W ramach naszych zasad czyszczenia synchronizacja IMAP zostanie wstrzymana w następujących przypadkach:
- Jeśli e-maile synchronizowane przez IMAP nie są otwierane przez ponad miesiąc.
- Jeśli użytkownik jest nieaktywny przez ponad 5 miesięcy.
Wykonane zostaną następujące czynności:
- Konfiguracja poczty e-mail zostanie dezaktywowana — synchronizacja poczty e-mail zostanie wstrzymana, a wszystkie przechowywane lub przetworzone wiadomości e-mail obecne w CRM zostaną usunięte.
- Skrzynka odbiorcza zostanie wyłączona.
IMAP to protokół poczty e-mail, za pomocą którego konto e-mail jest konfigurowane w Zoho CRM. Zapewnia różne korzyści, z których najlepszą jest to, że umożliwia synchronizację wielu urządzeń. Oznacza to, że Twoja aktywność e-mailowa jest synchronizowana na Twoim komputerze, laptopie, telefonie komórkowym, tablecie itp. Zoho CRM pozwala wybrać spośród popularnych integracji IMAP lub skonfigurować niestandardową integrację poczty e-mail.
Dostępność
Wymagane pozwolenie
Użytkownicy, którzy mają uprawnienia do integrowania e-maili, mogą skonfigurować integrację IMAP.
Skonfiguruj konto IMAP
Aby dodać jedno z kont IMAP
- W Zoho CRM przejdź do Ustawienia > Kanały > E-mail > Konfiguracja poczty e-mail.
- Na karcie E-mail wybierz jedną z popularnych usług e-mail.
- Kliknij IMAP.
W wyskakującym okienku Zaloguj się wprowadź adres e-mail i kliknij Dalej.
Kliknij Utwórz konto, jeśli nie masz konta.
- Wprowadź Hasło i kliknij Zezwól, aby umożliwić Zoho dostęp do Twojego konta.
Jeśli włączyłeś uwierzytelnianie dwuskładnikowe dla swojego konta e-mail, musisz wprowadzić hasło aplikacji do konfiguracji IMAP, a nie zwykłe hasło do poczty e-mail. - Kliknij Kontynuuj.
- Kliknij link Dodaj, aby dodać więcej adresów nadawcy, jeśli jest to wymagane.
- Kliknij opcję Server Details (Szczegóły serwera), aby wyświetlić ustawienia serwera poczty przychodzącej i wychodzącej.
Szczegóły serwera są automatycznie wypełniane po wybraniu jednej z popularnych integracji IMAP. - Wybierz ustawienia udostępniania poczty e-mail.
Notatka
- Po skonfigurowaniu konta IMAP otrzymasz wiadomość e-mail z potwierdzeniem, gdy istniejące wiadomości e-mail zostaną zsynchronizowane.
- Jeśli Twój serwer SMTP nie obsługuje przechowywania kopii wysłanych wiadomości e-mail, możesz zaznaczyć opcję „Przechowuj wysłane wiadomości na serwerze”, która będzie przechowywać kopię wysłanych wiadomości e-mail w Twojej skrzynce pocztowej.
Wygeneruj hasło aplikacji
TUwierzytelnianie dwuskładnikowe (TFA), usługa świadczona przez wszystkich głównych klientów poczty e-mail, oferuje dodatkową warstwę bezpieczeństwa skrzynki pocztowej. Gdy TFA jest włączone dla konta e-mail, uzyskanie dostępu do konta wymaga czegoś więcej niż tylko nazwy użytkownika i hasła – unikalnego kodu dostępu, który jest wysyłany na zarejestrowany numer telefonu komórkowego posiadacza konta e-mail. Utrudnia to komuś uzyskanie nieautoryzowanego dostępu do konta e-mail.
Jeśli konto e-mail, które chcesz skonfigurować w Zoho CRM, ma włączoną usługę uwierzytelniania dwuskładnikowego, musisz wprowadzić specyficzne hasło aplikacji konta e-mail do konfiguracji IMAP, a NIE swoje zwykłe hasło do konta e-mail. Poniżej znajdują się instrukcje dotyczące generowania hasła aplikacji dla różnych popularnych klientów poczty e-mail.
