Przekaźnik poczty e-mail

Przekaźnik poczty e-mail

Serwery przekaźnikowe i ich zalety


Email Relay umożliwia kierowanie wiadomości e-mail przez serwer (firmy) podczas wysyłania wiadomości e-mail z Zoho Recruit. Po skonfigurowaniu serwera przekazującego wysyłane e-maile będą podążać następującą ścieżką: Zoho Recruit - to - Relay server - to - Recipient .
 
Wysyłanie wiadomości e-mail przez serwer przekazujący pozwala skutecznie zatrzymać spamowanie lub błędne etykietowanie podczas wysyłania wiadomości e-mail (zwłaszcza wiadomości masowych). Wiele firm, które regularnie wysyłają do swoich kandydatów masowe wiadomości e-mail, takie jak powiadomienia, zaproszenia, automatyczne wiadomości e-mail z rozmowami kwalifikacyjnymi itp., są narażone na większe ryzyko spamowania, a czasami nawet autentyczność wiadomości e-mail staje się wątpliwa. W takich przypadkach korzystny może być serwer przekazujący.
 

Oto niektóre z korzyści, jakie mogą zapewnić serwery przekazujące: 

  1. Niektóre organizacje są zobowiązane do przechowywania kopii wiadomości e-mail wysyłanych do kandydatów w ramach ich celów dotyczących zgodności. Jeśli e-maile są kierowane przez serwer przekazujący, zawsze możesz zachować kopię zapasową wysłanych e-maili na serwerze.

  2. Często ważne powiadomienia i wiadomości są udostępniane klientom i kandydatom za pośrednictwem poczty elektronicznej. Najlepiej mieć dostęp do wszystkich takich e-maili i załączników wysyłanych przez Twój zespół, nawet po zaprzestaniu świadczenia usług w Twojej organizacji. Możesz ich potrzebować w przyszłości.

  3. Zwykle masowe wiadomości e-mail są podatne na zagrożenie wirusami i aby zapobiec potencjalnemu atakowi złośliwego oprogramowania na system odbiorcy, najlepiej jest przeprowadzić kontrole antywirusowe wychodzących wiadomości e-mail przed wysłaniem ich do klientów.

  4. Masowe wiadomości e-mail są przeznaczone do adresowania ogromnej populacji i dlatego składają się z treści, które są wspólne dla wszystkich odbiorców. Na wszelki wypadek, gdy chcesz podzielić się dodatkowymi informacjami, takimi jak zastrzeżenia lub powiadomienia z wybranym zestawem kandydatów lub klientów, zamiast wysyłać oddzielne e-maile, możesz po prostu dołączyć informacje do wychodzących e-maili przed wysłaniem.

  5. Często masowe wiadomości e-mail są podatne na fałszowanie wiadomości e-mail, w których nagłówek wiadomości e-mail jest modyfikowany, aby sprawiać wrażenie spamu. Wysyłanie e-maili z serwera przekazującego może pomóc w uniknięciu podszywania się.

  6. Dostęp do odrzuconych i nieudanych e-maili można uzyskać z serwera przekazującego.

Punkty do rozważenia przed skonfigurowaniem serwera przekazującego

  1. Możesz wysyłać tylko e-maile, które pochodzą od Zoho Recruit za pośrednictwem serwera przekazującego. Oznacza to, że wiadomości e-mail dotyczące przepływu pracy, indywidualne wiadomości e-mail i masowe wiadomości e-mail. Możesz zdecydować się na wysłanie wszystkich lub niektórych z tych e-maili z serwera przekazującego.

  2. Możesz ręcznie ustawić limity liczby e-maili, które można wysłać z serwera przekazującego.

  3. E-maile wysyłane z serwera Zoho Recruit będą nadal wysyłane z tego serwera, a dzienny limit wychodzących wiadomości e-mail będzie zależał od Twojej subskrypcji.

  4. Zaleca się umieszczenie na serwerze przekaźnikowym białej listy wszystkich adresów IP Zoho Recruit, aby uniknąć problemów z dostarczalnością. Należy jednak pamiętać, że adresy IP z białej listy mogą być konieczne, jeśli skonfigurujesz serwer open relay (serwer SMTP, który umożliwia wysyłanie e-maili nie tylko poczty kierowanej do lub pochodzącej od znanych użytkowników, ale każdemu użytkownikowi)..

