Gdy pojawia się szansa na dalsze negocjacje z leadem, można to przełożyć na konto, kontakt, a na koniec umowę. Krótko mówiąc, gdy status potencjalnego klienta osiągnie pewien etap, można go zakwalifikować jako transakcję. Podczas konwersji lead jest konwertowany na konto i kontakt, a następnie, w razie potrzeby, po konwersji może zostać stworzona umowa. Możesz zmapować pola potencjalnego klienta z polami konta, kontaktu i transakcji, dzięki czemu szczegóły zostaną przeniesione do odpowiednich pól.
Notatka
Po przekonwertowaniu na kontakt lub konto nie można cofnąć potencjalnego klienta.
Konto zostanie utworzone podczas konwersji potencjalnego klienta, jeśli dane dotyczące nazwy firmy są dostępne dla potencjalnego klienta.
Podczas konwersji, jeśli właściciel rekordu zdecyduje się na scalenie potencjalnego klienta z istniejącym kontem lub kontaktem i jeśli ma uprawnienia tylko do odczytu dla konta/kontaktu (modułu lub rekordu), to mimo że namiar zostanie przekonwertowany i scalony, pola na koncie lub rekordy kontaktów nie będą aktualizowane.
Dostępność
Wymagane pozwolenie
Użytkownicy z uprawnieniami do konwersji potencjalnych klientów w profilu mogą uzyskać dostęp do tej funkcji.
Podczas konwersji leada na transakcję najpierw tworzone jest nowe konto i kontakt z odpowiednimi danymi leada, a następnie tworzona jest nowa transakcja. Poniższa tabela zawiera opisy różnych pól konwertowanych na konto, kontakt i transakcję podczas konwersji leadów. Jeśli masz pola niestandardowe, możesz je również zmapować.
Pola w namiarach
Zamienione na
Pozdrowienie
Kontakt: Pozdrowienia
Imię
Nazwa Kontaktu
Nazwisko
Nazwa Kontaktu
Firma
Nazwa konta
Nazwa Kontaktu
Przeznaczenie
Kontakt: Tytuł
Źródło namiaru
Oferta: główne źródło
Kontakt: Główne źródło
Przemysł
Konto: Przemysł
Roczny przychód
Konto: Przychody roczne
Przypisane do
Konto, kontakt, transakcja: przypisane do
Telefon
Konto: Telefon
Kontakt: Telefon
Mobile
Kontakt: Mobile
Faks
Konto: Faks
Kontakt: Faks
E-mail
Kontakt: E-mail
Nazwa Skype
Kontakt: identyfikator Skype
Strona internetowa
Konto: strona internetowa
Stan potencjalnego klienta
Użytkownik powinien określić etap transakcji podczas konwersji leada.
Ocena
Oferta: Ocena
Liczba pracownikow
Konto: liczba pracowników
Rezygnacja z e-maila
Kontakt: E-mail Rezygnacja
Ulica
Konto: Ulica
Kontakt: Ulica
Miasto
Konto: Miasto
Kontakt: Miasto
Stan
Konto: Stan
Kontakt: Stan
kod pocztowy
Konto: kod pocztowy
Kontakt: kod pocztowy
Kraj
Konto: Kraj
Kontakt: Kraj
Pola niestandardowe
Użytkownicy mogą mapować własne pola niestandardowe.
Przeliczanie potencjalnych klientów na inne rekordy sprzedaży
Kliknij kartę Potencjalni klienci.
Na stronie głównej Potencjalni klienci wybierz potencjalnego klienta, który ma zostać przekonwertowany.
Na stronie Szczegóły potencjalnego klienta kliknij Konwertuj.
Na stronie Konwersja leadów wybierz odpowiednią opcję konta/kontaktu.
Opcje utworzenia konta/kontaktu lub dodania do istniejącego konta/kontaktu będą dostępne w zależności od różnych przypadków użycia. (Patrz tabela)
Zaznacz pole wyboru Utwórz nową umowę dla tego konta/kontaktu, jeśli chcesz utworzyć umowę dotyczącą konwersji potencjalnego klienta.
