Motywator dla Zoho CRM - Przegląd

Motywator dla Zoho CRM - Przegląd

Sprzedaż to dynamiczne środowisko, w którym panuje duża presja, w którym sprzedawcy są zawsze na nogach. Ciągła presja i nieprzewidywalny charakter pracy z klientami mogą łatwo spowodować wypalenie. Nawet najlepiej wyszkolony i wykwalifikowany sprzedawca z doświadczeniem w pracy w bardzo wymagającym środowisku może czasami czuć się zdemotywowany.

Wypalenie zawodowe może wydawać się nieuniknione, ale jako lider sprzedaży możesz zmotywować swój zespół do osiągania lepszych wyników, kontynuowania dobrej pracy, skoncentrowania się na zawieraniu transakcji o wysokiej wartości i nieustannego poszukiwania potencjalnych klientów. Dobrze zmotywowany zespół będzie chciał pracować ciężej i wydajniej.

Określenie kluczowych czynników, które motywują daną osobę, może być trudne, ponieważ czynniki te różnią się w zależności od sprzedawcy. Lider zespołu musi zidentyfikować kluczowe czynniki, które napędzają zespół i zbudować skuteczną strategię. 

Dostępność
Wymagane pozwolenie
Użytkownicy z uprawnieniami do dostosowywania modułu w swoim profilu mogą konfigurować Motivator dla Zoho CRM.

W czym może pomóc Motivator dla Zoho CRM?

Czy przyznajecie nagrody agentom wsparcia, którzy zamkną największą liczbę biletów? Czy gratuluje przedstawicielowi pozyskania większej liczby leadów? Czy doceniasz menedżerów, których zespoły miały największą liczbę konwersji?
Z biznesowego punktu widzenia mogą wydawać się małe. Jednak uznanie mniejszych osiągnięć członków zespołu zapewni im motywację i zainspiruje ich do lepszych wyników.

Mierzalne znaczniki postępu pomagają ludziom w jasnym zrozumieniu ich celów i skupieniu się na nich. Każde działanie sprzedażowe, takie jak generowanie leadów, rozmowy uzupełniające i inne zadania, można przekształcić w wymierne wskaźniki.
Na przykład generowanie potencjalnych klientów może być używane jako metryka KPI. Za każdy wygenerowany lead, przedstawicielowi zostanie przyznany punkt. Ten KPI może służyć do wyznaczania celów dla osób, zespołów lub całej firmy. Na przykład działowi sprzedaży danego regionu można przypisać tygodniowy cel generowania 100 leadów.

Działania te można również uatrakcyjnić poprzez grywalizację wskaźnika KPI między zespołami lub osobami. Na koniec gry zwycięzca z największą liczbą generacji leadów otrzyma trofeum.
W panelu Motivator for Zoho CRM możesz dodać wskaźniki KPI, cele i gry, aby ułatwić sobie korzystanie z nich. Poniższy ekran wyświetla:
  1. Tygodniowy KPI dla generowania leadów przez dwie osoby oraz wzrost z poprzedniego tygodnia w procentach.
  2. Suma zdobytych przez nich punktów.
  3. Dotychczasowy docelowy wynik zespołu sprzedaży.
  4.  

Komponenty w Motywatorze Zoho CRM

Zoho CRM Sales Motivator udostępnia następujące narzędzia, które można wykorzystać do ustalenia działań, które podniosą motywację zespołu: 
  1. Kluczowe wskaźniki wydajności (KPI)
  2. Cele
  3. Gry

Ustalanie KPI dla osób lub zespołu

Do ustawienia KPI można użyć różnych działań sprzedażowych. Na przykład,
  1. Pozyskiwanie potencjalnych klientów — Twój zespół będzie podekscytowany przeszukiwaniem każdego punktu kontaktu i identyfikowaniem zainteresowanych potencjalnych klientów i ściganiem ich w celu generowania większej liczby potencjalnych klientów. Wyniki zmotywują ich do ukończenia standardowej liczby obserwacji przed zrezygnowaniem z tropu.
  2. Liczba konwersji — przedstawicielom lub zespołom sprzedaży z różnych regionów można przypisać KPI, aby uzyskać więcej konwersji. Będą zmotywowani do konsekwentnej kontynuacji i odkrywania lepszych strategii zaangażowania.
  3. Generowanie przychodów — dyrektorzy sprzedaży z różnych regionów mogą być motywowani do szukania klientów lub transakcji i kontynuacji z nimi, aby zwiększyć szanse na uzyskanie wyższych przychodów.
  4.     