Uwierzytelnianie protokołów e-mail na serwerze przekaźnikowym  

  1. Gdy serwer przekazujący nie jest skonfigurowany

    Wychodzące wiadomości e-mail pochodzą z domeny użytkownika (@firma.com) i są wysyłane do odbiorcy za pośrednictwem serwera Zoho Recruit. Aby otrzymać nieudaną dostawę i zwrócone wiadomości e-mail, ścieżka zwrotna (zmienna koperta z adresu) jest ustawiona na serwer Zoho Recruit. Ta zmiana powoduje niezgodność adresów IP między początkową wiadomością e-mail a ścieżką zwrotną, która nie spełnia podstawowego protokołu uwierzytelniania poczty e-mail, zwanego SPF. Aby uniknąć problemów z dostarczalnością, Zoho Recruit podpisuje DKIM (alternatywny protokół uwierzytelniania poczty elektronicznej). Podpisanie DKIM gwarantuje, że e-maile przejdą zasady DMARC i zostaną pomyślnie dostarczone.

  2. Gdy serwer przekazujący jest ustawiony

    Wychodzące wiadomości e-mail są wysyłane z serwera Zoho Recruit do serwera przekazującego, skąd są wysyłane do odbiorców. Niektórzy dostawcy mają tendencję do zmiany ścieżki zwrotnej wiadomości e-mail na swój serwer w celu zarządzania odrzuconymi i nieudanymi wiadomościami e-mail w ramach serwera przekazującego.

Po ustawieniu serwera przekazującego istnieją dwie możliwości w odniesieniu do ścieżek zwrotnych:  

  1. Jeśli ścieżka powrotu zostanie zachowana jako serwer Zoho Recruit

    Wychodząca wiadomość e-mail jest wysyłana z serwera Zoho Recruit do serwera przekazującego. W tym momencie adres IP oryginalnej wiadomości e-mail jest uwierzytelniany na podstawie adresu IP wymienionego w ścieżce zwrotnej. Ponieważ ścieżka powrotna jest zachowywana do serwera Zoho Recruit, oba adresy IP będą się zgadzać, co skutkuje przejściem walidacji SPF. Wiadomość e-mail jest następnie wysyłana do odbiorcy z serwera przekazującego, w tym momencie zostanie przeprowadzone kolejne uwierzytelnienie adresu IP między ścieżką pochodzenia wiadomości e-mail a ścieżką zwrotną. Tym razem adres IP, z którego pochodzi e-mail, to serwer przekazujący, a adres IP ścieżki zwrotnej to serwer Zoho Recruit, co spowoduje awarię SPF z powodu niedopasowania adresów IP. Z tego powodu dostarczanie wiadomości e-mail nie powiedzie się, a wiadomość e-mail może wylądować jako spam w skrzynce odbiorczej odbiorcy.

    Aby zapobiec takim przypadkom, zaleca się włączenie DKIM (automatycznie przekazuje politykę DMARC), co z kolei zapewni pomyślne dostarczanie wiadomości e-mail.

  2. Jeśli ścieżka powrotna jest ustawiona na serwer przekazujący

    Wychodząca wiadomość e-mail jest wysyłana z serwera Zoho Recruit do serwera przekazującego. Przeprowadzane jest uwierzytelnianie adresu IP, a adres IP oryginalnej wiadomości e-mail będzie zgodny ze ścieżką zwrotną, co spowoduje pozytywną weryfikację SPF. Wiadomość e-mail zostanie wysłana do odbiorcy z serwera przekazującego, a uwierzytelnianie IP wyświetli pasujące adresy IP, ponieważ w tym przypadku zarówno oryginalna wiadomość e-mail, jak i ścieżka zwrotna mają te same adresy IP (serwer przekazujący). Spowoduje to sprawdzenie poprawności SPF, a wiadomość e-mail zostanie pomyślnie dostarczona.
     
