Wzbogacanie danych

Wzbogacanie danych

Jakość Twoich danych CRM ma ogromne znaczenie dla Twojej firmy, ponieważ jeśli chodzi o sprzedaż, wszystko zaczyna się tutaj. Gdy dane są niekompletne lub nieprawidłowe, przedstawiciele handlowi nie są w stanie całkowicie zrozumieć potencjalnych klientów lub ich potrzeb.
Zia, Twój inteligentny asystent sprzedaży, pomoże Ci upewnić się, że Twoje dane CRM są kompletne i zawierają wszystkie prawidłowe i aktualne informacje. W oparciu o jak najmniejsze informacje, które podajesz, takie jak imię i nazwisko, firma lub strona internetowa rekordu, Zia indeksuje strony z całego Internetu i pobiera dodatkowe informacje o rekordzie, takie jak wielkość firmy, numer telefonu i adres oraz inne szczegóły. Wszystkie te informacje mogą być wykorzystywane przez zespół sprzedaży do personalizacji komunikacji, a firma Zia do przewidywania konwersji leadów.
Dostępność
Wymagane pozwolenie
Użytkownicy z profilami administratora i standardowymi mogą uzyskać dostęp do tej funkcji.


Obsługiwane moduły

Zia ulepsza dane CRM w oparciu o pewne podstawowe informacje, które są dostarczane do ewidencji. Na przykład podczas tworzenia potencjalnego klienta po wpisaniu nazwy firmy Zia wyszuka więcej informacji na temat potencjalnego klienta na podstawie tej nazwy firmy. Te podstawowe pola, na podstawie których Zia wyszukuje więcej informacji o rekordzie, są różne dla różnych modułów.
ModułWzbogacenie odbywa się w oparciu o
Leads
Nazwa firmy/strona internetowa/adres e-mail
Konta
Nazwa konta/strona internetowa
Kontakty
Nazwa konta / adres e-mail

Po wprowadzeniu szczegółów w co najmniej jednym polu podstawowym Zia indeksuje pliki elektroniczne z całej sieci i pobiera dodatkowe informacje o tym potencjalnym kliencie, takie jak wielkość firmy, numer telefonu, adres itp. Te pola, dla których informacje są pobierane przez Zia nazywane są polami Wzbogacania.

Włącz wzbogacanie danych

Użytkownicy po raz pierwszy mogą włączyć wzbogacanie danych z:
Konfiguracja > Zia > Wzbogacanie danych i kliknij Rozpocznij.

Dotychczasowi użytkownicy będą mogli wyświetlić kartę Wzbogacanie danych w Zia, z której będą mogli uzyskać dostęp do swoich danych.


Pola mapy

Często informacje pobierane z Internetu w celu ewidencji mogą nie być dokładnie w tym samym formacie, w jakim są przechowywane na koncie Zoho CRM. Na przykład to, co można nazwać „oznaczeniem” potencjalnego klienta w Internecie, to nic innego jak pole Tytuł w Zoho CRM. Albo „numer kontaktowy” to nic innego jak numer telefonu w Zoho CRM. Te pola wzbogacania są domyślnie mapowane z odpowiednimi polami Zoho CRM, na podstawie których informacje pobrane przez Zia są przechwytywane do rekordu. Jednak w razie potrzeby możesz zmienić mapowanie.

Modyfikuj ustawienia wzbogacania danych

Możesz zmodyfikować wstępnie zdefiniowane ustawienia w dowolnym momencie, aby określić, które moduły i pola Zia ma wzbogacić na Twoim koncie i ich odpowiednie mapowanie.
  • Włącz/wyłącz — możliwe jest włączenie wzbogacania danych tylko dla wybranych modułów. Na przykład, możesz włączyć tylko dla modułów leadów i kontaktów, a nie dla modułu kont.
  • Mapowanie pól — pola wzbogacające są domyślnie mapowane z odpowiednimi polami Zoho CRM. Ale jeśli utworzyłeś niestandardowe pola i chcesz, aby informacje o polach wzbogacania zostały w nich przechwycone, możesz zmodyfikować mapowanie. 
Zmapowane zostaną następujące pola:
    • Uchwyty społecznościowe: Twitter, Facebook, Linkedin
    • Stronie internetowej
    • Nazwa Skype
    • Adres: województwo, ulica, miasto, kod pocztowy, kraj
    • Przeznaczenie
    • Nazwa firmy
    • Telefon, Inny telefon, Faks
    • E-mail, dodatkowy e-mail
    • Typ przemysłu

Aby zmienić ustawienia wzbogacania danych

  1. Przejdź do Konfiguracja > Zia > Wzbogacanie danych.
  2. Na stronie Wzbogacanie danych przez Zia są wymienione uprawnienia profilu i szczegóły statusu dla modułów.

  3. Włącz lub wyłącz status wzbogacania danych dla odpowiednich modułów.
    Aby zmodyfikować mapowanie, kliknij [Moduł].
  4. Na stronie [Moduł] Ustawienia wzbogacania wybierz pole Zoho CRM z listy rozwijanej, aby zmapować je z odpowiednim polem Wzbogacania.
    Możesz wybrać opcję Nie mapuj tego pola, jeśli chcesz pominąć wzbogacanie pola. Zia nie zaktualizuje tych informacji w polu w Zoho CRM.
  5. Kliknij Zapisz.

