Zaktualizuj istniejący rekord za pomocą formularzy bezstanowych Zoho Creator

Zaktualizuj istniejący rekord za pomocą formularzy bezstanowych

Wymóg  

Użyj szczegółów określonych w formularzu bezstanowym, aby zmodyfikować rekordy w formularzu głównym.

Przypadek użycia  

W systemie zarządzania zamówieniami klient złożył zamówienie i chce je anulować. Administratorzy dopuszczają anulowanie poprzez akceptację przyczyny i aktualizację jej w aktualnym ewidencji. Jednak inne pola nie mogą być aktualizowane. Tak więc otrzymujemy wartości wymaganych pól do anulowania i aktualizujemy główny rekord zamówienia.

Kroki do naśladowania  

1. Utwórz formularze z następującymi szczegółami:
Formularz
Nazwa łącza formularza
Typ pola
Nazwa pola
Nazwa łącza pola
Nowe zamówienie
Nowe zamówienie
Email
Kontaktowy adres e-mail
Kontaktowy adres e-mail
Data
Data zamówienia
Data zamówienia
Subform
  • Single Line
  • Numer
  • Waluta
  • Waluta
Produkty
  • Nazwa produktu
  • Ilość
  • Wskaźnik
  • Suma_częściowa
Produkty
  • Nazwa produktu
  • Ilość
  • Wskaźnik
  • Suma_częściowa
 
Waluta
Razem
Razem
Upuścić
  • W oczekiwaniu
  • Gotowy do dostarczenia
  • Dostarczony
  • Anulowany
Status zamówienia
Status zamówienia
Data
Data anulowania
Data anulowania
Wielowierszowy
Powód
Powód
Anulowanie
Anulowanie ( Powiel ten formularz, aby utworzyć bezstanowy formularz o nazwie Anuluj żądanie )
Data ( wartość początkowa : zoho.currentdate )
Data anulowania
Data anulowania
Numer
Identyfikator zamówienia
Identyfikator zamówienia
Wielowierszowy
Powód (obowiązkowe)
 
Powód

Oznacz pole Status zamówienia jako tylko admin Dodamy
  • Data anulowania  
  • Pola przyczyny
do formularza Nowe Zamówienie do sekcji o nazwie Anulowanie.
 
2. Utwórzmy przepływ pracy do wykonania podczas ładowania formularza Nowe zamówienie, aby ukryć sekcję Anulowanie.
 
3. Dodaj poniższy kod w edytorze Deluge:
  1. hide Cancellation; 

4. Wyświetlimy formularz Anuluj żądanie, gdy klient zdecyduje się anulować złożone zamówienie. Ukryjmy więc ten formularz w sekcjach.
 
5. Tylko użytkownik, który złożył zamówienie, może je anulować. Dlatego tworzymy raport, który zawiera tylko te zamówienia utworzone przez zalogowanego użytkownika. Utwórz raport listy z formularza Nowe zamówienie i nadaj mu nazwę Twoje zamówienia.
 
6. Dodaj filtr do raportu Twoje zamówienia, aby wyświetlić tylko zamówienia dla aktualnie zalogowanego użytkownika i zamówienia aktywne – z wartością Status zamówienia Oczekujące lub Gotowe do dostarczenia lub Dostarczone.
 
7. Następnie dodajmy przepływ pracy raportu, aby umożliwić klientom anulowanie zamówienia. Kliknij raport Moje zamówienia. Przejdź do Szybki podgląd > Dodaj pole > Dodaj nowy przycisk. Nazwij działanie jako „Anuluj zamówienie”.
 
8. Zamówienie można anulować, jeśli nie zostanie dostarczone. Ustaw więc kryteria, aby wyświetlić element akcji, jeśli wartość Stan zamówienia nie jest Dostarczono.
 
9. Po potwierdzeniu wykonamy tę czynność. Dodaj wiadomość potwierdzającą odpowiednio, jak poniżej.
 
10. Nazwij przepływ pracy jako „anuluj zamówienie” i kliknij Utwórz przepływ pracy.
 
11. Kliknij Dodaj nową akcję > Skrypt potopu > Utwórz własną. Dodaj poniższy kod zalewowy, aby otworzyć formularz bezstanowy Anuluj żądanie w wyskakującym oknie z wartością identyfikatora zamówienia równą identyfikatorowi bieżącego rekordu. Ma to na celu zapewnienie anulowania prawidłowego zamówienia przez użytkownika.
  1. openUrl( "#Form:Cancel_Request?Order_ID=" + ID, "popup window", "height=300px,width=300px");

12. Kliknij Utwórz. Spowoduje to utworzenie elementu działania.

Teraz, gdy przepływ pracy raportów jest skonfigurowany, skonfigurujmy działanie bezstanowego formularza anulowania żądania.
 
