Undelivered Mail Returned to Sender

Undelivered Mail Returned to Sender

Otrzymuje zwrotne maile z trścią " INVALID_ADDRESS, ERROR_CODE :554, ERROR_CODE :5.7.1 Service unavailable; Client host [74.***.84.***] blocked". Co się dzieje?



Z reguły problem dotyczy listy spam. Trzeba wysłać prośbę o wpisanie na białą listę odbiorców.  

Na stronie:  http://www.anti-abuse.org/  można na bieżąco monitorować co się dzieje z adresem IP/Hostem i szybko przejść do listy, która blokuje. Warto także pytać o powód blokady, gdyż nie zawsze widać go np. w naszych logach pocztowych (a zazwyczaj widać po prostu wysyłkę SPAMU).  

Najczęściej domena lub adres e-mail trafiają na czarną listę po zgłoszeniu przez administratora sieci, która otrzymała wiadomości lub wirusy z Państwa domeny. Np. maile z kampanii zostały wysłane do wszystkich osób w innej firmie lub treść maila jest niepożądana przez odbiorcę. W tej drugiej sytuacji zalecamy stosowanie linku umożliwiającego wypisanie się z listy mailingowej.