Możesz tworzyć nowe raporty specyficzne dla modułu, łączące niektóre inne moduły wielofunkcyjne. Na przykład możesz utworzyć raport w module kont, łącząc inne moduły, takie jak Kontakty, Oferty, Oferty i inne.
Rodzaje raportów
Raport tabelaryczny: wyświetla dane bez sum częściowych w raporcie. Użyj tego typu raportu do tworzenia list mailingowych kontaktów, skonsolidowanego widoku lejka sprzedaży i innych.
Raport podsumowujący: wyświetla dane wraz z sumami częściowymi, grupowaniami i innymi informacjami podsumowującymi.
Raport macierzy: wyświetla dane podsumowane w siatce w obu kolumnach poziomych i pionowych.
Utwórz raporty
Możesz tworzyć nowe raporty zgodnie z wymaganiami Twojej organizacji. Dostosowanie raportu obejmuje następujące kroki:
Wybierz moduł i odpowiadające mu moduły wielofunkcyjne
Wybierz typ raportu (raport tabelaryczny, podsumowujący lub macierzowy)
Wybierz kolumny raportu
Pogrupuj kolumny
Wybierz funkcje obliczeniowe
Określ zaawansowane filtry sortowania
Zapisz raport w folderze
Notatka
Możesz dostosować standardowe raporty zgodnie ze swoimi wymaganiami, klikając łącze Dostosuj na stronie głównej raportów. Po dostosowaniu nie można przywrócić raportu domyślnego.
Podczas udostępniania raportu utworzonego przez siebie innym użytkownikom w organizacji należy pamiętać, że wszystkie pola w raporcie będą dla nich widoczne, nawet jeśli niektórzy użytkownicy mogą nie mieć uprawnień do wyświetlania niektórych pól.
Możesz tworzyć raporty dla modułów Inventory, wybierając je jako moduły podstawowe. Podformularze z odpowiednich modułów, tj. Pozycje zakupu pozycji cytowanych, Pozycje zamówione i Pozycje zafakturowane można wybrać jako moduł dodatkowy.
Część 1: Aby wybrać moduł i moduły wielofunkcyjne
Kliknij kartę Raporty.
Na stronie głównej raportów kliknij opcję Utwórz raport.
Na stronie Utwórz raport wykonaj następujące czynności:
Wybierz moduł podstawowy z listy rozwijanej.
Wybierz moduły wielofunkcyjne z listy Powiązane moduły. Możesz użyć pól z Pokrewnych modułów do definiowania kryteriów, dodawania kolumn do raportu i wybierania kolumn do zsumowania.
Kliknij Kontynuuj.
Część 2: Aby wybrać typ raportu
Na stronie Utwórz raport na karcie Typ raportu wybierz jedną z następujących opcji raportu:
Raport tabelaryczny
Raport podsumowujący
Raport macierzy
Notatka
Po wybraniu raportu podsumowującego dostępna będzie również karta Grupowanie.
Raport można uruchomić lub zapisać w dowolnym momencie podczas jego tworzenia.
Po kliknięciu przycisku Uruchom system poprosi o zapisanie raportu. Raport jest tymczasowo zapisywany, a następnie generowany jest podgląd raportu.
Po kliknięciu przycisku Zapisz raport jest zapisywany w określonym folderze.
Część 3: Aby wybrać kolumny raportu
Na stronie Utwórz raport kliknij kartę Kolumny.
Wykonaj następujące czynności, aby wybrać kolumny, które mają być wyświetlane w raporcie:
Wybierz kolumny z listy Dostępne kolumny.
Kliknij Dodaj.
Kolumny zostaną dodane do pola listy Wybrane kolumny.
Use the Up and Down arrow keys to sort the display order of the columns.
Wybierz nazwę kolumny i kliknij aby usunąć wybraną kolumnę.
Kliknij Zapisz. W wyskakującym okienku określ szczegóły dotyczące nazwy raportu, opisu i folderu raportu.
Kliknij Uruchom, aby najpierw zapisać raport, a następnie go uruchomić.
Po wybraniu kolumn raportu kliknij kartę Grupowanie, jeśli korzystasz z raportu podsumowującego, w przeciwnym razie kliknij kartę Kolumny do sumy (patrz Krok 5 )..
Część 4: Grupowanie kolumn raportu
Notatka
System wyświetli nazwy kolumn (w zakładce Kolumny) tylko dla tych modułów, które tutaj wybierzesz.
Na stronie Utwórz raport kliknij kartę Grupowanie. Ta karta będzie dostępna tylko po wybraniu opcji Raporty podsumowujące na karcie Typ raportu.
Na stronie Grupowanie możesz grupować rekordy na podstawie określonych kryteriów grupowania.
Wybierz wartości z odpowiednich list.
Wybierz z listy Rosnąco lub Malejąco.
