontakty 1 lub Kontakty 2), do którego mają zostać przeniesieni kandydaci.

Usuń niestandardowy portal

Mogą wystąpić sytuacje, w których chcesz usunąć określony portal niestandardowy. W takim przypadku najpierw musisz przenieść użytkowników do innego portalu niestandardowego, a następnie usunąć portal niestandardowy. Możesz przenieść użytkowników do innego portalu niestandardowego tylko wtedy, gdy chcesz usunąć ich oryginalny portal niestandardowy.
Jeśli nie powiązałeś żadnego użytkownika z portalem niestandardowym, możesz go usunąć bez zmian.

Aby usunąć i przenieść portal niestandardowy:
  1. Przejdź do opcji Konfiguracja > Konfiguracja portalu > Portal niestandardowy.
  2. Wybierz portal, najedź na niego kursorem, a następnie kliknij Usuń.
  3. W wyskakującym okienku kliknij Przenieś i usuń.
  4. Wybierz niestandardowy portal, do którego chcesz przenieść użytkownika z listy rozwijanej.
  5. Kliknij Tak Kontynuuj.
Notatka
  1. Jeśli chcesz zmienić nazwę portalu niestandardowego, kliknij opcję Edytuj na stronie Konfiguracja portalu.
  2. Możesz dezaktywować użytkowników dodanych do portalu, jeśli nie chcesz, aby byli już jego częścią. Zamiast tego możesz dodać innego użytkownika, ponieważ dezaktywowani użytkownicy nie będą wliczać się do Twojej licencji użytkownika.

Dezaktywuj niestandardowy portal

Możesz dezaktywować użytkownika portalu w dowolnym momencie.
Aby dezaktywować użytkownika portalu
  1. Przejdź do opcji Konfiguracja > Konfiguracja portalu > Portal.
  2. Na karcie Zarządzaj użytkownikiem portalu wyłącz pasek stanu użytkownika.

Notatka
Po dezaktywacji portalu niestandardowego użytkownicy portalu nie będą mogli uzyskać dostępu do portalu niestandardowego i jego danych.

    • Related Articles

    • Portal dostawcy

      Vendor Portal to system do zarządzania relacjami i kandydatami zgłoszonymi przez zewnętrzne firmy rekrutacyjne/personelowe. Gdy dostawca loguje się do portalu zarządzania dostawcami (VMS), uzyskuje natychmiastowy wgląd w zamówienia pracy ...
    • Portal klienta — przegląd

      Dobre relacje z klientami mają kluczowe znaczenie dla sukcesu finansowego jako rekruter. Równie ważne jest skrócenie długich rozmów e-mailowych i zapewnienie płynnej współpracy. W portalu klienta Zoho Recruit Twoi klienci mogą tworzyć nowe oferty ...
    • Portal Kandydatów: Przegląd

      Jako rekruter ważne jest, aby zrobić dobre wrażenie pod względem przychylności kandydatów. Możesz użyć podstawowych procesów relacji rekruter-kandydat, aby poprawić interakcje z kandydatami i zwiększyć swoją zdolność do korzystania z puli wysoko ...
    • Utwórz niestandardowy układ

      Ta strona dotyczy tylko raportu typu listy. Aby utworzyć niestandardowy układ do szybkiego podglądu: Przejdź do strony Projekt raportu. Wybierz kartę Szybki podgląd Kliknij opcję Układ niestandardowy. Pojawi się okno Zbuduj swój układ. Kliknij od ...
    • Wprowadzenie do Zoho Recruit

      Zoho Recruit to system śledzenia kandydatów (ATS) i oprogramowanie rekrutacyjne stworzone w celu efektywnego zarządzania procesami rekrutacyjnymi w agencjach rekrutacyjnych i firmach korporacyjnych. Możesz teraz usprawnić cały proces rekrutacji — ...