Zarządzanie terytorium — przegląd

Zarządzanie terytorium — przegląd

Co to jest terytorium?

Terytorium to rozgraniczenie struktury sił sprzedaży, według której konta klientów są grupowane i udostępniane sprzedawcom organizacji. Terytoria mogą być oparte na różnych czynnikach, takich jak geografia, branża, linia produktów, oczekiwane przychody, branże itp.

Co to jest zarządzanie terytorium?

Gdy Twoja firma jest rozłożona na różne regiony i masz wiele oddziałów biurowych, działów i licznych produktów/usług, przypisanie kont klientów do zespołów sprzedaży nie jest łatwym zadaniem bez odpowiedniego planowania. W niektórych przypadkach równie skomplikowane jest zapewnienie dostępu tylko do wybranych kont, aby osoby z różnych zespołów współpracowały ze sobą w celu osiągnięcia wspólnego celu sprzedaży.

Zarządzanie Terytorium to system, w którym rachunki klientów są grupowane w oparciu o zdefiniowany zestaw kryteriów. Ułatwia to udostępnianie kont klientów między różnymi zespołami sprzedaży w Twojej firmie. Zapewnia właściwe i efektywne wykorzystanie siły sprzedaży w celu maksymalizacji szans sprzedaży, doskonałej obsługi klienta oraz rozszerzenia istniejących relacji z klientami. 

Zarządzanie terytorium w Zoho CRM

Dostępność
Wymagane pozwolenie
Użytkownicy z profilem Administratora mogą włączyć tą funkcję.


Kluczowe korzyści
  • Unikaj złożonej struktury udostępniania danych — organizacje o złożonej strukturze sprzedaży mogą używać terytoriów do łatwego udostępniania rekordów użytkownikom w różnych zespołach. Wygodne jest również grupowanie rekordów na podstawie cech konta, a nie indywidualnej własności rekordów.
  • Zapewnij skoncentrowane środowisko pracy — dystrybucja kont klientów za pomocą terytoriów pomaga w tworzeniu skoncentrowanych środowisk pracy, które zapewniają lepsze zaangażowanie pracowników sprzedaży. Zwiększa również efektywność zespołów sprzedażowych poprzez skrócenie czasu podróży i zwiększenie wiedzy branżowej.
  • Uzyskaj dokładną ocenę wydajności zespołu sprzedaży — generuj raporty sprzedaży na podstawie terytoriów, aby oceniać i mierzyć wydajność zespołów sprzedaży według terytoriów. Uzyskaj również lepszy wgląd w udział w sprzedaży każdego terytorium.
  • Prognozuj sprzedaż dla każdego terytorium i wyznaczaj jasne cele — utwórz oddzielne prognozowane cele dla każdego terytorium, do którego należy użytkownik. Da to jasny obraz celów wyznaczonych dla różnych terytoriów, aby użytkownicy mogli się skoncentrować.


Przewodnik decyzyjny dotyczący zarządzania terytorium

Pomożemy Ci zdecydować, czy funkcje zarządzania terytorium odpowiadają Twoim potrzebom biznesowym.

Użyj zarządzania terytorium

Dowiedz się, jak włączyć zarządzanie terytorium i rozpocząć tworzenie terytoriów zgodnie ze strukturą sprzedaży Twojej organizacji.

Przypisz terytoria

Sprawdź, jak terytoria są przypisywane do kont, kontaktów i potencjałów oraz na podstawie jakich kryteriów są przypisywane do rekordów.

Prognozy dla terytoriów

Twórz prognozy na podstawie hierarchii terytoriów, w której użytkownicy mogą ustawić różne cele dla każdego terytorium, do którego należą.

    • Related Articles

    • Zrozum swoje konto CRM

      Kluczowe terminologie CRM W każdym środowisku biznesowym istnieją terminy takie jak Namiary, Transakcje, Kampanie, Faktury itp. Poniżej znajduje się lista takich terminów i ich definicje używane w Zoho CRM. Więcej takich terminów można znaleźć w ...
    • Zarządzanie wieloma organizacjami CRM

      Uzyskaj dostęp do wielu kont CRM za pomocą jednego logowania Zoho CRM umożliwia użytkownikom dostęp do wielu kont organizacyjnych (CRM) przy użyciu tego samego adresu e-mail. Jest to szczególnie przydatne dla organizacji, które prowadzą różne konta ...
    • Plan — przegląd

      Od momentu pozyskania leada w systemie CRM, aż do zamknięcia transakcji i dalej, Twoja organizacja może mieć wdrożonych kilka procesów sprzedaży. Na przykład generowanie i monitorowanie leadów, zamykanie transakcji i zarządzanie zamówieniami. Każdy z ...
    • Motywator dla Zoho CRM - Przegląd

      Sprzedaż to dynamiczne środowisko, w którym panuje duża presja, w którym sprzedawcy są zawsze na nogach. Ciągła presja i nieprzewidywalny charakter pracy z klientami mogą łatwo spowodować wypalenie. Nawet najlepiej wyszkolony i wykwalifikowany ...
    • Zarządzanie ustawieniami konta CRM

      Po zarejestrowaniu się w Zoho CRM i posiadaniu własnego konta, możesz spersonalizować swoje konto CRM. Domyślnie obowiązkowe informacje podane przez Ciebie w momencie rejestracji są automatycznie aktualizowane. Po zalogowaniu możesz zmienić te dane ...