Konfiguracja konta IMAP

Konfiguracja konta IMAP

Konfiguracja Twojego konta e-mail w Zoho CRM za pośrednictwem protokołu IMAP jest aktualizowana i jest udostępniana etapami. 

Zasady czyszczenia
W ramach naszych zasad czyszczenia synchronizacja IMAP zostanie wstrzymana w następujących przypadkach:
  1. Jeśli e-maile synchronizowane przez IMAP nie są otwierane przez ponad miesiąc.
  2. Jeśli użytkownik jest nieaktywny przez ponad 5 miesięcy. 
Wykonane zostaną następujące czynności:
  1. Konfiguracja poczty e-mail zostanie dezaktywowana — synchronizacja poczty e-mail zostanie wstrzymana, a wszystkie przechowywane lub przetworzone wiadomości e-mail obecne w CRM zostaną usunięte.
  2. Skrzynka odbiorcza zostanie wyłączona. 
IMAP to protokół poczty e-mail, za pomocą którego konto e-mail jest konfigurowane w Zoho CRM. Zapewnia różne korzyści, z których najlepszą jest to, że umożliwia synchronizację wielu urządzeń. Oznacza to, że Twoja aktywność e-mailowa jest synchronizowana na Twoim komputerze, laptopie, telefonie komórkowym, tablecie itp. Zoho CRM pozwala wybrać spośród popularnych integracji IMAP lub skonfigurować niestandardową integrację poczty e-mail.
Dostępność
Wymagane pozwolenie
Użytkownicy, którzy mają uprawnienia do integrowania e-maili, mogą skonfigurować integrację IMAP.

Skonfiguruj konto IMAP

Aby dodać jedno z kont IMAP

  1. W Zoho CRM przejdź do Ustawienia > Kanały > E-mail > Konfiguracja poczty e-mail.
  2. Na karcie E-mail wybierz jedną z popularnych usług e-mail.

  3. Kliknij IMAP.
  4. W wyskakującym okienku Zaloguj się wprowadź adres e-mail i kliknij Dalej.
    Kliknij Utwórz konto, jeśli nie masz konta.

  5. Wprowadź Hasło i kliknij Zezwól, aby umożliwić Zoho dostęp do Twojego konta.
    Jeśli włączyłeś uwierzytelnianie dwuskładnikowe dla swojego konta e-mail, musisz wprowadzić hasło aplikacji do konfiguracji IMAP, a nie zwykłe hasło do poczty e-mail.
  6. Kliknij Kontynuuj.
  7. Kliknij link Dodaj, aby dodać więcej adresów nadawcy, jeśli jest to wymagane.
  8. Kliknij opcję Server Details (Szczegóły serwera), aby wyświetlić ustawienia serwera poczty przychodzącej i wychodzącej.
    Szczegóły serwera są automatycznie wypełniane po wybraniu jednej z popularnych integracji IMAP.
  9. Wybierz ustawienia udostępniania poczty e-mail.
Notatka
  • Po skonfigurowaniu konta IMAP otrzymasz wiadomość e-mail z potwierdzeniem, gdy istniejące wiadomości e-mail zostaną zsynchronizowane.
  • Jeśli Twój serwer SMTP nie obsługuje przechowywania kopii wysłanych wiadomości e-mail, możesz zaznaczyć opcję „Przechowuj wysłane wiadomości na serwerze”, która będzie przechowywać kopię wysłanych wiadomości e-mail w Twojej skrzynce pocztowej.

Wygeneruj hasło aplikacji

TUwierzytelnianie dwuskładnikowe (TFA), usługa świadczona przez wszystkich głównych klientów poczty e-mail, oferuje dodatkową warstwę bezpieczeństwa skrzynki pocztowej. Gdy TFA jest włączone dla konta e-mail, uzyskanie dostępu do konta wymaga czegoś więcej niż tylko nazwy użytkownika i hasła – unikalnego kodu dostępu, który jest wysyłany na zarejestrowany numer telefonu komórkowego posiadacza konta e-mail. Utrudnia to komuś uzyskanie nieautoryzowanego dostępu do konta e-mail.

Jeśli konto e-mail, które chcesz skonfigurować w Zoho CRM, ma włączoną usługę uwierzytelniania dwuskładnikowego, musisz wprowadzić specyficzne hasło aplikacji konta e-mail do konfiguracji IMAP, a NIE swoje zwykłe hasło do konta e-mail. Poniżej znajdują się instrukcje dotyczące generowania hasła aplikacji dla różnych popularnych klientów poczty e-mail.

Konto pocztowe Zoho

Jeśli chcesz skonfigurować swoje konto Zoho Mail przez IMAP w Zoho CRM i masz włączoną usługę TFA, postępuj zgodnie z poniższymi instrukcjami, aby wygenerować hasło aplikacji dla swojego konta Zoho Mail.

