Prowadzenie informacji o stanie zdrowia pracownika

Prowadzenie informacji o stanie zdrowia pracownika

Prowadzenie informacji o stanie zdrowia pracownika

Możesz rejestrować i przechowywać informacje o stanie zdrowia pracownika, korzystając z formularza Stan zdrowia pracownika  w Zoho People. Formularz zbiera dane z prostej ankiety i rejestruje stan zdrowia pracowników i ich rodzin. Ankieta zawiera trzy opcje, które zostały podzielone na domyślne kategorie.

..

Dlaczego jest to przydatne?
Kiedy wybucha pandemia, taka jak Covid-19 i inne choroby, a także gdy pracownicy wznawiają pracę po długim zwolnieniu lekarskim lub po pracy w domu, prosta ankieta mająca na celu zarejestrowanie informacji o stanie zdrowia pracownika jest przydatna, aby poznać stan zdrowia pracownika i wesprzeć go.

..

Jak to działa...
Do panelu pracownika dodana została wyskakująca ankieta, za pomocą której pracownicy mogą aktualizować swój aktualny stan zdrowia oraz stan zdrowia swojej rodziny. Informacje te są wyszczególnione w formularzu Stanu zdrowia pracownika i mogą być stosowane w innych procesach organizacyjnych.



Włączenie formularza

Stan zdrowia pracownika w formularzu w zakładce Organizacja pozostaje domyślnie wyłączony. Aby to włączyć:

  • Na stronie głównej przejdź do Organizacja > Ustawienia i włącz formularz.

Domyślnie lokalizacja pracownika jest rejestrowana, zanim pracownik wypełni formularz statusu. Aby było to opcjonalne, usuń zaznaczenie opcji Przechwytuj lokalizację pracownika u góry formularza.

Kategorie stanu zdrowia pracowników

Aby zebrać informacje o stanie zdrowia pracowników, w panelu pracownika dodano ankietę z możliwością dostosowania opcji.

Każda opcja zbiera informacje w oparciu o trzy różne, domyślne kategorie, jak pokazano poniżej.

Opcje stanuKategoria
jestem choryChoroba osobista
Członek mojej rodziny jest choryChoroba w rodzinie
Jesteśmy w dobrym zdrowiu!Wszyscy w dobrym zdrowiu

Edycja opcji statusu

Możesz użyć domyślnych opcji w Zoho People lub możesz edytować i dodawać nowe opcje w zależności od wymagań. Aby edytować opcje statusu:

  1. Wybierz kolejno Organizacja > Ustawienia.
  2. Kliknij ikonę koła zębatego w formularzu i kliknij Dostosuj . Znajdziesz tu listę wszystkich pól formularza.

  • Kliknij pole Status i edytuj opcje. Nazwę formularza można edytować według potrzeb.

Uwaga: Kategorii nie można edytować. Upewnij się, że podajesz opcje pasujące do kategorii domyślnych.

Aktualizacja stanu zdrowia

Pracownicy mogą aktualizować stan zdrowia swojego i swoich rodzin w wyskakującym okienku ankiety dodanym do ich pulpitów nawigacyjnych , jak widać na obrazku.

Zaktualizowane informacje zostaną wymienione w formularzu Stan zdrowia pracownika w sekcji Organizacja . Jeśli jest to wymagane, możesz wyeksportować informacje o stanie zdrowia pracownika, zgodnie z procedurą obowiązującą w Twojej organizacji. Możesz skorzystać z filtrów, aby wyświetlić pojedynczo pracowników różnych podmiotów.

Uwaga: Pracownik nie może używać tego samego statusu do aktualizacji informacji zdrowotnych częściej niż raz dziennie.

Informacje zbierane, gdy pracownik zgłosi chorobę

Korzystanie z formularza stanu zdrowia pracownika, istotne informacje od pracownika dotyczące śledzenia kontaktów i powiązanych objawów związanych z Covid-19.

Gdy pracownik kliknie „Jestem chory” (lub odpowiedni tekst nadany w dowolnej organizacji), zostaje przeniesiony do kolejnych kroków.

Na tym etapie zbierane są informacje o występujących objawach oraz szczegóły dotyczące możliwego kontaktu z osobą, która może być zakażona covid-19.

W ostatnim kroku pobierana jest aktualizacja, czy pracownik wykonał test na covid-19.

Uwaga: Opcji w formularzu nie można dostosowywać.

Konfigurowanie automatycznych alertów e-mail na podstawie stanu zdrowia

Na podstawie aktualizowanego stanu zdrowia pracownika można uruchomić automatyczny alert e-mailowy za pomocą Workflows w Zoho People.

..

