Praca z potencjalnymi klientami

Praca z potencjalnymi klientami

Leady to zebrane informacje o osobie lub przedstawicielu organizacji. Odgrywają bardzo ważną rolę w dziale sprzedaży i marketingu organizacji i są przydatne w identyfikacji potencjalnych klientów. Pozyskiwanie leadów i zarządzanie nimi to pierwsze etapy procesu sprzedaży. Pozyskiwanie potencjalnych klientów poprzez targi, seminaria, reklamy, kampanie marketingowe itp. Po zebraniu potencjalnych klientów ważne jest, aby nimi zarządzać i śledzić je, dopóki nie zakwalifikują się do potencjalnych klientów. Podejście działu sprzedaży do zarządzania leadami może znacząco wpłynąć na sukces organizacji.

Terminologia związana z zarządzaniem potencjalnymi klientami może się różnić w zależności od branży, ale podstawowy proces pozostaje taki sam. Moduł Leads w Zoho CRM pomaga w zarządzaniu leadami. W Zoho CRM szczegóły potencjalnego klienta zawierają kombinację firmy (konta), osoby (kontaktu) i możliwości biznesowej (umowy), w zależności od wymagań CRM - do zarządzania branżą Business to Business (B2B) lub Business to Consumer (B2C) .

Dostępność
Wymagane pozwolenie
Dostęp do zakładki Leads, która zawiera uprawnienia do wyświetlania, tworzenia, edytowania, udostępniania i usuwania.

Prowadzi przepływ procesów w biznesie


  1. Każdy niekwalifikowany kontakt/konto, które otrzymujesz z różnych źródeł, staje się leadem i prawdopodobnie potencjalnym klientem.
  2. Po wygenerowaniu leada system Zoho CRM automatycznie przypisuje dany lead do sprzedawcy, pod warunkiem zdefiniowania Reguł przypisywania leadów.
  3. Sprzedawca przeprowadza walidację (lub sprawdzanie przeszłości) potencjalnego klienta i analizuje dostępne możliwości. Potencjalni klienci są następnie filtrowani na podstawie tych możliwości.
  4. Jeśli szanse są pozytywne, potencjalny klient staje się umową lub potencjalnym klientem (Prospect).
  5. Oferty są wygrane lub przegrane.

Zarządzaj leadami w Zoho CRM

  1. Dostosuj szczegóły potencjalnych klientów zgodnie z procesami sprzedaży i marketingu w Twojej organizacji. Wykorzystaj istniejące pola, wyłącz niektóre pola standardowe, zmień kolejność pól i sekcji lub dodaj nowe pola niestandardowe.
  2. Dodaj leady do swojego konta CRM. Skonfiguruj proces generowania potencjalnych klientów za pomocą formularzy internetowych do przechwytywania potencjalnych klientów ze swojej witryny, importowania potencjalnych klientów lub bezpośredniego dodawania ich poprzez wypełnienie formularza kontaktowego.
  3. Przypisz leady do odpowiedniego sprzedawcy ręcznie lub korzystając z reguł przypisywania leadów.
  4. Kontynuuj kontakt z potencjalnym klientem, aż osiągnie określony etap, a następnie zamień go na transakcję. Podczas konwersji leadów na oferty automatycznie tworzone są konta i kontakty.
  5. Śledź tropy dalej w module Transakcji, aż Transakcja zostanie wygrana lub przegrana.

Strona główna prowadzi

Kliknij kartę Potencjalni klienci, aby wyświetlić stronę główną Potencjalni klienci i wykonać następujące operacje:

  • Rekordy są wyświetlane w widokach list. Zdefiniuj własne widoki niestandardowe zgodnie z własnymi wymaganiami. Niektóre widoki listy zdefiniowane przez system są już dostępne, takie jak nieprzeczytane namiary, skonwertowane potencjalni klienci, ostatnio utworzone potencjalni klienci itp.
  • Masowo usuń rekordy, zaznaczając pola wyboru odpowiadające rekordom i klikając przycisk Usuń.
  • Masowo wysyłaj e-maile do potencjalnych klientów, zaznaczając pola wyboru odpowiadające rekordom i klikając przycisk Wyślij pocztę.
  • Użyj opcji Lead Tools, aby wykonać niektóre typowe operacje, takie jak transfer masowy, masowe usuwanie, konfigurowanie reguł przypisywania, eksportowanie potencjalnych klientów itp.
  • Szukaj leadów według alfabetu, informacji lub kryteriów.
  • Filtruj leady na podstawie priorytetów sprzedaży, korzystając z zaawansowanych filtrów.
  • Wydrukuj leady wraz z niezbędnymi szczegółami.

    • Related Articles

    • Wprowadzenie do Zoho CRM

      Co to jest CRM? Zarządzanie relacjami z klientami (CRM) można zdefiniować na wiele sposobów w zależności od tego, co dana osoba zamierza osiągnąć. Dla niektórych jest to strategia identyfikacji, zrozumienia, zarządzania i zaspokajania potrzeb ...
    • Najlepszy czas na kontakt z klientami

      Często słyszymy, jak rozmówcy pytają: „Czy to odpowiedni czas na rozmowę?”. Chociaż w większości przypadków nasza odpowiedź nie jest twierdząca, czy zastanawiałeś się, dlaczego ważne jest, aby wiedzieli, czy jest to odpowiedni czas na kontakt? ...
    • Dodatek Microsoft Outlook do Zoho CRM

      Dodatek Zoho CRM do programu MS Outlook umożliwia przeglądanie szczegółów konta CRM bezpośrednio na koncie programu Outlook. Instalacja pozwoli ci wykonać następujące czynności z konta MS Outlook: Dodaj potencjalnych klientów lub kontakty Dodaj ...
    • Tworzenie potencjalnych klientów

      W Zoho CRM możesz tworzyć leady poprzez: Wprowadzanie danych w formularzu szczegółów leada: Możesz ręcznie wypełnić dane leada zebrane z różnych zewnętrznych źródeł, np. targi, wystawy, koledzy, wizytówki itp. Importowanie leadów z zewnętrznych ...
    • E-maile w Zoho CRM — przegląd

      Podstawowym problemem związanym z niezależnym od siebie CRM i kanałem komunikacji jest brak kontekstu sprzedażowego. Oto trzy najważniejsze korzyści z aktywacji poczty e-mail w Zoho CRM. Widok kontekstowy rozmów e-mail z klientem:  Zapis interakcji ...