Część 5: Aby wybrać funkcje obliczeniowe
Na stronie Utwórz raport kliknij kartę Kolumny do sumy.
W sekcji Kolumny do sumy wybierz wymagane funkcje obliczeniowe ( Suma, Średnia, Najniższa wartość, Największa wartość ).
Część 6: Aby określić zaawansowane filtry sortowania
Na stronie Utwórz raport kliknij kartę Kryteria.
W sekcji Kryteria wybierz dodatkowe kryteria raportu.
Po zakończeniu dostosowywania raportu wykonaj jedną z następujących czynności:
Kliknij Uruchom, aby wyświetlić podgląd raportu.
Kliknij Zapisz.
Kliknij Anuluj.
Notatka
Możesz także użyć pól rekordu utworzonego przez i zmodyfikowanego przez, aby zdefiniować kryteria.
Część 7: Aby zapisać raport w folderze
Na stronie Utwórz raport kliknij Uruchom lub Zapisz. Pamiętaj, że raport możesz uruchomić dopiero po jego zapisaniu.
W oknie dialogowym Zapisz raport wykonaj następujące czynności:
Wprowadź nazwę raportu.
Wprowadź opis raportu.
Wybierz folder raportów, w którym ma być przechowywany raport
Kliknij Zapisz.
Utwórz foldery raportów
Foldery są przydatne do organizowania danych i łatwego udostępniania ich innym. Zoho CRM posiada listę standardowych folderów raportów do wyboru. Ponadto możesz również utworzyć folder niestandardowy. Można to zrobić na dwa sposoby:
(i) Utwórz folder z istniejących raportów
(ii) Utwórz folder podczas tworzenia raportu
Możesz także wybrać, kto może uzyskać dostęp do folderu raportów w Twojej organizacji.
Tylko ja — ta opcja zapewni, że tylko twórca folderu będzie miał dostęp do zawartych w nim raportów. Przypomina bardziej osobisty folder.
Wszyscy — wszyscy użytkownicy CRM będą mieli dostęp do folderu i zawartych w nim raportów.
Wybrani użytkownicy — tylko wybrani użytkownicy będą mieli dostęp do folderu. Na przykład możesz utworzyć folder o nazwie „raporty roczne” i przyznać dostęp tylko menedżerom lub użytkownikom na wyższych stanowiskach. W ten sposób nie będziesz musiał udostępniać raportów pojedynczo, po zapisaniu raportów w odpowiednim folderze wszyscy użytkownicy, którzy mają do niego dostęp, będą mogli je przeglądać.
Aby utworzyć folder raportów z istniejących raportów
Przejdź do zakładki Raporty i wybierz raport(y).
Kliknij Przenieś do folderu i wybierz Utwórz folder.
W wyskakującym okienku Utwórz folder raportów wprowadź nazwę folderu.
Wybierz, kto może uzyskać dostęp do raportu
Tylko ja
Każdy
Wybrani użytkownicy
Kliknij Zapisz i przenieś.
Aby utworzyć folder podczas tworzenia raportu
Przejdź do zakładki Raporty i kliknij Nowy raport.
Utwórz raport z wymaganymi parametrami.
W obszarze Informacje podstawowe kliknij Wybierz folder i utwórz folder z listy rozwijanej.
W wyskakującym okienku Utwórz folder raportów wprowadź nazwę folderu.
Możesz automatycznie wysyłać raporty do współpracowników, kadry kierowniczej i użytkowników spoza Zoho CRM, planując żądane raporty codziennie, co tydzień, co miesiąc lub co rok. Po skonfigurowaniu Harmonogramu raportów określone raporty będą ...
Raporty Zoho CRM to szczegółowa i pouczająca lista rekordów. Każdy raport zapewnia dostęp do ważnych danych potrzebnych do różnych celów. W Zoho CRM standardowe raporty są dostarczane w różnych modułach, których można używać w obecnej postaci lub ...
Rodzaje raportów Zoho Creator zapewnia różne opcje przekształcania danych w sensowne raporty, które zawierają istotne informacje dla zamierzonych odbiorców. Raport listy: Rekordy są wyświetlane jako wiersze informacji, z polami w nagłówku kolumny i ...
Zoho CRM udostępnia dwie opcje eksportu danych CRM: Eksportuj dane (moduły i raporty) Poproś o kopię zapasową danych CRM Eksportuj dane modułu Funkcja Eksportuj dane pozwala na eksport danych (w formacie CSV) z poszczególnych modułów CRM. Po ...
Uzyskaj dostęp do wielu kont CRM za pomocą jednego logowania Zoho CRM umożliwia użytkownikom dostęp do wielu kont organizacyjnych (CRM) przy użyciu tego samego adresu e-mail. Jest to szczególnie przydatne dla organizacji, które prowadzą różne konta ...