Wraz ze wzrostem Twojej organizacji rośnie złożoność procesów sprzedaży. W takiej sytuacji każdy drobny błąd w procesie może wywołać efekt domina. Żadna organizacja nie może sobie pozwolić na taką sytuację. Aby rozwiązać ten problem, Zoho CRM oferuje Sandbox.
Co to jest piaskownica i dlaczego organizacja jej potrzebuje?
Piaskownica to izolowane środowisko do testowania i walidacji różnych przypadków biznesowych w czasie rzeczywistym. Chroni to Twoje środowisko produkcyjne przed wszelkimi problemami wynikającymi z wadliwych kodów, błędnych konfiguracji itp. Organizacje mogą uruchamiać wiele odizolowanych środowisk w celu testowania i wprowadzania zmian bez wpływu na istniejący system. Po pomyślnym przetestowaniu mogą wdrożyć zmiany na koncie produkcyjnym.
Piaskownica w Zoho CRM
Dzięki Zoho CRM Sandbox możesz zaangażować użytkowników organizacji i programistów z zewnątrz do współpracy i testowania nowych konfiguracji lub rozwiązywania problemów poza środowiskiem CRM na żywo. Możesz tworzyć takie wiele środowisk i niezależnie testować różne ustawienia CRM.
Na przykład organizacja może mieć trzy środowiska testowe w ramach jednego konta CRM:
- zespoły sprzedażowe mogą utworzyć piaskownicę wyłącznie do testowania konfiguracji przepływu pracy.
- administratorzy mogą testować role i ustawienia profilu z danymi w czasie rzeczywistym na innym koncie piaskownicy.
- zespoły marketingowe mogą użyć innego środowiska sandbox, aby przetestować, czy mogą zaimportować listę ostatnio uruchomionych kampanii i powiązać je z transakcjami obecnymi na koncie CRM na żywo w celu monitorowania ogólnego postępu
Tworzenie indywidualnych piaskownic pozwala różnym zespołom testować, identyfikować problemy i niezależnie je naprawiać przed wdrożeniem ich na koncie CRM na żywo.
Scenariusze biznesowe
Przyjrzyjmy się niektórym konfiguracjom, które można przetestować w środowisku Sandbox
Testowanie reguł przepływu pracy w piaskownicy.
W środowisku Sandbox tworzona jest reguła przepływu pracy, która wyzwala przypomnienie o subskrypcji przed jej terminem. Teraz możesz przetestować tę regułę przepływu pracy z rekordami, aby potwierdzić, czy działa bez żadnych rozbieżności. Po zakończeniu testów i jeśli ustawienia są zadowalające, możesz wdrożyć ustawienia w konfiguracji produkcyjnej.
Tworzenie i testowanie nowego Blueprint w Sandbox
W środowisku Sandbox tworzony jest plan wyjaśniający różne procesy związane z lead nurturingiem. Tutaj możesz sprawdzić, jak to działa za pomocą rekordów CRM. Gdy jesteś zadowolony z planu, możesz wdrożyć zmiany w środowisku produkcyjnym.