13. Utwórzmy przepływ pracy na ładowaniu żądania anulowania, aby wyłączyć datę anulowania i ukryć pola identyfikatora zamówienia, aby nie były modyfikowane.
 
14. Kliknij Dodaj nową akcję i dodaj poniższy skrypt, aby wyłączyć datę anulowania i ukryć pola Identyfikator zamówienia.
  1. disable Cancellation_Date;
  2. hide Order_ID; 

15. Po wypełnieniu i przesłaniu tego formularza wniosku o anulowanie należy również zaktualizować odpowiedni rekord nowego zamówienia. Stworzymy przepływ pracy do wykonania po kliknięciu przycisku Prześlij na formularzu Anuluj żądanie.
 
16. Kliknij Dodaj nową akcję > Skrypt Deluge. Dodaj poniższy Skrypt Potopu w edytorze:
  1. //Closing the Cancel Request stateless form popup
  2. openUrl("#Script:page.parent.refresh ","parent window");

  3. //Get the corresponding New Order record
  4. order = New_Order[ID == input.Order_ID];

  5. //Update the Reason field
  6. order.Reason=input.Reason;

  7. //Update the Cancellation Date field
  8. order.Cancellation_Date=input.Cancellation_Date;

  9. //Update the Order Status to Cancelled
  10. order.Order_Status = "Cancelled";

17. Dodatkowo możemy stworzyć raport, aby pokazać same anulowane zamówienia. Utwórz raport listy o nazwie Anulowane zamówienia z formularza Nowe zamówienie.
 
18. Dodaj filtr do raportu Twoje zamówienia, aby wyświetlić tylko zamówienia anulowane.



Zobacz jak to działa 

  

Punkty do zapamiętania  

  • Zamiast bezstanowego formularza, aby uzyskać niezbędne szczegóły, możemy otworzyć rekord Nowe zamówienie i wyłączyć lub ukryć również inne pola. Możemy stworzyć workflow i podczas edycji rekordu możemy wyłączyć lub ukryć wszystkie inne pola z wyjątkiem sekcji Anulowanie w następujący sposób:
 
I dodaj poniższy kod w edytorze Deluge:
  1. disable Contact_Email;
  2. disable Order_Date;
  3. disable Delivery_Date;
  4. disable Total;
  5. disable Taxes;
  6. disable Net_Total;
  7. disable Order_Status;

  8. //Hide the subform
  9. hide Products;

  10. //Show the cancellation section
  11. show Cancellation; 

    • Related Articles

    • Zaktualizuj formularz za pomocą akcji niestandardowej (z raportu innego formularza)

      Wymóg   Zaktualizuj formularz za pomocą akcji niestandardowej skonfigurowanej w raporcie innego formularza. Przypadek użycia W aplikacji do zarządzania studentem uczelni inżynierskiej student może wycofać się w dowolnym momencie roku akademickiego. ...
    • Synchronizuj moduł klientów Quickbooks z Zoho Creator

      Wymóg Użyj źródła danych, aby zsynchronizować moduł klientów Quickbooks z aplikacją Zoho Creator. Przypadek użycia   Firma logistyczna prowadzi swoje dane klientów i konta w Quickbooks. Do rezerwacji korzystają z aplikacji do zarządzania logistyką ...
    • Wstaw rekord podczas procesu zatwierdzania

      Wymóg Wstaw rekord do formularza, gdy zatwierdzenie zostanie zatwierdzone lub odrzucone. Przypadek użycia   Organizacja charytatywna używa aplikacji do zatwierdzania uczniów, którzy potrzebują ich usług. Każdy student może ubiegać się o swój program, ...
    • Konfigurowanie formularzy internetowych

      Tworzenie formularza internetowego obejmuje trzy kroki: Budowanie formularza — przeciągnij i upuść pola, aby zbudować formularz i łatwo go sformatować za pomocą edytora WYSIWYG. Określanie szczegółów formularza - Dodaj szczegóły, takie jak nazwa ...
    • Okresowo przesyłaj pliki z Zoho Creator do Zoho Workdrive

      Wymóg Przeprowadź integrację między Zoho Creator i Zoho Workdrive i korzystaj z harmonogramów, aby co miesiąc przesyłać pliki z Creator do Workdrive. Przypadek użycia   Aplikacja do śledzenia projektów przechowuje pliki raportów ukończonych projektów ...