Zarządzanie rolami

Zarządzanie rolami

W Zoho CRM możesz skonfigurować hierarchię w całej organizacji za pomocą ról. Użytkownicy w wyższej hierarchii mają zawsze dostęp do wszystkich rekordów z niższej hierarchii. Na przykład kierownik sprzedaży może uzyskać dostęp do wszystkich rekordów przedstawicieli handlowych, podczas gdy przedstawiciele handlowi mogą uzyskać dostęp tylko do swoich rekordów.
Możesz tworzyć role tylko wtedy, gdy masz więcej niż jednego użytkownika na swoim koncie Zoho CRM.
Kluczowe punkty do zrozumienia ról
  1. Użytkownicy z rolą CEO mają dostęp do całej bazy danych w Twojej organizacji.
  2. Menedżerowie w hierarchii ról nie mogą wyświetlać ani edytować rekordów swoich podwładnych, jeśli nie mają uprawnień „Odczyt” lub „Edycja” dla typu rekordu.
  3. Użytkownicy o wyższej roli mogą uzyskać dostęp do danych innych użytkowników poniżej ich hierarchii. Na przykład: Sales Manager ma dostęp do danych swoich podwładnych.
  4. Domyślnie użytkownicy o tej samej roli nie mogą uzyskiwać wzajemnego dostępu do danych. Na przykład VP Engineering nie może uzyskać dostępu do danych VP Marketing i na odwrót, chociaż należą one do tej samej hierarchii.
  5. Domyślnie użytkownicy na szczycie hierarchii nie mogą wyświetlać danych udostępnionych użytkownikom podległym za pomocą niestandardowych reguł udostępniania. Możesz jednak nadać uprawnienia dostępu menedżerom, korzystając z opcji Dozwolone przełożeni podczas tworzenia reguły udostępniania danych.
  6. Korzystając z opcji Udostępnij dane równorzędnym, możesz włączyć udostępnianie danych między użytkownikami o tej samej roli.
  7. Aby dodać do niego notatki, załączniki lub wysłać do niego e-mail, należy mieć dostęp do odczytu lub odczytu/zapisu do głównego rekordu.
          
Dostępność
Wymagane pozwolenie
Użytkownicy z uprawnieniami do zarządzania rolami w profilu mogą uzyskać dostęp do tej funkcji.
Check Feature Availability and Limits
Spójrz na model hierarchii organizacji:

Zoho CRM - Sample Role Hierarchy

Tworzenie ról

By default, the CEO and Manager roles are enabled for your Zoho CRM paid account. In addition, you can create different types of roles for users based on their position in your organization hierarchy and the type of your Zoho CRM Edition.
Notatka
  • Użytkownik z profilem Administratora będzie miał dostęp do wszystkich danych bez względu na przypisaną mu rolę.

Tworzenie nowych ról

  1. Wybierz kolejno Konfiguracja > Użytkownicy i kontrola > Kontrola bezpieczeństwa > Role.
  2. W sekcji Role kliknij +Nowa rola.
  3. Na stronie Nowa rola wykonaj następujące czynności:
    • Wprowadź nazwę roli. Nie dodawaj roli o tej samej nazwie.
    • Wybierz rolę bezpośredniego przełożonego z wyszukiwania Raporty do.
      Jeśli nie wybierzesz roli przełożonego, nowa rola zostanie utworzona pod rolą CEO.
    • Zaznacz pole wyboru Udostępnij dane równorzędnym, jeśli chcesz przyznać prawa dostępu równorzędnym.
    • Podaj opis roli.
  4. Kliknij Zapisz.

Notatka
  • Możesz tworzyć role tylko wtedy, gdy masz więcej niż jednego użytkownika na swoim koncie Zoho CRM.

Edytowanie ról

Możesz modyfikować role użytkowników zgodnie ze zmianami w hierarchii organizacji. W ramach modyfikacji ról możesz wykonać następujące czynności:

  • Zmień nazwę roli
  • Zmień nadrzędną rolę
  • Zmień ustawienia udostępniania danych rówieśnikom

Podczas zmiany nazw ról wszystkie reguły udostępniania danych zostaną automatycznie zaktualizowane. Nie musisz więc obliczać zasad udostępniania danych ani aktualizować danych użytkownika.

Notatka
  • Użytkownik z profilem Administratora będzie miał dostęp do wszystkich danych bez względu na przypisaną mu rolę.

Aby edytować rolę

  1. Wybierz kolejno Konfiguracja > Użytkownicy i kontrola > Role.
  2. Na liście ról kliknij nazwę roli.
  3. Na stronie Szczegóły roli kliknij Edytuj.
  4. Na stronie Edytuj rolę zaktualizuj nowe właściwości roli.
  5. Kliknij Zapisz.
      

Usuwanie ról

Nie możesz usunąć istniejących ról bez przeniesienia użytkowników do nowej roli.

Aby usunąć rolę

  1. Wybierz kolejno Konfiguracja > Użytkownicy i kontrola > Role.
  2. Na stronie Role kliknij nazwę roli.
  3. Na stronie Szczegóły roli kliknij Usuń.
  4. Na stronie Usuń rolę kliknij istniejącą rolę, aby przenieść role podrzędne do wybranej roli.
  5. Kliknij Przenieś i usuń.
    Teraz rola i role podrzędne są przenoszone do nowej roli i tworzona jest inna hierarchia organizacji.

    • Related Articles

    • Zarządzanie ustawieniami konta CRM

      Po zarejestrowaniu się w Zoho CRM i posiadaniu własnego konta, możesz spersonalizować swoje konto CRM. Domyślnie obowiązkowe informacje podane przez Ciebie w momencie rejestracji są automatycznie aktualizowane. Po zalogowaniu możesz zmienić te dane ...
    • Wprowadzenie do Zoho CRM

      Co to jest CRM? Zarządzanie relacjami z klientami (CRM) można zdefiniować na wiele sposobów w zależności od tego, co dana osoba zamierza osiągnąć. Dla niektórych jest to strategia identyfikacji, zrozumienia, zarządzania i zaspokajania potrzeb ...
    • Zarządzanie wieloma organizacjami CRM

      Uzyskaj dostęp do wielu kont CRM za pomocą jednego logowania Zoho CRM umożliwia użytkownikom dostęp do wielu kont organizacyjnych (CRM) przy użyciu tego samego adresu e-mail. Jest to szczególnie przydatne dla organizacji, które prowadzą różne konta ...
    • Współpraca przy użyciu kanałów Zoho CRM

      Współpraca to ważny aspekt w biznesie. Kiedy musisz sfinalizować transakcję, negocjować zniżkę lub zorganizować wydarzenie, współpracujesz ze swoim zespołem, aby osiągnąć cel. W tym celu narzędzia, które pomagają jasno komunikować się z zespołem, ...
    • Praca z potencjalnymi klientami

      Leady to zebrane informacje o osobie lub przedstawicielu organizacji. Odgrywają bardzo ważną rolę w dziale sprzedaży i marketingu organizacji i są przydatne w identyfikacji potencjalnych klientów. Pozyskiwanie leadów i zarządzanie nimi to pierwsze ...