Dane można gromadzić z różnych źródeł, takich jak zakup bazy danych rekordów, zbieranie danych z targów i kampanii itd. Importowanie rekordów z takich zewnętrznych źródeł do Zoho CRM jest jedną z najważniejszych czynności związanych z tworzeniem leadów w każdej firmie. Z tego powodu importowanie powinno być łatwe i powinno pomóc w utrzymaniu czystych danych bez duplikatów.
Możesz zaimportować swoje dane, korzystając z jednej z dwóch opcji wymienionych poniżej:
Importowanie danych do poszczególnych modułów w Zoho CRM : Poszczególne pliki można importować pojedynczo do określonego modułu.
Migracja danych z innych kont do Zoho CRM: Kreator migracji danych pomaga w migracji danych z innych systemów CRM do Zoho CRM. Kreator umożliwia dołączenie pliku CSV modułu do migracji i ustawienie obsługiwanego formatu daty i godziny w pliku importu, aby uniknąć ignorowania wartości podczas migracji. Możesz również poprosić Zoho CRM o powiadomienie Cię o zakończeniu importu, wybierając opcję Wyślij powiadomienie e-mail. Po określeniu niezbędnych szczegółów konieczne będzie zmapowanie wszystkich obowiązkowych pól w pliku CSV z polami w Zoho CRM.
Przed zaimportowaniem danych zapoznaj się z poniższą listą kontrolną:
Moduły wraz z ich obowiązkowymi polami zdefiniowanymi w Zoho są opisane w poniższej tabeli. Pamiętaj, aby zmapować te pola podczas importowania. W każdym module mogą być również inne obowiązkowe pola, ale zawsze możesz dostosować i oznaczyć pola jako nieobowiązkowe, jeśli jest to wymagane.
Moduł | Pola obowiązkowe | Moduł | Pola obowiązkowe |
Namiary | Nazwisko | Cases | Pochodzenie przypadku Temat Status |
Konta | Nazwa konta | Rozwiązania | Tytuł rozwiązania |
Kontakty | Nazwisko | Cennik | Nazwa cennika |
Oferty | Nazwa transakcji Data Data zamknięcia | Produkty | Nazwa produktu |
Kampanie | Nazwa kampani | Dostawcy | Nazwa dostawcy |
Jeśli plik importu jest w formacie .XLS, .XLSX lub .VCF, możesz zaimportować maksymalnie 5000 rekordów na partię dla wszystkich wersji CRM. Aby jednak zaimportować więcej niż 5000 rekordów na partię, plik importu musi być tylko w formacie .CSV, a maksymalna liczba rekordów, które można zaimportować, będzie się różnić w zależności od subskrypcji.
Zaimportuj wszystkie rekordy należące do (przypisane do) użytkowników w Twojej organizacji, w tym rekordy należące do Ciebie.
Aby zaimportować dane
Opis
Długość rozmowy
Autonumeracja
Unikalne pola
Pola formuł
Wyszukiwanie wielokrotnego wyboru
Przypisanie wartości domyślnych do pola, które jest już zmapowane, spowoduje zastąpienie dotychczasowego mapowania pól.
Opcja wyzwalania automatyzacji i zarządzania procesami zostanie wyświetlona tylko wtedy, gdy plik importu zawiera mniej niż 10 000 wierszy. Jeśli nie możesz wyświetlić tej opcji, oznacza to, że plik importu ma więcej niż 10 000 wierszy.
Proces automatyzacji niekoniecznie musi się zakończyć po zaimportowaniu rekordów. Zakończenie automatyzacji może zająć trochę czasu.
Kliknij odpowiednią zakładkę modułu (np. Leady, Kontakty, Konta itp.).
Na stronie głównej modułu kliknij opcję Importuj podformularze z menu rozwijanego Utwórz kontakt.
Kliknij Przeglądaj lub przeciągnij i upuść plik.
Wybierz jedną z następujących opcji: Dodaj jako nowy podformularz, Aktualizuj tylko istniejący podformularz lub Obie.
Kliknij Następny.
Zmapuj pola z pliku importu na te w podformularzu w Zoho CRM.
Kliknij Następny. Rozpocznie się import.
Niejednokrotnie możesz napotkać potrzebę spisywania notatek do wielu rekordów jednocześnie. Czasami ta sama notatka może wymagać powiązania z wieloma rekordami. Zamiast dodawać notatki pojedynczo do każdego rekordu, możesz je zaimportować i powiązać z odpowiednimi kontaktami.
Możesz rozwiązać ten problem, korzystając z funkcji importowania notatek oferowanej przez Zoho CRM. Po prostu wyeksportuj istniejące rekordy do arkusza kalkulacyjnego, dodaj notatki w nowych kolumnach i zaimportuj notatki.
Importowanie notatek