Zostaną wyświetlone wszystkie pola obowiązkowe dla modułu Oferty.
Określ nazwę umowy.
Domyślnie nazwa firmy zostanie wypełniona jako nazwa transakcji.
Określ datę zamknięcia transakcji lub wybierz datę z wyświetlonego kalendarza.
Wybierz etap transakcji z listy rozwijanej.
Wybierz rolę osoby kontaktowej z listy rozwijanej.
Wprowadź kwotę.
Wybierz źródło kampanii z wyszukiwania.
Wybierz właściciela rekordu.
Ta opcja będzie dostępna tylko w przypadku utworzenia nowego rekordu.
Kliknij Konwertuj.
Notatka
Wszystkie obowiązkowe pola dostępne w module Oferty zostaną wymienione podczas konwersji leadów. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy utworzyłeś układy stron. Jeśli stworzyłeś wiele układów stron, po konwersji leadów poprzez workflow lub masową konwersję zobaczysz tylko obowiązkowe pola Deals - Deals Name, Closing Date i Stage.
Gdy włączone jest sprawdzanie duplikatów adresu e-mail, nie będzie można przekonwertować potencjalnego klienta, jeśli spełnione są następujące warunki.
Lead jest przypisany do Użytkownika A, a Użytkownik B próbuje go przekonwertować.
Użytkownik B jest podporządkowany Użytkownikowi A w hierarchii organizacji.
Dostępne są duplikaty do zapisu.
Podczas konwersji leadów wartości z modułu Leads do modułu Kontakty zostaną przeniesione tylko wtedy, gdy pola w module Kontakt będą puste.
Tworzenie kontaktów i kont po konwersji leadów
Podczas konwersji tworzony jest nowy rekord lub jest on scalany z istniejącym rekordem. System znajdzie podobne konta lub kontakty za pomocą poniższej metody:
Unikalne pola: Jeśli kontakt lub konto posiada unikalne pola, takie jak numer telefonu, SSN, strona internetowa itp., to podczas konwersji leadów system najpierw znajdzie podobne konta lub kontakty na podstawie wartości znajdujących się w tych polach. Na przykład na poniższym obrazku podobny rekord został zidentyfikowany przy użyciu numeru telefonu kontaktu.
Pola zdefiniowane przez system: Jeśli podobne rekordy nie zostaną znalezione przy użyciu unikalnych pól, do wyszukiwania podobnych rekordów zostaną użyte następujące pola zdefiniowane przez system w module Leads: Adres e-mail potencjalnego klienta, Nazwa firmy potencjalnego klienta i Nazwa potencjalnego klienta. W przypadku znalezienia podobnego rekordu użytkownik może je scalić.
Notatka: Unikalne pola mają pierwszeństwo przed polami zdefiniowanymi przez system podczas sprawdzania podobnych rekordów.
Korzystanie z unikalnych pól
Załóżmy, że mamy następujące unikalne pola odpowiednio w modułach kontaktów i kont, teraz w zależności od tego, czy wartość jest dostępna dla tych pól, system poprosi o utworzenie nowego rekordu lub połączenie z istniejącym rekordem.
Poniższa tabela przedstawia szczegółowy scenariusz:
Moduł kontaktowy - wartość SSN
Moduł kont – identyfikator LinkedIn
Scenariusz
Jeśli Konto lub Kontakt istnieje
Jeśli Konto lub Kontakt nie istnieje
Do dyspozycji:
SSN
Identyfikator LinkedIn
Jeżeli kontakt z tym samym numerem SSN jest obecny, pojawi się opcja: Dodaj do istniejącego kontaktu.
Jeśli z tym kontaktem nie jest powiązane żadne konto, do wyszukiwania podobnych kont zostanie użyty identyfikator Linkedin. Jeśli zostanie znalezione pasujące konto, pojawi się opcja: Dodaj do istniejącego konta.
