Wymóg
Wyświetlaj wspólne wyniki statystyczne w raportach dla pól liczbowych w formularzu, aby pomóc w identyfikacji trendów i procesie podejmowania decyzji.
Przypadek użycia
W każdym biznesie opartym na sprzedaży chrupanie liczb to duże zadanie. Aplikacja do zarządzania zamówieniami ma dwa formularze: Pracownik i Zamówienie. Formularz pracownika zawiera dane pracowników i agentów sprzedaży pracujących dla firmy, a formularz zamówienia zawiera szczegóły zamówienia. Administrator chce znaleźć łączną, średnią, minimalną i maksymalną wydajność sprzedażową agenta, co pomoże decydować o sprzedaży, marketingu i uzupełnianiu zapasów.
Kroki do naśladowania
1. Utwórz formularze z następującymi szczegółami:
Formularz | Nazwa łącza formularza | Typ pola | Nazwa pola | Nazwa łącza pola |
Pracownik | Pracownik | Nazwa | imię i nazwisko pracownika | imię i nazwisko pracownika |
Email | Email | Email |
Zamówienie | Zamówienie | Data | Data zamówienia | Data zamówienia |
Lookup (Pracownik) | Właściciel sprzedaży | Pracownik |
Waluta | Całkowita kwota | Całkowita kwota |
Podformularz | Szczegóły zamówienia | Szczegóły zamówienia |
2. Utwórz raport listy w formularzu Zamówienia i nazwij go Zamówienia miesięczne.
3. Otwórz Właściwości raportu. W sekcji Filtr dodaj filtr do zamówień miesięcznych, aby wyświetlić tylko zamówienia z tego miesiąca:
4. Pogrupuj rekordy w sekcji Sprzedaż miesięczna na podstawie pola wyszukiwania Właściciel sprzedaży:
5. W okienku Projekt raportu miesięcznej sprzedaży w obszarze Szybki podgląd wybierz pierwszy układ.
6. W obszarze Konfiguruj pola kliknij pole Całkowita kwota. Wybierz pola przełączania Suma, Średnia, Min. i Maks..
Spowoduje to wyświetlenie sprzedaży dokonywanej co miesiąc przez agentów i wyświetlenie ich całkowitej, średniej, minimalnej i maksymalnej sprzedaży.
Zobacz jak to działa
Punkty do zapamiętania
Grupowanie i sortowanie można wykonać bezpośrednio w raporcie. Najedź myszą na nagłówek kolumny w raporcie i kliknij menu rozwijane obok nazwy każdego pola, aby wyświetlić listę opcji. Wybierz opcję Grupuj lub Sortuj zgodnie z wymaganiami, a także określ, czy rekordy muszą być w porządku rosnącym czy malejącym.