Po odebraniu wiadomości e-mail treść z wiadomości e-mail jest wyodrębniana i używana do tworzenia rekordów.
Przypadek użycia
Zespół HR wysyła e-mail do wybranych kandydatów. Kandydaci mogą odpowiedzieć na wiadomość e-mail, podając szczegóły, które są automatycznie wyodrębniane i dodawane jako rekordy.
Kroki do naśladowania
1. Twórz formularze z następującymi szczegółami:
Formularz | Nazwa łącza formularza | Typ pola | Nazwa pola | Nazwa łącza pola |
E-maile kandydatów | Kandydat_e-maile | Nazwa | Nazwa | Nazwa |
Email | Email | Email |
Dane kandydata | Kandydat_Szczegóły | Pojedyncza linia | Pełne imię i nazwisko | Pełne imię i nazwisko |
Telefon | Telefon | Numer telefonu |
Email | Podstawowy adres e-mail | Podstawowy adres e-mail |
Numer | Liczba lat doświadczenia | Liczba lat doświadczenia |
Pojedyncza linia | Aktualny CTC | Aktualny CTC |
Wiele linii | Oczekiwany CTC | Oczekiwany_CTC |
Udostępnianie pliku | Wznawiać | ZC_File |
Formularz Candidate Emails zawiera listę zakwalifikowanych kandydatów oraz ich adresy e-mail. Zespół HR wysyła wiadomość e-mail za pomocą tego formularza.
Gdy kandydat odpowie na wiadomość e-mail HR, dane kandydata są wyodrębniane i przechowywane w formularzu Dane kandydata. Osiąga się to za pomocą funkcji Dane formularza e-mail. Każdy formularz Zoho Creator zawiera dedykowany adres e-mail oraz szablon. Szczegóły można wysłać na adres e-mail w określonym formacie szablonu, a rekordy zostaną dodane do formularza.
2. Aby wyświetlić adres e-mail formularza, kliknij ikonę Właściwości formularza w prawym górnym rogu.
3. Aby wstawić rekordy do tego formularza za pomocą wiadomości e-mail, należy przesłać szczegółowe informacje na adres e-mail zaznaczony poniżej. Opcja Wyświetl szablon wyświetla szablon. Kliknij Zezwól wszystkim.
4. Rekordy do tego formularza można dodać, wysyłając wiadomość e-mail w poniższym formacie szablonu:
Teraz dodajmy przycisk w formularzu E-maile Kandydata, za pomocą którego HR może wysłać e-mail do kandydatów z prośbą o podanie szczegółów.
5. Kliknij ikonę + w obszarze raportu Wszystkie e-maile kandydatów > Szybki podgląd > Działania.
6. Dodaj nowy element działania, jak pokazano poniżej. Kliknij UTWÓRZ WORKFLOW.
7. Kliknij Dodaj nową akcję > Skrypt potopu > Utwórz własną i dodaj następujący fragment:
9. Kliknij +Dodaj pola > Przyciski > Wyślij e-mail.
Ponieważ kandydat odpowie na e-mail HR, musimy zapobiec dodaniu treści oryginalnego e-maila do formularza.
10. Utwórz przepływ pracy z następującymi szczegółami.
Wybieramy Zdarzenie formularza jako Walidacje podczas przesyłania formularza, ponieważ usuniemy dodatkową zawartość, gdy szczegóły zostaną zweryfikowane przed dodaniem do bazy danych.
11. Kliknij Dodaj nową akcję i dodaj następujący fragment w edytorze Deluge:
input.Expected_CTC = input.Expected_CTC.getprefix("On");
Podczas odpowiadania na wiadomość e-mail, oryginalna wiadomość e-mail jest dołączana poniżej i zaczyna się od tekstu „Dnia <data> o <godzina>, <użytkownik> napisał: <oryginalny adres e-mail>”. Powyższy skrypt z zadaniem getPrefix uwzględni tylko tekst znajdujący się przed "On". Używamy pola Expected_CTC, ponieważ jest to ostatnie pole w szablonie, więc początkowo przechwyci zawartość oryginalnej wiadomości e-mail. Jest to również powód, dla którego ustawiliśmy typ tego pola na Multi Line, aby móc akceptować duże rozmiary tekstu.
Zobacz jak to działa