Praca z produktami

Praca z produktami

Produkty mogą być towarami lub usługami, które są sprzedawane lub nabywane przez Twoją organizację. W Zoho CRM możesz zarządzać ogólnofirmowymi produktami, które są sprzedawane klientom, a także nabywane od dostawców. Zarówno działy sprzedaży, jak i zakupów mogą efektywnie korzystać z modułu Produkty zgodnie z procesem ich działu. Jeśli Twoja organizacja zaopatruje się w produkty od dostawców, a następnie sprzedaje klientom z narzutem, zarówno działy sprzedaży, jak i zakupów mogą koordynować bardziej efektywnie.

Działy sprzedaży mogą korzystać z modułu produktów wraz z innymi modułami, takimi jak potencjalni klienci, konta, potencjały, oferty, zamówienia sprzedaży i faktury. Działy zakupów mogą korzystać z modułu wraz z dostawcami i zamówieniami zakupu. Ogólnie rzecz biorąc, strona Szczegóły produktu zawiera nazwę produktu, nazwę producenta lub sprzedawcy, numery części, daty rozpoczęcia i zakończenia sprzedaży, daty rozpoczęcia i zakończenia wsparcia, cenę, stan zapasów, aby wymienić tylko kilka.

Dostępność
Wymagane pozwolenie
Dostęp do zakładki Produkty, która zawiera uprawnienia do wyświetlania, tworzenia, edytowania i usuwania.

Check Feature Availability and Limits 

Standardowe pola w produktach

Poniżej znajduje się lista zdefiniowanych standardowych pól Zoho dostępnych w module Produkty:
Nazwa polaOpisTyp danychMaksymalny limit
Nazwa produktu*Podaj nazwę produktu. To pole jest obowiązkowe.Pole tekstoweAlfanumeryczne(50)
Właściciel ProduktuWybierz nazwę użytkownika, do którego przypisany jest produkt.Lista wyboru 
Kod produktuOkreśl identyfikację produktu.Pole tekstoweAlfanumeryczne(40)
Produkt aktywnyOkreśl status produktu.Pole wyboru-
Nazwa dostawcyPodaj nazwę dostawcy.Wyszukiwanie
 
Kategoria produktuWybierz kategorię produktu.Lista wyboru 
Data rozpoczęcia sprzedażyOkreśl datę rozpoczęcia sprzedaży produktuData
 
Data zakończenia sprzedażyOkreśl datę zakończenia sprzedaży produktuData 
Stworzone przezWyświetla osobę, która utworzyła produkt po raz pierwszy.Data/Format czasu 
Modyfikowane przezWyświetla osobę, która zmodyfikowała produktData/Format czasu 
Stawka prowizjiOkreśl stawkę prowizji za sprzedaż produktu.NumeryczneDziesiętny
ProducentWybierz nazwę producenta produktu.Lista wyboru-
Cena jednostkowaOkreśl cenę jednostkową produktu.Waluta 
Podlegający opodatkowaniuOkreśl, czy produkt jest produktem podlegającym opodatkowaniuPole wyboru 
Kategoria produktuWybierz kategorię produktu.Lista wyboru-
Data rozpoczęcia wsparciaWybierz datę rozpoczęcia wsparcia produktu.Data-
Data wygaśnięcia pomocy technicznejWybierz datę zakończenia wsparcia produktu.Data-
Jednostka użytkowaniaWyświetla cenę jednostkową produktu.Lista wyborualfanumeryczne
Zamówiona ilośćOkreśl liczbę jednostek.Pole tekstoweLiczby całkowite
Ilość w magazynieWyświetla ilość zapasówPole tekstoweLiczby całkowite
Poziom zmiany kolejnościOkreśl wartość Zmień kolejnośćPole tekstoweLiczby całkowite
Handler
Wybierz użytkownika Zoho CRM, który obsługuje produktWyszukiwanie 
Ilość na żądanieWyświetla ilość popytuPole tekstoweLiczby całkowite
OpisPodaj wszelkie inne szczegóły dotyczące produktu.Obszar tekstowy (długi tekst)32000 znaków

Tworzenie produktów

W Zoho CRM możesz tworzyć produkty poprzez:

  • Wprowadzanie danych w formularzu szczegółów produktu: Możesz ręcznie wypełnić Szczegóły produktu zebrane z różnych źródeł zewnętrznych.
Notatka
  1. Administratorzy na koncie CRM mogą dostosowywać standardowe pola, modyfikując właściwości pól na podstawie ich procesu biznesowego, ale nie mogą zmieniać ich nazw.
  2. Pola Product Owner i Product Name nie mogą być modyfikowane ani usuwane.
  3. Użytkownicy w profilu Standard lub nieposiadający uprawnień do dostosowywania modułów nie mogą dokonywać żadnych zmian w polach.

