Deduplikuj rekordy (automatyczne scalanie duplikatów)

Deduplikuj rekordy (automatyczne scalanie duplikatów)

Jeśli nie masz pewności, które rekordy zostały zduplikowane, możesz pozwolić CRM na sprawdzenie modułów za pomocą narzędzia Deduplikuj. CRM automatycznie znajdzie i połączy dokładne dopasowania. W przypadku konfliktów w wartościach pól należy ręcznie rozwiązać konflikty i scalić rekordy.

Rozważ obraz poniżej. Istnieją trzy dokładne dopasowania i są dwa rekordy, w których pole tylko numer telefonu różni się. W takim przypadku CRM automatycznie scali pierwsze trzy rekordy i poprosi użytkownika o rozwiązanie konfliktu w dwóch ostatnich rekordach. Po rozwiązaniu konfliktu rekordy zostaną scalone.

Możesz pomyśleć, że nazwy potencjalnych klientów w ostatnich dwóch rekordach są takie same, więc system powinien scalić je w jeden rekord, a konflikt zostanie rozwiązany w jednym rekordzie. Jednak proces deduplikacji nie działa w ten sposób. Uruchomi dopasowanie tylko na unikalnym polu, które wybierzesz/wspomniesz do sprawdzenia, więc nawet jeśli inne pola mają tę samą wartość, metoda deduplikacji nie połączy ich i nie pokaże jako konfliktu.


Dostępność
Wymagane pozwolenie
Użytkownicy z najwyższej hierarchii w organizacji lub z profilem administracyjnym mogą uzyskać dostęp do tej funkcji.




Co to jest rekord Master?

CRM uzna jeden rekord za rekord główny, aby przeprowadzić kontrolę duplikatów. Ten rekord jest wybierany na podstawie ostatniej aktywności. Dzieje się to automatycznie i nie można go zmienić ręcznie. Na przykład wśród pięciu rekordów rekord, który miał niedawną aktywność, zostanie automatycznie potraktowany jako rekord główny, aby uruchomić sprawdzanie duplikatów.  

Aby scalić zduplikowane rekordy za pomocą narzędzia Usuwanie duplikatów
  1. Kliknij kartę [Moduł] (np. Potencjalni klienci, Konta, Kontakty lub Dostawcy).
  2. Na stronie głównej [Moduł], w obszarze Narzędzia [Moduł], kliknij opcję Deduplikuj [moduł].
  3. Na stronie Deduplikuj [Rekordy] kliknij pola, według których chcesz przeszukać zduplikowane rekordy.

    Możesz wybrać maksymalnie trzy pola. CRM wyszuka duplikaty na podstawie tych pól.
    Na przykład, jeśli wybierzesz E-mail i Firma, CRM będzie szukać rekordów, w których pola Identyfikator e-mail i Telefon są takie same.
    Zwróć uwagę, że tutaj pojawiają się pola, które oznaczyłeś jako unikalne. Jeśli nie zaznaczyłeś unikalnych pól, CRM wyświetli standardowy zestaw unikalnych pól dla modułu.
  4. Kliknij Znajdź i scal duplikaty.
    Pojawi się wyskakujące okienko informujące o funkcji deduplikacji. Kliknij OK.

    Jeśli duplikaty znalezione przez CRM są dokładnymi kopiami siebie, CRM automatycznie je połączy. W takim przypadku nie są wymagane żadne dalsze działania ze strony użytkownika.
    Należy pamiętać, że w przypadku automatycznego łączenia rekord z ostatnim czasem ostatniej aktywności zostanie uznany za rekord główny.
    Jeśli występuje konflikt między duplikatami w dowolnej wartości pola, należy rozwiązać konflikt, a następnie ręcznie scalić rekordy.
Rozwiązuj konflikty podczas deduplikacji

Konflikt w deduplikacji odnosi się do przypadku, w którym wartości pól w duplikatach są różne. Na przykład istnieją dwa rekordy o nazwie David Smith, w których wszystkie wartości pól z wyjątkiem numeru telefonu są takie same. W takim przypadku CRM nie wiedziałby, który rekord uznać za ostateczny i połączyć. Dlatego musisz ręcznie rozwiązać te problemy. Istnieją dwa sposoby rozwiązywania konfliktów podczas deduplikacji.