Wyszukiwanie będzie odbywać się przy użyciu adresu e-mail potencjalnego klienta, nazwy firmy lub nazwy potencjalnego klienta.
Dostępne: SSN
Niedostępne: identyfikator LinkedIn
Jeżeli kontakt z tym samym numerem SSN jest obecny, pojawi się opcja: Dodaj do istniejącego kontaktu.
Jeśli z tym kontaktem nie jest powiązane Konto, system wykona następujące czynności:
1. Wyszukaj konta z nazwą firmy Leadów: Jeśli zostaną znalezione podobne konta, będziesz mieć możliwość dodania do istniejącego konta.
2. Jeśli w kroku 1 nie zostanie znalezione żadne konto, będziesz mieć możliwość utworzenia nowego konta i powiązania go z kontaktem.
Uwaga: Jeśli w Kontach nie ma unikalnych pól, utworzenie nowego konta będzie jedyną dostępną opcją.
Wyszukiwanie będzie odbywać się przy użyciu adresu e-mail potencjalnego klienta, nazwy firmy prowadzącego lub nazwy potencjalnego klienta.
Niedostępne: SSN
Dostępne: identyfikator LinkedIn
Jeśli Konto z tym samym identyfikatorem Linkedin jest obecne, pojawi się następująca opcja: Dodaj do istniejącego konta.
System wykona następujące akcje dla Kontaktu:
Wyszukaj kontakty powiązane z powyższym kontem, używając adresu e-mail lub nazwy potencjalnego klienta. Jeśli zostanie znaleziony odpowiednik, będziesz mieć możliwość dodania do istniejącego kontaktu.
Jeśli nie zostanie znaleziony pasujący kontakt, będziesz mieć możliwość utworzenia nowego kontaktu i powiązania go z kontem.
Uwaga: Jeśli w module Kontakty nie ma unikalnych pól, jedyną dostępną opcją będzie utworzenie nowego kontaktu.
Wyszukiwanie będzie odbywać się przy użyciu adresu e-mail potencjalnego klienta, nazwy firmy lub nazwy potencjalnego klienta.
Korzystanie z pól zdefiniowanych przez system
W przypadku braku unikalnych pól w module Rachunki lub Kontakty, system wyszuka podobne rekordy, korzystając ze zdefiniowanych przez system pól w module Leady. Weźmy na przykład lead z następującymi szczegółami:
Jeśli adres e-mail pasuje do istniejącego kontaktu, to
Dodaj do istniejącego kontaktu
Utwórz nowy kontakt
Po wybraniu tej opcji zostanie również utworzone konto.
Przypadek użycia 2
W przypadku braku kontaktu z pasującym adresem e-mail, system wyszuka konta z pasującą nazwą firmy. Jeśli nazwa firmy pasuje do istniejącego konta, to:
Dodaj do istniejącego konta
Stwórz nowe konto
Po wybraniu tej opcji zostanie również utworzony kontakt.
Przypadek użycia 3
Jeśli przypadek 2 nie jest spełniony i nie ma konta o pasującej nazwie firmy, system wyszuka kontakty z pasującą nazwą leada. Jeśli nazwa potencjalnego klienta pasuje do istniejącego kontaktu, to:
Dodaj do istniejącego kontaktu
Utwórz nowy kontakt
Po wybraniu tej opcji zostanie również utworzone konto.
Zostanie utworzone nowe konto i nowy kontakt.
Imię i nazwisko: dostępne
Firma: Niedostępne
Adres e-mail: Niedostępny
Opcje:
Dodaj do istniejącego kontaktu
Istniejące dane w kontakcie nie zostaną zmienione/nadpisane.
