Zautomatyzuj swój proces biznesowy

Zautomatyzuj swój proces biznesowy

Zoho CRM ma na celu ułatwienie całego procesu prowadzenia firmy, od wysłania powitalnego e-maila do każdego nowego klienta po regularne kontakty z nim, a nawet przypisanie punktów do potencjalnych klientów, aby pomóc Ci lepiej określić ich priorytety. Dzięki automatyzacji możesz łatwo poradzić sobie z nieefektywnością swojego zespołu lub procesów biznesowych i nadal masz wystarczająco dużo czasu, aby skupić się na innych priorytetach w celu zwiększenia produktywności i wzrostu firmy.

Rozważmy scenariusz, zespół rekrutacyjny Zylkera jest przytłoczony ilością zadań, które musi wykonać ręcznie podczas procesu rekrutacji. Od momentu otrzymania aplikacji, organizacji rozmów kwalifikacyjnych, oceny arkuszy testowych i wysłania listów telefonicznych, zaangażowanych jest kilka zespołów, co może prowadzić do chaosu lub niezamierzonych opóźnień. Automatyzacja całego procesu pomoże działom HR przejrzeć aplikacje i szybko wybrać kandydatów najbardziej odpowiednich do pracy, co może dać im wystarczająco dużo czasu na skupienie się na innych ważnych zadaniach, a także zapewnić szybsze zakończenie procesu rekrutacji z efektywnymi wynikami.

Korzystanie z właściwych narzędzi do właściwego celu jest kluczem do skutecznej automatyzacji codziennych działań biznesowych i zwiększenia ogólnej wydajności. Automatyzacja Zoho CRM obejmuje następujące funkcje:

Zasady przydziału

Reguły przypisywania umożliwiają automatyczne przypisywanie rekordów do użytkownika. Załóżmy, że masz do zaimportowania 2500 potencjalnych klientów i chcesz je wszystkie przypisać do Jamesa, użytkownika na Twoim koncie CRM. Możesz to łatwo zrobić, korzystając z reguł przypisania.

Proces zatwierdzania

Niektóre procesy biznesowe wymagają zgody przełożonych na przeprowadzenie akcji. Ręczne uzyskiwanie ich zatwierdzenia może zająć dużo czasu. Zoho CRM ułatwia Ci pracę, automatyzując ten proces.

Weźmy prosty przykład: programiści w firmie Zylker muszą uzyskać zgodę menedżera przed aktualizacją urządzenia lub otrzymaniem nowego urządzenia. Wysyłanie tej prośby za pośrednictwem poczty e-mail może być ryzykowne, ponieważ menedżerowi łatwo jest przeoczyć je w swojej skrzynce odbiorczej. Aby uniknąć takiej sytuacji, stwórz proces zatwierdzania, który pozwoli menedżerowi zatwierdzić wniosek jednym kliknięciem.

Zasady przepływu pracy

W każdym procesie biznesowym pewne czynności, takie jak kontakt z klientem, aktualizacja statusu potencjalnego klienta po skontaktowaniu się z nim i dodawanie zadań do potencjalnego klienta, są wykonywane regularnie i zajmują dużo czasu. Możesz użyć reguł przepływu pracy, aby zautomatyzować te procesy i zminimalizować pracę ręczną.

Spójrzmy na następujący scenariusz:

Gdy leady o wysokim priorytecie są przechwytywane w Zoho CRM, Lead Owner chce wykonać następujące działania:
  • Wyślij powiadomienie e-mail do odpowiedniego menedżera
  • Zaktualizuj pole Stan potencjalnego klienta na Skontaktowano się

Ten proces może nie trwać zbyt długo w przypadku niewielkiej liczby potencjalnych klientów o wysokim priorytecie, ale im więcej jest potencjalnych klientów, tym więcej pracy jest wymagane.

Oto jak reguły Workflow mogą rozwiązać ten problem.

Utwórz regułę przepływu pracy w Zoho CRM, aby po utworzeniu potencjalnego klienta i oznaczeniu go jako o wysokim priorytecie, powiązany menedżer został natychmiast powiadomiony, a pole stanu zostało zaktualizowane do kontaktu. Stanie się to automatycznie za każdym razem, gdy do konta zostanie dodany potencjalny klient o wysokim priorytecie.

Plan

Plan to funkcjonalna, wizualna reprezentacja wszystkich elementów, które są kluczowe dla udanego procesu sprzedaży. Projektowanie planu procesu jest jak planowanie najefektywniejszej trasy przed rozpoczęciem podróży: pomaga ci być na bieżąco z celami.

