Zarządzanie uprawnieniami Centrum pomocy

Zarządzanie uprawnieniami Centrum pomocy

Podczas konfigurowania Centrum pomocy musisz określić, kto powinien mieć do niego dostęp. Możesz zezwolić na dostęp do Centrum pomocy wszystkim lub tylko tym, którzy się w nim zarejestrowali. Udostępnienie otwartego Centrum pomocy jest mniejszym wysiłkiem dla legalnych klientów, którzy mogą tylko czytać Twoje artykuły lub posty w społeczności. Może to jednak prowadzić do otrzymywania spamu lub nieistotnych biletów na twoim Zoho Desk.

Z drugiej strony klienci odniosą korzyści, rejestrując się w Twoim Centrum pomocy. Pozwala Twoim klientom:
  • Śledź status swoich biletów.
  • Prześlij swoje bilety bez pytania o ich adres e-mail (wstępnie wypełniony).
  • Zobacz ich ostatnie działania w Centrum pomocy w sekcji Mój obszar.
  • Uzupełnij swój profil użytkownika, uwzględniając inne sposoby kontaktu (takie jak Facebook, Twitter itp.), aby przyszła korespondencja z tych kanałów była zsynchronizowana z kontem Centrum pomocy.


Ustawianie uprawnień dostępu do Centrum pomocy

W Centrum pomocy można przyznać 2 rodzaje uprawnień. Jednym z nich jest to, czy chcesz, aby Twoi klienci zarejestrowali się, aby uzyskać dostęp do Centrum pomocy, a innym jest to, czy muszą być zalogowani, aby przesłać swoje bilety. Te uprawnienia wzajemnie się wykluczają, ponieważ możesz upoważnić klientów do zarejestrowania się w celu uzyskania dostępu lub wymagać od nich zalogowania się w celu przesłania zgłoszenia.

Aby ustawić uprawnienia dostępu:
  1. Kliknij ikonę Konfiguracja  ) na górnym pasku.
  2. Kliknij Centrum pomocy w menu Kanały.
  3. Wybierz Centrum pomocy, dla którego chcesz ustawić uprawnienia dostępu.
  4. Kliknij opcję Ustawienia dostępu w podmenu Centrum pomocy.
  5. Na stronie Ustawienia dostępu włącz, aby klienci musieli się zarejestrować, aby uzyskać dostęp do opcji Centrum pomocy w obszarze Uprawnienia.
    Notatka: Włączenie tej opcji spowoduje przekierowanie klientów do strony logowania, na której muszą się zalogować lub zarejestrować, aby uzyskać dostęp do Centrum pomocy.
  6. Alternatywnie możesz włączyć opcję Klienci muszą zalogować się do Twojego Centrum pomocy, aby przesłać opcję Bilety.
    Notatka: Włączenie tej opcji zapewnia otwarte Centrum Pomocy; jednak klienci muszą się zalogować, aby przesłać swoje bilety.
  7. Zmiany zostaną zapisane natychmiast.

Notatka:
  • Otwarte Centrum Pomocy umożliwia klientom przesyłanie zgłoszeń i wyszukiwanie rozwiązań w bazie wiedzy lub społeczności. Muszą się jednak zalogować, aby śledzić status swoich biletów.
  • Tylko administratorzy mogą modyfikować uprawnienia Centrum pomocy.



Inne uprawnienia

Stworzenie udanego forum społeczności może być trudnym zadaniem dla każdej firmy. Potrzebuje poświęcenia i zasobów, aby utrzymać żywą i zaradną społeczność. Mając to na uwadze, Zoho Desk umożliwia wyświetlanie lub ukrywanie społeczności przed klientami w Centrum pomocy. 

Aby ukryć społeczność:
  1. Kliknij ikonę Konfiguracja  ) w górnym pasku.
  2. Kliknij Centrum pomocy w menu Kanały.
  3. Wybierz Centrum pomocy, dla którego chcesz ustawić uprawnienia dostępu.
  4. Kliknij opcję Ustawienia dostępu w podmenu Centrum pomocy.
  5. Na stronie Ustawienia dostępu wyłącz opcję Wyświetl społeczność w opcji Centrum pomocy w obszarze Uprawnienia.
    Zmiany zostaną zapisane natychmiast.

Użytkownicy organizacji (np. konta) dość często przeglądają zgłoszenia przesłane przez inne osoby z tej samej organizacji. Możesz włączyć tę opcję w swoim Centrum pomocy, aby użytkownicy widzieli wszystkie zgłoszenia swojej firmy, a nie tylko te utworzone z ich własnego adresu e-mail. 

Aby umożliwić użytkownikom przeglądanie wszystkich biletów:
  1. Kliknij ikonę Konfiguracja  ) w górnym pasku.
  2. Kliknij Centrum pomocy w menu Kanały.
  3. Wybierz Centrum pomocy, dla którego chcesz ustawić uprawnienia dostępu.
  4. Kliknij opcję Ustawienia dostępu w podmenu Centrum pomocy.
  5. Na stronie Ustawienia dostępu włącz, aby klienci mogli wyświetlać bilety innych użytkowników w opcji swojego konta w obszarze Uprawnienia.
    Zmiany zostaną natychmiast zapisane.

Jeśli skonfigurowałeś prywatne działy do wewnętrznego zarządzania biletami, możesz wybrać wyświetlanie lub ukrywanie biletów z tych działów dla użytkowników końcowych w centrum pomocy. Jeśli masz więcej niż jeden dział, możesz wyświetlić katalog działu, gdy użytkownicy prześlą zgłoszenie z centrum pomocy. Użytkownicy mogą kliknąć dział, aby utworzyć w nim swój bilet. Gdy ta opcja jest wyłączona, użytkownicy mogą wybrać preferowany dział z poziomu formularza zgłoszenia.

