Analizator e-maili

Analizator e-maili

Dostępność
Wymagane pozwolenie
Użytkownicy z profilem administracyjnym mogą tworzyć parser e-maili.

Utwórz i skonfiguruj parser poczty e-mail

Tworzenie i konfigurowanie parsera poczty składa się z następujących kroków:

Krok 1. Utwórz parser poczty e-mail, wybierz nazwę parsera i powiąż moduł

Możesz utworzyć parser e-mail dla potencjalnych klientów, kontaktów, kont i niestandardowych modułów. W Zoho CRM możesz utworzyć do 20 parserów e-mail, ale tylko 10 parserów może być jednocześnie aktywnych. Po wpisaniu nazwy parsera i wybraniu modułu do skojarzenia parsera, generowany jest adres e-mail parsera.

Krok 2. Skonfiguruj szczegóły parsowania

Szablon to wiadomość e-mail, w której wymieniasz pola danych, które mają być zmapowane do odpowiednich pól CRM, w razie potrzeby możesz ręcznie zmienić pola danych. Przeanalizowane zostaną tylko przychodzące wiadomości e-mail, które są zgodne z podanym szablonem.

Szablon można utworzyć na dwa sposoby:

  1. Wysyłanie wiadomości e-mail na adres preparsera — na adres preparsera możesz wysłać dowolną wiadomość e-mail, której chcesz użyć jako szablonu. E-mail musi zawierać informacje o polach danych.
  2. Kopiowanie i wklejanie treści wiadomości e-mail — możesz skopiować i wkleić treść dowolnej wiadomości e-mail, której chcesz użyć jako szablonu.

Dowiedz się więcej o typach szablonów parsowania:

Istnieją dwa rodzaje szablonów, których możesz użyć do przeanalizowania danych. Możesz użyć dowolnego z szablonów jako parsera, ale najlepiej jest używać par klucz-wartość, ponieważ ułatwia to pobieranie danych.

  • Para klucz-wartość — kluczem jest pojedynczy szczegół, taki jak imię lub adres e-mail, a odwołanie do tego klucza nazywa się wartością. W tym typie szablonu klucz i wartość są oddzielone ogranicznikiem.

Na przykład:

Imię: Nicholas

Nazwisko: Woods

Kraj: Kanada

E-mail: nicholas.wood@gmail.com

Tutaj kluczem jest Imię, Kraj, a wartością jest Mikołaj, Kanada.

  • Format akapitu — format akapitu nie zawiera ogranicznika* ani separatora między kluczem a formatem wartości. Każde wpisane zdanie lub akapit to pole danych, które powinno być zmapowane z odpowiednim polem CRM.

Na przykład: Mieszkanie o powierzchni 1200m2.  

To jest zdanie bez ogranicznika. Podczas parsowania całe to zdanie będzie traktowane jako dane, które należy zmapować z odpowiednim polem CRM, takim jak Obszar właściwości.

*Ogranicznik — ogranicznik to znak używany do określenia początku lub końca danych. Ogranicznikiem może być dwukropek, myślnik lub podobny.

Jak generowany jest adres e-mail parsera?

Adres e-mail parsera jest automatycznie generowany przez Zoho CRM po skonfigurowaniu parsera. Wszystkie e-maile, które chcesz przeanalizować, muszą zostać wysłane na adres e-mail parsera.

Krok 3. Wyślij e-mail na adres e-mail parsera

Adres e-mail, z którego przesyłane są e-maile od potencjalnych klientów na adres e-mail parsera, musi zostać zatwierdzony. Możesz przekazywać wiadomości e-mail ze swojego adresu e-mail lub sprzedawca lub portal nieruchomości może dodać adres e-mail parsera w cc, podczas wysyłania e-maili z potencjalnymi klientami. W obu przypadkach adresy e-mail muszą zostać najpierw zatwierdzone, aby uniknąć błędów.

Krok 4. Zaktualizuj pole CRM

Możesz wybrać aktualizację pól dla rekordów, które zostaną utworzone w CRM za pomocą metody parsowania. Na przykład ustawiłeś, że wszystkie rekordy utworzone za pomocą metody parsowania dotyczą konkretnego mieszkania. W takim przypadku możesz wybrać, aby nazwa mieszkania była automatycznie aktualizowana po dodaniu rekordów do CRM.

Krok 5. Przypisz właściciela rekordu

Wybierz i przypisz właściciela rekordu dla każdego rekordu utworzonego za pomocą metody analizy wiadomości e-mail. Możesz wybrać więcej niż jednego użytkownika dla tych rekordów, a przypisanie użytkownika będzie przebiegać zgodnie z metodą round-robin. Możesz także przypisać te rekordy do określonej roli w swojej organizacji.

Należy pamiętać, że przypisanie właściciela rekordu jest obowiązkowym etapem konfigurowania parsera poczty e-mail.


Krok 6. Wpisz zatwierdzony adres e-mail

Określ adresy e-mail, z których e-maile będą wysyłane na adres e-mail parsera. Istnieją dwie możliwości wysłania wiadomości e-mail:
  • Możesz wysyłać wiadomości e-mail bezpośrednio ze swojego adresu e-mail na adres e-mail parsera.
  • Portal nieruchomości może dodać adres e-mail parsera do kolumny z kopią wiadomości podczas wysyłania do Ciebie wiadomości e-mail.

Należy pamiętać, że nie można korzystać z opcji przekazywania poczty podczas wysyłania wiadomości e-mail na adres e-mail parsera.