Notatka
  1. Ścieżka powrotu jest domyślnie ustawiona na adres Zoho Recruit i wielu dostawców nie zmienia jej na adres serwera przekazującego. Ponieważ awaria SPF w takich przypadkach jest nieunikniona, obowiązkowe jest włączenie DKIM i upewnienie się, że polityka DMARC jest podpisana.

  2. Zalecamy podpisanie DKIM z Zoho Recruit, aby wykluczyć wszelkie możliwości nieudanej dostawy. Możesz jednak włączyć to również u dostawcy. 

Dodaj do białej listy adresy IP Recruit Zoho na serwerze przekaźnikowym  

E-maile mogą być wysyłane do serwera przekazującego z różnych adresów IP Zoho Recruit i aby zapobiec nieudanym dostawom w wyniku niezgodności IP, konieczne jest umieszczenie na białej liście wszystkich naszych adresów IP na serwerze przekazującym. Obowiązkowe jest umieszczenie adresów IP na białej liście, jeśli używany jest serwer open relay (używa adresów IP jako kryterium do filtrowania przychodzących wiadomości e-mail). Chociaż nie jest to konieczne, umieszczanie tych adresów IP na białej liście na serwerach przekazujących, które używają nazwy użytkownika i hasła hosta jako mechanizmu uwierzytelniania, nadal zaleca się publikowanie tych adresów IP na serwerach przekazujących.
 

Nazwa serwera (URL dostępu)

Adresy IP

USDC (recruit.zoho.com)

 

  1. 8.39.55.8

  2. 204.141.43.8

  3. 136.143.191.8

  4. 204.141.43.8

  5. 8.40.222.129

EUDC (recruit.zoho.eu)

  1. 185.20.209.160

  2. 31.186.243.160

  3. 87.252.213.160

  4. 89.36.170.160

CNDC (recruit.zoho.com.cn)

  1. 163.53.93.46

  2. 124.251.121.56

INDC (recruit.zoho.in)

  1. 103.89.74.227

  1. 103.89.75.228

AUDC (recruit.zoho.au)
      1.  103.138.128.75
 

Konfigurowanie ustawień przekazywania poczty e-mail  

Możesz kierować wiadomości e-mail wysyłane z serwera Zoho Recruit na serwer Twojej firmy za pomocą przekaźnika poczty e-mail. W oparciu o swoją subskrypcję możesz dodać wiele domen i ustawić serwery przekazujące dla każdej domeny. W jednej domenie można dodać maksymalnie trzy serwery przekazujące. Zanim zaczniesz konfigurować przekaźnik poczty e-mail, upewnij się, że masz następujące informacje od administratora poczty e-mail:
 
      1.  Numer portu — numer portu serwera SMTP Twojej firmy. Przekaźnik poczty e-mail obsługuje następujące numery portów: 25, 465, 587.
       
 
      2. Bezpieczne połączenie - Niezależnie od tego, czy wybierzesz certyfikat SSL, czy TLS, wskazane jest uwierzytelnienie certyfikatu (uwierzytelnianie certyfikatów nie jest krokiem obowiązkowym). Aby to zrobić, musisz podać nazwę hosta i hasło na certyfikacie. 
       
 

Ustawianie typu e-maili wysyłanych z serwera przekazującego

Możesz wybrać rodzaj e-maili, które mają być wysyłane przez serwer przekazujący. Tylko e-maile pochodzące z Zoho Recruit, takie jak e-maile z workflow, e-maile masowe lub pojedyncze e-maile, mogą być wysyłane przez serwer przekaźnikowy. Możesz użyć różnych serwerów przekazujących dla każdego typu wiadomości e-mail, na przykład możesz użyć serwera pierwszego do wysyłania wszystkich masowych wiadomości e-mail, a serwera drugiego do wysyłania wszystkich wiadomości e-mail związanych z przepływem pracy. 
 

Ustawianie maksymalnego limitu wysyłania z serwera przekaźnikowego

Możesz określić liczbę e-maili, które mają być codziennie wysyłane z serwera przekazującego. Po osiągnięciu maksymalnego limitu kolejne e-maile będą wysyłane z serwera Zoho Recruit. 