Przypadek użycia 1: Pracownik aktualizuje swój status jako chory. Powiadomienie mailowe informujące dział HR o chorobie pracownika musi zostać wysłane automatycznie.

Aby automatycznie wywołać alert e-mailowy dla członków działu HR:

  • Wybierz kolejno Organizacja > Ustawienia.
  • Kliknij Ustawienia (ikona koła zębatego)  w formularzu Stan zdrowia pracownika  i kliknij AutomatyzacjaZostaniesz przeniesiony na stronę Automatyzacji, gdzie możesz utworzyć WorkflowKliknij Dodaj przepływ pracy.
  • Nadaj nazwę przepływowi pracy i w razie potrzeby podaj opis. Zachowaj status Aktywny.
  • obszarze Proces wyzwalania wybierz opcję Wykonaj w oparciu o akcję.
  • Akcja wyzwalacza zostanie  domyślnie ustawiona jako Utwórz. Oznacza to, że alert pocztowy zostanie wywołany, gdy pracownik utworzy nowy rekord w formularzu Stan zdrowia pracownika lub zaktualizuje swój stan zdrowia.
  • W obszarze Kryteria wybierz stan zdrowia pracownika jako Chory.  Kryteria ustawione tutaj to „Stan (dane dotyczące zdrowia pracownika) zawiera: Jestem chory”.

  • W obszarze Akcja  przejdź do Alerty pocztowe.
  • Kliknij symbol + , aby skonfigurować nowy alert e-mailowy lub kliknij ikonę aukcji , aby wyświetlić listę istniejących alertów e-mailowych.

Aby otrzymać nowe powiadomienie e-mailem:

  • Nazwa formularza jest ustawiona jako Stan zdrowia pracownika . W obszarze Wiadomość ustaw Od jako Osoba wykonująca tę akcję.
  • W obszarze Do wybierz Działy . W tym przypadku dział HR .
  • Podaj temat.
  • W obszarze Wiadomość utwórz nową wiadomość, wybierając opcję Utwórz nowy szablon.

  • Wpisz wiadomość zawierającą wymagane pola, aby poinformować dział HR o chorobie pracownika.
  • Kliknij ZapiszW ramach przepływu pracy dodano alert e-mailowy.

Teraz do członków działu HR wysyłane jest automatycznie powiadomienie e-mailowe za każdym razem, gdy pracownik zaktualizuje swój status w związku z jego chorobą.

..

Wskazówka: W podobny sposób możesz tworzyć działania oparte na czasie, wysyłać przypomnienia do pracowników o konieczności aktualizacji ich stanu zdrowia i wykonywać inne powiązane działania za pomocą przepływów pracy. 


    • Related Articles

    • Budowanie dashboardu pracownika

      Wymóg   Stwórz pulpit dla pracowników z przyciskami, które pomogą pracownikom zameldować się i wymeldować, znaleźć łączną liczbę przepracowanych godzin i złożyć wniosek o urlop. Przypadek użycia   Aplikacja do zarządzania pracownikami ma pulpit ...
    • Pytanie o zmianę domeny w Zoho

      Mam jeszcze pytanie, czy jeżeli dodamy na nowym koncie w Zoho nową domenę główną, maile etc w domenie: xxxxx.co Czy po miesiącu, dwóch będziemy mogli zamienić ją na: xxxxx.com (kupujemy właśnie tą domeną ale może proces potrwać do 2 miesięcy) chcemy ...
    • Co to jest funkcja „Poproś o potwierdzenie” w Zoho Mail?

      Podczas tworzenia wiadomości e-mail możesz włączyć funkcję „Poproś o potwierdzenie” z większej liczby opcji. Gdy odbiorca otrzyma wiadomość e-mail, jeśli usługa poczty e-mail i klient poczty obsługują funkcję potwierdzenia odczytu, odbiorca otrzyma ...
    • Zainicjuj prośbę o zatwierdzenie, gdy wnioskodawca ma niską zdolność kredytową

      Wydanie: Przedsiębiorstwo | Branża: bankowość i pożyczki | Funkcja: Proces zatwierdzania  Scenariusz Noah Parker jest specjalistą ds. pożyczek w bostońskiej firmie finansowej, która specjalizuje się w udzielaniu pomocy finansowej małym i średnim ...
    • Poinformuj interesariuszy o sytuacji braku zapasów bez ręcznej interwencji

      Wymóg Gdy skończą się zapasy towaru, wyślij automatyczną wiadomość e-mail do dostawcy i powiadom klienta, że towar nie jest dostępny. Wyślij alert do klienta, gdy towar zostanie uzupełniony. Przypadek użycia   W aplikacji do zarządzania zamówieniami ...