Konto pocztowe Zoho
Jeśli chcesz skonfigurować swoje konto Zoho Mail przez IMAP w Zoho CRM i masz włączoną usługę TFA, postępuj zgodnie z poniższymi instrukcjami, aby wygenerować hasło aplikacji dla swojego konta Zoho Mail.
Aby wygenerować hasło aplikacji dla konta Zoho Mail
- Zaloguj się na swoje konto Zoho.
- Przejdź do Zabezpieczenia > Hasła do aplikacji.
- Kliknij Generuj nowe hasło.
- W wyskakującym okienku Hasła specyficzne dla aplikacji wprowadź nazwę aplikacji i kliknij Generuj.
- Skopiuj hasło aplikacji
Hasło nie zostanie ponownie wyświetlone.
- Możesz usunąć dowolne hasło, jeśli nie korzystasz już z aplikacji lub w celu cofnięcia dostępu do aplikacji.
Konto Gmail
Jeśli chcesz skonfigurować swoje konto Gmail przez IMAP w Zoho CRM i masz włączoną usługę TFA, postępuj zgodnie z poniższymi instrukcjami, aby wygenerować hasło aplikacji dla swojego konta Gmail
- Zaloguj się na swoje konto Google
- Odwiedź stronę haseł do aplikacji.
- Z listy rozwijanej Wybierz aplikację wybierz Inne.
- Wprowadź dostosowaną nazwę, na przykład IMAP dla Zoho CRM.
- Kliknij Generuj.
- Skopiuj i wklej unikalne hasło specyficzne dla aplikacji wygenerowane w polu tekstowym Hasło dla konfiguracji IMAP w Zoho CRM. Możesz unieważnić dowolne hasło, jeśli nie używasz już urządzenia lub aby usunąć dostęp do aplikacji.
Konto Outlook
Jeśli chcesz skonfigurować swoje konto Outlook przez IMAP w Zoho CRM i masz włączoną usługę TFA, postępuj zgodnie z poniższymi instrukcjami, aby wygenerować hasło specyficzne dla aplikacji dla Twojego konta Outlook.
- Zaloguj się na swoje konto Outlook, korzystając z tego łącza.
- W sekcji Hasła aplikacji kliknij Utwórz nowe hasło aplikacji.
- Skopiuj i wklej unikalne hasło specyficzne dla aplikacji wygenerowane w polu tekstowym Hasło do konfiguracji IMAP w Zoho CRM.
Konto Office 365
Jeśli chcesz skonfigurować swoje konto Office 365 za pośrednictwem protokołu IMAP w Zoho CRM i masz włączoną usługę uwierzytelniania wieloskładnikowego, postępuj zgodnie z poniższymi instrukcjami, aby wygenerować hasło aplikacji dla swojego konta Office 365.
Notatka - Aby móc wygenerować hasło specyficzne dla aplikacji dla konta Office 365, administrator musi włączyć na Twoim koncie użytkownika uwierzytelnianie wieloskładnikowe.
- Przy pierwszym generowaniu hasła aplikacji zostaniesz poproszony o podanie numeru telefonu w celu weryfikacji. Kolejne przypadki generowania hasła specyficznego dla aplikacji dla usługi Office 365 nie wymagają weryfikacji numeru telefonu.
Aby wygenerować hasło aplikacji dla Office 365
- Zaloguj się do swojego konta Office 365.
- Przejdź do Ustawienia > Dodatkowa weryfikacja zabezpieczeń.
- Kliknij podsekcję, jak pokazano na poniższym obrazku.
- Kliknij opcję haseł aplikacji.
- W wyskakującym okienku Utwórz hasło aplikacji wpisz identyfikator hasła.
To jest po to, abyś pamiętał, dlaczego go stworzyłeś.
- Kliknij Następny.
- Wyświetlane jest hasło do Twojej aplikacji.
