Tworzenie raportów

Tworzenie raportów

Możesz tworzyć nowe raporty specyficzne dla modułu, łączące niektóre inne moduły wielofunkcyjne. Na przykład możesz utworzyć raport w module kont, łącząc inne moduły, takie jak Kontakty, Oferty, Oferty i inne.

Rodzaje raportów

  • Raport tabelaryczny: wyświetla dane bez sum częściowych w raporcie. Użyj tego typu raportu do tworzenia list mailingowych kontaktów, skonsolidowanego widoku lejka sprzedaży i innych.
  • Raport podsumowujący: wyświetla dane wraz z sumami częściowymi, grupowaniami i innymi informacjami podsumowującymi.
  • Raport macierzy: wyświetla dane podsumowane w siatce w obu kolumnach poziomych i pionowych.

Utwórz raporty

Możesz tworzyć nowe raporty zgodnie z wymaganiami Twojej organizacji. Dostosowanie raportu obejmuje następujące kroki:

  • Wybierz moduł i odpowiadające mu moduły wielofunkcyjne
  • Wybierz typ raportu (raport tabelaryczny, podsumowujący lub macierzowy)
  • Wybierz kolumny raportu
  • Pogrupuj kolumny
  • Wybierz funkcje obliczeniowe
  • Określ zaawansowane filtry sortowania
  • Zapisz raport w folderze


Notatka
  • Możesz dostosować standardowe raporty zgodnie ze swoimi wymaganiami, klikając łącze Dostosuj na stronie głównej raportów. Po dostosowaniu nie można przywrócić raportu domyślnego.
  • Podczas udostępniania raportu utworzonego przez siebie innym użytkownikom w organizacji należy pamiętać, że wszystkie pola w raporcie będą dla nich widoczne, nawet jeśli niektórzy użytkownicy mogą nie mieć uprawnień do wyświetlania niektórych pól.
  • Możesz tworzyć raporty dla modułów Inventory, wybierając je jako moduły podstawowe. Podformularze z odpowiednich modułów, tj. Pozycje zakupu pozycji cytowanych, Pozycje zamówione i Pozycje zafakturowane można wybrać jako moduł dodatkowy.

Część 1: Aby wybrać moduł i moduły wielofunkcyjne

  1. Kliknij kartę Raporty.
  2. Na stronie głównej raportów kliknij opcję Utwórz raport.
  3. Na stronie Utwórz raport wykonaj następujące czynności:
    • Wybierz moduł podstawowy z listy rozwijanej.
    • Wybierz moduły wielofunkcyjne z listy Powiązane moduły.
      Możesz użyć pól z Pokrewnych modułów do definiowania kryteriów, dodawania kolumn do raportu i wybierania kolumn do zsumowania.
  4. Kliknij Kontynuuj.

Część 2: Aby wybrać typ raportu

  1. Na stronie Utwórz raport na karcie Typ raportu wybierz jedną z następujących opcji raportu:
    • Raport tabelaryczny
    • Raport podsumowujący
    • Raport macierzy
Notatka
  • Po wybraniu raportu podsumowującego dostępna będzie również karta Grupowanie.
  • Raport można uruchomić lub zapisać w dowolnym momencie podczas jego tworzenia.
  • Po kliknięciu przycisku Uruchom system poprosi o zapisanie raportu. Raport jest tymczasowo zapisywany, a następnie generowany jest podgląd raportu.
  • Po kliknięciu przycisku Zapisz raport jest zapisywany w określonym folderze.

Część 3: Aby wybrać kolumny raportu

  1. Na stronie Utwórz raport kliknij kartę Kolumny.
  2. Wykonaj następujące czynności, aby wybrać kolumny, które mają być wyświetlane w raporcie:
    • Wybierz kolumny z listy Dostępne kolumny.
    • Kliknij Dodaj.
    • Kolumny zostaną dodane do pola listy Wybrane kolumny.
    • Use the Up and Down arrow keys to sort the display order of the columns.
    • Wybierz nazwę kolumny i kliknij  aby usunąć wybraną kolumnę.
  3. Kliknij Zapisz.
    W wyskakującym okienku określ szczegóły dotyczące nazwy raportu, opisu i folderu raportu.
  4. Kliknij Uruchom, aby najpierw zapisać raport, a następnie go uruchomić.
  5. Po wybraniu kolumn raportu kliknij kartę Grupowanie, jeśli korzystasz z raportu podsumowującego, w przeciwnym razie kliknij kartę Kolumny do sumy (patrz Krok 5 )..

Część 4: Grupowanie kolumn raportu

Notatka
  • System wyświetli nazwy kolumn (w zakładce Kolumny) tylko dla tych modułów, które tutaj wybierzesz.
  • Na stronie Utwórz raport kliknij kartę Grupowanie.
    Ta karta będzie dostępna tylko po wybraniu opcji Raporty podsumowujące na karcie Typ raportu.
  • Na stronie Grupowanie możesz grupować rekordy na podstawie określonych kryteriów grupowania.
  • Wybierz wartości z odpowiednich list.
  • Wybierz z listy Rosnąco lub Malejąco.

Część 5: Aby wybrać funkcje obliczeniowe

  1. Na stronie Utwórz raport kliknij kartę Kolumny do sumy.
  2. W sekcji Kolumny do sumy wybierz wymagane funkcje obliczeniowe ( Suma, Średnia, Najniższa wartość, Największa wartość ).

