Tworzenie i konfigurowanie parsera poczty składa się z następujących kroków:
Krok 1. Utwórz parser poczty e-mail, wybierz nazwę parsera i powiąż moduł
Możesz utworzyć parser e-mail dla potencjalnych klientów, kontaktów, kont i niestandardowych modułów. W Zoho CRM możesz utworzyć do 20 parserów e-mail, ale tylko 10 parserów może być jednocześnie aktywnych. Po wpisaniu nazwy parsera i wybraniu modułu do skojarzenia parsera, generowany jest adres e-mail parsera.
Krok 2. Skonfiguruj szczegóły parsowania
Szablon to wiadomość e-mail, w której wymieniasz pola danych, które mają być zmapowane do odpowiednich pól CRM, w razie potrzeby możesz ręcznie zmienić pola danych. Przeanalizowane zostaną tylko przychodzące wiadomości e-mail, które są zgodne z podanym szablonem.
Szablon można utworzyć na dwa sposoby:
- Wysyłanie wiadomości e-mail na adres preparsera — na adres preparsera możesz wysłać dowolną wiadomość e-mail, której chcesz użyć jako szablonu. E-mail musi zawierać informacje o polach danych.
- Kopiowanie i wklejanie treści wiadomości e-mail — możesz skopiować i wkleić treść dowolnej wiadomości e-mail, której chcesz użyć jako szablonu.
Dowiedz się więcej o typach szablonów parsowania:
Istnieją dwa rodzaje szablonów, których możesz użyć do przeanalizowania danych. Możesz użyć dowolnego z szablonów jako parsera, ale najlepiej jest używać par klucz-wartość, ponieważ ułatwia to pobieranie danych.
- Para klucz-wartość — kluczem jest pojedynczy szczegół, taki jak imię lub adres e-mail, a odwołanie do tego klucza nazywa się wartością. W tym typie szablonu klucz i wartość są oddzielone ogranicznikiem.
Na przykład:
Imię: Nicholas
Nazwisko: Woods
Kraj: Kanada
E-mail: nicholas.wood@gmail.com
Tutaj kluczem jest Imię, Kraj, a wartością jest Mikołaj, Kanada.
- Format akapitu — format akapitu nie zawiera ogranicznika* ani separatora między kluczem a formatem wartości. Każde wpisane zdanie lub akapit to pole danych, które powinno być zmapowane z odpowiednim polem CRM.
Na przykład: Mieszkanie o powierzchni 1200m2.
To jest zdanie bez ogranicznika. Podczas parsowania całe to zdanie będzie traktowane jako dane, które należy zmapować z odpowiednim polem CRM, takim jak Obszar właściwości.
*Ogranicznik — ogranicznik to znak używany do określenia początku lub końca danych. Ogranicznikiem może być dwukropek, myślnik lub podobny.
Jak generowany jest adres e-mail parsera?
Adres e-mail parsera jest automatycznie generowany przez Zoho CRM po skonfigurowaniu parsera. Wszystkie e-maile, które chcesz przeanalizować, muszą zostać wysłane na adres e-mail parsera.
Krok 3. Wyślij e-mail na adres e-mail parsera
Adres e-mail, z którego przesyłane są e-maile od potencjalnych klientów na adres e-mail parsera, musi zostać zatwierdzony. Możesz przekazywać wiadomości e-mail ze swojego adresu e-mail lub sprzedawca lub portal nieruchomości może dodać adres e-mail parsera w cc, podczas wysyłania e-maili z potencjalnymi klientami. W obu przypadkach adresy e-mail muszą zostać najpierw zatwierdzone, aby uniknąć błędów.
Krok 4. Zaktualizuj pole CRM
Możesz wybrać aktualizację pól dla rekordów, które zostaną utworzone w CRM za pomocą metody parsowania. Na przykład ustawiłeś, że wszystkie rekordy utworzone za pomocą metody parsowania dotyczą konkretnego mieszkania. W takim przypadku możesz wybrać, aby nazwa mieszkania była automatycznie aktualizowana po dodaniu rekordów do CRM.
Krok 5. Przypisz właściciela rekordu
Wybierz i przypisz właściciela rekordu dla każdego rekordu utworzonego za pomocą metody analizy wiadomości e-mail. Możesz wybrać więcej niż jednego użytkownika dla tych rekordów, a przypisanie użytkownika będzie przebiegać zgodnie z metodą round-robin. Możesz także przypisać te rekordy do określonej roli w swojej organizacji.
Należy pamiętać, że przypisanie właściciela rekordu jest obowiązkowym etapem konfigurowania parsera poczty e-mail.
