MailChimp

MailChimp

Dzięki rozszerzeniu MailChimp dla Zoho CRM możesz teraz synchronizować swoje kampanie i subskrybentów w MailChimp z Zoho CRM. Rozszerzenie obsługuje synchronizację dwukierunkową, więc możesz wybrać, czy chcesz przenieść dane tylko z MailChimp do Zoho CRM, czy w obie strony. Wszystkie Twoje kontakty zostaną zaimportowane do modułu Kontakty i Leady w Zoho CRM na podstawie Twoich ustawień mapowania, a Twoje kampanie zostaną automatycznie zaimportowane do modułu Kampanie.

Instalowanie rozszerzenia

Rozszerzenie MailChimp można zainstalować z Zoho Marketplace lub z konta Zoho CRM.

Aby zainstalować z Zoho CRM
  1. Przejdź do Konfiguracja > Rynek > Wszystko.
    W sekcji Wszystkie rozszerzenia możesz wyświetlić wszystkie rozszerzenia obsługiwane przez Twój CRM.
  2. Kliknij Wszystkie rozszerzenia, wyszukaj i kliknij MailChimp.
    Dostępne będą szczegóły dotyczące rozszerzenia.
  3. Kliknij Zainstaluj.
  4. Zaakceptuj Warunki korzystania z usługi i kliknij Kontynuuj, aby zainstalować.

  5. W Wybierz użytkowników/profile wybierz jedną z poniższych opcji i kliknij Potwierdź.
    1. Zainstaluj tylko dla administratora - Rozszerzenie zostanie zainstalowane w CRM tylko dla użytkowników z profilem administratora.
    2. Zainstaluj dla wszystkich użytkowników — rozszerzenie zostanie zainstalowane w CRM dla wszystkich użytkowników. Użytkownicy muszą mieć konto MailChimp, aby korzystać z tej funkcji.
    3. Wybierz profile — rozszerzenie zostanie zainstalowane w CRM dla wszystkich użytkowników z określonym profilem. Aby skorzystać z tej opcji, kliknij Kontynuuj i wybierz żądane profile.

  6. Kliknij Autoryzuj.
    Jeśli pominiesz ten krok, możesz autoryzować go później na stronie Ustawienia. Aby to zrobić, przejdź do opcji Konfiguracja > Rynek > Wszystkie. Otwórz stronę szczegółów rozszerzenia MailChimp i kliknij Autoryzuj.

  7. W nowej karcie wprowadź adres e-mail i hasło do swojego konta MailChimp i kliknij Zaloguj się.
  8. Kliknij Zezwól.
Po zainstalowaniu i autoryzacji rozszerzenie tworzy trzy niestandardowe moduły, MailChimp, MailChimp Audiences i MailChimp Segments/Tags, do Twojego Zoho CRM.

Synchronizacja danych MailChimp

Rozszerzenie umożliwia synchronizację danych między MailChimp i Zoho CRM. Możesz wybrać kierunek synchronizacji, wybrać, czy synchronizować wszystko, czy tylko określone kontakty, i upewnić się, że pola są poprawnie zmapowane, aby Twoje rekordy były uporządkowane.

Jeśli importujesz kampanie i subskrybentów MailChimp do CRM, możesz je przeglądać i zarządzać nimi w module Kampanie. Jeśli zaimportujesz kontakty Zoho CRM do MailChimp, możesz je przeglądać i zarządzać nimi w ramach niestandardowych modułów MailChimp Audiences i MailChimp Segments/Tags w Zoho CRM.

Możliwe, że zintegrowałeś dowolną z wymienionych witryn e-commerce innych firm z kontem MailChimp, aby zaspokoić swoje potrzeby biznesowe. Wszelkie pozycje w koszyku tych witryn e-commerce zostaną automatycznie dodane do porzuconych kas w MailChimp, co z kolei można dodać jako rekord w module transakcji w Zoho CRM.

Aby skonfigurować ustawienia synchronizacji
  1. Przejdź do modułu MailChimp.
    Otworzy się strona konfiguracji.
  2. W Ustawieniach synchronizacji wybierz opcję Zbiorcza lub Selektywna.
    Synchronizacja zbiorcza synchronizuje wszystkie kontakty lub leady, podczas gdy synchronizacja selektywna pozwala wybrać konkretne listy kontaktów do synchronizacji.
  3. W Typ synchronizacji wybierz opcję W jedną stronę lub W obie strony.
    Synchronizacja jednokierunkowa przenosi kontakty MailChimp do modułów Zoho CRM lub odwrotnie, ale nie jedno i drugie. Synchronizacja w obie strony jednocześnie przenosi dane między Zoho i MailChimp.