Aby wygenerować hasło aplikacji dla konta Zoho Mail
  1. Zaloguj się na swoje konto Zoho.
  2. Przejdź do Zabezpieczenia > Hasła do aplikacji.
  3. Kliknij Generuj nowe hasło.

  4. W wyskakującym okienku Hasła specyficzne dla aplikacji wprowadź nazwę aplikacji i kliknij Generuj.

  5. Skopiuj hasło aplikacji 
    Hasło nie zostanie ponownie wyświetlone.

  6. Możesz usunąć dowolne hasło, jeśli nie korzystasz już z aplikacji lub w celu cofnięcia dostępu do aplikacji.

Konto Gmail

Jeśli chcesz skonfigurować swoje konto Gmail przez IMAP w Zoho CRM i masz włączoną usługę TFA, postępuj zgodnie z poniższymi instrukcjami, aby wygenerować hasło aplikacji dla swojego konta Gmail

  1. Zaloguj się na swoje konto Google
  2. Odwiedź stronę haseł do aplikacji.
  3. Z listy rozwijanej Wybierz aplikację wybierz Inne.
  4. Wprowadź dostosowaną nazwę, na przykład IMAP dla Zoho CRM. 
  5. Kliknij Generuj.
  6. Skopiuj i wklej unikalne hasło specyficzne dla aplikacji wygenerowane w polu tekstowym Hasło dla konfiguracji IMAP w Zoho CRM. Możesz unieważnić dowolne hasło, jeśli nie używasz już urządzenia lub aby usunąć dostęp do aplikacji.

Konto Outlook

Jeśli chcesz skonfigurować swoje konto Outlook przez IMAP w Zoho CRM i masz włączoną usługę TFA, postępuj zgodnie z poniższymi instrukcjami, aby wygenerować hasło specyficzne dla aplikacji dla Twojego konta Outlook.

  1. Zaloguj się na swoje konto Outlook, korzystając z tego łącza.
  2. W sekcji Hasła aplikacji kliknij Utwórz nowe hasło aplikacji.
  3. Skopiuj i wklej unikalne hasło specyficzne dla aplikacji wygenerowane w polu tekstowym Hasło do konfiguracji IMAP w Zoho CRM.

Konto Office 365

Jeśli chcesz skonfigurować swoje konto Office 365 za pośrednictwem protokołu IMAP w Zoho CRM i masz włączoną usługę uwierzytelniania wieloskładnikowego, postępuj zgodnie z poniższymi instrukcjami, aby wygenerować hasło aplikacji dla swojego konta Office 365.

Notatka
  • Aby móc wygenerować hasło specyficzne dla aplikacji dla konta Office 365, administrator musi włączyć na Twoim koncie użytkownika uwierzytelnianie wieloskładnikowe.
  • Przy pierwszym generowaniu hasła aplikacji zostaniesz poproszony o podanie numeru telefonu w celu weryfikacji. Kolejne przypadki generowania hasła specyficznego dla aplikacji dla usługi Office 365 nie wymagają weryfikacji numeru telefonu.

Aby wygenerować hasło aplikacji dla Office 365

  1. Zaloguj się do swojego konta Office 365.
  2. Przejdź do Ustawienia > Dodatkowa weryfikacja zabezpieczeń.
  3. Kliknij podsekcję, jak pokazano na poniższym obrazku.
  4. Kliknij opcję haseł aplikacji.
  5. W wyskakującym okienku Utwórz hasło aplikacji wpisz identyfikator hasła.
    To jest po to, abyś pamiętał, dlaczego go stworzyłeś.
  6. Kliknij Następny.
  7. Wyświetlane jest hasło do Twojej aplikacji.

    Skopiuj i wklej wygenerowane unikatowe hasło specyficzne dla aplikacji w polu tekstowym Hasło dla konfiguracji IMAP w Zoho CRM.

Konto pocztowe Yahoo

Jeśli chcesz skonfigurować swoje konto Yahoo przez IMAP w Zoho CRM i masz włączoną usługę TFA, postępuj zgodnie z poniższymi instrukcjami, aby wygenerować hasło aplikacji dla swojego konta Yahoo.

  1. Zaloguj się na swoje konto Yahoo Mail.
  2. Przejdź do Ustawienia > Informacje o koncie.
  3. Na stronie Informacje o koncie wybierz Bezpieczeństwo konta.
  4. W sekcji Weryfikacja dwuetapowa kliknij Wygeneruj hasło aplikacji. 

    Aby wygenerować hasło specyficzne dla aplikacji, weryfikacja dwuetapowa musi być włączona.
  5. Z listy rozwijanej Wybierz aplikację wybierz Inne i wprowadź nazwę aplikacji. Na przykład IMAP dla Zoho CRM.
  6. Kliknij Generuj.
  7. Skopiuj i wklej wygenerowane unikatowe hasło specyficzne dla aplikacji w polu tekstowym Hasło dla konfiguracji IMAP w Zoho CRM.

