Leady to surowe dane, które zbierasz na temat osób lub przedstawicieli organizacji, którzy mogą być zainteresowani Twoją firmą. Są one zwykle zbierane z różnych źródeł, takich jak internet, targi, seminaria, reklamy i inne kampanie marketingowe.
Natomiast kontakty to osoby w organizacji, z którymi Twoja firma prowadzi komunikację biznesową, w pogoni za możliwościami biznesowymi. Zrozummy to na przykładzie.
Patricia jest pośrednikiem w handlu nieruchomościami. Uczestniczy w targach nieruchomości, gdzie nawiązuje kontakty z wieloma osobami. Około 10 osób, które spotyka, szuka domu lub biura. Teraz widzi w tych ludziach szanse sprzedaży. Nie może powiedzieć, że staną się jej klientami, ale uważa, że jest szansa, choćby mała. W żargonie marketingowym te 10 osób jest teraz jej „leadami”. Dodaje więc ich dane jako Leady na swoim koncie Zoho CRM.
W następnym tygodniu dzwoni do wszystkich tych 10 potencjalnych klientów, z których 4 jest właściwie zainteresowanych tym, co ma im do zaoferowania. Teraz, śledząc te tropy, z powodzeniem „przekształciła” je w „kontakty”. Te 4 osoby nie są już przypadkowymi leadami. Tak więc w Zoho CRM Patricia przekształca te leady w kontakty. Jeśli dana osoba jest w module Kontakty, oznacza to, że są Twoimi potencjalnymi klientami.
Related Articles
Jaka jest różnica między leadem a kontaktem?
Leady to surowe dane o osobach lub przedstawicielach organizacji zebrane z targów, seminariów, reklam, zakupów i takich zewnętrznych źródeł i kampanii marketingowych. Kontakty zwykle oznaczają osobę (osoby), z którą nawiązywana jest komunikacja w ...
Dodatek Microsoft Outlook do Zoho CRM
Dodatek Zoho CRM do programu MS Outlook umożliwia przeglądanie szczegółów konta CRM bezpośrednio na koncie programu Outlook. Instalacja pozwoli ci wykonać następujące czynności z konta MS Outlook: Dodaj potencjalnych klientów lub kontakty Dodaj ...
Importowanie danych do Zoho CRM
Dane można gromadzić z różnych źródeł, takich jak zakup bazy danych rekordów, zbieranie danych z targów i kampanii itd. Importowanie rekordów z takich zewnętrznych źródeł do Zoho CRM jest jedną z najważniejszych czynności związanych z tworzeniem ...
E-maile w Zoho CRM — przegląd
Podstawowym problemem związanym z niezależnym od siebie CRM i kanałem komunikacji jest brak kontekstu sprzedażowego. Oto trzy najważniejsze korzyści z aktywacji poczty e-mail w Zoho CRM. Widok kontekstowy rozmów e-mail z klientem: Zapis interakcji ...
Wprowadzenie do Zoho CRM
Co to jest CRM? Zarządzanie relacjami z klientami (CRM) można zdefiniować na wiele sposobów w zależności od tego, co dana osoba zamierza osiągnąć. Dla niektórych jest to strategia identyfikacji, zrozumienia, zarządzania i zaspokajania potrzeb ...