Utwórz funkcję wyszukiwania, aby dynamicznie filtrować raport

Utwórz funkcję wyszukiwania, aby dynamicznie filtrować raport

Wymóg

Utwórz funkcję wyszukiwania dla użytkowników, aby znaleźć określone rekordy na podstawie ich zapytań wyszukiwania.

Przypadek użycia

Aplikacja do zarządzania zamówieniami jest używana przez firmę do przechowywania danych klientów, a agentów rozliczeniowych do zamawiania produktów. Istnieją trzy formularze: formularz klienta służący do śledzenia danych klienta oraz formularz zamówień, który może służyć do składania zamówień i śledzenia ich przy użyciu adresu e-mail klienta. Formularz Zamówienia jest widziany z perspektywy kasjera/agenta rozliczeniowego. Formularz Produkty może śledzić produkty w magazynie. Gdy klient wpisuje swój identyfikator zamówienia w pasku wyszukiwania, wyświetlane są odpowiednie szczegóły zamówienia. Jest to realizowane za pomocą elementu wyszukiwania z narzędzia do tworzenia stron.

Kroki do naśladowania

1. Utwórz trzy formularze z następującymi szczegółami:
Formularz

Nazwa łącza formularza
Typ pola
Nazwa pola
Nazwa łącza pola
Klienci
Klienci
Nazwa
Nazwa klienta
Nazwa_klienta
Email
Email klienta
Email klienta
Produkt
Produkt
Pojedyńcza linia
Nazwa produktu
Nazwa produktu
Waluta
Kwota
Kwota
Zamówienia
Zamówienia
 
Wyszukiwanie (klient)
Nazwa klienta
Nazwa_klienta
Podformularz
  • Wyszukiwanie (produkt)
  • Numer
Szczegóły zamówienia
  • Nazwa produktu
  • Ilość
Szczegóły zamówienia
  • Nazwa produktu
  • Ilość
 
Zamówienie zostanie wyszukane w raporcie Wszystkie zamówienia przy użyciu identyfikatora rekordu.

2. Utwórz przepływ pracy do wykonania po pomyślnym przesłaniu formularza Zamówienia.
 
3. Kliknij Dodaj nową akcję i wybierz Skrypt Deluge. Dodaj poniższy kod:
  1. email=Customers[ID == input.Customer_Name].Customer_Email;
  2. //Send the order ID of the placed order to the customer
  3. sendmail
  4. [
  5.   from :zoho.adminuserid
  6.   to :email
  7.   subject :"Happiness is on the way!"
  8.   message :"<div>Hi&nbsp;<br></div><div><br></div><div>You order is placed. Mention the Order ID, " + input.ID + " for further correspondence.<br></div><div><br></div><div>Thank you.</div>"
  9. ]
W ten sposób klient otrzyma e-mail z identyfikatorem zamówienia, za pomocą którego klient może śledzić status zamówienia.
 
4.Utwórz stronę o nazwie Search Order Results z elementem raportu dla raportu Wszystkie zamówienia.
 
5.Skonfiguruj identyfikator parametru strony. To będzie przechowywać wartość wyszukiwania wprowadzoną przez użytkownika.
 
6. Kliknij Konfiguruj w elemencie osadzania raportu i dodaj poniższy filtr:
 
Spowoduje to wyszukanie podanego identyfikatora zamówienia w raporcie Wszystkie zamówienia. Identyfikator zamówienia jest przekazywany jako parametr skonfigurowany w poprzednim kroku. Konwersja toLong() jest wykonywana w celu zapewnienia dokładnego porównania.
 
7. Utwórz stronę o nazwie Zlecenia wyszukiwania z elementem wyszukiwania. Ta strona będzie używana do wyszukiwania wymaganych zamówień i będzie oparta na stronie Wyniki wyszukiwania zamówienia.
 
8. Skonfiguruj składnik wyników wyszukiwania jako Strona, a stronę docelową jako Wyniki kolejności wyszukiwania. W tym miejscu ciąg wyszukiwania jest przypisywany do identyfikatora parametru strony (skonfigurowanego na stronie Wyniki wyszukiwania kolejności) i służy do filtrowania raportu Wszystkie zamówienia.

Zobacz jak to działa

Punkty do zapamiętania

  • Raport jest osadzony na osobnej stronie, zamiast otwierać go bezpośrednio, aby ograniczyć operacje, które można wykonać na rekordach. (Ogranicza to edycję, powielanie, dodawanie rekordów itp.)

    • Related Articles

    • Filtruj raport za pomocą dynamicznych wartości z funkcji

      Wymóg Gdy użytkownik uzyskuje dostęp do raportu, dane są filtrowane na podstawie roli zalogowanego użytkownika, dzięki czemu tylko wymagane szczegóły są widoczne dla użytkownika. Przypadek użycia System zarządzania pracownikami ma dwie formy, Dział i ...
    • Raporty oparte na uprawnieniach i raport skonsolidowany

      Wymóg Ustaw widoczność formularzy i raportów na podstawie zespołów. Kierownictwo powinno mieć możliwość przeglądania wszystkich skonsolidowanych raportów w jednym. Przypadek użycia   Firma śledzi dane swoich dostawców za pomocą aplikacji Supply ...
    • Raporty harmonogramów

      Możesz automatycznie wysyłać raporty do współpracowników, kadry kierowniczej i użytkowników spoza Zoho CRM, planując żądane raporty codziennie, co tydzień, co miesiąc lub co rok. Po skonfigurowaniu Harmonogramu raportów określone raporty będą ...
    • Rodzaje raportów

      Rodzaje raportów Zoho Creator zapewnia różne opcje przekształcania danych w sensowne raporty, które zawierają istotne informacje dla zamierzonych odbiorców. Raport listy: Rekordy są wyświetlane jako wiersze informacji, z polami w nagłówku kolumny i ...
    • Okresowo przesyłaj pliki z Zoho Creator do Zoho Workdrive

      Wymóg Przeprowadź integrację między Zoho Creator i Zoho Workdrive i korzystaj z harmonogramów, aby co miesiąc przesyłać pliki z Creator do Workdrive. Przypadek użycia   Aplikacja do śledzenia projektów przechowuje pliki raportów ukończonych projektów ...