Możesz rejestrować i przechowywać informacje o stanie zdrowia pracownika, korzystając z formularza Stan zdrowia pracownika w Zoho People. Formularz zbiera dane z prostej ankiety i rejestruje stan zdrowia pracowników i ich rodzin. Ankieta zawiera trzy opcje, które zostały podzielone na domyślne kategorie.
Dlaczego jest to przydatne?
Kiedy wybucha pandemia, taka jak Covid-19 i inne choroby, a także gdy pracownicy wznawiają pracę po długim zwolnieniu lekarskim lub po pracy w domu, prosta ankieta mająca na celu zarejestrowanie informacji o stanie zdrowia pracownika jest przydatna, aby poznać stan zdrowia pracownika i wesprzeć go.
Jak to działa...
Do panelu pracownika dodana została wyskakująca ankieta, za pomocą której pracownicy mogą aktualizować swój aktualny stan zdrowia oraz stan zdrowia swojej rodziny. Informacje te są wyszczególnione w formularzu Stanu zdrowia pracownika i mogą być stosowane w innych procesach organizacyjnych.
Stan zdrowia pracownika w formularzu w zakładce Organizacja pozostaje domyślnie wyłączony. Aby to włączyć:
Domyślnie lokalizacja pracownika jest rejestrowana, zanim pracownik wypełni formularz statusu. Aby było to opcjonalne, usuń zaznaczenie opcji Przechwytuj lokalizację pracownika u góry formularza.
Aby zebrać informacje o stanie zdrowia pracowników, w panelu pracownika dodano ankietę z możliwością dostosowania opcji.
Każda opcja zbiera informacje w oparciu o trzy różne, domyślne kategorie, jak pokazano poniżej.
Opcje stanu | Kategoria |
jestem chory | Choroba osobista |
Członek mojej rodziny jest chory | Choroba w rodzinie |
Jesteśmy w dobrym zdrowiu! | Wszyscy w dobrym zdrowiu |
Możesz użyć domyślnych opcji w Zoho People lub możesz edytować i dodawać nowe opcje w zależności od wymagań. Aby edytować opcje statusu:
Pracownicy mogą aktualizować stan zdrowia swojego i swoich rodzin w wyskakującym okienku ankiety dodanym do ich pulpitów nawigacyjnych , jak widać na obrazku.
Zaktualizowane informacje zostaną wymienione w formularzu Stan zdrowia pracownika w sekcji Organizacja . Jeśli jest to wymagane, możesz wyeksportować informacje o stanie zdrowia pracownika, zgodnie z procedurą obowiązującą w Twojej organizacji. Możesz skorzystać z filtrów, aby wyświetlić pojedynczo pracowników różnych podmiotów.
Korzystanie z formularza stanu zdrowia pracownika, istotne informacje od pracownika dotyczące śledzenia kontaktów i powiązanych objawów związanych z Covid-19.
Gdy pracownik kliknie „Jestem chory” (lub odpowiedni tekst nadany w dowolnej organizacji), zostaje przeniesiony do kolejnych kroków.
Na tym etapie zbierane są informacje o występujących objawach oraz szczegóły dotyczące możliwego kontaktu z osobą, która może być zakażona covid-19.
W ostatnim kroku pobierana jest aktualizacja, czy pracownik wykonał test na covid-19.
Na podstawie aktualizowanego stanu zdrowia pracownika można uruchomić automatyczny alert e-mailowy za pomocą Workflows w Zoho People.
Przypadek użycia 1: Pracownik aktualizuje swój status jako chory. Powiadomienie mailowe informujące dział HR o chorobie pracownika musi zostać wysłane automatycznie.
Aby automatycznie wywołać alert e-mailowy dla członków działu HR:
Aby otrzymać nowe powiadomienie e-mailem:
Teraz do członków działu HR wysyłane jest automatycznie powiadomienie e-mailowe za każdym razem, gdy pracownik zaktualizuje swój status w związku z jego chorobą.
Wskazówka: W podobny sposób możesz tworzyć działania oparte na czasie, wysyłać przypomnienia do pracowników o konieczności aktualizacji ich stanu zdrowia i wykonywać inne powiązane działania za pomocą przepływów pracy.