Wzbogać rekordy

Możesz wzbogacić rekordy, gdy:

  • Tworzenie rekordu
  • Edycja rekordu
Aby wzbogacić rekordy podczas tworzenia rekordu
  1. Przejdź do modułu Leady, Konta lub Kontakty i utwórz rekord.
  2. Na stronie Utwórz [Rekord] kliknij łącze Dostępne wzbogacone dane. To łącze pojawi się dopiero po wprowadzeniu któregokolwiek z podstawowych pól, takich jak adres e-mail, witryna internetowa lub nazwa firmy.
  3. W oknie [Moduł] Wzbogacanie przez Zia możesz zaznaczyć odpowiednie pola wyboru i zezwolić Zii na wypełnienie wzbogaconych informacji w odpowiednich polach.
    Zwróć uwagę, że pole wyboru jest automatycznie włączane dla pól, których wartości były puste, a dane wzbogacone są dostępne. Ale gdy Zia pobiera wzbogacone dane dla pól, których wartości nie były puste, możesz zachować istniejące informacje lub zaznaczyć pole wyboru i nadpisać je wzbogaconymi danymi.
  4. Kliknij Aktualizuj [Nagraj].
    Zauważysz, że pola rekordów są wypełnione wzbogaconymi danymi.

Aby wzbogacić rekord podczas edycji

  1. Na stronie szczegółów [Nagraj] kliknij ikonę Więcej i wybierz Wzbogać. Gdy przesuniesz wskaźnik myszy nad opcję Wzbogać, możesz nawet zobaczyć, kiedy ten rekord został ostatnio wzbogacony.
  2. W oknie [Moduł] Wzbogacanie przez Zia możesz zaznaczyć pola wyboru i zezwolić Zii na wypełnienie wzbogaconych informacji w odpowiednich polach.

    Zwróć uwagę, że pole wyboru jest automatycznie włączane dla pól, których wartości były puste, a dane wzbogacone są dostępne. Ale gdy Zia pobiera wzbogacone dane dla pól, których wartości nie były puste, możesz zachować istniejące informacje lub zaznaczyć pole wyboru i nadpisać je wzbogaconymi danymi.
  3. Kliknij Aktualizuj [Nagraj].
    Zauważysz, że pola rekordów są wypełnione wzbogaconymi danymi.
Notatka
  • Opcja wzbogacania danych jest dostępna zarówno podczas tworzenia rekordu, jak i po jego zapisaniu. Jeśli więc pominiesz opcję podczas tworzenia rekordu, możesz z niej skorzystać później po zapisaniu rekordu.

Dezaktywuj wzbogacanie danych

Możesz dezaktywować funkcję wzbogacania danych na swoim koncie Zoho CRM w dowolnym momencie, po czym Zia przestanie wzbogacać Twoje dane. Wszystkie rekordy wzbogacone przez Zia, dopóki nie zdecydujesz się dezaktywować wzbogacania danych, pozostaną nienaruszone.


Aby dezaktywować wzbogacanie danych
  1. Wybierz kolejno Konfiguracja > Zia > Wzbogacanie danych.
  2. Na stronie Wzbogacanie danych przez Zia kliknij łącze Dezaktywuj.
Notatka
  • Wzbogacanie danych przez Zia jest dostępne dla użytkowników z Europy, Australii, Stanów Zjednoczonych i Indii.
  • Zia bardzo poważnie traktuje prywatność danych organizacji.
  • Zia nigdzie nie przechowuje danych wprowadzonych przez użytkownika. Używa ich tylko jako słów kluczowych, aby wyszukać więcej informacji o rekordzie.
  • Zia korzysta z Bing Web Search API do identyfikowania domeny witryny potencjalnego klienta.
  • Podczas wyszukiwania informacji w celu wzbogacenia rekordu Zia indeksuje tylko publiczne witryny internetowe. Nawet na tych publicznych stronach internetowych przestrzega wszystkich specyfikacji wymienionych w „robots.txt”.
  • Zia indeksuje tylko te witryny, które są w języku angielskim.
  • Zia gromadzi następujące informacje:
    • W przypadku organizacji — oficjalna nazwa organizacji, identyfikator e-mail, numer kontaktowy, łącza społecznościowe, wykorzystywane technologie witryn internetowych, adres, przychody
    • Dla osoby - imię i nazwisko, organizacja robocza, numer kontaktowy, identyfikator e-mail, profile społecznościowe, linki do bloga, adres, oznaczenie.

    • Related Articles

    • Zia - przegląd

      W dzisiejszym świecie firmy mają do czynienia z gigantycznymi rozmiarami danych, które pochodzą z wielu źródeł. Może to być proste zapytanie telefoniczne, które właśnie otrzymałeś, nowy obserwator na Twojej stronie na Facebooku lub odesłany e-mail w ...
    • Zia dla e-maili

      Większość komunikacji biznesowej i transakcji odbywa się za pośrednictwem poczty elektronicznej, czy to z klientami, potencjalnymi klientami, partnerami lub dostawcami. Oprócz tego, że są niezbędnym trybem komunikacji, e-maile są oficjalnym ...
    • Kreator prognoz Zia

      Konstruktor prognoz Zia to zestaw narzędzi dla administratorów CRM do tworzenia niestandardowych prognoz w ich firmie. Ten prosty i intuicyjny kreator może szybko przewidzieć prawdopodobne wyniki zarówno dla standardowych, jak i niestandardowych ...
    • Eksportowanie danych CRM

      Zoho CRM udostępnia dwie opcje eksportu danych CRM: Eksportuj dane (moduły i raporty) Poproś o kopię zapasową danych CRM Eksportuj dane modułu Funkcja Eksportuj dane pozwala na eksport danych (w formacie CSV) z poszczególnych modułów CRM. Po ...
    • Importowanie danych do Zoho CRM

      Dane można gromadzić z różnych źródeł, takich jak zakup bazy danych rekordów, zbieranie danych z targów i kampanii itd. Importowanie rekordów z takich zewnętrznych źródeł do Zoho CRM jest jedną z najważniejszych czynności związanych z tworzeniem ...