Przyjrzyjmy się pielęgnacji ołowiu. Musisz najpierw zebrać szczegóły dotyczące leada, aby dodać go do swojego konta, a następnie nawiązać kontakt. Kiedy próbujesz nawiązać kontakt, Twój potencjalny klient może nie odebrać Twojego połączenia, w takim przypadku będziesz musiał spróbować ponownie następnego dnia. Po pomyślnym nawiązaniu komunikacji z potencjalnymi wynikami mogą być:

  • Prowadzący nie jest zainteresowany
  • To śmieciowy trop
  • Lead jest uzasadniony i możesz zacząć się angażować

Ważne jest, aby określić, które z nich dotyczą potencjalnego klienta, aby móc określić, do których potencjalnych klientów warto się zwrócić i jak postępować. Kategoryzacja potencjalnych klientów w CRM zapewnia, że odpowiedni poziom uwagi jest poświęcany potencjalnemu klientowi, a przedstawiciel handlowy rozumie kolejne kroki, które należy podjąć.

Harmonogramy

Harmonogramy umożliwiają skonfigurowanie automatycznych działań, które będą wykonywane natychmiast lub w określonym czasie. Możesz także wybrać uruchamianie tych harmonogramów codziennie, co tydzień lub co miesiąc. Harmonogramy umożliwiają również integrację i synchronizację danych z aplikacjami innych firm.

działania

Za pomocą akcji można zautomatyzować różne działania w procesie sprzedaży. Zoho CRM pozwala na wykonanie pięciu różnych akcji. Są to:

  • Powiadomienia e-mail: Twórz powiadomienia e-mail, które mają być wysyłane do potencjalnych klientów lub kontaktów. Gdy powiadomienia e-mail są powiązane z regułą przepływu pracy, zostaną wyzwolone automatycznie. Na przykład możesz wysłać powitalną wiadomość e-mail, gdy potencjalny klient zostanie dodany do Twojego konta CRM.
  • Zadania: Twórz zadania dla użytkowników na swoim koncie CRM. Na przykład, jeśli chcesz przypisać zadania do użytkownika po dodaniu potencjalnego klienta do konta CRM, możesz utworzyć zadanie i powiązać je z regułą przepływu pracy, aby było przydzielane automatycznie.
  • Aktualizacje pól: Aktualizuj pola CRM odpowiednimi wartościami. Na przykład, jeśli chcesz zaktualizować pole statusu potencjalnego klienta do kontaktu po zakończeniu zadania, możesz to zrobić, tworząc akcję aktualizacji pola i kojarząc ją z regułą przepływu pracy.
  • Webhooki: Wysyłaj powiadomienia internetowe do aplikacji innej firmy, gdy na koncie CRM wystąpią określone zdarzenia.
  • Funkcje niestandardowe: Umożliwia wykonywanie niestandardowych skryptów programistycznych w celu aktualizacji rekordów w CRM lub aplikacji innej firmy.

Zasady eskalacji spraw

Niektóre zadania z różnych powodów mogą nie być wykonywane przez osobę, do której są przydzielone. Możesz skonfigurować reguły eskalacji spraw, które eskalują zadanie do następnego członka w hierarchii organizacyjnej, aby zapewnić, że zadanie zostanie ukończone na czas.

Zasady punktacji

Reguły punktacji pomagają zidentyfikować rekordy, nad którymi warto poświęcić czas, abyś mógł skoncentrować się na rekordach, które wymagają Twojej uwagi. Możesz także określić odpowiednie działania dla rekordów, które nie przechodzą przez Twój lejek sprzedaży


    • Related Articles

    • Proces zatwierdzania: przegląd

      W Twojej firmie może być kilka przypadków, w których pewne działania wymagają zatwierdzenia przez jednego lub więcej decydentów wyższego szczebla. Na przykład przedstawiciele handlowi oferujący klientom rabaty na produkty, zanim to zrobią, muszą ...
    • Zautomatyzuj działania związane z generowaniem i zatrzymywaniem dawców w organizacjach non-profit

      Wydanie: Płatne wydania | Branża: organizacje pozarządowe lub organizacje non-profit | Funkcje: formularze internetowe, reguły przepływu pracy, raporty i pulpity nawigacyjne Wymóg Second Life to organizacja pozarządowa, która oferuje wsparcie w wielu ...
    • Rozpocznij swoją podróż administratora

      Jaka jest Twoja rola jako administratora? ​ Jako administrator Zoho CRM w Twojej organizacji, Twoim zadaniem jest dostarczanie swoim pracownikom zaufanego ekosystemu, w którym mogą oni pomyślnie prosperować. Oto lista czynności, które musisz wykonać, ...
    • Wprowadzenie do Zoho CRM

      Co to jest CRM? Zarządzanie relacjami z klientami (CRM) można zdefiniować na wiele sposobów w zależności od tego, co dana osoba zamierza osiągnąć. Dla niektórych jest to strategia identyfikacji, zrozumienia, zarządzania i zaspokajania potrzeb ...
    • Specyfikacje w Zoho CRM

      Edycje Zoho CRM Zoho CRM to aplikacja oparta na chmurze, która oferuje pięć różnych edycji, z których każda zawiera różne funkcje skupiające się na konkretnych potrzebach biznesowych. Free Standard Professional Enterprise Ultimate Każda edycja ma ...