Zaplanuj comiesięczny e-mail z raportem w formacie pdf
Wymóg
Zaplanuj miesięczny raport sprzedaży dla menedżera sprzedaży w formacie PDF ze statystykami osiągniętej sprzedaży w porównaniu do celu na miesiąc.
Przypadek użycia
Aplikacja do zarządzania sprzedażą rejestruje działania sprzedażowe i liczby, aby śledzić wydajność swojego zespołu sprzedaży i całej firmy. Menadżer sprzedaży potrzebuje comiesięcznego raportu, który przedstawia wykresy osiągniętej sprzedaży w porównaniu do celu, w formacie PDF.
Kroki do naśladowania
1. Utwórz dwa formularze z następującymi szczegółami:
Formularz | Nazwa łącza formularza | Typ pola | Nazwa pola | Nazwa łącza pola |
Sprzedaż | Sprzedaż | Pojedyncza linia | Przedstawiciel handlowy | Nazwa_Dostawcy |
Nazwa | Nazwa klienta | Nazwa_klienta |
Podformularz | Zamówienie | Zamówienie |
Waluta | Całkowity koszt | Całkowity koszt |
Cel a osiągnięty | Cel a osiągnięty | Data | Data | Nazwa_Dostawcy |
Waluta | Sprzedaż docelowa | Sprzedaż_docelowa |
Waluta | Osiągnięta sprzedaż | Osiągnięta_Sprzedaż
|
Do comiesięcznego raportowania używany jest formularz Cel a Osiągnięty. Wartości pól Data i Sprzedaż docelowa są podawane ręcznie co miesiąc. Wartość pola Osiągnięta sprzedaż jest obliczana przez zsumowanie wszystkich wartości w polu Koszt całkowity dla każdego miesiąca.
2. Utwórz raport Wykres przestawny o nazwie Prognoza a wartość rzeczywista na podstawie formularza Cel a osiągnięto z ustawieniami przedstawionymi poniżej. Narysuj pole Data na osi X oraz pola Docelowa sprzedaż i Osiągnięta sprzedaż na osi Y.
3. Skonfiguruj harmonogram z następującymi szczegółami:
4. Kliknij Dodaj nową akcję i wybierz Skrypt Deluge.
5. Zapisz następujący fragment kodu Potop w edytorze Deluge:
// Fetch all records from Sales form for the current month
sales_records = Sales[ID != 0 && Date_field in this month];
// Calculate the total sales
total_sales = sales_records.sum(Total_Cost);
// Fetch records from Target_vs_Achieved form and sort in descending order to have the latest record (current month) on top
forecast_records = Target_vs_Achieved[ID != 0] sort by Added_Time desc;
// Assign the total sales value to the Achieved Sales field in the first record
forecast_records.Achieved_Sales=total_sales;
// Send mail with the attachment to the sales maneger
sendmail
[
from: zoho.loginuserid
subject: "Monthly Report"
message: "Please find the attached monthly sales report"
attachments:report:Forecast_vs_Actual as PDF
]
Skrypt oblicza łączną sprzedaż w danym miesiącu i przypisuje wartość do pola Osiągnięta sprzedaż. Raport zawierający tę wartość i prognozowaną wartość jest następnie wysyłany jako załącznik.
Zobacz jak to działa
Punkty do zapamiętania
Zaleca się umieszczenie fragmentu wysłania poczty w osobnym harmonogramie z pewną przerwą czasową. Zapewnia to wystarczającą ilość czasu na wygenerowanie świeżych danych z nowymi obliczeniami na wykresie przestawnym przed wysłaniem załącznika.
Wykresy przestawne można wysyłać tylko w formacie PDF. Dowiedz się więcej o zadaniu wysyłania poczty i obsługiwanych formatach dla różnych typów raportów.
Related Articles
Wstaw rekordy przez e-mail
Wymóg Po odebraniu wiadomości e-mail treść z wiadomości e-mail jest wyodrębniana i używana do tworzenia rekordów. Przypadek użycia Zespół HR wysyła e-mail do wybranych kandydatów. Kandydaci mogą odpowiedzieć na wiadomość e-mail, podając szczegóły, ...
Zarządzanie pocztą e-mail
Jako rekruter e-maile są niezbędne do nawiązania kontaktu z kandydatami i kontaktami. Zoho Recruit pomaga pisać bardziej zaawansowane i spersonalizowane wiadomości e-mail oraz automatyzować je zgodnie z Twoimi wymaganiami. Wysyłaj i zarządzaj ...
Wysyłanie masowych wiadomości e-mail
Jedną z najważniejszych czynności w biznesie jest komunikacja z klientami, a najlepszym sposobem na to jest e-mail. Zoho CRM daje możliwość wykorzystania masowej poczty e-mail w celu dotarcia do dużej liczby klientów. Możesz także tworzyć ...
Konfiguracja kanału e-mail
E-maile są najczęściej używanym i niezbędnym sposobem komunikacji dla Twoich klientów, aby przesyłać bilety do Twojego Zoho Desk. Wiadomości e-mail otrzymywane od klientów są konwertowane na bilety i przypisywane są im unikalny identyfikator biletu. ...
E-mail zbiorczy
Komunikacja z klientami/kandydatami jest ważnym działaniem w każdym scenariuszu biznesowym. Jednym z najlepszych sposobów komunikacji jest e-mail. Zoho Recruit daje możliwość korzystania z poczty e-mail w celu dotarcia do dużej liczby klientów ...