Wyznaczanie celów dla pojedynczych osób, zespołów lub całej firmy

A target is the final destination which is achieved by accomplishing smaller milestones or KPIs. You can set the following targets based on KPIs for individuals, your team, or even the whole organization:
  1. Miesięczny wzrost generowania potencjalnych klientów: Użyj wskaźnika KPI generowania potencjalnych klientów, aby ustawić miesięczny lub tygodniowy cel dla zespołu sprzedaży. Będą zachęcani do osiągnięcia celu przed końcem okresu docelowego.
  2. Ulepszona konwersja leadów: ustaw tygodniowy cel 50 konwersji dla pojedynczego sprzedawcy. To zmotywuje ich do zidentyfikowania idealnych klientów, zrozumienia ich wymagań i szybkiego zaangażowania.
  3. Zwiększ generowanie przychodów: Użyj generowania przychodów, aby ustawić miesięczny cel w wysokości 1000 USD dla zespołów sprzedaży, aby zachęcić ich do zamykania większej liczby transakcji, poszukiwania perspektyw i zwiększania całkowitych przychodów generowanych na koniec miesiąca. Zespół osiągający najwyższe przychody otrzyma odznakę.
  4.  

Wprowadzanie gier między jednostkami lub zespołami

Grywalizacja pobudza ducha rywalizacji, zwiększa pewność siebie i zwiększa produktywność zespołu. Liderzy sprzedaży mogą tworzyć gry dla przedstawicieli lub zespołów na podstawie indywidualnych wskaźników KPI i zachęcać ich do osiągnięcia celu i zdobycia nagród na koniec wyzwania. 

Rankingi do przeglądania osiągnięć

Zwiększ motywację swojego zespołu i pomóż mu pozostać zaangażowanym, transmitując swoje osiągnięcia w czasie rzeczywistym na firmowych kanałach telewizyjnych i pulpitach nawigacyjnych. Uznanie ich osiągnięć stworzy poczucie pilności dla innych członków zespołu i pomoże im skupić się na swoich celach. Poszczególni sprzedawcy mogą przeglądać swoje odznaki, wyniki, pozycje i nagrody zdobyte za każdą grę, cel lub kluczowe dane na tablicy osiągnięć.
    • Related Articles

    • Zrozum swoje konto CRM

      Kluczowe terminologie CRM W każdym środowisku biznesowym istnieją terminy takie jak Namiary, Transakcje, Kampanie, Faktury itp. Poniżej znajduje się lista takich terminów i ich definicje używane w Zoho CRM. Więcej takich terminów można znaleźć w ...
    • E-maile w Zoho CRM — przegląd

      Podstawowym problemem związanym z niezależnym od siebie CRM i kanałem komunikacji jest brak kontekstu sprzedażowego. Oto trzy najważniejsze korzyści z aktywacji poczty e-mail w Zoho CRM. Widok kontekstowy rozmów e-mail z klientem:  Zapis interakcji ...
    • Zarządzanie kalendarzem w Zoho CRM

      Planowanie i harmonogramowanie jest ważne, jeśli chodzi o spotkania biznesowe. Dobrze przemyślany plan ma duży wpływ na przynoszenie pozytywnych rezultatów, podczas gdy odpowiednio zaplanowane spotkanie może uzupełnić Twoje planowanie. Firmy ...
    • Specyfikacje w Zoho CRM

      Edycje Zoho CRM Zoho CRM to aplikacja oparta na chmurze, która oferuje pięć różnych edycji, z których każda zawiera różne funkcje skupiające się na konkretnych potrzebach biznesowych. Free Standard Professional Enterprise Ultimate Każda edycja ma ...
    • Wprowadzenie do Zoho CRM

      Co to jest CRM? Zarządzanie relacjami z klientami (CRM) można zdefiniować na wiele sposobów w zależności od tego, co dana osoba zamierza osiągnąć. Dla niektórych jest to strategia identyfikacji, zrozumienia, zarządzania i zaspokajania potrzeb ...