Skonfiguruj niestandardowe konto IMAP

Aby dodać niestandardowe konta IMAP

  1. W Zoho CRM przejdź do Ustawienia > Kanały > E-mail > Konfiguracja poczty e-mail i kliknij Inna poczta.
  2. Na stronie Inna poczta kliknij IMAP w sekcji Niestandardowe integracje poczty e-mail.

  3. Na stronie Integracja IMAP podaj wymagane szczegóły.
    • Wprowadź nazwę serwera poczty przychodzącej, port, adres e-mail i hasło.
    • Wprowadź nazwę serwera wychodzącego, port, adres e-mail i hasło.
    • Kliknij Kontynuuj.
  4. Jeśli oba są takie same, zaznacz pole wyboru Użyj tych samych poświadczeń dla serwera wychodzącego.
  5. W razie potrzeby kliknij łącze Dodaj, aby dodać więcej adresów nadawcy.
  6. Kliknij Szczegóły serwera, aby wyświetlić ustawienia serwera poczty przychodzącej i wychodzącej.
    Szczegóły serwera są automatycznie wypełniane po wybraniu jednej z popularnych integracji IMAP.
  7. Wybierz uprawnienia do udostępniania poczty e-mail.

Zobacz e-maile

Po skonfigurowaniu konta IMAP, wysłane i odebrane wiadomości e-mail będą powiązane z potencjalnymi klientami/kontaktami w Zoho CRM, na liście Powiązane wiadomości e-mail. Należą do nich wiadomości e-mail wysyłane do głównego i dodatkowego adresu e-mail potencjalnych klientów/kontaktów. Wiadomości e-mail na tej powiązanej liście można sortować według użytkowników, którzy udostępnili swoje konto e-mail podczas konfigurowania konta IMAP. Możesz wybrać Wszystkie z listy rozwijanej lub konkretnego użytkownika, aby wyświetlić wiadomość e-mail. Pamiętaj, że opcja przeglądania wszystkich e-maili jest obsługiwana tylko w konfiguracji IMAP.

Po skonfigurowaniu protokołu IMAP wiadomości e-mail wysyłane lub odbierane ze skonfigurowanego adresu e-mail będą synchronizowane i przechowywane na koncie Zoho CRM. Wszystkie te e-maile zostaną usunięte po dezaktywacji IMAP, z wyjątkiem e-maili w MS Outlook i serwerach pocztowych (te e-maile zostaną zachowane).

Aby wyświetlić e-maile potencjalnych klientów/kontaktów

  1. Przejdź do modułu Leady/Kontakty.
  2. Kliknij rekord w module.
  3. Na liście Powiązane wiadomości e-mail wybierz żądanego udostępnionego użytkownika IMAP z pola listy wyboru.
    Wyświetlane są wiadomości e-mail wysłane przez IMAP.

    • Related Articles

    • Usuwanie konta Zoho CRM

      Każda okoliczność, która skłania Cię do zaprzestania świadczenia usługi Zoho CRM lub usunięcia nieużywanego konta, możesz usunąć konto CRM. Podobnie, jeśli pracownik nie korzysta już z konta org CRM, możesz je dezaktywować lub usunąć. Punkty do ...
    • Zarządzanie ustawieniami konta CRM

      Po zarejestrowaniu się w Zoho CRM i posiadaniu własnego konta, możesz spersonalizować swoje konto CRM. Domyślnie obowiązkowe informacje podane przez Ciebie w momencie rejestracji są automatycznie aktualizowane. Po zalogowaniu możesz zmienić te dane ...
    • Integracja projektów Zoho — przegląd

      Sprawne planowanie to klucz do sukcesu każdego projektu biznesowego. Firma zawsze pracuje w zespole z kilkoma projektami i osobami z nimi związanymi. Jeśli nie są one efektywnie zaplanowane i zarządzane, wydajność spada. Na ratunek przychodzi ...
    • Jakie są ustawienia serwera poczty przychodzącej i wychodzącej, aby Zoho skonfigurować jako konto IMAP

      Serwer poczty przychodzącej: imap.zoho.com Port: 993 Serwer wychodzący: smtp.zoho.com Port: 465 Typ zabezpieczenia: SSL Serwer wychodzący wymaga uwierzytelnienia. Poświadczenia są takie same jak poświadczenia konta Zoho. Dowiedz się więcej.
    • Konfiguracja kanału e-mail

      E-maile są najczęściej używanym i niezbędnym sposobem komunikacji dla Twoich klientów, aby przesyłać bilety do Twojego Zoho Desk. Wiadomości e-mail otrzymywane od klientów są konwertowane na bilety i przypisywane są im unikalny identyfikator biletu. ...