Część 6: Aby określić zaawansowane filtry sortowania

  1. Na stronie Utwórz raport kliknij kartę Kryteria.
  2. W sekcji Kryteria wybierz dodatkowe kryteria raportu.
  3. Po zakończeniu dostosowywania raportu wykonaj jedną z następujących czynności:
    • Kliknij Uruchom, aby wyświetlić podgląd raportu.
    • Kliknij Zapisz.
    • Kliknij Anuluj.
Notatka
  • Możesz także użyć pól rekordu utworzonego przez i zmodyfikowanego przez, aby zdefiniować kryteria.

Część 7: Aby zapisać raport w folderze

  1. Na stronie Utwórz raport kliknij Uruchom lub Zapisz.
    Pamiętaj, że raport możesz uruchomić dopiero po jego zapisaniu.
  2. W oknie dialogowym Zapisz raport wykonaj następujące czynności:
    • Wprowadź nazwę raportu.
    • Wprowadź opis raportu.
    • Wybierz folder raportów, w którym ma być przechowywany raport
  3. Kliknij Zapisz.

Utwórz foldery raportów

Foldery są przydatne do organizowania danych i łatwego udostępniania ich innym. Zoho CRM posiada listę standardowych folderów raportów do wyboru. Ponadto możesz również utworzyć folder niestandardowy. Można to zrobić na dwa sposoby:
(i) Utwórz folder z istniejących raportów
(ii) Utwórz folder podczas tworzenia raportu
Możesz także wybrać, kto może uzyskać dostęp do folderu raportów w Twojej organizacji.
  1. Tylko ja — ta opcja zapewni, że tylko twórca folderu będzie miał dostęp do zawartych w nim raportów. Przypomina bardziej osobisty folder.
  2. Wszyscy — wszyscy użytkownicy CRM będą mieli dostęp do folderu i zawartych w nim raportów.
  3. Wybrani użytkownicy — tylko wybrani użytkownicy będą mieli dostęp do folderu. Na przykład możesz utworzyć folder o nazwie „raporty roczne” i przyznać dostęp tylko menedżerom lub użytkownikom na wyższych stanowiskach. W ten sposób nie będziesz musiał udostępniać raportów pojedynczo, po zapisaniu raportów w odpowiednim folderze wszyscy użytkownicy, którzy mają do niego dostęp, będą mogli je przeglądać.
Aby utworzyć folder raportów z istniejących raportów
  1. Przejdź do zakładki Raporty i wybierz raport(y).
  2. Kliknij Przenieś do folderu i wybierz Utwórz folder.

  3. W wyskakującym okienku Utwórz folder raportów wprowadź nazwę folderu.
  4. Wybierz, kto może uzyskać dostęp do raportu
    1. Tylko ja
    2. Każdy
    3. Wybrani użytkownicy
  5. Kliknij Zapisz i przenieś.
Aby utworzyć folder podczas tworzenia raportu
  1. Przejdź do zakładki Raporty i kliknij Nowy raport.
  2. Utwórz raport z wymaganymi parametrami.
  3. W obszarze Informacje podstawowe kliknij Wybierz folder i utwórz folder z listy rozwijanej.

  4. W wyskakującym okienku Utwórz folder raportów wprowadź nazwę folderu.
  5. Wybierz, kto może uzyskać dostęp do raportu
    1. Tylko ja
    2. Każdy
    3. Wybrani użytkownicy
  6. Dodaj tytuł i opis folderu.
  7. Kliknij Zapisz.
    • Related Articles

    • Raporty harmonogramów

      Możesz automatycznie wysyłać raporty do współpracowników, kadry kierowniczej i użytkowników spoza Zoho CRM, planując żądane raporty codziennie, co tydzień, co miesiąc lub co rok. Po skonfigurowaniu Harmonogramu raportów określone raporty będą ...
    • Praca z raportami

      Raporty Zoho CRM to szczegółowa i pouczająca lista rekordów. Każdy raport zapewnia dostęp do ważnych danych potrzebnych do różnych celów. W Zoho CRM standardowe raporty są dostarczane w różnych modułach, których można używać w obecnej postaci lub ...
    • Rodzaje raportów

      Rodzaje raportów Zoho Creator zapewnia różne opcje przekształcania danych w sensowne raporty, które zawierają istotne informacje dla zamierzonych odbiorców. Raport listy: Rekordy są wyświetlane jako wiersze informacji, z polami w nagłówku kolumny i ...
    • Eksportowanie danych CRM

      Zoho CRM udostępnia dwie opcje eksportu danych CRM: Eksportuj dane (moduły i raporty) Poproś o kopię zapasową danych CRM Eksportuj dane modułu Funkcja Eksportuj dane pozwala na eksport danych (w formacie CSV) z poszczególnych modułów CRM. Po ...
    • Zarządzanie wieloma organizacjami CRM

      Uzyskaj dostęp do wielu kont CRM za pomocą jednego logowania Zoho CRM umożliwia użytkownikom dostęp do wielu kont organizacyjnych (CRM) przy użyciu tego samego adresu e-mail. Jest to szczególnie przydatne dla organizacji, które prowadzą różne konta ...