Produkty mogą być towarami lub usługami, które są sprzedawane lub nabywane przez Twoją organizację. W Zoho CRM możesz zarządzać ogólnofirmowymi produktami, które są sprzedawane klientom, a także nabywane od dostawców. Zarówno działy sprzedaży, jak i zakupów mogą efektywnie korzystać z modułu Produkty zgodnie z procesem ich działu. Jeśli Twoja organizacja zaopatruje się w produkty od dostawców, a następnie sprzedaje klientom z narzutem, zarówno działy sprzedaży, jak i zakupów mogą koordynować bardziej efektywnie.
Działy sprzedaży mogą korzystać z modułu produktów wraz z innymi modułami, takimi jak potencjalni klienci, konta, potencjały, oferty, zamówienia sprzedaży i faktury. Działy zakupów mogą korzystać z modułu wraz z dostawcami i zamówieniami zakupu. Ogólnie rzecz biorąc, strona Szczegóły produktu zawiera nazwę produktu, nazwę producenta lub sprzedawcy, numery części, daty rozpoczęcia i zakończenia sprzedaży, daty rozpoczęcia i zakończenia wsparcia, cenę, stan zapasów, aby wymienić tylko kilka.
Nazwa pola | Opis | Typ danych | Maksymalny limit |
Nazwa produktu* | Podaj nazwę produktu. To pole jest obowiązkowe. | Pole tekstowe | Alfanumeryczne(50) |
Właściciel Produktu | Wybierz nazwę użytkownika, do którego przypisany jest produkt. | Lista wyboru | |
Kod produktu | Określ identyfikację produktu. | Pole tekstowe | Alfanumeryczne(40) |
Produkt aktywny | Określ status produktu. | Pole wyboru | - |
Nazwa dostawcy | Podaj nazwę dostawcy. | Wyszukiwanie | |
Kategoria produktu | Wybierz kategorię produktu. | Lista wyboru | |
Data rozpoczęcia sprzedaży | Określ datę rozpoczęcia sprzedaży produktu | Data | |
Data zakończenia sprzedaży | Określ datę zakończenia sprzedaży produktu | Data | |
Stworzone przez | Wyświetla osobę, która utworzyła produkt po raz pierwszy. | Data/Format czasu | |
Modyfikowane przez | Wyświetla osobę, która zmodyfikowała produkt | Data/Format czasu | |
Stawka prowizji | Określ stawkę prowizji za sprzedaż produktu. | Numeryczne | Dziesiętny |
Producent | Wybierz nazwę producenta produktu. | Lista wyboru | - |
Cena jednostkowa | Określ cenę jednostkową produktu. | Waluta | |
Podlegający opodatkowaniu | Określ, czy produkt jest produktem podlegającym opodatkowaniu | Pole wyboru | |
Kategoria produktu | Wybierz kategorię produktu. | Lista wyboru | - |
Data rozpoczęcia wsparcia | Wybierz datę rozpoczęcia wsparcia produktu. | Data | - |
Data wygaśnięcia pomocy technicznej | Wybierz datę zakończenia wsparcia produktu. | Data | - |
Jednostka użytkowania | Wyświetla cenę jednostkową produktu. | Lista wyboru | alfanumeryczne |
Zamówiona ilość | Określ liczbę jednostek. | Pole tekstowe | Liczby całkowite |
Ilość w magazynie | Wyświetla ilość zapasów | Pole tekstowe | Liczby całkowite |
Poziom zmiany kolejności | Określ wartość Zmień kolejność | Pole tekstowe | Liczby całkowite |
Handler | Wybierz użytkownika Zoho CRM, który obsługuje produkt | Wyszukiwanie | |
Ilość na żądanie | Wyświetla ilość popytu | Pole tekstowe | Liczby całkowite |
Opis | Podaj wszelkie inne szczegóły dotyczące produktu. | Obszar tekstowy (długi tekst) | 32000 znaków |
W Zoho CRM możesz tworzyć produkty poprzez:
Możesz tworzyć indywidualne produkty poprzez:
Aby tworzyć produkty indywidualnie
W typowym scenariuszu biznesowym występuje opóźnienie między momentem zamówienia towaru a momentem odbioru towaru. Aby poradzić sobie z tym przypadkiem, mamy dla produktów poziom ponownego zamówienia. Poziom ponownego zamówienia produktu to moment, w którym należy złożyć nowe zamówienie na dostawę produktów.
Aby wygenerować zamówienie zakupu dla rekordów poniżej poziomu ponownego zamówienia
Produkt może mieć wiele cen katalogowych, które należy często aktualizować. Możesz je edytować w dowolnym momencie.
Aby zaktualizować ceny katalogowe
Szczegóły ilości produktów w sekcji Informacje magazynowe są aktualizowane automatycznie w odniesieniu do zamówienia sprzedaży i zamówienia zakupu oraz faktury. Poniżej znajduje się logika automatycznych aktualizacji.
Zmiany ilości w magazynie w odniesieniu do faktury i zamówienia zakupu
Przykład:
Poniżej znajduje się przykład, który pokazuje, jak wartości ilościowe zmieniają się na różnych etapach dla danego scenariusza.
Prowadzisz firmę meblową. Na stanie masz 15 foteli. Nie masz zamówienia sprzedaży ani zamówienia zakupu. W takim przypadku ilość w magazynie wynosiłaby 15, a ilość na żądanie i ilość zamówiona to 0.
Otrzymujesz zamówienie sprzedaży (utworzone) na 7 krzeseł. Teraz ilość popytu rośnie. Informacje o zapasach byłyby:
Tworzysz zamówienie zakupu na 5 krzeseł. Spowoduje to wzrost zamawianej ilości.
Dostarczasz zamówienie sprzedaży na 7 krzeseł i wystawiasz na nie fakturę. Tutaj odpowiednio zmniejsza się ilość w magazynie i ilość popytu.
Twoje zamówienie na 5 krzeseł zostało dostarczone i Twoje zapasy ponownie się uzupełniają.
Przepływ zapasów jest zatem zautomatyzowany podczas aktualizacji zamówienia sprzedaży, zamówienia zakupu i szczegółów faktury.