Aby pokazać bilety z oddziałów prywatnych:
  1. Kliknij ikonę Konfiguracja  ) na górnym pasku.
  2. Kliknij Centrum pomocy w menu Kanały.
  3. Wybierz Centrum pomocy, dla którego chcesz ustawić uprawnienia dostępu.
  4. Kliknij opcję Ustawienia dostępu w podmenu Centrum pomocy.
  5. Na stronie Ustawienia dostępu włącz opcję Wyświetl zgłoszenia z prywatnych działów w opcji centrum pomocy w obszarze Uprawnienia.
    Zmiany zostaną zapisane natychmiast.

Jeśli masz więcej niż jeden dział, możesz wyświetlić katalog działu, gdy użytkownicy prześlą zgłoszenie z centrum pomocy. Użytkownicy mogą kliknąć dział, aby utworzyć w nim swój bilet. Gdy ta opcja jest wyłączona, użytkownicy mogą wybrać preferowany dział z poziomu formularza zgłoszenia.

Aby pokazać działy:
  1. Kliknij ikonę Konfiguracja  ) na górnym pasku.
  2. Kliknij Centrum pomocy w menu Kanały.
  3. Wybierz Centrum pomocy, dla którego chcesz ustawić uprawnienia dostępu.
  4. Kliknij opcję Ustawienia dostępu w podmenu Centrum pomocy.
  5. Na stronie Ustawienia dostępu włącz opcję Pokaż stronę z listą działów, wybierając opcję przesłania zgłoszenia w obszarze Uprawnienia.
    Zmiany zostaną zapisane natychmiast.

Ataki cross-site scripting
Skrypty między witrynami to exploit bezpieczeństwa, w którym osoby atakujące nakłaniają centrum pomocy do przechowywania złośliwego kodu po stronie klienta (zwykle w postaci skryptu po stronie przeglądarki), a następnie umieszczania go na stronach internetowych, gdy zażądają tego inni użytkownicy. Ataki te mogą odbywać się za pośrednictwem wielu punktów wstrzykiwania, takich jak pole wyszukiwania, formularz opinii i posty na forum. A kiedy to nastąpi, może to spowodować wiele problemów dla użytkowników końcowych, od irytacji do całkowitego włamania na konto.

Obrona przed Cross-Site Scripting
Zoho Desk umożliwia obronę centrum pomocy przed atakami typu cross-site scripting, ograniczając dane wprowadzane przez użytkownika do określonej białej listy. Osiąga się to poprzez określenie miejsca, z którego można ładować zasoby, i uniemożliwienie przeglądarkom ładowania danych z innych lokalizacji. Wystarczy przełączyć przełącznik, aby zapewnić dodatkową ochronę Twojemu centrum pomocy.

Aby obronić centrum pomocy przed cross-site scriptingiem:
  1. Kliknij ikonę Konfiguracja (  ) w górnym pasku.
  2. Kliknij Centrum pomocy w menu Kanały.
  3. Wybierz Centrum pomocy, dla którego chcesz włączyć ochronę przed atakami XSS (cross-site scripting).
  4. Kliknij opcję Ustawienia dostępu w podmenu Centrum pomocy.
  5. Na stronie Ustawienia dostępu włącz opcję Obroń swoje centrum pomocy przed skryptami między witrynami (XSS) (zalecane) w obszarze Uprawnienia.
    Zmiany zostaną natychmiast zapisane.

Notatka:
  1. Klienci muszą uzyskać dostęp do swojego centrum pomocy w najnowszych trzech wersjach popularnych przeglądarek, takich jak Chrome, Firefox, Edge, Safari i Opera, aby ograniczyć ataki XSS (cross-site scripting).

    • Related Articles

    • Zarządzanie główną osobą kontaktową twojego Help Desk

      Podstawowym kontaktem jest osoba, która początkowo założyła Twoje konto Zoho Desk. Wszystkie wiadomości e-mail z powiadomieniami o subskrypcji konta, takie jak uaktualnienie lub obniżenie planu, zmiana informacji rozliczeniowych karty kredytowej lub ...
    • Czym jest Desk Zoho?

      Oprogramowanie do zarządzania biurem pomocy dla Twojej firmy Zoho Desk to internetowe oprogramowanie pomocy technicznej, które daje możliwość efektywnego zarządzania działaniami obsługi klienta. Zoho Desk umożliwia łatwe przypisywanie, śledzenie i ...
    • Jak zmienić adres e-mail od w zaproszeniu do centrum pomocy?

      Gdy dodasz użytkownika końcowego lub klient zarejestruje się w Twoim centrum pomocy, klienci otrzymają powitalną wiadomość e-mail z instrukcjami dotyczącymi logowania. Ta powitalna wiadomość e-mail korzysta ze standardowego szablonu zaproszenia, ...
    • Zapraszanie klientów do Centrum pomocy

      Chociaż Twoi klienci mogą przesyłać swoje zgłoszenia różnymi kanałami, mogą śledzić swój status tylko wtedy, gdy mają dostęp do Twojego Centrum pomocy. Twoi klienci mogą uzyskać dostęp do Twojego Centrum pomocy na dwa sposoby: Utwórz własne konto ...
    • Zarządzanie stanowiskami licencyjnymi

      Agenci to ci, którzy mogą logować się do Twojego konta Zoho Desk, uzyskiwać dostęp do danych pomocy technicznej i korzystać z różnych funkcji zgodnie z uprawnieniami skonfigurowanymi przez administratora. Możesz dodawać miejsca do istniejącego planu ...