Migracja z Salesforce do Zoho CRM

Migracja z Salesforce do Zoho CRM

Pliki danych z Salesforce

Przesłany plik zip powinien zawierać wszystkie pliki w formacie CSV oraz folder o nazwie Załączniki. Ten folder zawiera pliki źródłowe używane jako załączniki w rekordach Salesforce. Jeden z plików CSV zawiera listę mapowań załączników. Będzie to używane do zachowania powiązania rekordów z plikami załączników.

Dane z dowolnych niestandardowych modułów utworzonych w Salesforce będą przechowywane w plikach z przyrostkiem „_c” w nazwie pliku. (np. rejestracje_c.csv).

Wszystkie Twoje dane powinny być w formacie opisanym powyżej. Gdy zapisujesz kopię zapasową danych na dysku lokalnym, dobrym pomysłem jest wyodrębnienie plików, aby sprawdzić, czy format pasuje i ponownie je skompresować w celu zaimportowania. Czasami może to spowodować utworzenie dodatkowych folderów. Jeśli w pliku zip znajdują się dodatkowe foldery, przesłanie pliku może się nie powieść. Kopia zapasowa danych z Salesforce będzie miała dodatkowe foldery o nazwach Załączniki, Dokumenty i Wersja treści. Te foldery nie spowodują niepowodzenia migracji. 

Mapowanie modułów

Z konta Salesforce możesz migrować następujące obsługiwane moduły do Zoho CRM:


  • Użytkownicy
  • Wskazówki
  • Konta
  • Łączność
  • Oferty
  • Kampanie
  • Uwagi
  • Działania (zadania, spotkania, rozmowy)
  • Załączniki
  • Konkurent

  • Sprawy
  • Rozwiązania
  • Produkty
  • cytaty
  • Zlecenia sprzedaży
  • Faktury
  • Zlecenia kupna
  • Sprzedawcy
  • Cenniki

Przenieś dane

Aby przeprowadzić migrację danych

  1. Zaloguj się do Zoho CRM z uprawnieniami administratora.
  2. Wybierz kolejno Konfiguracja > Administracja danymi > Importuj.
  3. Na stronie Migracja danych wybierz Salesforce.
  4. W wyskakującym okienku wyszukaj i prześlij pliki.
    Możesz wybrać wiele plików lub przesłać plik ZIP, aby przenieść dane do więcej niż jednego modułu.
  5. Kliknij Następny.
    Zoho CRM automatycznie odczytuje pliki i mapuje dane do odpowiednich modułów i pól.
  6. W sekcji Mapowanie modułu-pliku możesz wykonać następujące czynności:
    • Wyświetl oddzielnie zmapowane i niezmapowane moduły.
    • Kliknij plik i zobacz, do którego modułu jest zmapowany.
    • Wyświetlaj zmapowane, niezmapowane i nieobsługiwane pliki oddzielnie.
    • Kliknij link Odrzuć migrację, aby rozpocząć od nowa.
  7. Kliknij moduł, aby wyświetlić pliki, które zostały do niego zmapowane.
    Możesz także wybrać z plików niezmapowanych i zmapować je. W tym samym czasie można mapować wiele plików.
    Możesz także stworzyć nowy moduł i zmapować odpowiedni plik.

    Aby utworzyć nowy moduł, wykonaj następujące czynności:
    1. Kliknij opcję Utwórz nowy moduł.
      Alternatywnie możesz użyć niestandardowych modułów sugerowanych przez CRM (moduły oznaczone żółtą gwiazdką).


    2. Wprowadź nazwę modułu i kliknij Dalej.
    3. Wybierz plik do zmapowania za pomocą tego modułu i kliknij Zapisz.
  8. Kliknij Następny.
    Zmapowane moduły zostaną wyświetlone, gdzie możesz zmapować pola dla każdego modułu.
  9. Na karcie Mapowanie pól upewnij się, że mapujesz wszystkie pola obowiązkowe.
    Pola obecne w Zoho CRM będą dostępne na listach rozwijanych.

  10. Kliknij Utwórz nowe pola, aby dodać nowe pola i wstawić dla nich dane przed migracją lub w jej trakcie.
    Liczba pól, które możesz utworzyć, zależy od wersji Zoho CRM. (Przejdź do kroku 12, jeśli nie chcesz tworzyć pól.)

  11. W wyskakującym okienku Utwórz nowe pola wykonaj następujące czynności:
    • W razie potrzeby zmodyfikuj etykiety pól.
      Wszystkie pola z pliku importu, które nie zostały zmapowane do migracji, ponieważ nie są dostępne w Zoho CRM, zostaną wyświetlone wraz z numerami kolumn z pliku importu.

    • Wybierz Typ pola z listy rozwijanej.
      Pole formuły nie będzie dostępne. Nie możesz utworzyć tego pola podczas migracji.
    • Kliknij Utwórz.
      Pole zostanie utworzone i zmapowane do kolumn w pliku importu.
    • Kliknij Zamknij, aby kontynuować proces migracji.
  12. Kliknij Pola mapowane i Pola niezmapowane, aby wyświetlić kolumny, które są mapowane i nie są mapowane odpowiednio z polami w Zoho CRM.
  13. Kliknij łącze Resetuj mapowanie, aby rozpocząć mapowanie od zera.
    Wszelkie dotychczas wykonane mapowania zostaną usunięte i możesz zacząć od nowa. 
  14. Kliknij łącze Auto Map, aby umożliwić CRM mapowanie kolumn importu z pasującymi polami. 
    System zidentyfikuje kolumny pasujące do pól CRM i automatycznie je zmapuje. 


