Ustawianie zasad przydziału

Ustawianie zasad przydziału

Sukces sprzedaży jest ściśle powiązany z codziennymi czynnościami handlowców, takimi jak - liczba follow-upów, szybkość w kontaktach z klientami, udzielanie szybkich odpowiedzi na ich pytania i odpowiadanie na zgłoszenia do pomocy technicznej. Wszystkie te czynniki odgrywają kluczową rolę w szybkim przemieszczaniu potencjalnych klientów przez lejek sprzedażowy, co ostatecznie prowadzi do pomyślnego zamknięcia sprzedaży.

Ważnym aspektem w osiągnięciu powyższego jest to, jak dobrze zorganizowany i zaplanowany jest proces przydzielania leadów w organizacji? Większość firm polega na wielu źródłach generowania leadów. Zwiększa to prawdopodobieństwo pozyskania potencjalnych klientów z różnych lokalizacji, branż, zainteresowań lub wymagań. Ponieważ każdy lead/klient ma różne wymagania, nie zaleca się przypisywania ich losowo do jakiegokolwiek przedstawiciela handlowego. Ponieważ przedstawiciele z doświadczeniem w zarządzaniu leadami z określonego regionu lub konkretnego produktu mogą lepiej odnosić się do wymagań klienta. Chociaż ważne jest, aby zidentyfikować i oddzielić powtórzenia w oparciu o powyższe czynniki, wykonanie tego ręcznie może być trudne.

Narzędzie reguł przypisania Zoho CRM zostało zaprojektowane, aby umożliwić zautomatyzowanie procesu przypisywania potencjalnych klientów poprzez zdefiniowanie reguł, na podstawie których potencjalni klienci są przypisywani do zestawu przedstawicieli. Możesz skonfigurować różne kryteria w oparciu o specyfikacje Twojej branży, takie jak terytorium, zainteresowanie produktem, źródło leadów itp., dzięki czemu tylko te leady, które spełniają kryteria, będą automatycznie przypisywane do wybranego przedstawiciela. Automatyzując proces przypisywania potencjalnych klientów, możesz zaoszczędzić dużo czasu i wysiłku, a także ograniczyć nieumyślne poślizgi, które mogą wystąpić z powodu ręcznych interwencji.  

   
Dostępność
Wymagane pozwolenie
Użytkownicy z uprawnieniami do ustawiania reguł przypisywania modułu mogą uzyskać dostęp do tej funkcji. 
Punkty do zapamiętania
  • Z każdym wpisem reguły możesz powiązać do 25 różnych kryteriów.
  • Możesz używać reguł przypisania tylko dla rekordów generowanych przez import, formularz internetowy i interfejs API.
  • Nie możesz użyć reguł przypisania, jeśli tworzysz rekordy ręcznie.
  • W widoku listy można zmienić kolejność wpisów reguł, aby zmienić kolejność, w jakiej wpisy reguł muszą być wykonywane.
  •  

Tworzenie reguł przydziału

Możesz utworzyć regułę przypisania dla potencjalnych klientów, kontaktów, transakcji, spraw i niestandardowych modułów. Konfigurowanie reguł przypisywania składa się z następujących kroków.

Krok 1. Wprowadź podstawowe dane

Należy określić moduł, nazwę i opis reguły.

Krok 2. Wybierz rekordy, których dotyczy reguła

Regułę można utworzyć dla wszystkich rekordów lub wybranych rekordów na podstawie kryteriów. Na przykład kierownik sprzedaży może ustawić regułę dla wszystkich potencjalnych klientów z Indii. 


Krok 3. Przypisz rekord do

Rekordy mogą być przypisywane użytkownikom na podstawie kategorii lub warunku.

Kategoria — rekord można przypisać do poszczególnych użytkowników lub użytkowników w rolach lub grupach. Po wybraniu wielu użytkowników rekordy zostaną przypisane na podstawie wzorca round-robin.



Warunek — użytkownik zostanie przypisany do rekordu na podstawie zdefiniowanych kryteriów, takich jak kraj, który obsługuje. Na przykład Steve obsługuje rekordy z Indii, a Jerusza obsługuje rekordy z USA. Kiedy pojawi się trop z USA, zostanie on przypisany do Jeruszy.


Krok 4. Sprawdź dostępność użytkownika przed przypisaniem rekordu

Podczas przypisywania rekordów możesz zdecydować się na sprawdzenie dostępności użytkownika. Dostępność użytkowników sprawdzana jest na podstawie statusu online (zalogowani do CRM) i/lub czasu zmiany (jeśli jest to podane w danych firmy).  

Krok 5. Przypisz użytkownikowi zadanie uzupełniające 

Po przypisaniu rekordu do użytkownika możesz również dodać kolejne zadanie. Na przykład możesz określić, czy użytkownik powinien zadzwonić lub wysłać e-mail do potencjalnego klienta po przypisaniu rekordu. 


Krok 6. Przypisz domyślnego użytkownika

W kroku 3 wybrałbyś kilku użytkowników. Może się zdarzyć, że rekordy nie będą mogły być przypisane do tych użytkowników, wówczas wskazane jest wybranie użytkownika (użytkownika domyślnego), któremu rekordy zostaną przypisane. Oto powody, dla których rekord zostanie przypisany do domyślnego użytkownika: 
  1. Wybrany użytkownik jest niedostępny (niezalogowany lub niedostępny w zmianie).
  2. Użytkownik zostaje dezaktywowany lub usunięty z konta CRM.



Notatnik

Użytkownikiem domyślnym może być zalogowany użytkownik (który zainicjował akcję nagrywania) lub dowolny inny użytkownik w CRM. Zalogowany użytkownik w następujących przypadkach:
  1. Import: zalogowany użytkownik to taki, który inicjuje akcję
  2. API: Użytkownik, którego token uwierzytelniający jest używany w API
  3. Formularz internetowy: Użytkownik, który utworzył regułę formularza internetowego. Jeśli jednak zostaną dezaktywowane lub usunięte, superadministrator staje się zalogowanym użytkownikiem. 

      • Related Articles

      • Zasady przydziału

        Przypisz rekordy do odpowiednich użytkowników za pomocą Reguł przypisywania ​ Help guide
      • Zarządzanie wieloma organizacjami CRM

        Uzyskaj dostęp do wielu kont CRM za pomocą jednego logowania Zoho CRM umożliwia użytkownikom dostęp do wielu kont organizacyjnych (CRM) przy użyciu tego samego adresu e-mail. Jest to szczególnie przydatne dla organizacji, które prowadzą różne konta ...
      • Współpraca przy użyciu kanałów Zoho CRM

        Współpraca to ważny aspekt w biznesie. Kiedy musisz sfinalizować transakcję, negocjować zniżkę lub zorganizować wydarzenie, współpracujesz ze swoim zespołem, aby osiągnąć cel. W tym celu narzędzia, które pomagają jasno komunikować się z zespołem, ...
      • Zasady punktacji

        Prioritise your leads, deals or contacts with Scoring Rules ​
      • Zarządzaj danymi CRM za pomocą modułów i układów

        Zorganizuj swoje dane CRM za pomocą modułów i układów w Zoho CRM ​