Utwórz nowy kontakt
Zostanie utworzony nowy kontakt
Imię i nazwisko: dostępne
Firma: Dostępne
Adres e-mail: Niedostępny
Opcje:
Dodaj do istniejącego konta
Jeśli nazwa potencjalnego klienta pasuje do istniejącego kontaktu w CRM, będziesz mieć możliwość dodania do istniejącego kontaktu lub utworzenia go.
Jeśli nazwa potencjalnego klienta nie pasuje do żadnego istniejącego kontaktu w CRM, kontakt zostanie utworzony i powiązany z kontem.
Stwórz nowe konto
Kontakt zostanie utworzony i powiązany z kontem.
Zostanie utworzone nowe konto i nowy kontakt. Kontakt zostanie powiązany z kontem.
Imię i nazwisko: dostępne
Firma: Niedostępne
Adres e-mail: Dostępny
Opcje:
Dodaj do istniejącego kontaktu
Jeśli adres e-mail pasuje do istniejącego kontaktu w CRM, będziesz mieć możliwość dodania go do tego istniejącego kontaktu.
Jeśli nie ma kontaktu o pasującym adresie e-mail, system wyszuka kontakty z pasującą nazwą potencjalnego klienta. Jeśli pasuje do dowolnego istniejącego kontaktu w CRM, będziesz mieć możliwość dodania go do tego istniejącego kontaktu.
Utwórz nowy kontakt
Kontakt zostanie utworzony i powiązany z kontem.
Zostanie utworzony nowy kontakt
Pola mapy
Gdy potencjalny klient jest konwertowany na konto, kontakt i transakcję, wartości pól potencjalnego klienta są przenoszone do zmapowanych pól konta, kontaktu i transakcji. Tylko wtedy, gdy pola zostaną dokładnie zmapowane z polami odpowiednich modułów, dane będą przesyłane prawidłowo.
Domyślnie standardowe pola są mapowane z odpowiednimi polami innych modułów (Konta, Kontakty i Oferty). Dzięki narzędziu do mapowania konwersji potencjalnych klientów możesz łatwo mapować inne utworzone przez siebie pola. Pamiętaj, że musisz zmapować tylko pole o podobnym typie i długości pola. Na przykład,
Pole tekstowe powinno być mapowane tylko z polem tekstowym
Pole listy wyboru powinno być mapowane tylko z podobnym typem pola listy wyboru.
Jednowierszowe pole zawierające 255 znaków może być mapowane tylko z innym polem tekstowym o długości 255 znaków lub większej.
Aby mapować pola potencjalnych klientów z innymi modułami
Przejdź do Konfiguracja > Dostosowywanie > Moduły i pola.
Na stronie Mapowanie pól konwersji namiarów pola są wymienione w kolumnie Pola namiarów. Pola pod odpowiednimi modułami (Konta, Kontakty i Oferty) są również obecne.
Przypisz pola potencjalnych klientów do odpowiednich pól Konta, Kontakty i Oferty.
Kliknij Zapisz.
Notatka
Podczas konwersji leadów, jeśli zdecydujesz się utworzyć transakcję, notatki dodane do leadu zostaną automatycznie przeniesione do odpowiedniej transakcji. Kopia notatek zostanie również pokazana w odpowiednim koncie i kontakcie. Jeśli nie stworzysz oferty podczas konwersji leadów, notatki będą dostępne tylko w odpowiednim kontakcie.
Podczas konwersji potencjalnego klienta możesz wybrać, gdzie przenieść załączniki. Można je przenieść do Kontaktu, Konta lub Transakcji. Jeśli umowa nie jest tworzona, możesz przenieść załączniki do Kontaktu lub Konta.
Mapuj pola na podstawie układów stron
Jeśli utworzyłeś wiele układów dla modułu, możesz włączyć konwersję potencjalnych klientów w różnych układach.
W tym celu należy zmapować pola jednego układu z odpowiednimi układami innego modułu. Na przykład, utworzyłeś układ o nazwie Usługa mobilna w module Potencjalni klienci, wszystkie pola z układu Usługa mobilna w Potencjalni klienci mogą być zmapowane z układami Kontaktów, Kont i Transakcji Usługi Mobilnej zgodnie z Twoimi wymaganiami.