  15. Umieść wskaźnik myszy na polu i wprowadź wartości pól w polu tekstowym Zastąp puste wartości.
    Czasami pole w pliku importu nie ma wartości, w przypadku gdy to pole jest oznaczone w CRM jako obowiązkowe, rekord nie zostanie zaimportowany z powodu braku wartości. Aby uniknąć takich sytuacji, możesz podać alternatywną wartość, która zastąpi puste pole. 
    Na przykład zmapowałeś pole Nazwisko z pliku z polem Nazwisko w module Potencjalni klienci, co jest obowiązkowe. Tak więc bez wartości pola rekord zostanie pominięty podczas procesu importu. Aby tego uniknąć, możesz określić wartość, która powinna zastąpić puste pole Nazwisko. 
  16. Najedź kursorem na pole i kliknij ikonę Dodaj (+) obok nazwy pola i zamapuj wiele pól w CRM na jedno pole z pliku.
    Na przykład, jeśli adres rozliczeniowy i adres wysyłkowy są takie same, możesz zmapować oba te pola CRM na odpowiednie pola z pliku.
  17. Kliknij kartę Przypisz wartości domyślne i wybierz pola CRM z odpowiednimi wartościami pól domyślnych. 
    Po określeniu wartości wszystkie rekordy będą miały wartość pola określoną domyślnie. Na przykład importujesz zestaw rekordów do modułu Namiary, a źródło namiarów jest wspólne dla wszystkich rekordów. W tym miejscu można wybrać odpowiednią wartość źródła potencjalnego klienta, aby wszystkie rekordy miały domyślnie określoną wartość pola.

  18. Kliknij Zapisz i Dalej.
  19. Na stronie Review sprawdź stan mapowania pól i stan przed migracją dla każdego modułu.
  20. Kliknij Rozpocznij migrację, aby rozpocząć migrację danych.
    Nadal możesz kliknąć Edytuj mapowanie i ponownie uruchomić migrację, gdy migracja jest uruchomiona.
Notatka
  • Tagi można przenieść z pliku do CRM.
    • Jeśli rekord ma więcej niż 10 tagów, tylko pierwszych 10 tagów zostanie przeniesionych.
    • Każdy tag może mieć maksymalnie 25 znaków.
  • Następnie migracja danych zostanie wstrzymana, jeśli podczas migracji pominie się ponad 5000 rekordów w module. Będziesz mieć możliwość odrzucenia migracji lub kontynuowania. Zoho CRM poinformuje Cię również o każdym module, jeśli zostanie pominiętych ponad 5000 rekordów.
  • Migrację danych można cofnąć w Historii importu.

Sprawdź dokładność danych

Po migracji danych zostaniesz o tym powiadomiony e-mailem. Prosimy sprawdzić, czy pliki zostały prawidłowo zaimportowane do konta Zoho CRM, przechodząc do Historii importu ( Ustawienia > Administracja danymi > Import > Historia importu). 

Jeśli nie jesteś zadowolony z wyników importu lub mapowania pól, możesz usunąć zaimportowane rekordy i ponownie zaimportować.



    • Related Articles

    • Migracja danych: wprowadzenie

      Kreator migracji danych w Zoho CRM zapewnia dokładną migrację danych i pomaga ograniczyć znaczną część ręcznej pracy. Automatycznie mapuje importowane pliki do modułów CRM i importuje kolumny plików do pól Zoho CRM. W przypadku modułów, które nie są ...
    • Importowanie danych do Zoho CRM

      Dane można gromadzić z różnych źródeł, takich jak zakup bazy danych rekordów, zbieranie danych z targów i kampanii itd. Importowanie rekordów z takich zewnętrznych źródeł do Zoho CRM jest jedną z najważniejszych czynności związanych z tworzeniem ...
    • Eksportowanie danych CRM

      Zoho CRM udostępnia dwie opcje eksportu danych CRM: Eksportuj dane (moduły i raporty) Poproś o kopię zapasową danych CRM Eksportuj dane modułu Funkcja Eksportuj dane pozwala na eksport danych (w formacie CSV) z poszczególnych modułów CRM. Po ...
    • Rodzaje bezpieczeństwa danych — przegląd

      Zarządzanie złożonością administrowania bezpieczeństwem jest jednym z rosnących problemów w każdym przedsiębiorstwie, zwłaszcza otwartym na e-commerce lub z dużymi sieciami. W tak wymagających czasach dostępność Zarządzania Bezpieczeństwem jest ...
    • Konfigurowanie reguł udostępniania danych

      Domyślnie prawa dostępu do rekordów CRM są ustawione jako prywatne, dzięki czemu właściciel rekordu i jego menedżer mogą nadzorować dane CRM. Jednak korzystając z reguł udostępniania danych, możesz rozszerzyć prawa dostępu na użytkowników należących ...