Wydanie: Płatne wydania | Branża: dotyczy wszystkich branż | Funkcje: Integracje z produktami Zoho i wbudowanymi funkcjami
Proces sprzedaży to struktura powtarzalnego zestawu kroków, które sprzedawca lub zespół sprzedaży podejmuje, aby przenieść potencjalnego klienta z potencjalnego klienta do zamkniętego klienta. Proces sprzedaży można ogólnie podzielić na trzy etapy:
- Poszukiwanie lub generowanie leadów
- Pielęgnacja i kwalifikacja leadów
- Zamknięcie umowy
W poniższym przypadku użycia omówimy różne opcje wykorzystywane przez fikcyjną firmę do mapowania procesu sprzedaży w Zoho CRM.
Orange Interiorz oferuje rozwiązania w zakresie projektowania domów i nieruchomości w przystępnych cenach. Wykorzystują różne platformy, aby przyciągnąć nowych klientów i zaangażować ich w różne działania marketingowe. Ich proces generowania leadów wygląda następująco:
- Przyciąganie odwiedzających poprzez blogi, media społecznościowe, stronę internetową i Google Ads.
- Odwiedzający klikają przycisk wezwania do działania w jednym z tych kanałów i zostają przekierowani na stronę docelową firmy.
- Na stronie docelowej wypełniają i przesyłają formularz szczegółów projektu.
- Nowy potencjalny klient jest tworzony i automatycznie dodawany do konta CRM organizacji.
Ustanowili następujące konfiguracje w CRM, aby otrzymywać leady z różnych źródeł bezpośrednio do systemu CRM:
Integracja z mediami społecznościowymi:
Facebook i Twitter to ich główne źródła generowania leadów. Monitorują tweety, polubienia, komentarze i posty, a także nowe aktualizacje i informacje za pomocą tych uchwytów z platformy CRM. Dzięki temu mogą zidentyfikować wszelkie pozytywne działania społecznościowe, takie jak polubienia, wzmianki, tweety, retweety, wiadomości, posty i komentarze oraz dodać dane osoby jako lead w CRM. Zespół sprzedażowy jest automatycznie powiadamiany o nowym leadzie i kontaktuje się z nim w celu uzyskania dalszych szczegółów. Gdy zespół ma pewność, że klient jest zainteresowany współpracą z nim, kwalifikowany lead sprzedażowy jest przekazywany konsultantom projektowym.
Formularze web-to-lead:
Orange Interiorz zachęca odwiedzających do kontaktu, udostępniając sezonowe rabaty, wyprzedaże błyskawiczne i przykładowe broszury projektowe na swojej stronie internetowej. CTA na stronie internetowej zachęca ludzi do rejestracji i otrzymywania aktualizacji od firmy. Gdy odwiedzający przesyła formularz, jego dane są dodawane do CRM jako lead, wraz z podstawowymi informacjami, takimi jak imię i nazwisko, numer kontaktowy, adres e-mail i zainteresowania. Po utworzeniu leada zespół sprzedaży jest powiadamiany o rozpoczęciu działań związanych z lead nurturingiem.
Integracja z Google Ads:
Orange Interiorz korzysta z Google Ads Integration, aby uzyskać pełny obraz tego, jakie przychody faktycznie generują ich internetowe kampanie reklamowe. Pomaga im zrozumieć, czy kampanie są korzystne dla ich biznesu i które z nich generują największe przychody. Mapowanie GCLIP pomaga im łatwo identyfikować potencjalnych klientów pochodzących z Google Ads i śledzić sprzedaż offline od kliknięć do konwersji. Ponieważ CRM łączy ich dane sprzedaży z wydatkami Google Ads, może również zidentyfikować, które słowo kluczowe przynosi najbardziej kwalifikowanych potencjalnych klientów, co pomaga im poprawić współczynnik konwersji.
Aplikacja mobilna CRM:
Oprócz reklamy internetowej, wielu odwiedzających zwraca się do nich podczas targów, wystaw, wydarzeń kulturalnych, a czasem poprzez rekomendacje od obecnych klientów. Mogą korzystać z aplikacji mobilnej, aby dodawać dane odwiedzających jako leady i ścigać ich później. Czasami klienci wręczają przedstawicielom na targach swoje wizytówki, prosząc projektantów o odwiedzenie ich witryny i zaproponowanie odpowiedniego stylu i wystroju. W tym przypadku Orange Interiorz skanuje wizytówki i dodaje dane jako leady w CRM.