Aby skonfigurować ustawienia przekazywania poczty e-mail:
  1. Przejdź do Konfiguracja > Kanały > E-mail > Dostarczanie wiadomości e-mail > Przekazywanie wiadomości e-mail.
  2. Na stronie Ustawienia przekazywania poczty e-mail kliknij + Nowy serwer.
  3. Na stronie Szczegóły nowego serwera wprowadź nazwę serwera.
  4. Wybierz numer portu z listy rozwijanej.
  5. Określ maksymalny limit. Jeśli maksymalny limit wysyłania e-maili zostanie osiągnięty na serwerze przekaźnikowym, kolejne e-maile będą wysyłane z serwera Zoho Recruit. 
  6. Wybierz jedno z bezpiecznych połączeń: SSL lub TLS.
  7. Wybierz Nigdy, jeśli nie chcesz bezpiecznego połączenia.
  8. Kliknij Tak lub Nie w polu Wymagane uwierzytelnienie.
    Jeśli wybierzesz Tak, wprowadź nazwę użytkownika i hasło hosta w celu uwierzytelnienia.
  9. W Szczegółach zaawansowanych wykonaj następujące czynności:
  1. Domena na tym serwerze: Wybierz domenę z listy rozwijanej. Tutaj zostaną wyświetlone wszystkie domeny dodane do uwierzytelniania poczty e-mail. Możesz dodatkowo dodać nową domenę, klikając Dodaj nową domenę. 
  2. Rodzaj wiadomości e-mail: Wybierz typ wiadomości e-mail z listy rozwijanej.
  3. Uwierzytelnianie DKIM: Zaznacz Włącz, aby umożliwić Zoho podpisywanie DKIM dla e-maili kierowanych przez serwer przekazujący.
  4. Kliknij Kopiuj do schowka i wklej klucz publiczny w ustawieniach DNS.

       10. Kliknij Konfiguruj.

Wyświetl informacje o serwerze  

W obszarze informacji o serwerze na stronie Ustawienia przekazywania poczty e-mail będziesz mógł wyświetlić wszystkie skonfigurowane serwery. Jeśli tymczasowo nie korzystasz z serwera, możesz go wyłączyć. Możesz również usunąć serwer, jeśli nie chcesz już wysyłać z niego e-maili. 



Notatka

Z jakiegokolwiek powodu, jeśli wychodzące e-maile nie zostaną wysłane z serwera przekazującego, zostaną automatycznie przekierowane przez serwer Zoho Recruit.
Po trzech powtarzających się awariach (w ciągu jednego dnia) użytkownik otrzyma wiadomość e-mail z ostrzeżeniem, a serwer przekaźnika nie będzie używany do następnego dnia.
    • Related Articles

    • Zarządzanie pocztą e-mail

      Jako rekruter e-maile są niezbędne do nawiązania kontaktu z kandydatami i kontaktami. Zoho Recruit pomaga pisać bardziej zaawansowane i spersonalizowane wiadomości e-mail oraz automatyzować je zgodnie z Twoimi wymaganiami. Wysyłaj i zarządzaj ...
    • Organizowanie e-maili w Zoho Recruit

      E-mail jest bardzo ważny w nowoczesnej komunikacji biznesowej. Ważne jest, aby prowadzić rejestr wszystkich rozmów, które prowadzisz z klientami lub kandydatami i organizować je w taki sposób, aby w razie potrzeby mieć do nich łatwy dostęp, aby ...
    • Co to jest udostępnianie poczty e-mail?

      Udostępnianie poczty e-mail umożliwia lepszą współpracę z kolegami za pomocą komentarzy zamiast długich wątków poczty e-mail. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
    • E-mail zbiorczy

      Komunikacja z klientami/kandydatami jest ważnym działaniem w każdym scenariuszu biznesowym. Jednym z najlepszych sposobów komunikacji jest e-mail. Zoho Recruit daje możliwość korzystania z poczty e-mail w celu dotarcia do dużej liczby klientów ...
    • Konfiguracja kanału e-mail

      E-maile są najczęściej używanym i niezbędnym sposobem komunikacji dla Twoich klientów, aby przesyłać bilety do Twojego Zoho Desk. Wiadomości e-mail otrzymywane od klientów są konwertowane na bilety i przypisywane są im unikalny identyfikator biletu. ...