W systemie zarządzania zamówieniami klient złożył zamówienie i chce je anulować. Administratorzy dopuszczają anulowanie poprzez akceptację przyczyny i aktualizację jej w aktualnym ewidencji. Jednak inne pola nie mogą być aktualizowane. Tak więc otrzymujemy wartości wymaganych pól do anulowania i aktualizujemy główny rekord zamówienia.
Kroki do naśladowania
1. Utwórz formularze z następującymi szczegółami:
Formularz | Nazwa łącza formularza | Typ pola | Nazwa pola | Nazwa łącza pola |
Nowe zamówienie | Nowe zamówienie | Email | Kontaktowy adres e-mail | Kontaktowy adres e-mail |
Data | Data zamówienia | Data zamówienia |
Subform Single Line Numer Waluta Waluta
| Produkty Nazwa produktu Ilość Wskaźnik Suma_częściowa
| Produkty Nazwa produktu Ilość Wskaźnik Suma_częściowa
|
Waluta | Razem | Razem |
Upuścić W oczekiwaniu Gotowy do dostarczenia Dostarczony Anulowany
| Status zamówienia | Status zamówienia |
Data | Data anulowania | Data anulowania |
Wielowierszowy | Powód | Powód |
Anulowanie | Anulowanie ( Powiel ten formularz, aby utworzyć bezstanowy formularz o nazwie Anuluj żądanie ) | Data ( wartość początkowa : zoho.currentdate ) | Data anulowania | Data anulowania |
Numer | Identyfikator zamówienia | Identyfikator zamówienia |
Wielowierszowy | Powód (obowiązkowe) | Powód |
Oznacz pole Status zamówienia jako tylko admin Dodamy
Data anulowania
Pola przyczyny
do formularza Nowe Zamówienie do sekcji o nazwie Anulowanie.
2. Utwórzmy przepływ pracy do wykonania podczas ładowania formularza Nowe zamówienie, aby ukryć sekcję Anulowanie.
3. Dodaj poniższy kod w edytorze Deluge:
4. Wyświetlimy formularz Anuluj żądanie, gdy klient zdecyduje się anulować złożone zamówienie. Ukryjmy więc ten formularz w sekcjach.
5. Tylko użytkownik, który złożył zamówienie, może je anulować. Dlatego tworzymy raport, który zawiera tylko te zamówienia utworzone przez zalogowanego użytkownika. Utwórz raport listy z formularza Nowe zamówienie i nadaj mu nazwę Twoje zamówienia.
6. Dodaj filtr do raportu Twoje zamówienia, aby wyświetlić tylko zamówienia dla aktualnie zalogowanego użytkownika i zamówienia aktywne – z wartością Status zamówienia Oczekujące lub Gotowe do dostarczenia lub Dostarczone.
7. Następnie dodajmy przepływ pracy raportu, aby umożliwić klientom anulowanie zamówienia. Kliknij raport Moje zamówienia. Przejdź do Szybki podgląd > Dodaj pole > Dodaj nowy przycisk. Nazwij działanie jako „Anuluj zamówienie”.
8. Zamówienie można anulować, jeśli nie zostanie dostarczone. Ustaw więc kryteria, aby wyświetlić element akcji, jeśli wartość Stan zamówienia nie jest Dostarczono.
9. Po potwierdzeniu wykonamy tę czynność. Dodaj wiadomość potwierdzającą odpowiednio, jak poniżej.
10. Nazwij przepływ pracy jako „anuluj zamówienie” i kliknij Utwórz przepływ pracy.
11. Kliknij Dodaj nową akcję > Skrypt potopu > Utwórz własną. Dodaj poniższy kod zalewowy, aby otworzyć formularz bezstanowy Anuluj żądanie w wyskakującym oknie z wartością identyfikatora zamówienia równą identyfikatorowi bieżącego rekordu. Ma to na celu zapewnienie anulowania prawidłowego zamówienia przez użytkownika.