Reguły przypisywania umożliwiają automatyczne przypisywanie rekordów do użytkownika. Załóżmy, że masz do zaimportowania 2500 potencjalnych klientów i chcesz je wszystkie przypisać do Jamesa, użytkownika na Twoim koncie CRM. Możesz to łatwo zrobić, korzystając z reguł przypisania.
Niektóre procesy biznesowe wymagają zgody przełożonych na przeprowadzenie akcji. Ręczne uzyskiwanie ich zatwierdzenia może zająć dużo czasu. Zoho CRM ułatwia Ci pracę, automatyzując ten proces.
Weźmy prosty przykład: programiści w firmie Zylker muszą uzyskać zgodę menedżera przed aktualizacją urządzenia lub otrzymaniem nowego urządzenia. Wysyłanie tej prośby za pośrednictwem poczty e-mail może być ryzykowne, ponieważ menedżerowi łatwo jest przeoczyć je w swojej skrzynce odbiorczej. Aby uniknąć takiej sytuacji, stwórz proces zatwierdzania, który pozwoli menedżerowi zatwierdzić wniosek jednym kliknięciem.
W każdym procesie biznesowym pewne czynności, takie jak kontakt z klientem, aktualizacja statusu potencjalnego klienta po skontaktowaniu się z nim i dodawanie zadań do potencjalnego klienta, są wykonywane regularnie i zajmują dużo czasu. Możesz użyć reguł przepływu pracy, aby zautomatyzować te procesy i zminimalizować pracę ręczną.
Spójrzmy na następujący scenariusz:
Ten proces może nie trwać zbyt długo w przypadku niewielkiej liczby potencjalnych klientów o wysokim priorytecie, ale im więcej jest potencjalnych klientów, tym więcej pracy jest wymagane.
Oto jak reguły Workflow mogą rozwiązać ten problem.
Utwórz regułę przepływu pracy w Zoho CRM, aby po utworzeniu potencjalnego klienta i oznaczeniu go jako o wysokim priorytecie, powiązany menedżer został natychmiast powiadomiony, a pole stanu zostało zaktualizowane do kontaktu. Stanie się to automatycznie za każdym razem, gdy do konta zostanie dodany potencjalny klient o wysokim priorytecie.
Plan to funkcjonalna, wizualna reprezentacja wszystkich elementów, które są kluczowe dla udanego procesu sprzedaży. Projektowanie planu procesu jest jak planowanie najefektywniejszej trasy przed rozpoczęciem podróży: pomaga ci być na bieżąco z celami.
Przyjrzyjmy się pielęgnacji ołowiu. Musisz najpierw zebrać szczegóły dotyczące leada, aby dodać go do swojego konta, a następnie nawiązać kontakt. Kiedy próbujesz nawiązać kontakt, Twój potencjalny klient może nie odebrać Twojego połączenia, w takim przypadku będziesz musiał spróbować ponownie następnego dnia. Po pomyślnym nawiązaniu komunikacji z potencjalnymi wynikami mogą być:
Ważne jest, aby określić, które z nich dotyczą potencjalnego klienta, aby móc określić, do których potencjalnych klientów warto się zwrócić i jak postępować. Kategoryzacja potencjalnych klientów w CRM zapewnia, że odpowiedni poziom uwagi jest poświęcany potencjalnemu klientowi, a przedstawiciel handlowy rozumie kolejne kroki, które należy podjąć.
Harmonogramy umożliwiają skonfigurowanie automatycznych działań, które będą wykonywane natychmiast lub w określonym czasie. Możesz także wybrać uruchamianie tych harmonogramów codziennie, co tydzień lub co miesiąc. Harmonogramy umożliwiają również integrację i synchronizację danych z aplikacjami innych firm.
Za pomocą akcji można zautomatyzować różne działania w procesie sprzedaży. Zoho CRM pozwala na wykonanie pięciu różnych akcji. Są to:
Niektóre zadania z różnych powodów mogą nie być wykonywane przez osobę, do której są przydzielone. Możesz skonfigurować reguły eskalacji spraw, które eskalują zadanie do następnego członka w hierarchii organizacyjnej, aby zapewnić, że zadanie zostanie ukończone na czas.
Reguły punktacji pomagają zidentyfikować rekordy, nad którymi warto poświęcić czas, abyś mógł skoncentrować się na rekordach, które wymagają Twojej uwagi. Możesz także określić odpowiednie działania dla rekordów, które nie przechodzą przez Twój lejek sprzedaży