Twórz indywidualnie

Możesz tworzyć indywidualne produkty poprzez:

  • Uzupełnienie danych w formularzu tworzenia produktu.
  • Klonowanie produktów z kilkoma zmianami w istniejących szczegółach produktu.

Aby tworzyć produkty indywidualnie

  1. W module Produkty kliknij   [ Ikona nowego produktu].
  2. Na stronie Utwórz produkt wprowadź informacje o produkcie.
    • W obszarze Informacje o produkcie zaznacz pole wyboru Produkt aktywny, jeśli chcesz, aby nowo utworzony produkt był aktywny.
      Domyślnie pole wyboru jest zaznaczone.
  3. Kliknij Zapisz .

Klonuj produkty

Aby sklonować produkty
  1. Na karcie Produkty kliknij konkretny produkt, który chcesz sklonować.
  2. Na stronie Szczegóły produktu kliknij [ Ikona Więcej] i kliknij Klonuj .
  3. Na stronie Clone Product zmodyfikuj wymagane szczegóły.
  4. Kliknij Zapisz .

Powiąż produkt z innymi rekordami

Możesz stworzyć 360-stopniowy widok produktu, aby wyświetlić wszystkie powiązane szczegóły, takie jak produkty, zgłoszenia usterek, otwarte czynności, historia zakończonych czynności, załączniki i notatki. Na stronie Szczegóły produktu możesz zaktualizować następujące elementy:
  • Cenniki: Aby dodać różne ceny katalogowe do produktu.
  • Otwarte działania: Aby dodać zadania i zdarzenia do produktu.
  • Czynności zamknięte: Aby wyświetlić zamknięte zadania i zdarzenia w produkcie.
  • Skrzynie: Aby dodać skrzynie do produktu.
  • Rozwiązania: Aby dodać rozwiązania do produktu.
  • Załączniki: Aby dołączyć dokumenty do produktu.
  • Prowadzi: Aby dodać potencjalnych klientów do produktu
  • Kontakty: Aby dodać kontakty do produktu
  • Potencjały: Aby dodać potencjał do produktu
  • Konta: Aby dodać konta do produktu

Generuj zamówienie zakupu dla rekordów poniżej poziomu ponownego zamawiania

W typowym scenariuszu biznesowym występuje opóźnienie między momentem zamówienia towaru a momentem odbioru towaru. Aby poradzić sobie z tym przypadkiem, mamy dla produktów poziom ponownego zamówienia. Poziom ponownego zamówienia produktu to moment, w którym należy złożyć nowe zamówienie na dostawę produktów.

Poziom ponownego zamawiania jest ustawiony w taki sposób, że produkty są kupowane, zanim firmie skończą się zapasy do sprzedaży. Jest zawsze ustawiana jako liczba wyższa od zera, na podstawie czasu potrzebnego na otrzymanie towaru. W Zoho CRM możesz ustawić poziom ponownego zamawiania dla każdego produktu i wygenerować zamówienie zakupu dla produktów poniżej poziomu ponownego zamówienia.

Aby wygenerować zamówienie zakupu dla rekordów poniżej poziomu ponownego zamówienia

  1. Kliknij moduł Produkty.
  2. Na stronie głównej produktów kliknij ikonę Więcej i kliknij opcję Generuj zamówienie zakupu do rejestracji poniżej poziomu ponownego zamawiania .
  3. Na stronie Generuj zamówienie zakupu do rekordu poniżej poziomu ponownego zamawiania wybierz dostawcę z listy rozwijanej.
    Pamiętaj, że tutaj wyświetlą się tylko dostawcy, których produkty są poniżej poziomu ponownego zamawiania.
    Produkty poniżej poziomu ponownego zamówienia zostaną wymienione po wybraniu dostawcy.
  4. Zaznacz pola wyboru produktów, dla których chcesz wygenerować zamówienia.
  5. Kliknij Generuj zamówienie zakupu .
    Zostaniesz przekierowany na stronę Utwórz zamówienie zakupu.

Zaktualizuj wiele cen katalogowych produktu

Produkt może mieć wiele cen katalogowych, które należy często aktualizować. Możesz je edytować w dowolnym momencie.

Aby zaktualizować ceny katalogowe

  1. zaloguj się na swoje konto i wybierz Produkty .
  2. Wybierz produkt, dla którego chcesz zaktualizować ceny katalogowe.
  3. Na liście pokrewnych cenników kliknij łącze Edytuj wszystko.
       