  • Rozwiąż natychmiast — gdy CRM wyświetli wyskakujące okienko dotyczące konfliktu, możesz go natychmiast rozwiązać, klikając Rozwiąż teraz.
  • Rozwiąż później - Jeśli jesteś zajęty innymi czynnościami, kliknij Rozwiąż później. Otrzymasz powiadomienie e-mail ze szczegółami deduplikacji. Uzyskaj dostęp do linku, aby rozwiązać konflikt z tego e-maila. Pamiętaj, że ten link będzie ważny tylko przez trzy dni.

Po kliknięciu przycisku w celu rozwiązania konfliktu zostaniesz przeniesiony na stronę Deduplikuj [Rekordy], gdzie wyświetlany jest konkretny rekord i liczba znalezionych zduplikowanych wpisów. Kliknij Widok.(Możesz przełączać się między kartami, aby wyświetlić duplikaty w każdym wybranym polu.) 

  1. Jak w powyższym przykładzie, są dwa leady z tymi samymi wartościami pól, z wyjątkiem numeru telefonu. Tak więc na stronie Deduplikuj potencjalnych klientów możesz zobaczyć, że rekordy są wymienione jako kolumny.
  2. Wybierz rekord główny. Możesz kliknąć WYBIERZ WSZYSTKIE, jeśli chcesz przyjąć wszystkie wartości rekordu głównego jako ostateczne i scalić duplikaty.

    Jeśli nie, kliknij przyciski opcji obok odpowiednich pól innych rekordów, aby poinstruować CRM, które wartości pól należy uznać za „ostateczne”, aby scalić duplikaty.
    Wybrane w ten sposób wartości pojawiają się w kolumnie MASTER RECORD.
  3. Po rozwiązaniu sprzecznych wartości kliknij Scal.
    Wyświetlany jest komunikat ostrzegawczy, informujący o konsekwencjach połączenia rekordów. Gdy masz pewność, potwierdź akcję.
    Duplikaty zostaną pomyślnie połączone, jak pokazano poniżej.

Notatka
  • Proces deduplikacji może być inicjowany jednocześnie tylko przez jednego użytkownika na moduł.
  • Jednocześnie możesz połączyć maksymalnie trzy rekordy.
  • Jeśli jest więcej niż trzy duplikaty, zostaniesz poproszony o wybranie dowolnych trzech do scalenia z listy wszystkich duplikatów.
  • Po określeniu rekordu głównego wszystkie powiązane listy rekordów podrzędnych są przenoszone do rekordu głównego.
  • Rekordy połączone z rekordem głównym zostaną trwale usunięte i działania nie można cofnąć.
  • Pola tylko do odczytu nie będą miały przycisków opcji.

    • Related Articles

    • Scalanie zduplikowanych rekordów

      Kiedy pracujesz ze znaczną ilością danych, utrzymywanie bazy danych wolnej od duplikatów staje się dość trudne. Wraz ze wzrostem możliwości tworzenia rekordów w CRM wzrastają również szanse na zduplikowanie wpisów. Na przykład ten sam lead może ...
    • Sprawdzanie zduplikowanych rekordów w Zoho CRM

      Kiedy masz setki i tysiące rekordów w swoim CRM, gdy Twoja firma się rozwija, sprawdzenie, czy nie ma duplikatów, staje się bardzo trudnym zadaniem. Zoho CRM pomaga zatrzymać duplikaty, zanim jeszcze zostaną utworzone, za pomocą tego, co nazywamy ...
    • Importowanie danych do Zoho CRM

      Dane można gromadzić z różnych źródeł, takich jak zakup bazy danych rekordów, zbieranie danych z targów i kampanii itd. Importowanie rekordów z takich zewnętrznych źródeł do Zoho CRM jest jedną z najważniejszych czynności związanych z tworzeniem ...
    • Scalanie rekordów w Zoho CRM

      Są dwa sposoby deduplikacji rekordów: 1) Po wejściu w listę rekordów na wybranym module (np. Namiary), wybieramy trzy kropki i wybieramy opcję "Usuń zdublowane Namiary". Następnie system pyta się na podstawie, których pól ma wyszukać duplikaty. ...
    • Specyfikacje w Zoho CRM

      Edycje Zoho CRM Zoho CRM to aplikacja oparta na chmurze, która oferuje pięć różnych edycji, z których każda zawiera różne funkcje skupiające się na konkretnych potrzebach biznesowych. Free Standard Professional Enterprise Ultimate Każda edycja ma ...