  4. W Sync Behaviour wybierz MailChimp do Zoho CRM lub Zoho CRM do MailChimp.
  5. W Zachowaniu w konflikcie wybierz CRM zawsze wygrywa lub MailChimp zawsze wygrywa.
    Jeśli wybrana jest opcja CRM Zawsze wygrywa, nowe rekordy MailChimp, które już istnieją w Zoho CRM, nie są synchronizowane, co uniemożliwia dane MailChimp nadpisywanie istniejących rekordów CRM.
  6. Jeśli włączysz zaplanowaną synchronizację, zdecyduj, czy synchronizacja ma się odbywać co godzinę, codziennie czy co tydzień.

  7. Aby skonfigurować sklepy e-commerce tak, aby synchronizowały produkty w porzuconym koszyku, wybierz Tak lub Nie.
  8. Wybierz Sklepy z listy rozwijanej.
  9. Kliknij Następny.
  10. W sekcji Mapowania:
    1. Wybierz miejsce przechowywania danych MailChimp w Zoho CRM. Wybierz moduł, w którym mają być przechowywani subskrybenci MailChimp.
    2. Aby wybrać listę odbiorców MailChimp, wybierz Tak lub Nie. Wybrane kontakty z Zoho CRM zostaną przeniesione do tej listy odbiorców w MailChimp.
    3. Jeśli wybrano Tak, wybierz żądaną grupę odbiorców MailChimp z listy rozwijanej.

  11. W sekcji Scal pola możesz dodać pola MailChimp i odpowiadające im pola Zoho CRM tam, gdzie dane muszą zostać umieszczone po synchronizacji. Domyślnych pól nie można zmienić.
  12. Kliknij Synchronizuj teraz.

Po zakończeniu synchronizacji wszystkie szczegóły synchronizacji zostaną wyświetlone na pulpicie nawigacyjnym. Możesz nawet przeprowadzić synchronizację ręcznie, klikając opcję Synchronizuj teraz na pulpicie nawigacyjnym. W sekcji Raporty zostaną wyświetlone wszystkie kampanie wysłane za pomocą konta MailChimp wraz z ich szczegółami. Ustawienia synchronizacji można zmienić w zakładce Ustawienia.

Synchronizacja wybranych danych CRM z listą mailingową

Synchronizacja nastąpi na podstawie Twoich ustawień synchronizacji. Dodatkowo możesz dodać wybrane kontakty i leady z Zoho CRM do konkretnej listy mailingowej w MailChimp.

Aby dodać kontakty i leady do listy mailingowej:
  1. Otwórz moduł Leady lub Kontakty w Zoho CRM..
  2. Zaznacz pole obok każdego potencjalnego klienta lub kontaktu, który chcesz zsynchronizować.
  3. Kliknij Dodaj kontakt do listy MailChimp.

  4. Wybierz grupę odbiorców MailChimp, z którą chcesz zsynchronizować wybrane wpisy.
  5. Wybierz Tag, z którym chcesz zsynchronizować wybrane wpisy.
  6. Kliknij Dodaj kontakty, aby zakończyć.

Zsynchronizowane kontakty zostaną wyświetlone w niestandardowych modułach Kampanie, Odbiorcy MailChimp i MailChimp Segmenty/Tagi.

Aktualizacja statusu odbiorców MailChimp w Zoho CRM

Za każdym razem, gdy kontakt w MailChimp subskrybuje lub anuluje subskrypcję, status zostanie automatycznie zaktualizowany do odpowiedniego kontaktu w Zoho CRM i odwrotnie. Status zostanie wyświetlony w polu „Rezygnacja z poczty e-mail” oraz na liście rekordu dotyczącej „Statusu członka”.

W Zoho CRM, jeśli klient zmieni wartość pola „Email Opt Out” dowolnego rekordu w modułach Kontakty lub Leady, odpowiedni kontakt zostanie odpowiednio zasubskrybowany lub anulowany w Mailchimp.

Podobnie w Mailchimp, jeśli kontakt zostanie zasubskrybowany lub anulowany z listy odbiorców, to samo zostanie odzwierciedlone w polu „Rezygnacja z poczty e-mail” oraz na liście powiązanej „Status członka” tego rekordu.

Aby sprawdzić status w Zoho CRM:
  1. Otwórz lead lub kontakt w Zoho CRM.
  2. W obszarze Informacje kontaktowe pole rezygnacji z wiadomości e-mail zawiera wartość Prawda (niesubskrypcja) lub Fałsz (subskrypcja).
  3. Status kontaktu można również znaleźć na liście powiązanej z rekordem „Status członka” w modułach Kampania, Kontakty lub Potencjalni klienci.