Krok 6. Wpisz zatwierdzony adres e-mail
Określ adresy e-mail, z których e-maile będą wysyłane na adres e-mail parsera. Istnieją dwie możliwości wysłania wiadomości e-mail:
- Możesz wysyłać wiadomości e-mail bezpośrednio ze swojego adresu e-mail na adres e-mail parsera.
- Portal nieruchomości może dodać adres e-mail parsera do kolumny z kopią wiadomości podczas wysyłania do Ciebie wiadomości e-mail.
Należy pamiętać, że nie można korzystać z opcji przekazywania poczty podczas wysyłania wiadomości e-mail na adres e-mail parsera.
Stwórz swój parser e-mail, wprowadź nazwę parsera i skojarz moduł
Aby utworzyć parser poczty e-mail, dodaj nazwę parsera i skojarz moduł
- Przejdź do Konfiguracja > Kanały > E-mail.
Na stronie E-mail kliknij Analizator poczty e-mail > Utwórz swój pierwszy analizator poczty e-mail.
Na stronie Utwórz swój pierwszy parser e-mail wprowadź nazwę parsera i wybierz moduł z listy rozwijanej.
Naciśnij dalej by kontynuować.
Następnie musisz utworzyć szablon wiadomości e-mail dla parsera, wysyłając wiadomość e-mail lub kopiując i wklejając treść.
Skonfiguruj szczegóły analizowania
Aby skonfigurować wysyłając e-mail na adres preparsera
W sekcji Podaj nam kontakt e-mail, który ma być używany jako szablon do analizowania według, wybierz Wysyłanie wiadomości e-mail z listy rozwijanej.
Wyślij e-mail na adres e-mail preparsera.
Treść można wysłać w formacie akapitu lub pary klucz-wartość.
- Kliknij Kliknij tutaj, aby wygenerować zawartość w CRM.
- Kliknij Zapisz.
Naciśnij dalej by kontynuować.
W kolejnym kroku zaktualizujesz pole CRM.
Aby skonfigurować, kopiując i wklejając treść wiadomości e-mail
- W sekcji Podaj nam kontakt e-mail, który ma być używany jako szablon do analizowania według, wybierz z listy rozwijanej Kopiuj i wklej treść wiadomości e-mail.
Wklej treść, która ma być używana jako szablon analizy.
Treść można wkleić w formacie akapitu lub pary klucz-wartość.
- Kliknij Parsuj.
- Kliknij treść i wybierz pola danych CRM z listy rozwijanej, na które chcesz zmapować treść.
- Kliknij Zapisz.
Naciśnij dalej by kontynuować.
W kolejnym kroku zaktualizujesz pole CRM.
Notatka - Adresu preparsera możesz użyć tylko raz. Jest generowany automatycznie i jest tymczasowym adresem e-mail, który zostanie unieważniony.
- Po wklejeniu treści do przeanalizowania kliknij Jak to działa, aby dowiedzieć się więcej o przetwarzaniu. Jeśli użyłeś formatu pary klucz-wartość, Zoho CRM zasugeruje listę ograniczników, których możesz użyć.
- Możesz także zmienić wklejoną zawartość za pomocą opcji Zmień zawartość.
- Możesz dodać załączniki do wiadomości e-mail do tworzonego rekordu CRM.
- Mogą wystąpić przypadki otrzymania nieprawidłowego błędu e-mail, możliwe przyczyny to:
- Podana treść nie jest zgodna z treścią parsera.
- Podane dane przekraczają lub nie pasują do mapowanego pola.
Aktualizuj pole
Aby zaktualizować pole
- W opcji Aktualizuj pole wybierz pole CRM z listy rozwijanej.
- Wprowadź odpowiednią wartość pola danych, które chcesz zaktualizować.
- Kliknij ikonę Dodaj, aby dodać więcej pól.
Przypisz właściciela rekordu
Aby przypisać właściciela rekordu
- W opcji Przypisz właściciela rekordu przejdź do Przypisz na podstawie i wybierz Użytkownicy, Role lub Reguły przypisania z listy rozwijanej.
- Wybierz Użytkownika z listy rozwijanej.
Naciśnij dalej by kontynuować.
W kolejnym kroku musisz podać zatwierdzone adresy e-mail.
Wprowadź zatwierdzony adres e-mail
- W polu Zatwierdzony adres e-mail określ adres e-mail.
- Kliknij ikonę Dodaj, aby dodać więcej adresów e-mail.
- Kliknij Zapisz.