  4. W sekcji Edytuj ceny katalogowe wprowadź nowe ceny ręcznie.
       
  5. Kliknij Zapisz ceny katalogowe.

Zrozumienie automatycznych aktualizacji informacji o magazynie

Szczegóły ilości produktów w sekcji Informacje magazynowe są aktualizowane automatycznie w odniesieniu do zamówienia sprzedaży i zamówienia zakupu oraz faktury. Poniżej znajduje się logika automatycznych aktualizacji.

Ilość w magazynie

Zmiany ilości w magazynie w odniesieniu do faktury i zamówienia zakupu

  • Ilość w magazynie wzrasta po dostarczeniu zamówienia.
  • Ilość w magazynie zmniejsza się po anulowaniu już dostarczonego zamówienia zakupu.
  • Ilość w magazynie zmniejsza się wraz z utworzeniem faktury (dotyczy to również konwersji oferty lub zamówienia sprzedaży na fakturę).
  • Ilość w magazynie wzrasta wraz z anulowaniem faktury.

Ilość na żądanie:

  • Ilość na żądanie wzrasta po utworzeniu zamówienia sprzedaży.
  • Ilość na żądanie zmniejsza się, gdy zamówienie sprzedaży jest dostarczane lub anulowane. Zapotrzebowanie zmniejsza się również, gdy zamówienie sprzedaży jest konwertowane na fakturę. Status zamówienia sprzedaży przekonwertowany w ten sposób automatycznie zmienił się na „dostarczone”.

Zamówiona ilość:

  • Zamówiona ilość wzrasta po utworzeniu zamówienia zakupu.
  • Zamówiona ilość zmniejsza się po dostarczeniu lub anulowaniu zamówienia.

Przykład:

Poniżej znajduje się przykład, który pokazuje, jak wartości ilościowe zmieniają się na różnych etapach dla danego scenariusza.

Prowadzisz firmę meblową. Na stanie masz 15 foteli. Nie masz zamówienia sprzedaży ani zamówienia zakupu. W takim przypadku ilość w magazynie wynosiłaby 15, a ilość na żądanie i ilość zamówiona to 0.

Otrzymujesz zamówienie sprzedaży (utworzone) na 7 krzeseł. Teraz ilość popytu rośnie. Informacje o zapasach byłyby:


Tworzysz zamówienie zakupu na 5 krzeseł. Spowoduje to wzrost zamawianej ilości.


Dostarczasz zamówienie sprzedaży na 7 krzeseł i wystawiasz na nie fakturę. Tutaj odpowiednio zmniejsza się ilość w magazynie i ilość popytu.


Twoje zamówienie na 5 krzeseł zostało dostarczone i Twoje zapasy ponownie się uzupełniają.


Przepływ zapasów jest zatem zautomatyzowany podczas aktualizacji zamówienia sprzedaży, zamówienia zakupu i szczegółów faktury.


    • Related Articles

    • Praca z raportami

      Raporty Zoho CRM to szczegółowa i pouczająca lista rekordów. Każdy raport zapewnia dostęp do ważnych danych potrzebnych do różnych celów. W Zoho CRM standardowe raporty są dostarczane w różnych modułach, których można używać w obecnej postaci lub ...
    • Zarządzanie Inventory

      Zoho CRM wykracza poza tradycyjne funkcje związane ze sprzedażą i wspiera pełne zarządzanie cyklem sprzedaży poprzez integrację funkcji zarządzania zapasami. Dzięki temu firmy mogą zarządzać przedsprzedażową i posprzedażową księgowością w jednej ...
    • Wprowadzenie do Zoho CRM

      Co to jest CRM? Zarządzanie relacjami z klientami (CRM) można zdefiniować na wiele sposobów w zależności od tego, co dana osoba zamierza osiągnąć. Dla niektórych jest to strategia identyfikacji, zrozumienia, zarządzania i zaspokajania potrzeb ...
    • Zrozum swoje konto CRM

      Kluczowe terminologie CRM W każdym środowisku biznesowym istnieją terminy takie jak Namiary, Transakcje, Kampanie, Faktury itp. Poniżej znajduje się lista takich terminów i ich definicje używane w Zoho CRM. Więcej takich terminów można znaleźć w ...
    • Praca z polami niestandardowymi

      W Zoho CRM możesz dodawać nowe pola zgodnie ze swoimi wymaganiami. Te pola będą dostępne dla wszystkich użytkowników dodanych do konta CRM Twojej organizacji. Dostosuj pola zdefiniowane w Zoho: Możesz edytować, usuwać i ukrywać niektóre pola ...