Konfigurowanie reguł udostępniania danych

Konfigurowanie reguł udostępniania danych

Domyślnie prawa dostępu do rekordów CRM są ustawione jako prywatne, dzięki czemu właściciel rekordu i jego menedżer mogą nadzorować dane CRM. Jednak korzystając z reguł udostępniania danych, możesz rozszerzyć prawa dostępu na użytkowników należących do innych ról i grup. Po skonfigurowaniu reguł udostępniania danych użytkownicy powiązani z innymi rolami i grupami mogą uzyskać dodatkowy dostęp do rekordów należących do innych użytkowników.

Kluczowe cechy

  • Domyślnie wszystkie moduły mają opcję Prywatne.
  • Jeśli uprawnienie dla całej organizacji jest ustawione jako Publiczny odczyt/zapis/usuwanie, każdy może uzyskać dostęp i aktualizować wszystkie dane użytkowników. Hierarchia ról i zasady udostępniania nie będą w tym przypadku stosowane.
  • Jeśli uprawnienie dla całej organizacji jest ustawione jako Tylko do odczytu, każdy może wyświetlać tylko rekordy innych użytkowników. W takim przypadku inni użytkownicy nie mogą modyfikować rekordów właściciela.
  • Jeśli uprawnienie organizacyjne jest ustawione jako Prywatne, można zastosować hierarchię ról i reguły udostępniania.
  • Nie możesz ograniczyć dostępności ustawionej w domyślnych uprawnieniach organizacji, pisząc Reguły udostępniania. Możesz tylko rozszerzyć dodatkową widoczność danych
  • W Historii importu zawsze będą pokazywane rekordy należące do Ciebie i Twoich podwładnych (jeśli istnieją).
  • Wszystkie załączniki, notatki, e-maile i konkurenci należący do rekordu są dostępne, jeśli możesz wyświetlić ten rekord.
  • Prognozy zawsze będą prywatne. 

Zarządzanie domyślnym procesem udostępniania danych

W modułach Zoho CRM możesz udostępnić użytkownikowi następujące rodzaje poziomów dostępu:

  • Prywatne: Tylko właściciel rekordu i jego przełożony mogą przeglądać rekord.
  • Publiczny tylko do odczytu: użytkownicy mogą przeglądać rekordy innych, ale nie mogą modyfikować ani usuwać rekordów.
  • Publiczny odczyt/zapis/usuwanie: Inni użytkownicy mogą przeglądać, modyfikować i usuwać rekordy.
Użytkownik, który jest menedżerem prognozy, może wyświetlać rekordy swoich partnerów, czyli innych użytkowników w tej samej roli, nawet jeśli udostępnianie danych innym użytkownikom jest wyłączone. 
Dostępność
Wymagane pozwolenie
Użytkownicy z zaznaczoną opcją Zarządzaj udostępnianiem danych w uprawnieniach Zarządzanie użytkownikami mogą uzyskać dostęp do tej funkcji.

 
Notatka
  • Domyślnie prawa dostępu do rekordów CRM są ustawione jako prywatne, dzięki czemu właściciel rekordu i jego menedżer mogą nadzorować dane CRM.
  • Model udostępniania danych na poziomie organizacji nie został jeszcze zaimplementowany w przypadku modułów Notatki, Raporty, Pulpity nawigacyjne i Poczta e-mail.

Aby zarządzać domyślnymi uprawnieniami

  1. Wybierz kolejno Konfiguracja > Użytkownicy i kontrola > Kontrola bezpieczeństwa > Ustawienia udostępniania danych.
  2. Na stronie Ustawienia udostępniania danych kliknij opcję Edytuj wszystkie uprawnienia domyślne.
  3. Na stronie Edytuj domyślne uprawnienia organizacji zaktualizuj następujące uprawnienia dostępu do modułów:
    • Prywatny
    • Tylko do odczytu publicznego
    • Publiczny odczyt/zapis/usuwani
            
      
      4. Kliknij Zapisz po zaktualizowaniu uprawnień dostępu do wszystkich modułów.

Tworzenie reguł udostępniania danych

Ta funkcja pomaga tworzyć reguły zapewniające dostęp lub ograniczające użytkownikom przeglądanie danych w różnych modułach.

Dostępność


Wymagane pozwolenie
Użytkownicy z uprawnieniami do zarządzania udostępnianiem danych mają dostęp do tej funkcji.


Tworzenie reguł udostępniania danych

  1. Wybierz kolejno Konfiguracja > Użytkownicy i kontrola > Kontrola bezpieczeństwa > Ustawienia udostępniania danych.
  2. Na stronie Ustawienia udostępniania danych kliknij Nowa reguła udostępniania dla odpowiedniego modułu.
  3. Na stronie Nowa reguła udostępniania wykonaj następujące czynności:
    • Określ, od kogo udostępniane są rekordy.

    • Określ, komu udostępniane są rekordy.
    • Wybierz typ dostępu z listy rozwijanej.
    • Zaznacz pole wyboru Przełożeni dopuszczeni, aby umożliwić udostępnianie danych przełożonym.
  4. Kliknij Utwórz regułę udostępniania.

Uwaga!
Po utworzeniu reguły udostępniania danych, dopóki jej wykonanie nie zostanie zakończone, użytkownicy nie będą mogli edytować reguły.



    • Related Articles

    • Rodzaje bezpieczeństwa danych — przegląd

      Zarządzanie złożonością administrowania bezpieczeństwem jest jednym z rosnących problemów w każdym przedsiębiorstwie, zwłaszcza otwartym na e-commerce lub z dużymi sieciami. W tak wymagających czasach dostępność Zarządzania Bezpieczeństwem jest ...
    • Importowanie danych do Zoho CRM

      Dane można gromadzić z różnych źródeł, takich jak zakup bazy danych rekordów, zbieranie danych z targów i kampanii itd. Importowanie rekordów z takich zewnętrznych źródeł do Zoho CRM jest jedną z najważniejszych czynności związanych z tworzeniem ...
    • Eksportowanie danych CRM

      Zoho CRM udostępnia dwie opcje eksportu danych CRM: Eksportuj dane (moduły i raporty) Poproś o kopię zapasową danych CRM Eksportuj dane modułu Funkcja Eksportuj dane pozwala na eksport danych (w formacie CSV) z poszczególnych modułów CRM. Po ...
    • Konfigurowanie szczegółów organizacji

      Funkcja: Ustawienia organizacji | Wydanie: Wszystkie Scenariusz Firma zajmująca się sprzedażą samochodów subskrybuje edycję Zoho CRM Enterprise w celu skalowania obsługi klienta i zwiększania sprzedaży w Stanach Zjednoczonych. Aby rozpocząć ...
    • Migracja danych: wprowadzenie

      Kreator migracji danych w Zoho CRM zapewnia dokładną migrację danych i pomaga ograniczyć znaczną część ręcznej pracy. Automatycznie mapuje importowane pliki do modułów CRM i importuje kolumny plików do pól Zoho CRM. W przypadku modułów, które nie są ...