Skopiuj i wklej wygenerowane unikatowe hasło specyficzne dla aplikacji w polu tekstowym Hasło dla konfiguracji IMAP w Zoho CRM.
Konto pocztowe Yahoo
Jeśli chcesz skonfigurować swoje konto Yahoo przez IMAP w Zoho CRM i masz włączoną usługę TFA, postępuj zgodnie z poniższymi instrukcjami, aby wygenerować hasło aplikacji dla swojego konta Yahoo.
- Zaloguj się na swoje konto Yahoo Mail.
- Przejdź do Ustawienia > Informacje o koncie.
- Na stronie Informacje o koncie wybierz Bezpieczeństwo konta.
- W sekcji Weryfikacja dwuetapowa kliknij Wygeneruj hasło aplikacji.
Aby wygenerować hasło specyficzne dla aplikacji, weryfikacja dwuetapowa musi być włączona. - Z listy rozwijanej Wybierz aplikację wybierz Inne i wprowadź nazwę aplikacji. Na przykład IMAP dla Zoho CRM.
- Kliknij Generuj.
- Skopiuj i wklej wygenerowane unikatowe hasło specyficzne dla aplikacji w polu tekstowym Hasło dla konfiguracji IMAP w Zoho CRM.
Skonfiguruj niestandardowe konto IMAP
Aby dodać niestandardowe konta IMAP
- W Zoho CRM przejdź do Ustawienia > Kanały > E-mail > Konfiguracja poczty e-mail i kliknij Inna poczta.
- Na stronie Inna poczta kliknij IMAP w sekcji Niestandardowe integracje poczty e-mail.
Na stronie Integracja IMAP podaj wymagane szczegóły.
- Wprowadź nazwę serwera poczty przychodzącej, port, adres e-mail i hasło.
- Wprowadź nazwę serwera wychodzącego, port, adres e-mail i hasło.
- Kliknij Kontynuuj.
- Jeśli oba są takie same, zaznacz pole wyboru Użyj tych samych poświadczeń dla serwera wychodzącego.
- W razie potrzeby kliknij łącze Dodaj, aby dodać więcej adresów nadawcy.
- Kliknij Szczegóły serwera, aby wyświetlić ustawienia serwera poczty przychodzącej i wychodzącej.
Szczegóły serwera są automatycznie wypełniane po wybraniu jednej z popularnych integracji IMAP. - Wybierz uprawnienia do udostępniania poczty e-mail.
Zobacz e-maile
Po skonfigurowaniu konta IMAP, wysłane i odebrane wiadomości e-mail będą powiązane z potencjalnymi klientami/kontaktami w Zoho CRM, na liście Powiązane wiadomości e-mail. Należą do nich wiadomości e-mail wysyłane do głównego i dodatkowego adresu e-mail potencjalnych klientów/kontaktów. Wiadomości e-mail na tej powiązanej liście można sortować według użytkowników, którzy udostępnili swoje konto e-mail podczas konfigurowania konta IMAP. Możesz wybrać Wszystkie z listy rozwijanej lub konkretnego użytkownika, aby wyświetlić wiadomość e-mail. Pamiętaj, że opcja przeglądania wszystkich e-maili jest obsługiwana tylko w konfiguracji IMAP.
Po skonfigurowaniu protokołu IMAP wiadomości e-mail wysyłane lub odbierane ze skonfigurowanego adresu e-mail będą synchronizowane i przechowywane na koncie Zoho CRM. Wszystkie te e-maile zostaną usunięte po dezaktywacji IMAP, z wyjątkiem e-maili w MS Outlook i serwerach pocztowych (te e-maile zostaną zachowane).
Aby wyświetlić e-maile potencjalnych klientów/kontaktów
- Przejdź do modułu Leady/Kontakty.
- Kliknij rekord w module.
- Na liście Powiązane wiadomości e-mail wybierz żądanego udostępnionego użytkownika IMAP z pola listy wyboru.
Wyświetlane są wiadomości e-mail wysłane przez IMAP.