W Zoho CRM możesz skonfigurować hierarchię w całej organizacji za pomocą ról. Użytkownicy w wyższej hierarchii mają zawsze dostęp do wszystkich rekordów z niższej hierarchii. Na przykład kierownik sprzedaży może uzyskać dostęp do wszystkich rekordów przedstawicieli handlowych, podczas gdy przedstawiciele handlowi mogą uzyskać dostęp tylko do swoich rekordów.
Możesz tworzyć role tylko wtedy, gdy masz więcej niż jednego użytkownika na swoim koncie Zoho CRM.
Kluczowe punkty do zrozumienia ról
- Użytkownicy z rolą CEO mają dostęp do całej bazy danych w Twojej organizacji.
- Menedżerowie w hierarchii ról nie mogą wyświetlać ani edytować rekordów swoich podwładnych, jeśli nie mają uprawnień „Odczyt” lub „Edycja” dla typu rekordu.
- Użytkownicy o wyższej roli mogą uzyskać dostęp do danych innych użytkowników poniżej ich hierarchii. Na przykład: Sales Manager ma dostęp do danych swoich podwładnych.
- Domyślnie użytkownicy o tej samej roli nie mogą uzyskiwać wzajemnego dostępu do danych. Na przykład VP Engineering nie może uzyskać dostępu do danych VP Marketing i na odwrót, chociaż należą one do tej samej hierarchii.
- Domyślnie użytkownicy na szczycie hierarchii nie mogą wyświetlać danych udostępnionych użytkownikom podległym za pomocą niestandardowych reguł udostępniania. Możesz jednak nadać uprawnienia dostępu menedżerom, korzystając z opcji Dozwolone przełożeni podczas tworzenia reguły udostępniania danych.
- Korzystając z opcji Udostępnij dane równorzędnym, możesz włączyć udostępnianie danych między użytkownikami o tej samej roli.
- Aby dodać do niego notatki, załączniki lub wysłać do niego e-mail, należy mieć dostęp do odczytu lub odczytu/zapisu do głównego rekordu.
Dostępność
Spójrz na model hierarchii organizacji:
Tworzenie ról
By default, the CEO and Manager roles are enabled for your Zoho CRM paid account. In addition, you can create different types of roles for users based on their position in your organization hierarchy and the type of your Zoho CRM Edition.
Notatka
- Użytkownik z profilem Administratora będzie miał dostęp do wszystkich danych bez względu na przypisaną mu rolę.
Tworzenie nowych ról
- Wybierz kolejno Konfiguracja > Użytkownicy i kontrola > Kontrola bezpieczeństwa > Role.
- W sekcji Role kliknij +Nowa rola.
Na stronie Nowa rola wykonaj następujące czynności:
- Wprowadź nazwę roli. Nie dodawaj roli o tej samej nazwie.
- Wybierz rolę bezpośredniego przełożonego z wyszukiwania Raporty do.
Jeśli nie wybierzesz roli przełożonego, nowa rola zostanie utworzona pod rolą CEO. - Zaznacz pole wyboru Udostępnij dane równorzędnym, jeśli chcesz przyznać prawa dostępu równorzędnym.
- Podaj opis roli.
- Kliknij Zapisz.
Notatka
- Możesz tworzyć role tylko wtedy, gdy masz więcej niż jednego użytkownika na swoim koncie Zoho CRM.
Edytowanie ról
Możesz modyfikować role użytkowników zgodnie ze zmianami w hierarchii organizacji. W ramach modyfikacji ról możesz wykonać następujące czynności:
- Zmień nazwę roli
- Zmień nadrzędną rolę
- Zmień ustawienia udostępniania danych rówieśnikom
Podczas zmiany nazw ról wszystkie reguły udostępniania danych zostaną automatycznie zaktualizowane. Nie musisz więc obliczać zasad udostępniania danych ani aktualizować danych użytkownika.
Notatka- Użytkownik z profilem Administratora będzie miał dostęp do wszystkich danych bez względu na przypisaną mu rolę.
Aby edytować rolę
- Wybierz kolejno Konfiguracja > Użytkownicy i kontrola > Role.
- Na liście ról kliknij nazwę roli.
- Na stronie Szczegóły roli kliknij Edytuj.
- Na stronie Edytuj rolę zaktualizuj nowe właściwości roli.
- Kliknij Zapisz.