Śledzenie aktywności subskrybentów w Zoho CRM

Możesz śledzić działania kampanii każdego kontaktu w Zoho CRM powiązanego z MailChimp na ich liście powiązanej kampanii MailChimp. Podobnie działania e-mailowe wszystkich subskrybentów w każdej kampanii można śledzić indywidualnie w module Kampanie.
Aby śledzić kampanie kontaktu:
  1. Przejdź do modułu Kontakty w Zoho CRM.
  2. Otwórz żądany kontakt, którego aktywność w kampanii należy śledzić.
    Wszystkie kampanie, z którymi powiązany jest ten kontakt, zostaną wymienione na liście powiązanych kampanii MailChimp.
Wyświetlona zostanie liczba aktywności wymienionych kampanii. Gdy klikniemy licznik, zostaną wyświetlone szczegóły wykonanych czynności, takich jak wysłane, otwarte, kliknięte i odrzucone.


Aby śledzić kampanię:
  1. Przejdź do modułu Kampanie w Zoho CRM.
    Wszystkie Twoje kampanie w MailChimp zostaną wyświetlone.
  2. Otwórz kampanię.
  3. Na liście związanej z działaniami e-mail zostaną wymienione wszystkie kampanie, z którymi powiązany jest ten kontakt.
Wyświetlona zostanie liczba aktywności wymienionych kampanii. Gdy klikniemy licznik, zostaną wyświetlone szczegóły wykonanych czynności, takich jak wysłane, otwarte, kliknięte i odrzucone.

Wyświetl i dostosuj powiadomienia SalesSignals

Funkcja SalesSignals powiadamia o ważnych wydarzeniach związanych z kampaniami MailChimp. Domyślnie powiadamia o dodaniu nowego subskrybenta, anulowaniu subskrypcji przez kontakt i aktualizacji profilu kontaktu. kliknij ikonę dzwonka w prawym górnym rogu pulpitu nawigacyjnego, aby wyświetlić sygnały sprzedaży.

Aby dostosować powiadomienia SalesSignals
  1. Kliknij ikonę dzwonka w prawym górnym rogu pulpitu nawigacyjnego.
  2. Kliknij Ustawienia u dołu okna SalesSignals.
  3. Wybierz powiadomienia, które chcesz otrzymywać.
  4. Kliknij Zapisz.

Odinstalowywanie rozszerzenia

Jeśli odinstalujesz rozszerzenie MailChimp, dane listy MailChimp, które zostały zsynchronizowane z Zoho CRM, zostaną trwale usunięte wraz z polami niestandardowymi, takimi jak źródło potencjalnego klienta, identyfikator MailChimp, adres URL podglądu MailChimp itp.

Kontakty i kampanie zsynchronizowane z Zoho CRM pozostaną nienaruszone. Przed odinstalowaniem upewnij się, że zsynchronizowałeś wszystkie dane, które chcesz zachować; usuniętych danych nie można odzyskać.

Aby odinstalować rozszerzenie
  1. Wybierz kolejno Konfiguracja > Rynek > Wszystko. Wszystkie zainstalowane rozszerzenia są wymienione.
    W sekcji Wszystkie rozszerzenia możesz wyświetlić wszystkie rozszerzenia obsługiwane w Twoim CRM.
  2. Wyszukaj MailChimp i kliknij odpowiednie łącze Odinstaluj.
  3. Kliknij OK, aby potwierdzić i odinstalować rozszerzenie.

    • Related Articles

    • Zarządzaj danymi CRM za pomocą modułów i układów

      Zorganizuj swoje dane CRM za pomocą modułów i układów w Zoho CRM ​
    • Wprowadzenie do Zoho CRM

      Co to jest CRM? Zarządzanie relacjami z klientami (CRM) można zdefiniować na wiele sposobów w zależności od tego, co dana osoba zamierza osiągnąć. Dla niektórych jest to strategia identyfikacji, zrozumienia, zarządzania i zaspokajania potrzeb ...
    • Specyfikacje w Zoho CRM

      Edycje Zoho CRM Zoho CRM to aplikacja oparta na chmurze, która oferuje pięć różnych edycji, z których każda zawiera różne funkcje skupiające się na konkretnych potrzebach biznesowych. Free Standard Professional Enterprise Ultimate Każda edycja ma ...
    • Instalowanie aplikacji mobilnej CRM

      Zoho CRM Mobile Edition umożliwia dostęp i pracę z danymi Online Zoho CRM z dowolnego miejsca na iPhonie, iPadzie i telefonach z systemem Android. W innych urządzeniach z systemem operacyjnym dostęp do aplikacji internetowej można uzyskać za ...
    • Zarządzanie wieloma organizacjami CRM

      Uzyskaj dostęp do wielu kont CRM za pomocą jednego logowania Zoho CRM umożliwia użytkownikom dostęp do wielu kont organizacyjnych (CRM) przy użyciu tego samego adresu e-mail. Jest to szczególnie przydatne dla organizacji, które prowadzą różne konta ...