Wymóg
Akcja niestandardowa na raporcie musi zostać wyłączona po trzykrotnym uruchomieniu.
Przypadek użycia
Posiadamy aplikację do obsługi faktur klientów. Po utworzeniu faktury pracownicy mogą wysłać ją pocztą elektroniczną do klienta za pomocą jednego kliknięcia. Aby jednak uniknąć wysyłania wielu wiadomości e-mail, przycisk musi być wyłączony, jeśli zostanie kliknięty trzy razy, co oznacza, że dla każdego klienta można wysłać maksymalnie trzy wiadomości e-mail.
Kroki do naśladowania
1. Utwórz dwa formularze z następującymi szczegółami:
Formularz | Nazwa łącza formularza | Typ pola | Nazwa pola | Nazwa łącza pola |
Klienci | Klienci | Nazwa | Nazwa klienta | Nazwa_klienta |
Email | Email klienta | Email klienta |
Faktury | Faktury | Lookup(Klienci) | Klient | Klient |
Data | Data wystawienia faktury | Faktura_Data |
Podformularz | Zamówienie | Zamówienie |
| | Waluta | Całkowita kwota | Całkowita_kwota |
| | Numer | Liczba wysłanych e-maili | Liczba_wysłanych e-maili |
Pole Liczba wysłanych e-maili służy do wyłączenia przycisku po osiągnięciu limitu. Ustaw jej wartość początkową 0.
2. Wyłączmy pole Liczba wysłanych e-maili, aby nie można było go edytować ręcznie. Utwórz przepływ pracy z następującymi szczegółami.
3. Kliknij Dodaj nową akcję i wybierz Wyłącz pola. Następnie wybierz pole Liczba wysłanych e-maili.
4. Teraz utwórzmy szablon faktury, którą należy wysłać do klientów. Przejdź do opcji Ustawienia > Szablony rekordów i utwórz szablon rekordu, wybierając opcję Z szablonu.
5. Wybierz pierwszy szablon w sekcji Faktury.
6. Wybierz formularz podstawowy jako Faktury, jak pokazano poniżej, i nazwij go „Faktura”..
Wprowadziliśmy drobne zmiany w szablonie i stworzyliśmy następujący szablon.
7. Następnie dodajmy działanie, które pomoże nam wysyłać e-maile po kliknięciu przycisku. Wybierz raport Wszystkie faktury i kliknij + w obszarze Szybki podgląd > Akcje.
8. Utwórz czynność do wykonania z następującymi szczegółami. Kliknij UTWÓRZ PRZEBIEG.
9. Kliknij Dodaj nową akcję, a następnie wybierz Skrypt Deluge.
10. Kliknij Utwórz własny, a następnie zapisz następujący skrypt.
- // Increment the Number_of_emails_sent field so that it can be used as counter till its value reaches 3
- input.Number_of_emails_sent = input.Number_of_emails_sent + 1;
- // Fetch the email address of the customer to which the invoice will be sent
- customer_record = Customers[ID = input.Customer];
- customer_email=customer_record.Customer_Email;
- // Send an email to the fetched email address with the invoice template
- sendmail
- [
- from :zoho.adminuserid
- to :customer_email
- subject :"Zylker invoice"
- message :"Please find the invoice for your recent purchase"
- Attachments :template:Invoice:Invoices input.ID as PDF
- ]
15. Kliknij UTWÓRZ, aby zapisać element akcji ze skryptem.
16. Teraz wymienimy element działania w raporcie. Kliknij Raport Wszystkich faktur > Konfiguruj pola dla sieci Web.
17. Kliknij + Dodaj pola i wybierz przycisk Wyślij e-mail.
Przycisk będzie teraz widoczny w raporcie Faktury.
Zobacz jak to działa
Punkty do zapamiętania