Scalanie rekordów w Zoho CRM

Scalanie rekordów w Zoho CRM

Są dwa sposoby deduplikacji rekordów:

1) Po wejściu w listę rekordów na wybranym module (np. Namiary), wybieramy trzy kropki i wybieramy opcję "Usuń zdublowane Namiary". Następnie system pyta się na podstawie, których pól ma wyszukać duplikaty. Wszystkie rekordy pasujące do szablonu i nie posiadające żadnych kolidujących pól zostaną automatycznie scalone, dla pozostałych trzeba będzie ręcznie wybrać wartości pól scalonych rekordów.

2)Jak wejdzie się na dany rekord i kliknie w trzy kopki w prawym rogu (obok Edytuj) i po rozwinięciu się listy wybrać opcję "Znajdź i scal duplikaty".
Po otwarciu się okienka należy można wybrać  dwa kryteria łaczenia"Match any of the criteria below" (domyślnie zaznaczone) i "Match all criteria below", oraz ustawić jakie parametry powinny być przeszukiwane (system domyślnie uzupełnia je z wybranego rekordu), a następnie wcisnąć przycisk "Wyszukaj".
Na dole zostaną wyświetlone rekordy pasujące do schematu, zaznaczamy wybrane rekordy (maksymalnie na raz możemy scalić ze sobą trzy wybrane rekordy) i klikamy w przycisk "Następny".
Jeśli system nie najdzie jakiś sprzecznych danych w polach rekordu, to znaczy np. że wszystkie wartości będą identyczne, albo jeden z rekordów będzie miał pustą wartość w jakimś polu, a drugi je uzupełnione, to system automatycznie połączy rekordy bez dalszego zaangażowania użytkownika.
Jeśli w jakimś polu rekordy, które chcemy połączyć, będą miały różne wartości, system wyświetli okno, gdzie użytkownik będzie miał do wyboru, która wartość zostanie na scalonym rekordzie.
    • Related Articles

    • Filtrowanie spamu w Zoho Mail

      Zoho mail oprócz możliwości utworzenia czarnej listy oraz białej listy posiada filtry SPF,DKM,DNSBL. Aby zmienić ustawienia antyspamowe należy wejść w Control Panel -> Mail Administration->antyspam. W poszczególnych zakładkach można zmieniać ...
    • Pytanie o zmianę domeny w Zoho

      Mam jeszcze pytanie, czy jeżeli dodamy na nowym koncie w Zoho nową domenę główną, maile etc w domenie: xxxxx.co Czy po miesiącu, dwóch będziemy mogli zamienić ją na: xxxxx.com (kupujemy właśnie tą domeną ale może proces potrwać do 2 miesięcy) chcemy ...
    • Wyszukiwanie rekordów w CRM po adresie e-mail.

      Czy jest możliwość sprawdzenia w jakiś sposob czy dany adres mailowy mamy w CRM i czy jest to ew. accounts/rachunki/konta, contact/kontakty, deal/transakcje albo lead/namiar? Aby sprawdzić, czy adres mailowy znajduje się w CRM, należy wprowadzić dany ...
    • Wyszukiwanie rekordu w bazie Zoho CRM po mailu

      Czy jest możliwość sprawdzenia w jakiś sposób czy dany adres mailowy mamy w CRM i czy jest to ew. accounts/konta/firmy, contact/kontakt, deal/transakcja/możliwość albo lead/namiar? Aby sprawdzić, czy adres mailowy znajduje się w CRM, należy ...
    • Czy w Zoho CRM możliwe jest wysyłanie automatycznych maili do nowych lead'ów?

      Czy w obrębie Zoho możliwe jest ustawienie systemu w ten sposób, gdy po wprowadzeniu leada, w automatyczny sposób wysyłany jest e-mail do tej osoby? Jak najbardziej można wysyłać automatyczne wiadomości do nowych kontaktów za pomocą opcji powiadomień ...