Aby mapować pola na podstawie układów strony
Przejdź do Konfiguracja > Dostosowywanie > Moduły i pola.
Na stronie Map Fields for Leads Conversion wybierz żądany układ w module Leads.
Domyślnie wyświetlane są pola standardowego układu Leady, Kontakty, Konta i Oferty
Wybierz odpowiedni układ w zakładce Kontakty/Konta/Oferty zgodnie z wymaganiami.
Dla każdego pola w części Potencjalni klienci, zmapuj odpowiednie pole w Kontaktach/Kontach/Ofertach z list rozwijanych.
Kliknij Zapisz.
Notatka
Domyślnie pola z Leadów są mapowane do standardowego układu innych modułów.
Po zmianie konta na starszą konwersję na podstawie układu nie nastąpi, ponieważ układy już nie będą istnieć. Jednak natychmiast po obniżeniu wersji ustawienia mapowania pozostaną nienaruszone, dopóki nie zmienisz ustawień.
Podczas próby dezaktywacji/usunięcia układu, który został powiązany z mapowaniem konwersji potencjalnego klienta, zostanie wyświetlony monit o usunięcie układu z ustawień mapowania, zanim będzie można go dezaktywować/usunąć.
Po włączeniu układów stron i zaznaczeniu pola wyboru Utwórz także dla kontaktów/kont/umów podczas tworzenia niestandardowego pola dla potencjalnych klientów, automatyczne mapowanie niestandardowych pól nie będzie miało miejsca.
W przypadku każdego pola w obszarze Potencjalni klienci, odpowiednie pola w obszarze Konta/Kontakty/Umowy nie będą wyświetlane na liście rozwijanej do mapowania, jeśli ich typy pól i długość pola nie są zgodne.
Mapowanie pól w podformularzach
Podczas mapowania pól pola podformularza znajdujące się w module Leads mogą być mapowane na pola podformularza znajdującego się w module Kontakty, Konta lub Oferty. Mapowanie można wykonać między polami o podobnym typie danych i długości pola.
Na przykład,
Pole typu danych liczbowych można mapować na inne pole typu danych liczbowych w podformularzu innego modułu.
Pole odnośnika może być mapowane z podobnym polem odnośnika.
Notatka
Pola mogą być mapowane podczas konwersji leadów,
Jeden na raz
Poprzez API
Według reguł przepływu pracy
Mapowanie pól nie będzie wykonywane, gdy rekordy są konwertowane zbiorczo (konwersja masowa).
Aby mapować pola podformularza z innymi modułami
Na stronie Mapowanie konwersji potencjalnych klientów przejdź do sekcji Mapowanie pól podformularza. Wyświetlony zostanie podformularz i lista pól.
W pierwszym wierszu wybierz podformularz z listy rozwijanej. Zostaną wyświetlone wszystkie podformularze obecne w modułach Konta, Kontakty i Oferty.
Zmapuj pola z odpowiednimi polami z Konta, Kontakty i Oferty.
Kliknij Zapisz.
Zamknij potencjalnych klientów bez konwersji
W zależności od wymagań biznesowych możesz zamknąć potencjalnych klientów zamiast je konwertować. W takim przypadku możesz wykonać następujące czynności:
Dodaj wartość niestandardową (Zamknięte) w polu Stan potencjalnego klienta.
Zmień status potencjalnego klienta na zamknięty.
Utwórz widok listy, aby filtrować wszystkie zamknięte kontakty do potencjalnych klientów.
Domyślnie w polu Stan potencjalnego klienta dostępne są niektóre wartości listy wyboru zgodne ze standardami branżowymi. Możesz zmodyfikować wartości listy wyboru zgodnie z procesem biznesowym Twojej organizacji i zastąpić istniejącą wartość nową wartością.