Stwórz swój parser e-mail, wprowadź nazwę parsera i skojarz moduł

Aby utworzyć parser poczty e-mail, dodaj nazwę parsera i skojarz moduł

  1. Przejdź do Konfiguracja > Kanały > E-mail.
  2. Na stronie E-mail kliknij Analizator poczty e-mail > Utwórz swój pierwszy analizator poczty e-mail.


    Na stronie Utwórz swój pierwszy parser e-mail wprowadź nazwę parsera i wybierz moduł z listy rozwijanej.
  3. Naciśnij dalej by kontynuować.
    Następnie musisz utworzyć szablon wiadomości e-mail dla parsera, wysyłając wiadomość e-mail lub kopiując i wklejając treść.

Skonfiguruj szczegóły analizowania

Aby skonfigurować wysyłając e-mail na adres preparsera

  1. W sekcji Podaj nam kontakt e-mail, który ma być używany jako szablon do analizowania według, wybierz Wysyłanie wiadomości e-mail z listy rozwijanej.
    Zostanie wygenerowany adres e-mail preparsera (na przykład: m6orzlr@preparser.zohocrm.com)
  2. Wyślij e-mail na adres e-mail preparsera.
    Treść można wysłać w formacie akapitu lub pary klucz-wartość.
  3. Kliknij Kliknij tutaj, aby wygenerować zawartość w CRM.
  4. Kliknij Zapisz.
  5. Naciśnij dalej by kontynuować.
    W kolejnym kroku zaktualizujesz pole CRM.

Aby skonfigurować, kopiując i wklejając treść wiadomości e-mail

  1. W sekcji Podaj nam kontakt e-mail, który ma być używany jako szablon do analizowania według, wybierz z listy rozwijanej Kopiuj i wklej treść wiadomości e-mail.
  2. Wklej treść, która ma być używana jako szablon analizy.
    Treść można wkleić w formacie akapitu lub pary klucz-wartość.
  3. Kliknij Parsuj.
  4. Kliknij treść i wybierz pola danych CRM z listy rozwijanej, na które chcesz zmapować treść.
  5. Kliknij Zapisz.
  6. Naciśnij dalej by kontynuować.
    W kolejnym kroku zaktualizujesz pole CRM.

Notatka
  • Adresu preparsera możesz użyć tylko raz. Jest generowany automatycznie i jest tymczasowym adresem e-mail, który zostanie unieważniony.
  • Po wklejeniu treści do przeanalizowania kliknij Jak to działa, aby dowiedzieć się więcej o przetwarzaniu. Jeśli użyłeś formatu pary klucz-wartość, Zoho CRM zasugeruje listę ograniczników, których możesz użyć.
  • Możesz także zmienić wklejoną zawartość za pomocą opcji Zmień zawartość.
  • Możesz dodać załączniki do wiadomości e-mail do tworzonego rekordu CRM.

  • Mogą wystąpić przypadki otrzymania nieprawidłowego błędu e-mail, możliwe przyczyny to:
    • Podana treść nie jest zgodna z treścią parsera.
    • Podane dane przekraczają lub nie pasują do mapowanego pola.

Aktualizuj pole

Aby zaktualizować pole

  1. W opcji Aktualizuj pole wybierz pole CRM z listy rozwijanej.
  2. Wprowadź odpowiednią wartość pola danych, które chcesz zaktualizować.
  3. Kliknij ikonę Dodaj, aby dodać więcej pól.

Przypisz właściciela rekordu

Aby przypisać właściciela rekordu

  1. W opcji Przypisz właściciela rekordu przejdź do Przypisz na podstawie i wybierz Użytkownicy, Role lub Reguły przypisania z listy rozwijanej.
  2. Wybierz Użytkownika z listy rozwijanej.
  3. Naciśnij dalej by kontynuować.
    W kolejnym kroku musisz podać zatwierdzone adresy e-mail.

Wprowadź zatwierdzony adres e-mail

  1. W polu Zatwierdzony adres e-mail określ adres e-mail.
  2. Kliknij ikonę Dodaj, aby dodać więcej adresów e-mail.
  3. Kliknij Zapisz.


    • Related Articles

    • Zia dla e-maili

      Większość komunikacji biznesowej i transakcji odbywa się za pośrednictwem poczty elektronicznej, czy to z klientami, potencjalnymi klientami, partnerami lub dostawcami. Oprócz tego, że są niezbędnym trybem komunikacji, e-maile są oficjalnym ...
    • E-maile w Zoho CRM — przegląd

      Podstawowym problemem związanym z niezależnym od siebie CRM i kanałem komunikacji jest brak kontekstu sprzedażowego. Oto trzy najważniejsze korzyści z aktywacji poczty e-mail w Zoho CRM. Widok kontekstowy rozmów e-mail z klientem:  Zapis interakcji ...
    • Wysyłanie masowych wiadomości e-mail

      Jedną z najważniejszych czynności w biznesie jest komunikacja z klientami, a najlepszym sposobem na to jest e-mail. Zoho CRM daje możliwość wykorzystania masowej poczty e-mail w celu dotarcia do dużej liczby klientów. Możesz także tworzyć ...
    • Ile e-maili dziennie mogę wysłać z Zoho CRM?

      Limit poczty e-mail dla każdej organizacji jest obliczany na podstawie łącznej liczby potwierdzonych i aktywnych użytkowników na koncie. W wersji bezpłatnej jest to 50 x łączna liczba potwierdzonych i aktywnych użytkowników (dziennie, na organizację) ...
    • Limity e-maili

      W Zoho CRM możesz wysyłać masowe wiadomości e-mail lub pojedyncze wiadomości e-mail. Poniżej znajdują się limity wysyłania e-maili w zależności od wersji Twojego konta. Pamiętaj, że limity poczty e-mail zostaną ustawione na podstawie strefy czasowej ...