Aby dodać wartość listy wyboru
Zaloguj się do Zoho CRM z uprawnieniami administratora.
Przejdź do Konfiguracja > Dostosowywanie > Moduły.
Z Listy modułów wybierz Leady.
W polu listy wyboru Status potencjalnego klienta wybierz ikonę Ustawienia pola i wybierz opcję Edytuj właściwości.
W wyskakującym okienku Właściwości listy wyboru kliknij ikonę Dodaj (+) obok wartości, aby dodać nową wartość
W polu Dodaj nową wartość określ Zamknięte.
Kliknij Gotowe.
Kliknij Zapisz układ.
Konwertuj leady luzem
Masowa konwersja leadów jest również możliwa w module Leads poprzez wybranie wielu rekordów z widoku listy do konwersji. Możesz także użyć opcji Masowa konwersja [Rekordy] w LeadTools, aby filtrować rekordy na podstawie kryteriów, a następnie konwertować je zbiorczo.
Aby zbiorczo przekonwertować potencjalnych klientów
Kliknij kartę Potencjalni klienci.
Z listy leadów wybierz te, które chcesz przekonwertować.
Kliknij ikonę Więcej > Konwersja masowa.
W wyskakującym okienku Konwersja masowa wykonaj następujące czynności:
Zaznacz pole wyboru Umowa, jeśli chcesz utworzyć umowę po konwersji potencjalnego klienta.
Zostaną wyświetlone pola transakcji. Pola obowiązkowe zostaną wstępnie wypełnione na podstawie mapowania konwersji.
Wypełnij pola dla ofert. Możesz określić wartość lub użyć pól scalania, aby dodać zmienną do pól transakcji.
Kliknij link Zmień, aby wybrać jednego właściciela kontaktów, kont lub transakcji, na które potencjalni klienci są konwertowani. Domyślnie wszystkie skonwertowane kontakty, konta i transakcje zostaną przypisane do użytkowników, którzy są właścicielami odpowiednich leadów.
Kliknij Konwertuj.
Notatka
Jeśli podczas konwersji pojawią się rekordy pasujące do adresu e-mail potencjalnego klienta, szczegóły potencjalnego klienta zostaną scalone z istniejącym rekordem.
Wszelkie tagi związane z leadami mogą zostać przeniesione na konta, kontakty i transakcje zarówno w przypadku indywidualnej, jak i masowej konwersji leadów. Zobacz też: Znakowanie rekordów.
W Zoho CRM możesz tworzyć leady poprzez: Wprowadzanie danych w formularzu szczegółów leada: Możesz ręcznie wypełnić dane leada zebrane z różnych zewnętrznych źródeł, np. targi, wystawy, koledzy, wizytówki itp. Importowanie leadów z zewnętrznych ...
Dodatek Zoho CRM do programu MS Outlook umożliwia przeglądanie szczegółów konta CRM bezpośrednio na koncie programu Outlook. Instalacja pozwoli ci wykonać następujące czynności z konta MS Outlook: Dodaj potencjalnych klientów lub kontakty Dodaj ...
Co to jest CRM? Zarządzanie relacjami z klientami (CRM) można zdefiniować na wiele sposobów w zależności od tego, co dana osoba zamierza osiągnąć. Dla niektórych jest to strategia identyfikacji, zrozumienia, zarządzania i zaspokajania potrzeb ...
Sprzedaż to dynamiczne środowisko, w którym panuje duża presja, w którym sprzedawcy są zawsze na nogach. Ciągła presja i nieprzewidywalny charakter pracy z klientami mogą łatwo spowodować wypalenie. Nawet najlepiej wyszkolony i wykwalifikowany ...
Kluczowe terminologie CRM W każdym środowisku biznesowym istnieją terminy takie jak Namiary, Transakcje, Kampanie, Faktury itp. Poniżej znajduje się lista takich terminów i ich definicje używane w Zoho CRM. Więcej takich terminów można znaleźć w ...